Slim idd! Want zelfs geheel volgetankt is die sneller dan de Midlands en Super Aguri's dus daar zit ie zo bij.. Dan een pitstop minder dan een groot deel van het veld dat scheelt ook 30sec(?) Dus met een beetje geluk zitten er nog wel punten aan te komen..quote:Op zondag 28 mei 2006 11:45 schreef mbn het volgende:
[..]
Wel door vanuit de pitstraat te starten. Zodra de lichten gedoofd zijn mag het team dan gaan tanken.
Dan mogen ze ook instellingen aan de auto veranderen, denk ikquote:Op zondag 28 mei 2006 11:47 schreef Fir3fly het volgende:
Maar alle tijden van Schumacher zijn geschrapt, dus mag hij doen met de benzine wat hij wil. Waarom start ie dan toch uit de pits
Zoals in vorig topic al gezegd, je mag pas tanken als de lichten gedoofd zijn.. Aangezien ik nog nooit een tank instalatie op de grid heb zien staan als de lichten aan het doven zijnquote:Op zondag 28 mei 2006 11:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan mogen ze ook instellingen aan de auto veranderen, denk ikniet zeker
Ik denk dat je diep in de regels moet gaan diepen, om de precieze redenering te zien, maar ik denk dat de basis is dat als je in het laatste deel van de kwalificatie terecht komt, je aan de eisen daarvan moet voldoen, ongeacht latere straffen zoals door een motorwissel of zoals nu het ontnemen van tijden.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:47 schreef Fir3fly het volgende:
Maar alle tijden van Schumacher zijn geschrapt, dus mag hij doen met de benzine wat hij wil. Waarom start ie dan toch uit de pits
Dat is er wel vanuit gaande dat hij aan de normale regels van de eerste 10 moet blijven voldoen. Mocht dat niet zo zijn dan kunnen ze nu nog aanpassingen doen en hem voltanken en dan van de grid af laten starten. De keuze van Ferrari om vanuit de pitstraat te vertrekken duidt er echter op dat hij niet mag bijtanken.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:51 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Zoals in vorig topic al gezegd, je mag pas tanken als de lichten gedoofd zijn.. Aangezien ik nog nooit een tank instalatie op de grid heb zien staan als de lichten aan het doven zijnlijkt het me logisch dat je vanuit de pits moet starten..
quote:Op zondag 28 mei 2006 11:52 schreef YellowLedbetter het volgende:
als ie nou ok gewoon de motor wisselt zoals massa
dus ook met nieuwe motorquote:Dat heeft Ferrari vanochtend bevestigd. De zevenvoudig wereldkampioen, bestraft voor zijn ‘Schwalbe’ in La Rascasse in de slotseconden van de kwalificatie, begint de wedstrijd met een nieuwe motor en volle tanks.
Maar officieel heeft ie geen tijd neergezet, dus is hij ook niet in het laatste deel van de kwalificatie terechtgekomen. Als dit niet zo is vind ik dit krom.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:51 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik denk dat je diep in de regels moet gaan diepen, om de precieze redenering te zien, maar ik denk dat de basis is dat als je in het laatste deel van de kwalificatie terecht komt, je aan de eisen daarvan moet voldoen, ongeacht latere straffen zoals door een motorwissel of zoals nu het ontnemen van tijden.
oke, ik dacht al zoiets te lezen maar het was me niet helemaal duidelijk. Maar punten zijn toch bijna onhaalbaarquote:
Je mag toch altijd, zelfs na de kwalificatie, je motor nog wisselen? Dan word je alleen 10 plaatsen teruggezet wat bij MS dus niks uit maakt.. Ik ken het regelement ook niet uit me hoofd maar het lijkt me logisch dat je dan ook mag bijtanken als je vanuit de pits start (is dat dit seisoen al niet eerder voorgekomen?)quote:Op zondag 28 mei 2006 11:53 schreef Rudy-F1 het volgende:
Weet niet hoe dat zit. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de kwalificatie-uitslag blijft staan, en Schumacher in de boeken dus gewoon zijn pole houdt. Hij wordt immers pas na de kwalificatie teruggezet op de grid. Dat zou ook verklaren waarom op fia.com en formula1.com de kwalificatie-uitslag niet wordt aangepast......
Dat zou weer betekenen dat Schumacher dus voor de start ook niets mag veranderen aan z'n auto......
We zullen het zien.
