FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mijn 2 liter 4 cylinder met lichtmetalen kop
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:17


Sjonnjoopzondag 28 mei 2006 @ 18:20
Tis maar een 4 klepper
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:21
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:20 schreef Sjonnjoop het volgende:
Tis maar een 4 klepper
Boeie hij GAAT als een TIERELIER
matthijzzondag 28 mei 2006 @ 18:22
Volgens mij zuipt hij benzine
Steve-Ozondag 28 mei 2006 @ 18:23
Hoe hard ga jij nou met zo'n 2 liter motor ?
qu63zondag 28 mei 2006 @ 18:23
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boeie hij GAAT als een TIERELIER
jij gaat als een tierelier bedoel je
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:23
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:23 schreef Steve-O het volgende:
Hoe hard ga jij nou met zo'n 2 liter motor ?
als een TIERELIER, dat zeg ik
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:24
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:22 schreef matthijz het volgende:
Volgens mij zuipt hij benzine
en er zit al lucht in ook, geen carb nodig ideaal ding
Sjonnjoopzondag 28 mei 2006 @ 18:24
Doe mij maar een Zuid Duits blok, ipv zo'n raar achterhoeks brouwsel
Steve-Ozondag 28 mei 2006 @ 18:25
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

als een TIERELIER, dat zeg ik
Dat geloof ik dus niet he
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:25
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:24 schreef Sjonnjoop het volgende:
Doe mij maar een Zuid Duits blok, dan zo'n raar achterhoeks brouwsel
ja goed punt, hoewel die voornamelijk glazen cylinderwanden hebben, en dat schijnt bij hoge toerentallen niet zo betrouwbaar te zijn
Alexxxxxzondag 28 mei 2006 @ 18:27
Geeneens een V8?

Ik vind lijnmotoren zo saai.....
harrie1zondag 28 mei 2006 @ 18:27
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:24 schreef Sjonnjoop het volgende:
Doe mij maar een Zuid Duits blok, ipv zo'n raar achterhoeks brouwsel
hey: het is beter dan een japanner
Sjonnjoopzondag 28 mei 2006 @ 18:28
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja goed punt, hoewel die voornamelijk glazen cylinderwanden hebben, en dat schijnt bij hoge toerentallen niet zo betrouwbaar te zijn
Daar hebben ze speciaal gegroefde cilinderwanden voor ontwikkeld die tegen alle vormen van bruut geweld kunnen
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:29
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Geeneens een V8?

Ik vind lijnmotoren zo saai.....
Ik kan nog een V4 bouwen, met dank aan Saab Maar hij begint een beetje te pingelen, een van de cylinders is niet meer op druk te krijgen
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:32
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:28 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Daar hebben ze speciaal gegroefde cilinderwanden voor ontwikkeld die tegen alle vormen van bruut geweld kunnen
[afbeelding]
De oeroude 1 liter 1-cylinder Da's technologie vanuit de Eerste Wereldoorlog jongedame

Bovendien heeft deze zo te zien wat last van overtollig lucht-brandstofmengsel
ollie994zondag 28 mei 2006 @ 18:34
APK???
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:37
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:34 schreef ollie994 het volgende:
APK???
OKT 2006 staat er onderop

dik in orde dus
Sjonnjoopzondag 28 mei 2006 @ 18:39
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De oeroude 1 liter 1-cylinder Da's technologie vanuit de Eerste Wereldoorlog jongedame

Bovendien heeft deze zo te zien wat last van overtollig lucht-brandstofmengsel
Vooroorlogse kwaliteit, gelukkig worden ze nog altijd zo gemaakt
Deze staat inderdaad wat ongelukkig afgesteld, zal de nieuwigheid zijn, moet nog even inlopen
Donderszondag 28 mei 2006 @ 18:42
TS je bent een held!
Barcaconiazondag 28 mei 2006 @ 18:45
Loopt dat ding op slootwater? Wat een uitvinding
Koepertzondag 28 mei 2006 @ 18:46
Die motor heb ik vandaag ook nog even aangeslingerd, ging weer prima. Loopt toch heerlijk soepel over een breed toerengebied
Barcaconiazondag 28 mei 2006 @ 18:48
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:46 schreef Koepert het volgende:
Die motor heb ik vandaag ook nog even aangeslingerd, ging weer prima. Loopt toch heerlijk soepel over een breed toerengebied
Hoe langer je dit ding laat lopen, hoe minder stabiel hij wordt. Ook gaat hij stotteren, het smeert overigens wel optimaal!
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:49
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:46 schreef Koepert het volgende:
Die motor heb ik vandaag ook nog even aangeslingerd, ging weer prima. Loopt toch heerlijk soepel over een breed toerengebied
De Groenloosche Motoren Werke fabriceren tegenwoordig ook een 2,7 liter V8 trouwens, de opvolger van hun al langer bekende 2 liter V6

En ik moet zeggen, die doet het ook ontzettend lekker
Googolplexianzondag 28 mei 2006 @ 18:50
hoeveel bar(ren)?
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 18:50
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:50 schreef Googolplexian het volgende:
hoeveel bar(ren)?
eentje, gewoon atmosferisch
Googolplexianzondag 28 mei 2006 @ 18:51
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eentje, gewoon atmosferisch
En waar zit die bar? Ben nou wel geïnteresseerd

atmospherisch .... buitenlucht-bar?
Burbozondag 28 mei 2006 @ 18:52
Goed topic
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 19:02
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:42 schreef Donders het volgende:
TS je bent een held!
hehe

wat drink rij jij?
Gizmorezondag 28 mei 2006 @ 19:24
Whehe, ik moest lachen

CHCzondag 28 mei 2006 @ 19:27
ik vind die groene blokken veel mooier, die passen beter bij een weiland op de achtergrond
maar nog steeds geldt, the more the better...
KopieerMachinezondag 28 mei 2006 @ 19:38
ik ga men auto ook maar es tunen

ohnee ik heb geen auto
K33Tzondag 28 mei 2006 @ 19:49
Dr_Flash, kun je niet oprotten?

Dit is geen PTA-waardig topic, want het humor is van een laag niveau. Enkeltje ONZ graag.
qu63zondag 28 mei 2006 @ 19:51
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:49 schreef K33T het volgende:
Dr_Flash, kun je niet oprotten?

Dit is geen PTA-waardig topic, want het humor is van een laag niveau. Enkeltje ONZ graag.
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 19:54
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:49 schreef K33T het volgende:
Dr_Flash, kun je niet oprotten?

Dit is geen PTA-waardig topic,
Ga mod worden kneus En nee, ik kan niet oprotten
Isdatzozondag 28 mei 2006 @ 19:55
Puik topic.. jammer dat je zoveel moet bijtanken de hele tijd, maar dan heb je ook wat he
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 19:56
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
Puik topic.. jammer dat je zoveel moet bijtanken de hele tijd, maar dan heb je ook wat he
Ja zeker jammer. Vooral ook dat je van tevoren weet dat iedere leuke avond in de grindbak eindigt, da's wel jammerdepammer
Googolplexianzondag 28 mei 2006 @ 19:56
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga mod worden kneus En nee, ik kan niet oprotten
Wat zuipt dat blok eigenlijk?
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 20:00
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wat zuipt dat blok eigenlijk?
pff 2 liter verbruikt inmiddels, en nog geen meter van mn plek gekomen.. Eik maar een schraal ding
K33Tzondag 28 mei 2006 @ 20:01
Waarom staat dit topic nog in PTA?
Kloekiezondag 28 mei 2006 @ 20:01
There's no substitute for cubic inches
K33Tzondag 28 mei 2006 @ 20:02
!

[ Bericht 52% gewijzigd door Alexxxxx op 28-05-2006 20:04:02 (niet doen) ]
Alexxxxxzondag 28 mei 2006 @ 20:03
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:01 schreef K33T het volgende:
Waarom staat dit topic nog in PTA?
Omdat humor in PTA gewoon mag, dat is niet alleen aan ONZ voorbehouden. De grap van dit toic is JUIST dat het in PTA staat. In ONZ zou het een stomme grap zijn, hier is ie leuk.

Het enige niet grappige in dit topic is jou gezaag
Strettozondag 28 mei 2006 @ 20:03
Grolsch
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 20:03
kusje lieverd
Isdatzozondag 28 mei 2006 @ 20:04
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

pff 2 liter verbruikt inmiddels, en nog geen meter van mn plek gekomen.. Eik maar een schraal ding
Had je 't beter aan mij kunnen geven
Klonkzondag 28 mei 2006 @ 20:04
een biertopic in PTA
Isdatzozondag 28 mei 2006 @ 20:04
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Omdat humor in PTA gewoon mag, dat is niet alleen aan ONZ voorbehouden. De grap van dit toic is JUIST dat het in PTA staat. In ONZ zou het een stomme grap zijn, hier is ie leuk.

Het enige niet grappige in dit topic is jou gezaag
Moderreters met humor !
TC_Artemiszondag 28 mei 2006 @ 20:07
Laat me raden, hij rijd op hop?
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 20:09
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef TC_Artemis het volgende:
Laat me raden, hij rijd op hop?


Alcohol

Wat zijn dat ook weer? Nitro Funny Cars?
Koepertzondag 28 mei 2006 @ 20:34
Inmiddels in het bezit van het 3.6 liter V12 blok . K moet zeggen, de eerste paar meters rijdt ie erg soepel en vloeiend. Maar op den duur begint dat gegorgel toch wel wat neveneffecten te vertonen. Optrekken gaat nog wel aardig, maar door het zware blok is het bochtenwerk waardeloos, en comfort is bedriegelijk.
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 20:38
Weer een avond die eindigt in de grindbak
Koepertzondag 28 mei 2006 @ 20:44
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer een avond die eindigt in de grindbak
Die kans zit er in Hopelijk gaan alle pitstops wel goed. Dat we geen last van lekkende brandstofslangen krijgen. Dat hierdoor de hele pitbox WEER onder de brandstof komt te zitten
Dr_Flashzondag 28 mei 2006 @ 21:06
pfff ik heb weer een lege tank inmidels
Koepertzondag 28 mei 2006 @ 21:13
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
pfff ik heb weer een lege tank inmidels
same here. Maar gelukkig is het tankstation hier vlakbij.
mistermaniaczondag 28 mei 2006 @ 21:44
Ik heb er hier een staan: een 1 cilinder met 330cc, en toelopende cylinderwand. Gaat ook als een tierelier
B_BOYmaandag 29 mei 2006 @ 11:25
goed topic.
qu63maandag 29 mei 2006 @ 11:29
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:25 schreef B_BOY het volgende:
goed topic.
kut kick
Koepertmaandag 29 mei 2006 @ 11:59
Pitstops zijn goed gegaan. Eigenlijk gewoon een feilloze race gereden. Alleen nu wat vermoeid die adrenalinerush vreet aan je
Dr_Flashmaandag 29 mei 2006 @ 19:51
ik rij vanavond even proef met de 2,7 liter V8 waar ik eerder al over sprak
Sjonnjoopmaandag 29 mei 2006 @ 19:54
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ik rij vanavond even proef met de 2,7 liter V8 waar ik eerder al over sprak
pics?
qu63maandag 29 mei 2006 @ 19:55
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ik rij vanavond even proef met de 2,7 liter V8 waar ik eerder al over sprak
heb je daar ook foto's en meer specs van?
Dr_Flashmaandag 29 mei 2006 @ 20:16
ik dacht dat ik daar al wat van had ja, maar nogniet dus. Morgen nog een keer
Sterke_Yerkemaandag 29 mei 2006 @ 20:49
Als we zo beginnen ik heb een w24 met 8liter inhoudt, blikken kop
Dr_Flashmaandag 29 mei 2006 @ 20:52
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Als we zo beginnen ik heb een w24 met 8liter inhoudt, blikken kop
[afbeelding]
plestikke krukas, gaat niet lang goed ben ik bang
Go0smaandag 29 mei 2006 @ 23:09
Kun je van die 2L geen Boxer motor maken? Nog een vet geluid ook
Koepertwoensdag 14 juni 2006 @ 15:01
* Koepert schopt nog maar eens tegen dit topic aan.

Zit inmiddels aan de zomerconfiguratie. Lichter vliegwiel, lagere uitstoot, lager octaangehalte benzine. Werkt ook prima.
K33Twoensdag 14 juni 2006 @ 15:38
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:01 schreef Koepert het volgende:
* Koepert schopt nog maar eens tegen dit topic aan.

Zit inmiddels aan de zomerconfiguratie. Lichter vliegwiel, lagere uitstoot, lager octaangehalte benzine. Werkt ook prima.
Vanwaar deze kick?
Koepertwoensdag 14 juni 2006 @ 16:04
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:38 schreef K33T het volgende:

[..]

Vanwaar deze kick?
Verveling

Daarnaast voornamelijk ook interesse of anderen ivm het weer ook andere motoren gebruiken.

2.5 , Buitenlandse leveranciers, Uit zomerse oorden etc
GizartFRLwoensdag 14 juni 2006 @ 17:57
Dikke 6 cylinder:



Aantal; liters zal wel hoog liggen....
ollie994woensdag 14 juni 2006 @ 19:05
Een geel plaatje heb je iig wel
Googolplexianwoensdag 14 juni 2006 @ 20:04
Nooit gedacht dat Mexicaanse motoren zo hard gingen, btw

Zeker met dit weer stijgt de snelheid aardig naar je hoofd. Moet je wel minimaal de 2 liter V6 hebben.
flyguydonderdag 15 juni 2006 @ 01:26
tvp
MinardiF1donderdag 15 juni 2006 @ 01:36
Hij loopt bij mij op Schuttersbier toch wat langzamer... Maargoed, de tank is nu toch leeg, morgen maar weer ff tanken....
MrSASOdonderdag 15 juni 2006 @ 01:37
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]

MrSASOdonderdag 15 juni 2006 @ 01:37
yupdonderdag 15 juni 2006 @ 01:51
Schopje PTA ---> ONZ
StefanPdonderdag 15 juni 2006 @ 06:08
No turbo, no care.
t0ndonderdag 15 juni 2006 @ 09:00
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En waar zit die bar? Ben nou wel geïnteresseerd

atmospherisch .... buitenlucht-bar?
Leuk dat je dat zegt idd.

Mensen denken, omdat de buiten lucht 14,5 psi is... dat ook gelijk in 'n motor zo is... maar 'n atmosferische motor trekt VACUUM. en vacuum is onderdruk...
Googolplexiandonderdag 15 juni 2006 @ 11:14
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:00 schreef t0n het volgende:

[..]

Leuk dat je dat zegt idd.

Mensen denken, omdat de buiten lucht 14,5 psi is... dat ook gelijk in 'n motor zo is... maar 'n atmosferische motor trekt VACUUM. en vacuum is onderdruk...
Als de bar zuigt dan ga ik niet
t0ndonderdag 15 juni 2006 @ 11:28
nee, maar als er gezogen wordt, kóm ik wel.
Googolplexiandonderdag 15 juni 2006 @ 11:29
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:28 schreef t0n het volgende:
nee, maar als er gezogen wordt, kóm ik wel.
Afhankelijk van het type vacuum
t0ndonderdag 15 juni 2006 @ 11:34
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Afhankelijk van het type vacuum
En smering..
Googolplexiandonderdag 15 juni 2006 @ 11:53
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:34 schreef t0n het volgende:

[..]

En smering..
Ik weet niet naar wat voor 'n barren jij doorgaans kijkt, hoor. Maar zelfs als de smering TOP is en het vacuum van het verkeerde type zal je mij de andere kant op zien lopen.

ben geen homo, zeg
Don_Antoindonderdag 15 juni 2006 @ 11:54
Hij rijdt 0 op 2 gok ik zo??
t0ndonderdag 15 juni 2006 @ 14:24
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik weet niet naar wat voor 'n barren jij doorgaans kijkt, hoor. Maar zelfs als de smering TOP is en het vacuum van het verkeerde type zal je mij de andere kant op zien lopen.

ben geen homo, zeg
Ik had 't over hetgeen waar de brandstof van OP in gaat...