Volledig mee eens!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:08 schreef hyhyjbl het volgende:
Nee. Er is misschien wel een bepaalde overeenkomst tussen het immigratiebeleid van nu en de uitspraken van Hans Janmaat toen, echter was Janmaat gewoon een racist die op grond van misplaatst nationalisme de meest absurde redevoeringen hield. Hij sprong werkelijk van de hak op de tak en haalde er alles bij om "de buitenlander" in discrediet te brengen.
Eerherstel is dus denk ik niet op zijn plaats hier.
Heel erg natuurlijk, maar ik moeest er stiekem wel om lachen...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:12 schreef Overlast het volgende:
Hoe hij afgeschilderd is in de media is ook echt om te kotsen. Hoorde laatst een verhaal van een docent van mij. Een journalist wide een item maken over Janmaat en ging hem daarvoor interviewen. Wat schetste de verbazing, Janmaat was gewoon in een goede bui en was heel vriendelijk. Wat doet de journalist? Hij geeft Janmaat een schop voor zijn schenen zodat hij boos wordt en voila. Een boze Janmaat op tv.
Ja natuurlijk. Als het niet zo triest was, was het om te brullen van het lachen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heel erg natuurlijk, maar ik moeest er stiekem wel om lachen...![]()
Ik zou die dingen weleens terug willen zien op beeld. Waarschijnlijk kijk je er nu heel anders naar.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:09 schreef Genverbrander het volgende:
Janmaat zei dingen als dat er geen zwarten mee mochten doen in het Nederlands elftal en dat allochtonen lui zijn. Hij was geen Fortuynist avant la lettre, maar gewoon een kortzichtige idioot.
Er zijn wel eens documentaires over Janmaat als persoon geweest, en ik had inderdaad de indruk dat het geen onvriendelijk iemand was. Maar z'n tijd ver vooruit? Nee, ik denk het niet, een deel van z'n ideeen is nu weliswaar geaccepteerd maar z'n motivatie was toch echt fout.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:12 schreef Overlast het volgende:
Hoe hij afgeschilderd is in de media is ook echt om te kotsen. Hoorde laatst een verhaal van een docent van mij. Een journalist wide een item maken over Janmaat en ging hem daarvoor interviewen. Wat schetste de verbazing, Janmaat was gewoon in een goede bui en was heel vriendelijk. Wat doet de journalist? Hij geeft Janmaat een schop voor zijn schenen zodat hij boos wordt en voila. Een boze Janmaat op tv.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:07 schreef Lucille het volgende:
Het verschil is dat Janmaat zijn denkbeelden baseerde op dubieuze grondslagen die redelijk dicht tegen racisme aan zaten. Het huidige regeringsbeleid is niet gebaseerd op huidskleur.
Janmaat...dat is er nog eens eentje uit de oude doos...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:08 schreef hyhyjbl het volgende:
Nee. Er is misschien wel een bepaalde overeenkomst tussen het immigratiebeleid van nu en de uitspraken van Hans Janmaat toen, echter was Janmaat gewoon een racist die op grond van misplaatst nationalisme de meest absurde redevoeringen hield. Hij sprong werkelijk van de hak op de tak en haalde er alles bij om "de buitenlander" in discrediet te brengen.
Eerherstel is dus denk ik niet op zijn plaats hier.
Dat hij weinig politieke vaardigheden had en dat hij oncharismatisch was daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het altijd een grote eikel gevonden (en nog steeds trouwens).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:23 schreef Overlast het volgende:
Zijn tijd vooruit zou ik ook niet willen zeggen. Hij was een gemankeerd politicus en oncharismatisch.
Hij was tegen de multiculturele samenleving ja. Dat wil niet zeggen dat je dan automatisch gemengde huwelijken wilt ontbinden of verbieden.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:25 schreef djenneke het volgende:
De man wou Nederland ontdoen van andere culturen. Hij was tegen gemengde huwelijken.
Ik vind dat gewoon racistisch. Dus als je er racistische ideeen op na houdt, dan kun je Janmaat zeker een visionair noemen. Voor ieder weldenkend mens, was het echter gewoon een idioot.
Natuurlijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hij weinig politieke vaardigheden had en dat hij oncharismatisch was daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het altijd een grote eikel gevonden (en nog steeds trouwens).
Maar dat mag natuurlijk nooit meewegen in je oordeel over hoe hij is behandeld.
Wellicht ook wel, zou fijn zijn als we zijn destijdse politieke programma konden nalezen.quote:En objectief gezien was hij zijn tijd natuurlijk wel vooruit. Als 25 jaar later politici je programmapunten overnemen was je per definitie je tijd vooruit
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:30 schreef Scepsis het volgende:
Mede door het toedoen van de journaille is zijn leven en politieke loopbaan geruïneerd. En vandaag de dag is 97% van de directe en indirecte werknemers en wergevers bij de publieke omroep nog steeds links.
Ze krijgen ieder jaar heel veel geld van de overheid, waarover wij dus belasting betalen. Vinden we dat wel normaal, dat we belasting betalen voor linkse propaganda?
Ik heb liever opbjectief nieuws, maar we moeten gewoon betalen voor de linkse indocrinatie van NOS. En zeg het zelf, dat is toch volkomen absurd hoe ze zoiets zover weten te krijgen??!?!?
Volgens mij laat mijn geheugen mij niet in de steek. Ik was hij wel degelijk tegen multiculturele huwelijken.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:27 schreef Overlast het volgende:
[..]
Hij was tegen de multiculturele samenleving ja. Dat wil niet zeggen dat je dan automatisch gemengde huwelijken wilt ontbinden of verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |