abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:06:40 #251
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38480221
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, maar een stuk of 250.
Vet weinig man. .
.
Het zijn er maar 200, en de overige 600 games tellen zeker niet voor MS
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:08:20 #252
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38480273
SocialDisorder, hier lees dit maar ff, gaat over waar ik het laatst in dat Sony haat 2d nieuwsbericht over had

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=103765
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:12:13 #253
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38480406
Beetje overdreven lijkt me aangezien er heel veel 2d spellen zijn op de ps1 en ps2
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:19:19 #254
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38480620
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:06 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het zijn er maar 200, en de overige 600 games tellen zeker niet voor MS
Sinds wanneer zijn er 800 games op de XBOX beschikbaar?
Of heb ik 100+ titels over het hoofd gezien? .
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:19:43 #255
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38480635
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:08 schreef MMaRsu het volgende:
SocialDisorder, hier lees dit maar ff, gaat over waar ik het laatst in dat Sony haat 2d nieuwsbericht over had

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=103765
Het gaat over SCEA. Oftewel Sony Computer Entertainment America. Niet SCE (Sony Computer Entertainment) dus. De Amerikaanse idioten houden 2D games tegen. Why am I not surprised? Frigging yanks! Meh, zolang ik m'n Guilty Gear maar krijg.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:21:16 #256
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38480692
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ach kom op man. your original games will work on a xbox 360.

valt me op dat je nu een stuk vergeeflijker bent dan met uitspraken van Ken Kutaragi, waar je iedere lettergreep gaat uitpluizen of hij die wel nagekomen is.
Ja, heb je wel eens in context leren lezen? .
Er staat toch duidelijk OUR GOAL IS.
Hoe haal je daar een belofte uit?
Een belofte breken is een PS3 laten zien en um een jaar later strippen onder het mom "concept".
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:23:49 #257
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38480771
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn er 800 games op de XBOX beschikbaar?
Of heb ik 100+ titels over het hoofd gezien? .
Zouden het er 100 meer of minder moeten zijn dan? Er staan ongeveer 800 Xbox Reviews op IGN. Dus 800 zijn het er minimaal. Dus hun BC laat nog heel veel te wensen over.

Niet dat BC mij persoonlijk boeit, als ik straks een ps3 heb ga ik er waarschijnlijk geen ps2 of ps1 spellen op spelen.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:28:45 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38480910
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:19 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Het gaat over SCEA. Oftewel Sony Computer Entertainment America. Niet SCE (Sony Computer Entertainment) dus. De Amerikaanse idioten houden 2D games tegen. Why am I not surprised? Frigging yanks! Meh, zolang ik m'n Guilty Gear maar krijg.
Ja okay, ik had er niet bij vermeld dat het idd om SCEA ging, mijn excuses
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:35:09 #259
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38481078
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, heb je wel eens in context leren lezen? .
Er staat toch duidelijk OUR GOAL IS.
Hoe haal je daar een belofte uit?
Een belofte breken is een PS3 laten zien en um een jaar later strippen onder het mom "concept".
je beschuldigt mij van selectief lezen terwijl je zelf niet veel beter bent? Knap.

En het PS3-design; er stond van meet af aan bij concept, dus niet mauwen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:35:48 #260
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38482599
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:35 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

je beschuldigt mij van selectief lezen terwijl je zelf niet veel beter bent? Knap.

En het PS3-design; er stond van meet af aan bij concept, dus niet mauwen.
En van het begin af aan was er bekend dat niet alle games BC zouden zijn, alleen de hele grote games. .
Dat jij 1 regeltje uit een interview uit z'n context haalt verandert daar niets aan. .
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:01:49 #261
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38483225
De hele discussie was ook knap zinloos (en offtopic . ) aangezien MS niet stopt met BC.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=140928
-
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:26:10 #262
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38500502
Viel me trouwens wel op dat de xbox in verhouding met de ps2 wel erg weinig games heeft.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:29:34 #263
100496 H.Flick
Turn-based
pi_38500579
De PS2 bestaat ook al een stuk langer . En het grootste platform qua marktaandeel krijgt natuurlijk ook de meeste games, dat is logisch.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:46:08 #264
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38500940
Een stuk langer is ook overdreven

Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_38505167
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Diablos79 het volgende:
Een stuk langer is ook overdreven

Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Nu de PS3 nog
Big dick.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:28:56 #266
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38509012
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:46 schreef Diablos79 het volgende:
Een stuk langer is ook overdreven

Wel grappig dat de ps2 meer dan 5000 exclusieve titels heeft.. Die niet op de xbox zijn
Hoezo overdreven?
Zat 2 jaar tussen ofzo.
En 5000 exclusieve titels? Zijn er uberhaupt zoveel ps2 games in Europa?
-
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:09:36 #267
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38511496
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hoezo overdreven?
Zat 2 jaar tussen ofzo.
En 5000 exclusieve titels? Zijn er uberhaupt zoveel ps2 games in Europa?
Er zit maar 1.5 jaar tussen. Dus dat is niet echt super lang.
En ik heb het over wereldwijd. Wereldwijd zijn er meer dan 6000 ps2 games.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_38511990
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Er zit maar 1.5 jaar tussen. Dus dat is niet echt super lang.
En ik heb het over wereldwijd. Wereldwijd zijn er meer dan 6000 ps2 games.
Consoles worden gemiddeld om de vijf jaar 'vervangen' door een nieuw model dus dan is 1.5 jaar best een lange periode, maar neemt nog niet weg dat de PS2 vele malen meer titels heeft dan de Xbox.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38524515
quote:
Wat denken de developers nu over Blu Ray en de gewone DVD wat door Microsoft nog wordt gebruikt?

Nou het volgende:

"The Darkness" developer:
Quote:
De xbox360 is een prachtige console, maar een ding moet ik wel kwijt, dat is het probleem van het opslag medium, DVD dus.En ook al wordt het gebagataliseerd, het is gewoon een probleem niets meer en niets minder.


Team Ninja:
Quote:
Wij hebben 2 opmerkingen betreffende Microsoft besluit om voor DVD te kiezen.
Het limiteerd developers, 9 GB is gewoon te weinig. Zeker als je als developer HD cut sceens aan een game wilt toevoegen, en deze HD cut sceens zijn zeker belangrijk, zij vormen en belangrijk onderdeel van het verhaal in de game. Het is Ironisch dat Microsoft steeds aanhaalt dat hun console echt een HD console is maar dan hadden ze gewoon ook voor een HD drager moeten kiezen.
Punt twee. Het zal ons niet verwonderen als over een jaar of 2 een xbox360/1 op de markt komt met een ingebouwde HD dvd of Blu Ray driver.


"Enchant Arms" developer:
Deze developer is bezig met de game "Enchant Arms" een RPG, en zit al met zijn handen in het spreekwoordelijke haar.
Quote:
We hoopten dat we de game op 2 DVD's zouden krijgen , maar zelf dat lijkt nu al onmogelijk, het zullen er waarschijnlijk 3 gaan worden. Iedere old school gamer kan je vertellen dat het switchen van de disc tijdens de game gewoon niet leuk is en het stoort in de hele game-experience.


Vivendi Universal,Michael Heilmann, chief technology officer van Vivendi Universal.:
Quote:
De technische behoeften van de gamedevelopers schreeuwt gewoon om meer geavanceerde opslagmedia.
Blu ray geeft ons die kwantiteit, prestaties en snelheid die we nodig hebben.


Electronic Arts:
Quote:
De komende games zijn HD en het is vitaal dat Sony hiervoor Blu ray heeft gekozen.
Blu Ray geeft ons de capaciteit, functionaliteit en interactiviteit die we nodig hebben voor de projecten die we in ontwikkeling hebben.


