abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:31:24 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38267550
Nouja, sinds er ook daadwerkelijk complottheoriën zijn die ook waar bleken te zijn, vind ik niet dat je alle complot-theoriën op een hoop kan gooien.

Een complot zoals 'scooter' Libby werd van te voren ook als onzin af gedaan.
Dat Bush zou liegen dat Saddam uranium in Nigeria kocht werd ook als complot afgedaan.

Nu weten we wel beter, maar toch.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:31:41 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38267556
Het leukste vind ik altijd dat het bijna altijd over "ze" gaat, maar dat niemand weet wie "ze" zijn.
pi_38267598
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:52 schreef Pracissor het volgende:
Ja, dat schijnt het idd echt werkelijk te zijn. Je hebt een loyale, onkritische doelgroep, oftewel kassa.
Je kunt er hele lucratieve geloven op baseren. Zie scientology met zijn paranoia over psychiaters die alle complotten op deze Aarde -9-11 included- en daarbuiten regelen. Wel even daarbij uitkijken natuurlijk dat je niet in je eigen onzin gaat geloven
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:33:54 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38267627
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:31 schreef pfaf het volgende:
Het leukste vind ik altijd dat het bijna altijd over "ze" gaat, maar dat niemand weet wie "ze" zijn.
''ze' is vaak gewoon 'wij'. Maar dat wordt lastig, zelf schuld bekennen doet men niet.
Daar is dit echt het beste voorbeeld van de week van: Nederland in zwartboek Amnesty
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:34:16 #55
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38267639
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:33 schreef watchers het volgende:

[..]

Je kunt er hele lucratieve geloven op baseren. Zie scientology met zijn paranoia over psychiaters die alle complotten op deze Aarde -9-11 included- en daarbuiten regelen. Wel even daarbij uitkijken natuurlijk dat je niet in je eigen onzin gaat geloven
De stichter van die "kerk" schijnt inderdaad ook toegegeven te hebben dat het gewoon een lucratieve bezigheid is.
Ik kan er naast zitten, maar het schijnt zoiets te zijn geweest.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:35:51 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38267719
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

''ze' is vaak gewoon 'wij'. Maar dat wordt lastig, zelf schuld bekennen doet men niet.
"We" zijn natuurlijk verlicht, terwijl "ze" nog met gesloten ogen leven.
pi_38267895
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:54 schreef NanKing het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt . Wat mij opvalt een mensen die de meest vage complotten is dat zij juist denken wat de waarheid is, en dat de rest van de mensheid naief en dom is.

Voor sommige dingen valt wel wat te zeggen (bijv. JFK murder) maar dingen als, de reis naar de maan is opgezet, elvis leeft nog, tupac leeft nog etc. Gaat mij iets te ver.
Het leuke van complotaanhangers vind ik altijd wel dat ze anderen -de schapen zijn dat dan- ernstig waarschuwen dat ze niet kritiekloos moeten geloven wat ze in de media zien en horen. Op zich een goed idee. Maar vervolgens geloven ze zelf kritiekloos wat ze in de complotmedia zien en horen, en presenteren dat als de Waarheid
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:41:18 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38267970
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

"We" zijn natuurlijk verlicht, terwijl "ze" nog met gesloten ogen leven.
Al wil ik wel even van de gelegenheid gebruik maken dat ik er soms wat moe van wordt dat men ontkent een oorlog te voeren voor eigen gewin. Een oorlog als die in Irak heeft vele bedrijven miljoenen, zo niet, miljarden opgeleverd, beste voorbeeld hier: halliburton. Onderschat daarbij niet de kracht van lobby's, en je hebt ineens een reden om te verzinnen dat Saddam uranium uit Nigeria haalde.