Hij wordt niet teruggezet op de grid, maar zijn kwalificatietijden zijn verwijderd en daardoor komt hij op de laatste plaats in de uitslag. Die websites zijn over het algemeen vrij laat met het plaatsen van definitieve uitslagen. Dat is o.a. de reden dat met de FOK!F1manager tot maandagavond wordt gewacht met het definitief uitdelen van punten.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:53 schreef Rudy-F1 het volgende:
Weet niet hoe dat zit. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de kwalificatie-uitslag blijft staan, en Schumacher in de boeken dus gewoon zijn pole houdt. Hij wordt immers pas na de kwalificatie teruggezet op de grid.
Niet als je een 1 stopper hebt, en de ervaring zoals MS die heeft. Dan zijn punten altijd niet onmogelijk. Moeilijk word het idd wel!quote:Op zondag 28 mei 2006 11:56 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
oke, ik dacht al zoiets te lezen maar het was me niet helemaal duidelijk. Maar punten zijn toch bijna onhaalbaar
Dus officieel heeft ie gewoon niet meegedaan aan de kwalificatie. Of zit er nog weer een of andere voorwaarde bij zo'n straf?quote:Op zondag 28 mei 2006 11:56 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij wordt niet teruggezet op de grid, maar zijn kwalificatietijden zijn verwijderd en daardoor komt hij op de laatste plaats in de uitslag. Die websites zijn over het algemeen vrij laat met het plaatsen van definitieve uitslagen. Dat is o.a. de reden dat met de FOK!F1manager tot maandagavond wordt gewacht met het definitief uitdelen van punten.
Dat is waar, hij is niet zoals david coulthard die meer dan de halve race achter bernoldi vast zatquote:Op zondag 28 mei 2006 11:57 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Niet als je een 1 stopper hebt, en de ervaring zoals MS die heeft. Dan zijn punten altijd niet onmogelijk. Moeilijk word het idd wel!
Verklaar jij dan maar eens waarom Villeneuve in de officiële uitslag van de kwalificatie van de GP van Europa nog altijd op P8 staat en niet op P10. Het terugnemen van kwalificatie-tijden heeft geen achterwaartse werking -> tijden uit de kwalificatie blijven officieel staan.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:56 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij wordt niet teruggezet op de grid, maar zijn kwalificatietijden zijn verwijderd en daardoor komt hij op de laatste plaats in de uitslag. Die websites zijn over het algemeen vrij laat met het plaatsen van definitieve uitslagen. Dat is o.a. de reden dat met de FOK!F1manager tot maandagavond wordt gewacht met het definitief uitdelen van punten.
Nee, maar MS wou voor pole gaan en Ferrari dacht waarschijnlijk dat zijn actie wel door de beugel kon.. Denk niet dat ze verwacht hadden dat ze terug gezet zouden worden door zo'n actie.. En als ze 2e waren geworden dan was Alonso "weer eens beter" en dat is nou net wat ze niet willen horen (denk ik)quote:Op zondag 28 mei 2006 11:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dat is waar, hij is niet zoals david coulthard die meer dan de halve race achter bernoldi vast zatwat dat betreft heeft schumi genoeg uitstraling en gezag om makkelijk voorbij de kleine teams te komen, hoop ik.
Maar ik zat er zo over te denken he, als hij nou gewoon was doorgereden was ie 2de geworden en dan was er nog niet zo veel aan de hand geweest
Ik weet niet hoe ze het precies noteren en het zou goed kunnen dat dit een situatie is die nog nooit is voorgekomen. Maar je kan natuurlijk noteren dat M. Schumacher in de kwalificatie x rondjes heeft gereden, maar geen tijd heeft neergezet. Er zijn immers ook coureurs die in de vrije training wel rondjes bij hun naam hebben staan, maar geen tijd (doordat ze iedere keer de rond niet hebben afgemaakt) .quote:Op zondag 28 mei 2006 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
Dus officieel heeft ie gewoon niet meegedaan aan de kwalificatie.
het winnen van de race, daarom wil Alonso dat waarschijnlijk ook zo graagquote:Op zondag 28 mei 2006 12:00 schreef Googolplexian het volgende:
Wat was dat ook alweer met een pole in Monaco ... traditioneel diner bij de prins? Of was dat voor het winnen van de race?
Waarom nou weer vieze strontspanjaardquote:Op zondag 28 mei 2006 12:02 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
het winnen van de race, daarom wil Alonso dat waarschijnlijk ook zo graagIk hoop echt dat die vieze strontspanjaard uitvalt
Laat de beste maar winnen, en als dat deze keer Renault is dan is dat toch terecht? Ik ben voor Ferrari maar dat betekent niet dat ik er niks meer aan vind als Ferrari niet meer wint oid.. Zolang het een leuke en spannende race is, vind ik het goed zat!quote:Op zondag 28 mei 2006 12:02 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
het winnen van de race, daarom wil Alonso dat waarschijnlijk ook zo graagIk hoop echt dat die vieze strontspanjaard uitvalt
quote:Schumi start uit de pitstraat
28 mei 2006
Het team van Ferrari heeft naar aanleiding van de straf van Schumacher besloten de Duitser uit de pitstraat te laten starten. Schumacher zou zijn wagen met opzet op het circuit tot stilstand hebben gebracht, waardoor hij het anderen onmogelijk maakte een snelle tijd neer te zetten.
Nu Schumacher achteraan moet beginnen in de nauwe straten van Monaco heeft het team besloten de motor te vervangen. Het is daarnaast aannemelijk dat hij de race zal aanvangen met een volle tank. Met deze nieuwe strategie van Ferrari zal de Duitser vanuit de pitstraat starten.
Felipe Massa crashte in de kwalificatie in de vangrail en eindigde als laatste omdat hij geen tijd wist te noteren. De Italiaanse renstal wilde geen risico nemen en wisselde daarom ook de motor van de Braziliaan.
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=119546
Ik zie hem wel op de tiende staan in de officiële kwalificatieuitslag met een 1:36.998 .quote:Op zondag 28 mei 2006 12:01 schreef Rudy-F1 het volgende:
[..]
Verklaar jij dan maar eens waarom Villeneuve in de officiële uitslag van de kwalificatie van de GP van Europa nog altijd op P8 staat en niet op P10. Het terugnemen van kwalificatie-tijden heeft geen achterwaartse werking -> tijden uit de kwalificatie blijven officieel staan.
Leuke spannende race.....terwijl alonso vooraan staat en schumi achteraan. Weinig kans, ik hoop nu echt dat webber of raikonnen wint en niet die saaie Alonsoquote:Op zondag 28 mei 2006 12:04 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Laat de beste maar winnen, en als dat deze keer Renault is dan is dat toch terecht? Ik ben voor Ferrari maar dat betekent niet dat ik er niks meer aan vind als Ferrari niet meer wint oid.. Zolang het een leuke en spannende race is, vind ik het goed zat!
Van mij mag Alonso wel winnen, liever dat dan Webber of Raikkonenquote:Op zondag 28 mei 2006 12:06 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Leuke spannende race.....terwijl alonso vooraan staat en schumi achteraan. Weinig kans, ik hoop nu echt dat webber of raikonnen wint en niet die saaie Alonso
En wat denk je dat er gebeurd als Schumi er straks mee stopt...weg alle competitie. Alhoewel, alonso gaat naar het mindere mclaren, wordt nooit meer wereldkampioen omdat hij daarvoor een goede auto nodig heeft en raikonnen gaat naar ferrari hoop ik dus dan wordt die eindelijk kampioen met grote overmacht!quote:Op zondag 28 mei 2006 12:06 schreef skinny-nl het volgende:
Op naar het volgende seizoen. Wk staat nu tochal vast. Word er door de jaren heen niet leuker van.
Alonso en MS zijn niet de enige topcoureurs, vergeet Raikonen ook niet.. En aangezien er ook wel roden vlaggen/SC situaties komen, is de kans klein dat Alonso gaat uitlopenquote:Op zondag 28 mei 2006 12:06 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Leuke spannende race.....terwijl alonso vooraan staat en schumi achteraan. Weinig kans, ik hoop nu echt dat webber of raikonnen wint en niet die saaie Alonso
Hmm vreemd; op formula1.com staat hij in de officiële uitslag wel nog als 8ste. Maar goed; we zullen het wel zien allemaal.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:06 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik zie hem wel op de tiende staan in de officiële kwalificatieuitslag met een 1:36.998 .
denk eens aan het wk! Dan wordt dat vandaag gewoon al beslist, echt dikke bagger. Dan kan ik de rest van het jaar mooi elke zondag gaan vliegen omdat ik dan niet meer thuis hoef te blijven voor een spannende racequote:Op zondag 28 mei 2006 12:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Van mij mag Alonso wel winnen, liever dat dan Webber of Raikkonen
Pff, als Raikkonen naar Ferrari gaat kijk ik geen F1 meerquote:Op zondag 28 mei 2006 12:08 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurd als Schumi er straks mee stopt...weg alle competitie. Alhoewel, alonso gaat naar het mindere mclaren, wordt nooit meer wereldkampioen omdat hij daarvoor een goede auto nodig heeft en raikonnen gaat naar ferrari hoop ik dus dan wordt die eindelijk kampioen met grote overmacht!