Ninja theory:
Quote:
Serieus de games zullen heel veel data voor alle levels karakters tussenfilmpjes en HD beelden, en AAA nodig hebben, zeker voor de games die wij in de planning hebben. Sony liet tijdens de presentatie zien dat het opslagmedium Blu Ray 100 keer zo groot was het de hele Main Ram. Om aan te tonen dat een DVD niet genoeg opslag heeft om een game zoals wij willen maken niet te kunnen herbergen, en wij moeten toegeven; dat is ook zo. Ja, wij zullen zeker weten Blu ray nodig hebben.


Mark Rein:
Quote:
Unreal tournament was 6 GB "ingepakt".
Next generation games zullen gewoon 20 GB zijn, en meer.
Hoe we dit op een 9GB DVD moeten krijgen, ik zou het gewoon niet weten.Het zullen zeker meerdere DVD's gaan worden.
Op de PS3 hoeven ons daar niet mee bezig te houden.


Toriyama van Square-Enix;
Quote:
Wij hebben discussies gehad intern en mede door Blu Ray voor de PS3 gekozen om FF XIII daar op uit te brengen, een DVD is gewoon niet goed genoeg om de games die wij willen maken met het type visual expression wat wij in FF XIII willen gebruiken.
Ook de shader mogelijkheden van de PS3 die beter zijn als die van de Xbox360 hebben een belangrijke rol gespeelt.


F1 developers.
Quote:
De PS2 zit gewoon aan zijn limiet met 22 autos in beeld. Maar de PS3 is echt een enorme stap voorwaarts, dat ding is een beest!!
We pompen enorm veel graphische details in de game, maar ook in alles, niet alleen de autos ook de omgevingen. Om je even een idee te geven,1 auto op de PS3 gebruikt evenveel geheugen als alle 22 autos op onze laatste F1 game op de PS2 samen. Dat is gewoon het 22 voudige.
Je zult zelfs beschadigingen aan de sidepods kunnen zien je kunt en je in de autos kunnen kijken , alle details zijn gewoon aanwezig. Ook de gameplay zal een grote verandering ondergaan. Het vergt een enorme berg aan data, nee wij zijn heel blij met BLu ray.


Ubisoft
Quote:
Onze focus ligt 100% op Blu Ray, ik kan geen vergelijk trekken met HD-dvd maar dit opslagmedia zal voorlopig ook nog niet gebruikt worden voor games, Blu ray echter al gelijk vanaf het begin. Blu Ray is echt awesome.
De capaciteit is ongelofelijk, de Data Transfer Rate is veel groter als we tot nu toe gewend zijn, zeker groter als bij DVD. En dat is belangrijker als het lijkt.
Data streaming is de engste manier om next-gen games naar een nieuw level te tillen. De HDD vinden wij niet zo belangrijk, maar wij wisten ook nog niet zeker of dit standaard in de PS3 zou zitten, dat is nu wel zo. Wij gebruiken liever de streaming techniek, maar HDD zou je de mogelijkheid geven om je hele gespeelde game op te slaan en hem later nog een terug te kijken, als een soort van zelfgemaakte "speelfilm".
We spelen nog met die gedachte.


Hieruit kun je volgens mij wel concluderen dat wat allemaal nu gezegd wordt door Microsoft en in de media dat Blu ray niet belangijk is gewoon niet waar is.
Want diegenen die de games maken zijn duidelijk een andere mening toegedaan.
Bron: http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=1778&cat=catps3
PSN id: NL_SToRM
  zondag 4 juni 2006 @ 14:20:54 #270
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38528440
quote:
Moet ik dit als een serieuze nieuwssite beschouwen? Mijn god, wat een taalfouten zeg!
quote:
Serieus de games zullen heel veel data voor alle levels karakters tussenfilmpjes en HD beelden, en AAA nodig hebben,
Wat wordt hier bedoeld met 'AAA'?
pi_38529861
quote:
Ik twijfel eraan of het waar is maar als het waar is is die blu-ray een veel groter voordeel dan ik had gedacht
PSN id: Puddled_nl
  maandag 5 juni 2006 @ 16:07:34 #272
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_38561165
quote:
Awesome Sony statements made over the past few weeks and months that stick out in my head:

1. The reaction to our E3 conference was very positive
2. You should want to work harder to afford Playstation 3
3. It's probably too cheap
4. You would not criticize a master architect, so why criticize us?
5. Billions of dollars...hundreds of thousands of man hours...more powerful than the most powerful super computers...here's Genji 2
6. Playstation 3 is not a games machine
7. People would buy the machine if it were double the price
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 5 juni 2006 @ 16:16:54 #273
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38561456
quote:
PS3 hardware slow and broken

In words and pictures

By Charlie Demerjian in Taipei: Monday 05 June 2006, 03:35
AFTER BREAKING THE news to me about PS3 RSX speeds earlier on the flight to Japan, my row-mate said 'if you think that's interesting, wait till you see this. Cell is hurting, badly'.

For those of you that believe in religions with karmic tendencies, scoops like this meant one of two things, the wings of the plane are about to fall off and I am going to die in a fiery ball, or worse yet, the movie selection will be worrisome. Cell memory access appears to be broken, RSX has half the triangle setup rate of the ATI chip in XBox360, and the true horror, Big Momma's House 2 and a Queen Latifa movie.

With the movie selection still making my brain throb from the glances I caught, I furiously took notes on what the source was saying. He started out saying that the RSX can only write about half as much vertex data as it can fetch, not an ideal situation by any stretch, but survivable.

Then came the horrible news, RSX appears to be limited to setting up 275 Million triangles/second, anemic compared to the 500+ million in XBox360. When asked about this apparent thumping dished out by MS, the reply from one notable ISV relations boffin was a terse 'What a Piece of Junk'. Talk about a steak in the heart.

Half the triangle setup capability in the PS3, could things get worse? Yes, far far worse, how about another disparity of three orders of magnitude? No, I am not joking, looking at Sony's own figures, Cell appears to be pretty badly broken.


PS3 memory bandwidth table

For main memory, it looks like Cell has about 25GBps of main memory bandwidth, and RSX is about 15-20GBps. Achievable bandwidth is between about two thirds of that and nearly 100%, clearly the elves in the caves surrounding Rambus central did something right with XDR. That is the happy news.

For local memory, the measured vs theoretical bandwidth is missing, I wonder why? RSX is at a solid 22.4GBps for both read and write, good job there green team. Then comes the blue team with Cell. Local memory write is about 4GBps, 40% of the next slowest bandwidth there. Then comes the bomb from hell, the Cell local memory read bandwidth is a stunning 16MBps, note that is a capital M to connote Mega vs a capital G to connote Giga. This is a three order of magnitude oopsie, and it is an oopsie, as Sony put it "(no, this isn't a typo...)".

If you can write at 250x the read speed, it makes Cell local memory just about useless. That means you do all your work out of main memory, and the whole point of local is, well, pointless. This can lead to contention issues for the main memory bus, and all sorts of nightmarish to debug performance problems. Basically, if this Sony presentation to PS3 devs shown to us is correct, it looks like PS3 will be hobbled in a serious way.

The next slide goes on to say "Don't read from local memory, but write to main memory with RSX(tm) and read it from there instead", and repeats the table numbers. This is very very bad. The number of times the presentation goes on to say that it is correct, and the lack of anything like "this will be fixed by production steppings, so take measures X, Y and Z" say to me that it is not a fixable snafu. Remember at E3 when I said that the PS3 demos there were object sparse? Any guesses why?

Someone screwed up so badly it looks like it will relegate the console to second place behind the 360. All the devs I talked to were lukewarm on the 360 architecture but universally negative on the PS3. Revelations like this go a long way to explain why you keep hearing about simmering problems from the Sony devs.

You end up with a console with half the triangle setup rate of the 360, a crippled CPU that is a bitch to program, and tools that are atrocious compared to the 360. To make matters worse, you have an arrogant set of execs telling us that twice the price is worth it for half the power, a year late. If it isn't already too late, Sony had better do something about this recto-cranial inversion or it may very well sink the console. µ
bron, for what it's worth
-
pi_38564747
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

bron, for what it's worth
The Enquirer
  maandag 5 juni 2006 @ 18:49:38 #275
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_38566310
Als het waar is, dan doet dat best wel pijn. Eens kijken wat er allemaal voorbij komt op de TGS2006.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_38566390
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:06 schreef G-Mart het volgende:

[..]

The Enquirer
The Inquirer is best een redelijk betrouwbare bron
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38566410
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

bron, for what it's worth
wel een enorm verschil in theorie en praktijk...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38569706
quote:
Het sheet klopt wel, maar wat belangrijker is om te weten is waar de sheet over gaat. Natuurlijk klopt dat verhaal van de Inquirer van geen kont. Het blijkt over het geheugen van de RSX te gaan.

De PS3 heeft totaal 512Mb geheugen. Van die 512Mb is 256Mb (local memory) exclusief voor de RSX. Die andere 256Mb is voor de Cell en ook voor de RSX (main memory). Via een 1 of andere slinkse manier is er vanuit de Cell processorer toch het exclusieve geheugen van de RSX aan te spreken en te bewerken. Dit gaat met een bandbreedte van 16Mb/s.

Het verhaal wat bij deze sheet hoort is dat het mogelijk is om een connectie op te bouwen naar het geheugen van de RSX maar dit niet snel is. Het is trouwens ook vrij nutteloos om het geheugen van de grafischekaart te lezen en/of te bewerken vanuit de CPU. Athans, ik kan even geen toepassing bedenken waarom je dat zou willen.
Van iemand uit het PS3-topic in GoT. (omdat ik zelf de technische kennis niet heb )
  maandag 5 juni 2006 @ 20:29:52 #279
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38570342
Precies dat verhaal bij die sheet klopt voor geen meter. Tevens is dit een artikel van 5 juni en is die sheet van Devstation2006 dat is gehouden op 1 en 2 maart. Ik heb wat meer artikelen van die Charlie Demerjian gelezen, en hij lult vaak gewoon een eind uit zijn nek.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 5 juni 2006 @ 23:10:47 #280
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38576814
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:14 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Van iemand uit het PS3-topic in GoT. (omdat ik zelf de technische kennis niet heb )
Op GoT zitten natuurlijk de echte kenners van Cell en de architectuur van de PS3.
-
  maandag 5 juni 2006 @ 23:15:32 #281
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38577014
quote:
Sony Bundles PS2 With PS3
Report from Japan suggests that a mini PS2 will be included in every PS3.

June 5, 2006 - A surprising report has emerged from Japan's Ultra One monthly technology magazine. The magazine's July issue reports that Sony will be achieving backwards compatibility on the PlayStation 3 not through software emulation, as previously announced, but through physical hardware.

The magazine states that the PS3 hardware, in its current form, includes the core PlayStation 2 chipset. This presumably means that initial PS3 units will include the single Emotion Engine (the PS2 CPU) and Graphic Synthesizer (the PS2 graphics chip) combo chip that powers the slim model PS2.

Of course, including the extra hardware drives up costs. The magazine adds that Sony plans on removing the PS2 chipset from future revisions of the PS3 hardware once it has finished development of a proper software-based PS2 emulator. Such a removal would help bring down costs for the system.

Sony has repeatedly stated that PS2 software would run on the PS3 through software emulation, leaving many to believe that the company had developed a powerful emulator for the older hardware. This would have been a particularly impressive feat, considering that even the PlayStation 2 originally used a combination of hardware and software to maintain backwards compatibility with original generation PlayStation games.

If the Ultra One report is true, the use of hardware emulation casts some doubts on what kind of visual updates we can expect for PlayStation 2 games. PlayStation games saw a few marginal upgrades when running on the PlayStation 2 due to the PlayStation graphics chip being emulated entirely through software running on the PS2's Graphics Synthesizer.

On the other hand, hardware emulation pretty much guarantees that every game that runs on the current PS2 will do so on the PS3.

A few other revelations appear in the Ultra One report, an investigative story into the reasons for the PS3's high price point. Izumi Kawanishi, head of Sony's Software Platform Development Division, commented to the magazine that one difference between the PS2 and the PS3 is that the PS3, as it was announced, is "nothing more than just the basic system." Sony is considering releasing models with larger volume hard disks and upgraded network features in the future. However, Kawanishi noted, Sony won't be changing CPU clock speed or memory amounts, as all PS3s have to run the same games.

The PS3 comes equipped with, in addition to a default hard disk, a "large amount of flash memory," the magazine reveals. This is used to house the operating system and all future system updates. Based on the wording in the magazine, it seems that the hard disk is to be used exclusively for multimedia content and will not contain any system features; users will, after all, be able to swap the built in hard drive out with any standard drive they pick up at a computer hardware store.

The magazine also provides an assurance about the PS3's compatibility with its own games. The PS2 lost compatibility with older titles as new models were released featuring updated chip designs. This won't be a problem with the PS3, as the magazine reveals that in the event that problems are discovered following an updated chip design, the system will be able to connect Online to download any required patches, which will then be stored on the hard disk.

Finally, the magazine gives a solid price estimate for the high-end PS3 model in Japan. Sony officially lists the price as "open," meaning retailers will have to determine their own pricing, but Ultra One says that the price is "expected" to be 73,000 yen.

Who exactly is expecting this price is anyone's guess, as the magazine doesn't give specifics. We'll wait for official word from Sony on that price point, and on the other details in the Ultra One article, before considering this report confirmed.
-
pi_38577221
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Op GoT zitten natuurlijk de echte kenners van Cell en de architectuur van de PS3.
Het is je verder wel duidelijk dat de mensen van The Inquirer dat ook niet zijn he
pi_38582057
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_38583291
quote:
Die bewegingen vallen nog wel mee eigenlijk
PSN id: NL_SToRM
pi_38583734
quote:
Digi-Guys is verheugd WarDevil Enigma aan te kondigen . De game is in ontwikkeling exclusief voor de PS3.
Met de last build van de RTE1080 Engine loopt Wardevil soepel in 1080P met 60FPS.

The RTE1080 Engine zelf kan verschillende modes aan (1080i en 720P) en ook verschillende framerates maar kan dus volledig gebruik maken van de features die de PS3 bied.

De showcase wat op de E3 getoond werdt is nog steeds Technology Work in Progress. Reken op een speelbare versie in het 3de kwart van 2006.
Goed bezig
Ik geloof dat de devs van Resistance ook bezig waren om hun game in 1080P te krijgen.
PSN id: NL_SToRM
pi_38598303







Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:36:26 #287
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_38598727

"Where's the HD!!!!!?"
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:56:45 #288
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_38601994
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Lol, dat is ook een manier om de "emulatie" voor elkaar te krijgen natuurlijk
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:11:59 #289
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_38614327
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:56 schreef Cheiron het volgende:
Lol, dat is ook een manier om de "emulatie" voor elkaar te krijgen natuurlijk
Wat mij betreft is het de beste manier.
  woensdag 7 juni 2006 @ 08:17:41 #290
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38616265


SIX HUNDRED!?!?!?!?!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:49:36 #291
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38620572
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:15 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]
Zo koop je dus eigenlijk een PS3 en PS2 in 1
Vraag me dan alleen af hoe ze de ps1 gaan emuleren.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:25:07 #292
146048 Phonebone
Gimme Gimme Shock Treatment!
pi_38621611
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:49 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Zo koop je dus eigenlijk een PS3 en PS2 in 1
Vraag me dan alleen af hoe ze de ps1 gaan emuleren.
Het schijnt dat IGN weer eens nieuws heeft lopen verzinnen. Er is althans nog niets zeker.
Sony: PS3 Backwards Compatibility Via PS2 Just 'Speculation'
quote:
Responding to an inquiry by Gamasutra regarding the validity of these claims, a SCEA U.S. representative responded: “At this time, that news from IGN is just speculation, and Sony has no official comment at this time. However, we will be sending out more concrete information regarding the hardware in the near future."
Most of us assume that whatever we believe must be right.
Though we were taught much of what we believe before we could critically analyze our beliefs,
we nevertheless defend our beliefs as the truth. Good thinkers know this is absurd.
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:36:43 #293
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_38621846
Er zal wel een chip in de ps3 zitten die helpt met emuleren, ze hebben zelf gezegd dat ze de emulatie met een combinatie van hardware en software gaan doen. Maar die BC boeit me opzich toch vrij weinig, ik koop geen ps3 om ps2/ps1 spellen te spelen.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:25:19 #294
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38623142
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:36 schreef Diablos79 het volgende:
Er zal wel een chip in de ps3 zitten die helpt met emuleren, ze hebben zelf gezegd dat ze de emulatie met een combinatie van hardware en software gaan doen. Maar die BC boeit me opzich toch vrij weinig, ik koop geen ps3 om ps2/ps1 spellen te spelen.
maar het is wel fijn om niet 2 verschillende apparaten aan te hoeven sluiten. Ook ivm de draadloze controller.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_38624145
Untold Legends






Wat meer
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:12:39 #296
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_38624792
m'n boxguy, wat doe je
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_38629681
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:36 schreef Diablos79 het volgende:
Er zal wel een chip in de ps3 zitten die helpt met emuleren, ze hebben zelf gezegd dat ze de emulatie met een combinatie van hardware en software gaan doen.
Heb je daar een bron van? Want ik kan me niet herinneren dat ergens gelezen/gehoord te hebben.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:25 schreef SocialDisorder het volgende:
maar het is wel fijn om niet 2 verschillende apparaten aan te hoeven sluiten. Ook ivm de draadloze controller.
Of juist wel ivm met de trilfunctie.
pi_38644747
Volgens mij wil Kutaragi de PS3 echt laten floppen. Blijkbaar willen ze regelmatig een snellere versie van de PS3 op de markt zetten: http://www.gamersreports.com/news/2837/

Toch lullig als je bij de launch een console koopt van 600 Euro en na 2 jaar de helft van de spellen te traag lopen omdat ze voor een snellere versie zijn ontwikkeld
pi_38645542
Kap eens met janken over 600 euri, die prijs is iets van 3 maanden houdbaar en dan daalt ie al sterk. First-adopter melk-prijs.

En hoezo meteen weer in hoogste boom klimmen met stopwoordjes als 'floppen'. Ze willen kennelijk geen closed console meer bij Sony, en gebruiken nadrukkelijk de naam "multimedia computer" in al hun uitspraken rondom PS3, upgradable dus.

Straks gewoon een cheap-ass 200 GB HDD erin pluggen van je PC, of een BR-writer van de PC markt erin pluggen en een PSX3 ervan maken. En als er betere Cell's of extra geheugen in gezet kunnen worden als add-on, wordt het idd enerzijds lullig voor diegene niet niet willen upgraden als er dan over pakweg 3 jaar games uitkomen voor een betere spec PS3, maar van de andere kant is het juist zeer interessant en levensduurverlengend wat dat voor resultaten en mogelijkheden geeft. Lijkt erop dat Sony de PC markt gaat aanvallen.

Hier btw een 7 mins in-game filmpje van BIA3 van 55MB. Crappy cam-kwaliteit, en de AI staat nog nauwelijks aan, maar de animatie's en in-game cutscenes/gesprekjes vind ik erg cool.
http://gameswelt.de/konso(...)il.php?item_id=56893
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:12:53 #300
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38645676
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 07:59 schreef LuukBes het volgende:
Kap eens met janken over 600 euri, die prijs is iets van 3 maanden houdbaar en dan daalt ie al sterk. First-adopter melk-prijs.
Dus mag je er niet over klagen?
Wat een rukargument zeg. .
En het is nog maar de vraag of Sony het financieel trekt om een produkt dat onder de kostprijs wordt verkocht al zo snel in prijs te verlagen.
Ik denk dat je eerder aan een half jaar of meer moet denken.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')