Daar is niks complot-theorie-achtigs aan. Dat is gewoon al een decennia-oude gewoonte.
Je vecht niet voor vrede, je vecht voor je eigen economie.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:41:23 #59
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38267974
En het belangrijkste bezwaar is natuurlijk, dat die sites altijd zo lelijk zijn; zwart, sterretjes op de achtergrond en dan felle, flets gekleurde grote lettertypes, onleesbare kaders etc.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:42:46 #60
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38268060
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al wil ik wel even van de gelegenheid gebruik maken dat ik er soms wat moe van wordt dat men ontkent een oorlog te voeren voor eigen gewin. Een oorlog als die in Irak heeft vele bedrijven miljoenen, zo niet, miljarden opgeleverd, beste voorbeeld hier: halliburton. Onderschat daarbij niet de kracht van lobby's, en je hebt ineens een reden om te verzinnen dat Saddam uranium uit Nigeria haalde.

Daar is niks complot-theorie-achtigs aan. Dat is gewoon al een decennia-oude gewoonte.
Je vecht niet voor vrede, je vecht voor je eigen economie.
Tuurlijk, en het is ook niet verkeerd dat er kritisch gekeken wordt naar wat er over de Wereld gebeurd, maar dat doorslaan altijd...
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:44:22 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38268371
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:42 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tuurlijk, en het is ook niet verkeerd dat er kritisch gekeken wordt naar wat er over de Wereld gebeurd, maar dat doorslaan altijd...
Ja, zo gauw er gesproken wordt over reptielen, buitenaardse wezens, zwevende energievelden, multikul en dat soort rare uitdrukkingen haak ik altijd snel af.
pi_38268574
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:31 schreef Yildiz het volgende:
Nouja, sinds er ook daadwerkelijk complottheoriën zijn die ook waar bleken te zijn, vind ik niet dat je alle complot-theoriën op een hoop kan gooien.

Een complot zoals 'scooter' Libby werd van te voren ook als onzin af gedaan.
Dat Bush zou liegen dat Saddam uranium in Nigeria kocht werd ook als complot afgedaan.

Nu weten we wel beter, maar toch.
Dat er complotten zijn geweest door de geschiedenis heen, lijkt me wel duidelijk. Het verschil met De Grote Complottheorieën is echter dat deze echte complotten gewoon op menselijke maat zijn, relatief simpel, zich houden aan de wetten van de logica en nog wel het allerbelangrijkst: ze zijn te bewijzen.

De Grote Complotten vallen vooral op door hun grandioze schaal -bigger is better- ongelofelijke complexiteit, uitvoering door zeer sluwe geheimzinnige genootschappen die tegelijkertijd zo dom zijn om overal 'bewijsmateriaal' te laten slingeren ('bewijsmateriaal' in de ogen van de complotaanhangers dan) en nog wel het allerbelangrijkst: ze zijn onbewijsbaar. Tenminste zonder de idiote bochten waarin de aanhangers zich moeten wringen om hun beweringen te ondersteunen.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:50:39 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38268607
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:49 schreef watchers het volgende:

[..]

Dat er complotten zijn geweest door de geschiedenis heen, lijkt me wel duidelijk. Het verschil met De Grote Complottheorieën is echter dat deze echte complotten gewoon op menselijke maat zijn, relatief simpel, zich houden aan de wetten van de logica en nog wel het allerbelangrijkst: ze zijn te bewijzen.

De Grote Complotten vallen vooral op door hun grandioze schaal -bigger is better- ongelofelijke complexiteit, uitvoering door zeer sluwe geheimzinnige genootschappen die tegelijkertijd zo dom zijn om overal 'bewijsmateriaal' te laten slingeren ('bewijsmateriaal' in de ogen van de complotaanhangers dan) en nog wel het allerbelangrijkst: ze zijn onbewijsbaar. Tenminste zonder de idiote bochten waarin de aanhangers zich moeten wringen om hun beweringen te ondersteunen.
sluwe geheimzinnige genootschappen?
je weet duidelijk niet hoe politiek werkt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_38268748
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:34 schreef pfaf het volgende:
De stichter van die "kerk" schijnt inderdaad ook toegegeven te hebben dat het gewoon een lucratieve bezigheid is.
Ik kan er naast zitten, maar het schijnt zoiets te zijn geweest.
Yup, voordat hij met het opstarten begon zelfs, had hij het al opgemerkt tegen een aantal van zijn collega sf-schrijvers. Later is hij wel volledig in zijn eigen verzinsels gaan geloven.

Hij had ooit al eens de diagnose paranoide gekregen trouwens (vandaar oa zijn aversie tegen psychiaters), maar later werd hij volslagen paranoide. Een paranoia die overigens ook duidelijk is terug te vinden in zijn sekte en waardoor ze het okay vinden om 'vijanden' te stalken en op andere manieren lastig te vallen (bedreigen, belasteren, inbraak, etc.).
pi_38268821
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:50 schreef BaajGuardian het volgende:
sluwe geheimzinnige genootschappen?
je weet duidelijk niet hoe politiek werkt.
O ja, en die en de Corporaties natuurlijk (nee, ik heb de film nog niet gezien). Bedankt voor de aanvulling
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:57:41 #66
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38268822
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:41 schreef pfaf het volgende:
En het belangrijkste bezwaar is natuurlijk, dat die sites altijd zo lelijk zijn; zwart, sterretjes op de achtergrond en dan felle, flets gekleurde grote lettertypes, onleesbare kaders etc.
http://www.chatarea.com/carpathum
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:06:05 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38269130
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:29 schreef Monocultuur het volgende:

[..]

Soms vind ik het niet eens zo'n gek idee om maar eens flink wat mensen op te sluiten.

Als de wereld er beter van wordt, waarom niet. Maar goed dat is waarschijnlijk een ander topic.
Wat beter in jouw visie is is niet algemeen bindend. Mij lijkt juist vrijheid een erg groot goed.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:21:36 #68
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38269678
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:33 schreef Monocultuur het volgende:
Het valt mij op hoeveel sites er wel niet bestaan waarin beweerd wordt dat 9-11 een complot is, dat volkert van de G voor de CIA werkt, Osama Bin Laden familie van Bush is, en Mohammed B voor de AIVD werkt...

Blijkbaar zijn er vele mensen die erin geloven. Moeten die niet gewoon worden opgepakt en behandeld worden door een psychiater?
Beste Monocultuur, het verhaal over CIA vliegtuigen, landingen in Europa, ontvoeringen en geheime gevangenissen, werd in eerste instantie ook als complottheorie bestempeld.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:27:31 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38269873
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:33 schreef Monocultuur het volgende:
Het valt mij op hoeveel sites er wel niet bestaan waarin beweerd wordt dat 9-11 een complot is, dat volkert van de G voor de CIA werkt, Osama Bin Laden familie van Bush is, en Mohammed B voor de AIVD werkt...

Blijkbaar zijn er vele mensen die erin geloven. Moeten die niet gewoon worden opgepakt en behandeld worden door een psychiater?
trouwens, ten eerste is 9-11 ook een complot volgens bush, ten tweede zitten er zoveel gaten in dat je de wenkbrouwen zou gaan bewegen.
ten derde zijn er aanwijzingen dat volkert van der G te maken had met de AIVD, niet de CIA(of dat werken betekend is niet bekend)
ten vierde is osama bin laden geen familie van bush en dat word ook nergens gezegd, john kerry is wel familie van bush en dat is zo na te gaan, de bush familie had banden met de bin laden's
en osama was een U.S. asset, trained and brained zoals dat heet.
mohammed B voor de aivd? nog nooit van gehoord sorry.

dat je alle *critici naar de macht* afdoet als mensen die opgepakt moeten worden voor een psych behandeling vind ik echt zwaar kortzichtig.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:30:03 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38269943
en indd. wat hallulama zegt, die US concentration camps waar ik in 2000 al over berichte werden ook afgedaan als Conspiracytheoristgelul, nu noemen ze het *detention camps* but actually they dont exist, (and the next day) yea they exist but we dont torture people, (and the next day) yea well there have been people tortured but it wont happen again ..(and the next day) but the CIA is excluded from such laws.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:30:05 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_38269946
Ach ja, complottheoriën kunnen soms handig zijn om mensen kritisch naar dingen te laten kijken. Maar de meesten overdrijven een beetje (soms een beetje boel ) en dat is jammer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:30:27 #72
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38269964
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 15:27 schreef BaajGuardian het volgende:

dat je alle *critici naar de macht* afdoet als mensen die opgepakt moeten worden voor een psych behandeling vind ik echt zwaar kortzichtig.
Plus het stinkt naar fascisme
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:42:02 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38270373
zat ik ook aan te denken, het voer ze maar af want ik vind ze raar principe.
pi_38270933
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 15:21 schreef Hallulama het volgende:
Beste Monocultuur, het verhaal over CIA vliegtuigen, landingen in Europa, ontvoeringen en geheime gevangenissen, werd in eerste instantie ook als complottheorie bestempeld.
Van: 10 characteristics of conspiracy theorists - http://www.urban75.org/info/conspiraloons.html
quote:
9. Using previous conspiracies as evidence to support their claims. This argument invokes scandals like the Birmingham Six, the Bologna station bombings, the Zinoviev letter and so on in order to try and demonstrate that their conspiracy theory should be accorded some weight (because it's “happened before”.) They do not pause to reflect that the conspiracies they are touting are almost always far more unlikely and complicated than the real-life conspiracies with which they make comparison, or that the fact that something might potentially happen does not, in and of itself, make it anything other than extremely unlikely.
Oftewel: Leer het onderscheid te maken tussen reëele zaken die in het geheim gebeurd zijn en tussen volkomen onbewijsbare over-the-top complottheorieën, en denk niet dat je automatisch een bewijs hebt voor de meest vergezochte complottheorieën omdat er in werkelijkheid ook weleens complotten zijn geweest van een hele andere orde.
Het probleem met paranoide figuren is dat ze grenzeloos zijn en dus dit onderscheid niet kunnen maken.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:08:57 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38271215
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:00 schreef watchers het volgende:

[..]

Van: 10 characteristics of conspiracy theorists - http://www.urban75.org/info/conspiraloons.html
[..]

Oftewel: Leer het onderscheid te maken tussen reëele zaken die in het geheim gebeurd zijn en tussen volkomen onbewijsbare over-the-top complottheorieën, en denk niet dat je automatisch een bewijs hebt voor de meest vergezochte complottheorieën omdat er in werkelijkheid ook weleens complotten zijn geweest van een hele andere orde.
Het probleem met paranoide figuren is dat ze grenzeloos zijn en dus dit onderscheid niet kunnen maken.
Ben jij nu de rudeonline van anti-critics?
wat denk je dat die zaken waren voordat ze ontdenkt werden(door de pers omdat het andere machthebbenden uitkwam)?
zo vergezocht zijn de gaten in 911 bijvoorbeeld niet.
ga jij nu maar eens de moneyflow volgen, dan begin je ook mischien te begrijpen dat conspireren hetzelfde als politiek is.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:22:03 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38271654
Lijkt op het ontkrachten of wegwuiven van cliches simpelweg omdat het cliches zijn, maar wat is dan de oorzaak van het ontstaan van een cliche, vraag ik mij af.

Hoe dan ook, er zijn gradaties, sommige mensen zijn paranoide, sommige mensen zijn naief, sommige mensen schreeuwen, sommige mensen fluisteren, sommige mensen rennen als een kip zonder kop in het rond, sommige mensen liggen de hele dag op bed.

Het is de truuk om daar ergens in het midden te geraken.
pi_38271907
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:08 schreef BaajGuardian het volgende:
Ben jij nu de rudeonline van anti-critics?
Ik zou het niet weten, ik ken hem niet Er is overigens een groot verschil tussen gedegen critici/skeptici en complotaanhangers zoals jij. De eersten richten zich op feiten, de tweede vooral op fantasie.
quote:
wat denk je dat die zaken waren voordat ze ontdenkt werden(door de pers omdat het andere machthebbenden uitkwam)?
zo vergezocht zijn de gaten in 911 bijvoorbeeld niet.
ga jij nu maar eens de moneyflow volgen, dan begin je ook mischien te begrijpen dat conspireren hetzelfde als politiek is.
Fijne vent, als iemand kan dienen als het voorbeeld van iemand die volkomen over-the-top gaat wat betreft allerhande complottheorieën hier, dan ben jij het. Ik begrijp wel dat je dat zelf niet ziet, en dat zal helaas ook niet gebeuren, hoeveel anderen daar iets over zeggen, maar denk aub niet dat de meeste andere mensen daarin meegaan.
pi_38272080
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:29 schreef Monocultuur het volgende:
Soms vind ik het niet eens zo'n gek idee om maar eens flink wat mensen op te sluiten.
Weest gerust hoor, dat doen "ze " ook wel, maar nog niet genoeg kennelijk?

Shayler hit the headlines in the UK a few years ago when he was sentenced to 6 months in prison for disclosing documents to the media obtained during his time as an MI5 officer.

Shayler had become disgusted by the duplicity and deceit that was rife within the British intelligence community and, after resigning, decided to go public with his claim that both MI6 and MI5 (UK equivalent to the CIA and the FBI) had been involved in a failed coup attempt whereby £100,000 ($180,000) was paid to known al-Qaeda operatives to kill Libyan leader Mummar Gadaffi in late 1995.
http://www.conspiracyplanet.com/channel.cfm?channelid=89&contentid=2396&page=2
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:42:10 #79
17928 averty
Retroactief ziener
pi_38272265
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:00 schreef watchers het volgende:

[..]

[..]
Er had wat mij betreft nog een nummer 11 'alles is positief bewijs!' en 12 'het klinkt niet onlogisch!'

bij 11:

Bij echte conspiracy theories zie je altijd dat elke gebeurtenis als bewijs kan worden aangedragen:

Microsoft is uit op werelddominantie en alle overheden werken mee? Kijk maar hoe goed het Microsoft gaat! Zou je tegen kunnen werpen dat de overheid Microsoft toch vervolgt heeft. Maar dat is dan alleen maar een manier om ons extra zand in de ogen te strooien! Als Microsoft dan niet al te streng wordt bestraft is het weer van 'zie je wel...'

Hiervoor bestaat trouwens een prima check. Als iemand bepaald bewijs, of een aanwijzing ergens voor aandraagt; stel hem dan de vraag wat hij zou vinden als het omgekeerde waar zou zijn. Als hij dan hetzelfde zou denken is het bewijs/de aanwijzing waardeloos. Het veranderd de resulterende mening niet.

Bij 12:

Tuurlijk wil Microsoft zo veel mogelijk produkten verkopen en spelen ze het niet altijd eerlijk. Maar dat doen alle bedrijven en personen, voor zover ze denken er mee weg te kunnen komen. Dat is echter geen bewijs voor grootscheepse complotttheorien.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_38272378
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:22 schreef Hallulama het volgende:
Lijkt op het ontkrachten of wegwuiven van cliches simpelweg omdat het cliches zijn, maar wat is dan de oorzaak van het ontstaan van een cliche, vraag ik mij af.
Probleem is dat complotaanhangers altijd overal wat achter zien. Niets is een fout, of toevallig, of een misverstand. Overal zit iets achter -mensen met slechte bedoelingen gewoonlijk- alles houdt verband met elkaar. Maar zo zit de werkelijkheid niet in elkaar, natuurlijk.
quote:
Hoe dan ook, er zijn gradaties, sommige mensen zijn paranoide, sommige mensen zijn naief, sommige mensen schreeuwen, sommige mensen fluisteren, sommige mensen rennen als een kip zonder kop in het rond, sommige mensen liggen de hele dag op bed.

Het is de truuk om daar ergens in het midden te geraken.
Inderdaad. En graag met een wat gedegen wetenschappelijke benadering.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:45:24 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38272388
tuurlijk joh, ik ben een conspiracy nut wat jij wil.
je zal het ooit wel inzien hoe politiek werkt.
pi_38272540
om dan maar de filosofische gedachtengang te volgen aansluitend aan de gestelde vraag:

wat is de waarheid en wat is niet de waarheid?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:53:18 #83
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_38272668
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:49 schreef David Letterman het volgende:
om dan maar de filosofische gedachtengang te volgen aansluitend aan de gestelde vraag:

wat is de waarheid en wat is niet de waarheid?
mag ik daarop in haken?

is het de waarheid als je het kan bewijzen of is de waarheid enkel dat wat gebeurt/is gebeurd
The more debt, the better
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:55:49 #84
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38272773
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 15:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat beter in jouw visie is is niet algemeen bindend. Mij lijkt juist vrijheid een erg groot goed.
klopt, het is slechts mijn visie. Echter ik vraag me dan dus af wie recht hebben op vrijheid. Moordenaars niet in ieder geval. Maar mensen die zo paranoide zijn dat ze een gevaar vormen?
En wanneer is iets een gevaar. Ik vind het eerlijk gezegd al best ver gaan zoals sommige sites zich profileren... Straks komt er nog een nieuwe periode van heksenjacht aan...
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_38273073
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:45 schreef BaajGuardian het volgende:
tuurlijk joh, ik ben een conspiracy nut wat jij wil.
je zal het ooit wel inzien hoe politiek werkt.
Ja, dat inzicht zal jij ons ongetwijfeld brengen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:05:42 #86
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38273108
conspiracy mensen zijn vooral achterdochtig.

zoals ik eerder als voorbeeld gaf: stel ik haal 2 blikjes cola bij de supermarkt dan vragen ze zich af, met wie ben ik daar, is er iemand bij hem die onzichtbaar is, met wie heeft hij afgesproken, voor wie is het 2e blikje, wat houdt hij geheim?

Terwijl ik gewoon ontzettend dorst heb!

Complot aanhanger baseren telkens alles op foute redenaties en zoeken overal iets slechts achter.
Dit is een typisch kenmerk van paranoide denken.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:08:48 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38273212
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:55 schreef Monocultuur het volgende:

[..]

klopt, het is slechts mijn visie. Echter ik vraag me dan dus af wie recht hebben op vrijheid.
Iedereen heeft in beginsel recht op vrijheid. Mogelijkheden om iemand de vrijheid te ontnemen bestaan wanneer iemand een strafbaar feit pleegt, wanneer iemand een direct gevaar voor zichzelf of zijn omgeving vormt, en in extreme gevallen wanneer iemand een uitspraak van de civiele rechter niet naleeft.
quote:
Moordenaars niet in ieder geval. Maar mensen die zo paranoide zijn dat ze een gevaar vormen?
En wanneer is iets een gevaar. Ik vind het eerlijk gezegd al best ver gaan zoals sommige sites zich profileren... Straks komt er nog een nieuwe periode van heksenjacht aan...
Gevaar is het wanneer iemand bijvoorbeeld geweld tegen willekeurige personen gaat toepassen, of zichzelf voortdurend in levensgevaar brengt. Gevaar is het niet wanneer iemand vanuit een eigen overtuiging spreekt.
pi_38273269
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:42 schreef averty het volgende:
Er had wat mij betreft nog een nummer 11 'alles is positief bewijs!' en 12 'het klinkt niet onlogisch!'
Yup, twee goede aanvullingen. Doet wel denken aan praten met gelovigen. Stellen ze: als je niet kunt bewijzen dat God niet bestaat, bestaat hij dus
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:12:19 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38273336
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:05 schreef Monocultuur het volgende:

Complot aanhanger baseren telkens alles op foute redenaties en zoeken overal iets slechts achter.
Bij paranoia is er inderdaad geen sprake van hallucinaties (Iemand neemt dus precies hetzelfde waar als anderen), en gaat het inderdaad om gevolgtrekkingen die niet direct volgen uit die waarnemingen, en allicht vergezocht zijn. Het probleem is echter dat ook het tegendeel niet blijkt uit de feiten, dus iemand overtuigen dat bepaalde gedachten paranoide zijn is haast onmogelijk. Juist temeer omdat een paranoide gedachte ook werkelijk kan zijn.
pi_38273459
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daar is dit echt het beste voorbeeld van de week van: Nederland in zwartboek Amnesty
D'r staat ook in dat Amnesty alle EU landen op 2 na in hun zwartboek heeft staan, dus dat zegt dan ook wel iets over die organisatie is het niet?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:25:58 #91
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_38273762
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:05 schreef Monocultuur het volgende:
conspiracy mensen zijn vooral achterdochtig.

zoals ik eerder als voorbeeld gaf: stel ik haal 2 blikjes cola bij de supermarkt dan vragen ze zich af, met wie ben ik daar, is er iemand bij hem die onzichtbaar is, met wie heeft hij afgesproken, voor wie is het 2e blikje, wat houdt hij geheim?

Terwijl ik gewoon ontzettend dorst heb!

Ik vind je nou wel erg achterdochtig richting achterdochtige mensen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:27:11 #92
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38273804
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:08 schreef Alicey het volgende:

Gevaar is het niet wanneer iemand vanuit een eigen overtuiging spreekt.
Nee, maar volgens deze redenatie zou een 2e Hitler dus ook niet tegen te houden zijn. Geen fijne gedachte...

Daarom vind ik dat ze de regels eens moeten veranderen. Mensen met denkbeelden die gevaarlijk zijn moeten wel opgepakt worden.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:29:30 #93
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38273905
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 15:42 schreef BaajGuardian het volgende:
zat ik ook aan te denken, het voer ze maar af want ik vind ze raar principe.
Sinds wanneer mogen gevaarlijke mensen niet meer gevangen gezet worden?

Laat alle criminelen maar vrij dan...
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:30:51 #94
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38273952
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik vind je nou wel erg achterdochtig richting achterdochtige mensen
achterdochtig zou ik het niet noemen, ik ben kritisch over hun psychische gesteldheid. En zoals eerder gezegd werd, het kan inderdaad zijn dat alles wat ze zeggen klopt. Echter veel van hen naderen de grens van fantast.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:34:23 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38274077
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:27 schreef Monocultuur het volgende:

[..]

Nee, maar volgens deze redenatie zou een 2e Hitler dus ook niet tegen te houden zijn. Geen fijne gedachte...
Voor zover iemand niet tegen de wet handelt niet nee.
quote:
Daarom vind ik dat ze de regels eens moeten veranderen. Mensen met denkbeelden die gevaarlijk zijn moeten wel opgepakt worden.
Ik krijg eerder de indruk dat je zelf paranoide bent.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:35:14 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38274110
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:30 schreef Monocultuur het volgende:

[..]

achterdochtig zou ik het niet noemen, ik ben kritisch over hun psychische gesteldheid.
Hoe is je eigen psychische gesteldheid?
pi_38274205
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 00:05 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik probeer dus te zeggen dat het helemaal niet zo gek is als je erin gelooft
Statistiek is in dezen vrij nietszeggend.
quote:
Ook is de Arabische wereld niet zo gek, wat jij beweert, maar vanuit ónze, beperkte kijk wel.
Wie zegt dat wij niet gek zijn? Later wordt er misschien net zo naar de Westerse bevolking aangekeken als wij nu tegen Hitler Duitsland aankeken.

Het ligt er dus maar net aan vanuit welke hoek je het bekijkt
Mooie poging tot relativering, hoor, maar de Nazi's waren ook gek, die geloofden namelijk ook in complotten. Rationeel redeneren is niet beperkt.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38274316
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:37 schreef Apropos het volgende:
. Rationeel redeneren is niet beperkt.
Daarom is het ook intellectuele degeneratie, geloof te hechten aan zulke verzinsels. Je kunt namelijk niet leren zo te denken, je kunt alleen het nadenken verleren.
pi_38274394
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 04:34 schreef BaajGuardian het volgende:

nou dan moet die psychiater eens snel bij de bush admninistration binnenlopen want daar riepen ze het op het nieuws dat er een complot was opgezet door een paar zandtoeristen (waarvan de helft nog leeft)
Treffend voorbeeld van het levendig houden van onzin. .
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:44:46 #100
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_38274429
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:34 schreef Alicey het volgende:

Ik krijg eerder de indruk dat je zelf paranoide bent.
Dus het is vreemd als ik zeg dat mensen die een gevaar vormen voor de mensheid opgepakt moeten worden? Wat geeft jou precies de indruk dan? Ik ben erg benieuwd.

Overigens is mijn topic bedoeld om erachter te komen in hoeverre paranoide mensen gevaarlijk zijn voor de mensheid. Ik probeer verder een open discussie te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')