Liever dat dan dat Raikkonen wint. Maar ach, de McLaren is toch niet snel genoeg, en Raikkonen kan Alonso ook niet aan, dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
denk eens aan het wk! Dan wordt dat vandaag gewoon al beslist, echt dikke bagger. Dan kan ik de rest van het jaar mooi elke zondag gaan vliegen omdat ik dan niet meer thuis hoef te blijven voor een spannende race![]()
Jij hebt echt een gloeiende hekel aan raikonnen hequote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pff, als Raikkonen naar Ferrari gaat kijk ik geen F1 meer![]()
als je die 2 in gelijke auto's zet dan wil ik wedden dat raikonnen vet sneller is. Misschien dat we dat volgend jaar wel zienquote:
Lijkt me niet echt een goede reden om niet te kijken.. Wat denk je van volgend jaar F1 op RTL? Reclames overal tussen door, net zoals bij de A1GP je word daar helemaal gek van de reclames, en hopelijk gaan Olaf Mol en Jack mee naar RTL anders krijg je die gruwelijke kwal van een Alard Kalf die er zelf 0,0 verstand van heeftquote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pff, als Raikkonen naar Ferrari gaat kijk ik geen F1 meer![]()
Ik vind dat ie zwaar overschat wordt. Hij is redelijk snel, maar niet bijster slim. Kijk maar naar de GP van Europa vorig jaar.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Jij hebt echt een gloeiende hekel aan raikonnen hehad ik eerst ook lichtelijk maar ik erger me nu kapot aan alonso met zijn sissy-driving
Ik denk dat Alonso dan wel sneller is. In ieder geval veel slimmer.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:11 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
als je die 2 in gelijke auto's zet dan wil ik wedden dat raikonnen vet sneller is. Misschien dat we dat volgend jaar wel zien
Die 'strontspanjaard' zoals jij zegt kan er niks aan doen tis gewoon fout wat schumi deed simpel hij heeft anderen gehinderd.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:02 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
het winnen van de race, daarom wil Alonso dat waarschijnlijk ook zo graagIk hoop echt dat die vieze strontspanjaard uitvalt
Toch is 'ie er wereldkampioen mee geworden en is de kans aanwezig dat 'ie dat dit jaar gaat herhalen. Dan doe je het gewoon goed, imo.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Jij hebt echt een gloeiende hekel aan raikonnen hehad ik eerst ook lichtelijk maar ik erger me nu kapot aan alonso met zijn sissy-driving
Ik ben geen Schumi-fan maar wel realistisch ... wat Schumacher doet/heeft gedaan is de komende 20 jaar waarschijnlijk niet meer te evenaren.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:20 schreef TommyGun het volgende:
Jep Alonso volgend jaar naar McLaren. Daar zie ik hem nog geen kampioen worden. Tevens zijn er genoeg andere courreurs geweest die 2x WK zijn geworden en daarna nooit meer. Ik snap dus ook niet al die verhalen dat Alonso de opvolger van Schumi zou zijn. Mooi niet dus he
quote:Fisichella van P5 naar P10
28-05-2006
Behalve Michael Schumacher heeft ook Giancarlo Fisichella een straf gekregen naar aanleiding van de kwalificatie in Monaco gisteren. De Italiaanse coureur heeft volgens de stewarts David Coulthard te lang opgehouden waardoor de Schot geen snelle ronde kon neerzetten. Coulthard kwalificeerde zich daardoor als negende, al zal hij nu één plaats mogen opschuiven. De drie snelste ronden van Fisico worden hem afgenomen waardoor hij naar P10 zakt.
www.aboutf1.nl
Ik zegquote:1. F. Alonso Renault
2. M. Webber Williams
3. K. Räikkönen McLaren
4. J. Montoya McLaren
5. R. Barrichello Honda
6. J. Trulli Toyota
7. D. Coulthard Red Bull
8. N. Rosberg Williams
9. G. Fisichella Renault 3 snelste tijden afgenomen voor blocken tegenstanders
10. R. Schumacher Toyota
11. C. Klien Red Bull
12. V. Liuzzi Toro Rosso
13. J. Button Honda
14. J. Villeneuve BMW
15. N. Heidfeld BMW
16. C. Albers MF1
17. T. Monteiro MF1
18. S. Speed Toro Rosso
19. T. Sato Super Aguri
20. F. Montagny Super Aguri
21. F. Massa Ferrari
22. M. Schumacher Ferrari Straf vanwege onsportief gedrag
Zoals ik al zei, je weet dat het express is gedaan, alleen probeer het eens te bewijzen? Dat lijkt me nog het moeilijkst want MS zegt gewoon dat het een stuurfoutje is oid.. En probeer hem daar, samen met die beelden, maar eens ongelijk in te geven inclusief hard bewijs.. Lijkt me erg moeilijk, maar is toch gelukt lijkt me... Ben benieuwd wat het bewijs dan was..quote:Op zondag 28 mei 2006 12:23 schreef Baklap het volgende:
Mwah als je de onboard beelden bekijkt vind ik niet dat Schumacher er iets aan kan doen, hij probeert 2x in te sturen naar rechts maar de auto glijdt rechtdoor. Je ziet ook de rook van de banden afkomen door het remmen. Misschien had hij nog weg kunnen komen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er bewezen kan worden dat er opzet in het spel is. Ook al ziet het eruit als een Schumi streek.
http://youtube.com/watch?v=mzkvfG13vT0&search=schumacher%20monaco
100% mee eensquote:Op zondag 28 mei 2006 12:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toch is 'ie er wereldkampioen mee geworden en is de kans aanwezig dat 'ie dat dit jaar gaat herhalen. Dan doe je het gewoon goed, imo.
Alonso maakt weinig fouten, net als Schumi. Ik zie 'm deze wel zonder problemen uitrijden maar ik moet ook zeggen dat ik denk dat de arrogantie van Renault ze op gaat breken. Zo gedragen kampioenen zich niet (en dan doel ik op Flavio die veel te straffe uitspraken doet alsof hij nu de F1-god is en Alonso die gewoon durft te beweren dat Renault nooit iets voor 'm heeft gedaan).
Arrogantie heeft Ferrari ook geen goed gedaan vorig jaar. Als team moeten ze scherp, oprecht en gemotiveerd blijven willen ze winnen. McLaren is dat allang niet meer, Ferrari is nooit oprecht geweest en die andere twee eigenschappen zijn ze even kwijt. Renault is sinds hun WK en bij monde van Flavio nu het arrogante team en dat kan ze duur komen te staan.
Alle anti-fans van Alonso: hij rijdt volgend jaar voor McLarenSlim is anders
Gaat niet lukkenquote:Op zondag 28 mei 2006 12:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Zou iemand mij kunnen helpen aan een URL voor een inet stream van de F1 in Monaco ? Dank je.
quote:Mosley: "Schumacher is geen valsspeler"
FIA president Max Mosley is van mening dat men uit het gedrag van Michael Schumacher tijdens de laatste minuten van de kwalificatiesessie in Monaco niet kan concluderen dat de Ferrari-rijder een valsspeler is.
Mosley vertelde aan Reuters: "Je moet de zaken in hun context zien - in de spanning van het moment wanneer je enorm hard probeert om je op de eerste rij te plaatsen, en je maar een fractie van een seconde hebt om beslissingen te maken."
"De stewards hebben het voordeel dat ze alle details kennen, elk stuk informatie, en dat ze in staat zijn om te weten waar Schumacher heeft geremd, gestuurd, geaccelereerd tijdens de vorige ronden. Met al die informatie komen ze tot een conclusie. Het duurde verscheidene uren, en ze gingen in enorm groot detail, en zo moet het gebeuren."
"Als je tot de conclusie komt dat iemand iets gedaan heeft dat niet zo hoort, dan moet je ingrijpen."
De FIA-president noemde de controverse een drama van het moment, maar plaatste dat niet in een groter kader van ingrijpende invloed op het resultaat van het kampioenschap.
"Het is een redelijk kleine tegenslag voor het kampioenschap," zei hij. "Maar het is inderdaad waar dat het veel spanning heeft weggenomen uit het gevecht tussen Alonso en Schumacher."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |