FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hyundai
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:34
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een andere tweedehands auto. Mijn Opeltje moet naar de keuring en ik kan dus beter uitkijken naar iets anders.

Nu ben ik een beetje aan het kijken op autotrader en valt me op dat Hyundai tweedehands erg goedkoop is. Zo zie ik verschillende Lantra's van nog geen 10 jaar oud, met rond de 100.000 km , nieuwe APK, al voor 1200 euro.

Wie kan mij vertellen waarom die auto's zo goedkoop zijn? Roesten ze snel, zijn ze onbetrouwbaar, of zijn ze gewoon niet zo gewild?

Ik vind die Lantra's (en Excels) eigenlijk best wel mooie wagens en zit er aan te denken er een aan te schaffen.

Graag info
One_Punch_Mickeyvrijdag 26 mei 2006 @ 11:35
lelijke hokken, goedkope afwerking, redelijk betrouwbaar met Mazda blokken erin...
Developersrusvrijdag 26 mei 2006 @ 11:36
Hyundai is motorisch gewoon veel minder betrouwbaar.
Hyperdudevrijdag 26 mei 2006 @ 11:37
Oude Hyundai's zijn knudde. Koop een oude Toyota.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:40
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
optifreevrijdag 26 mei 2006 @ 11:44
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
Toyota, Honda en Suzuki zijn de Japaners (en ook Mazda...maar dat klinkt niet zo )...Hyundai word wel beter, maar is op dit moment nog steeds een Noord Koreaan. (Ze bouwen wel geweldige oceaan stomers ). Zelfde als met Daewoo het moet gewoon nog veel verbeteren
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:45
Ze scoren toch gemiddeld goed qua betrouwbaarheid volgens autoweek.

http://www.autoweek.nl/tt2005.php?overzicht=11
yahtzeehooliganvrijdag 26 mei 2006 @ 11:46
De nieuwere zijn niet echt slecht te noemen, maar als je het hebt over 10 jaar oude Hyundai's met een ton op de teller kun je beter voor een 10 jaar oude jap gaan, desnoods met wat meer op de teller.
optifreevrijdag 26 mei 2006 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) niet
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:46 schreef yahtzeehooligan het volgende:
De nieuwere zijn niet echt slecht te noemen, maar als je het hebt over 10 jaar oude Hyundai's met een ton op de teller kun je beter voor een 10 jaar oude jap gaan, desnoods met wat meer op de teller.
Ja maar die zijn twee keer zo duur.

Dan koop ik toch liever een opeltje
Hyperdudevrijdag 26 mei 2006 @ 11:48
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid.
Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving, Je kan altijd geluk hebben natuurlijk.

Ik heb hier zo'n Duits tweedehands autoblaadje. (AMS Gebrauchtwagen 2002) die vinden de 2e generatie Lantra vanaf 1995 met 4 kleppen motoren een aanrader voor weinig, die hebben ook airbags en stuurbekrachting standaard. De oudere exemplaren zijn veel slechter, worden afgeraden. Accent vanaf 1995 schijnt ook "wel aardig" te zijn voor wat je er voor betaalt

Moet ik dus toch mijn eerste mening een beetje herzien.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:49
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef optifree het volgende:

[..]

Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) niet
Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.

Saab, Mercedes en BMW hoef ik niet. En er hoeft ook geen zware motor in want daar geef ik niks om.
yahtzeehooliganvrijdag 26 mei 2006 @ 11:50
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar die zijn twee keer zo duur.

Dan koop ik toch liever een opeltje
Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens. En onderdelen zijn makkelijk aan te komen.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:50
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving, Je kan altijd geluk hebben natuurlijk.

Ik heb hier zo'n Duits tweedehands autoblaadje. (AMS Gebrauchtwagen 2002) die vinden de 2e generatie Lantra vanaf 1995 met 4 kleppen motorern een aanrader voor weinig, die hebben ook airbags en stuurbekrachting standaard. De oudere exemplaren zijn veel slechter, worden afgeraden. Accent vanaf 1995 schijnt ook "wel aardig" te zijn voor wat je er voor betaalt

Moet ik dus toch mijn eerste mening een beetje herzien.
Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.

Ik zie gewoon nergens auto's die er zo goed uitzien, met zo weinig kilometers en dan voor die prijs.

Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
Hyperdudevrijdag 26 mei 2006 @ 11:51
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:

Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.
Na een Pony is elke otoo een droom

Maar ff serieus, die nieuwere (ook alweer 11 jaar)Lantra's lijken een aardige aanschaf te zijn.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:52
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens.
Er is ook niks met Opel. Ik heb tegen geen enkel merk iets.

Maar zo'n Hyundai met veel opties, goed in de lak, weinig KM en nieuwe APK voor een prikkie lijkt me wel wat.
Developersrusvrijdag 26 mei 2006 @ 11:53
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:

[..]

Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.

Ik zie gewoon nergens auto's die er zo goed uitzien, met zo weinig kilometers en dan voor die prijs.

Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
yahtzeehooliganvrijdag 26 mei 2006 @ 11:53
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:

[..]


Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
Ach, dan heeft een auto sowieso niet veel te voorduren, dan kun je inderdaad best een Hyundai kopen.
optifreevrijdag 26 mei 2006 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:49 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.

Saab, Mercedes en BMW hoef ik niet. En er hoeft ook geen zware motor in want daar geef ik niks om.
De oudere volvo's zijn idd ook onverwoestbaar , maar onderdelen zijn wel iets prijziger..al zijn ze waarschijnlijk ook weer veiliger dan een Hyundai
doekavrijdag 26 mei 2006 @ 11:54
Ik heb een Hyundai Excel 1.5 gehad; prima auto! Mijn broer rijdt er nu in, wiwundi is nu 10 jaar oud; nog nooit iets mee gehad. Vind die Excel 3 deurs qua model ook best meevallen trouwens.
yahtzeehooliganvrijdag 26 mei 2006 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:

[..]

- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Beetje duur rijden als hij naar eigen zeggen niet veel rijdt. En ze zijn een stuk zwaarder.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:56
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:

[..]

- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Mazda 626 lijkt me wel iets maar die zijn toch al een heel stuk duurder hoor. Een Ford Probe zegt me niks en een Celica wil ik niet want die zijn voor sjonnies
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:56
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:54 schreef doeka het volgende:
Ik heb een Hyundai Excel 1.5 gehad; prima auto! Mijn broer rijdt er nu in, wiwundi is nu 10 jaar oud; nog nooit iets mee gehad. Vind die Excel 3 deurs qua model ook best meevallen trouwens.
Zulke verhalen hoor ik dus heel veel
BaraCudavrijdag 26 mei 2006 @ 11:57
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...

En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...

Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:57
Hyundai Lantra 1.6i 4drs GLS
Prijs
¤ 1.450
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1995-01
Brandstof
Benzine
Kleur
Rood metallic
Carrosserievorm
Sedan
Aantal deuren
4
Kilometerstand
109.253 km

Annevrijdag 26 mei 2006 @ 11:58
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...

En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...

Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Precies wat ik wilde zeggen eigenlijk
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 11:59
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...

En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...

Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....

En wat is er dan niet goed aan die motoren? Want dat ze gaan roken na een ton geloof ik niet zo eigenlijk. Gewoon zeggen dat je de motor niet goed vindt, daar heb ik niet veel aan natuurlijk. Ik wil dan graag weten wat er niet goed aan is.
yahtzeehooliganvrijdag 26 mei 2006 @ 12:03
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=23685579&p_type_lijst=RL&o_id=3244335

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=23685579&p_type_lijst=RL&o_id=3184853

Toffe Pony. En goedkoop.

En een 'luxere' bolide.
SterkStaaltjevrijdag 26 mei 2006 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....

En wat is er dan niet goed aan die motoren? Want dat ze gaan roken na een ton geloof ik niet zo eigenlijk.
Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 12:10
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:

Toffe Pony. En goedkoop.

En een 'luxere' bolide.
Die Suzuki lijkt me wel wat, die pony is natuurlijk veel en veel te oud.

En ik wil het in dit toppic eigenlijk graag over Hyundai en ervaringen hebben.
Bob-Bvrijdag 26 mei 2006 @ 12:13
quote:
Die tweede is klokje rond gegaan, vroegah gingen de auto km-tellers maar tot 100000 en dan begonnen ze weer bij 0. Mijn ouders hadden een starlet tot 268000 km gereden, maar ze dachten dat het er maar 68000 waren .
Hyperdudevrijdag 26 mei 2006 @ 12:14
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.

Dit lijkt mij ook wel een aardige:

Weer zo'n belachelijk lange link van Autotrader
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.

Dit lijkt mij ook wel een aardige:

link
Zeker ook een mooie ja. Ik durf de gok wel te wagen hoor!
brienenvrijdag 26 mei 2006 @ 12:28
heb in totaal drie hyundai's gehad.
Eerste was lantra 1.5 uit 93, reed best lekker alleen niet langs van kunnen genieten.
Kreeg na 3 weken een ongeluk. knalde toen met 70 km/h tegen een andere auto aan.
Niemand heeft toen letsel overhouden aan het ongeluk, alleen de auto was krom.

Daarna 2 jaar in een Excel 1.3 uit 96 gereden. In totaal iets van 50.000 km mee gereden.
Op zich rijd hij lekker, alleen last van ondersuur.
Geen rare dingen mee gehad, alleen maar standaard onderhoud en rijd redelijk zuinig +- 1 op 16.

Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaar en hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 15:06
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:
heb in totaal drie hyundai's gehad.
Eerste was lantra 1.5 uit 93, reed best lekker alleen niet langs van kunnen genieten.
Kreeg na 3 weken een ongeluk. knalde toen met 70 km/h tegen een andere auto aan.
Niemand heeft toen letsel overhouden aan het ongeluk, alleen de auto was krom.

Daarna 2 jaar in een Excel 1.3 uit 96 gereden. In totaal iets van 50.000 km mee gereden.
Op zich rijd hij lekker, alleen last van ondersuur.
Geen rare dingen mee gehad, alleen maar standaard onderhoud en rijd redelijk zuinig +- 1 op 16.

Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaar en hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
Maar raad je het nu aan of af? Je hebt natuurlijk niet voor niets drie Hyundais gehad.
Tomatenboervrijdag 26 mei 2006 @ 18:00
Hier nog een Hyundai-ervaringsdeskundige

Ik heb momenteel mijn tweede Hyundai, en mijn vader rijdt sinds anderhalf jaar ook een Hyundai, en ik kan er maar één ding over zeggen: Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding! In al die kilometers die ik met de Hyundai's heb gemaakt heb ik enkel alleen een kapotte draagarm gehad, en ik rij 30.000 km. per jaar.

Kortom; mijn ervaring, en die van mijn vader is dat het uiterst betrouwbare auto's zijn voor weinig geld. Overigens maakt Hyundai ook gebruik van Mitsubishi motoren, en dat is Japans en deze staan bekend om de hoge betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Maar anders moet je er maar wat consumentenonderzoeken op na slaan van oa. de Autoweek-tevredenheidstroffee, Top Gear Survey, JD Power, en eknele Amerikaanse onderzoeken en je zult zien dat deze allen hetzelfde beeld laten zien: Hyundai presteerd op het gebied van betrouwbaarheid bovengemiddeld, zelfs boven de meeste Duitse merken!!

Dus ik zou me maar niet al te veel zorgen maken over de betrouwbaarheid van Hyundai, en niet alle indianenverhalen en vooroordelen geloven. Mensen schijnen vaak te denken 'het is goedkoop dus rotzooi' maar deze vlieger gaat in dit geval niet op.

Succes toegewenst met je (ongetwijfeld) weldoordachte keuze!
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 18:09
Tomatenboer, bedankt!

Ik hoor ook echt alleen maar goede verhalen. De slechte verhalen over Hyundai komen vaak van mensen die zelf niet eens een auto hebben, mensen die roepen dat de motor niet goed is of dat ze lelijk zijn. Een echt onderbouwde reden om geen Hyundai te kopen heb ik nog niet gehoord. Maar de mensen die zelf Hyundai rijden zeggen allemaal hetzelfde. Betrouwbaar en niet duur.

Eigenlijk weet ik wel genoeg nu, ik ga mijn Opeltje verkopen en op zoek naar zo'n Lantra
Kluupkluupvrijdag 26 mei 2006 @ 18:48
Bij Hyundai denk ik meteen aan dat saaie grijze stoffige interieur. Zo'n 60-plussers auto. Mja, als dat je niet boeit en gewoon goed en goedkoop wilt rijden lijkt het me zeker 't overwegen waard.
Zelf vind ik de Hyundai Coupe best een mooie auto, maar dat is volgens mij vloeken in de kerk, want het schijnt een schaap in wolfskleren te zijn (m.a.w. hij is vrij traag)

Sjoewevrijdag 26 mei 2006 @ 18:53
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...

En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...

Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
H100



De 'onze' was ook zo lekker betrouwbaar zoals je kan zien
Syllvrijdag 26 mei 2006 @ 19:00
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:.

Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaaren hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.

Verder vind ik het een lekker wagentje. Rijdt goed, geen problemen.

Is het werkelijk zo dat de motoren van deze wagens minder zijn? Hyundai is toch een japanner? En over het algemeen zijn die motoren toch beter dan bijvoorbeeld de franse wagens als de renault en citroën?
Tomatenboervrijdag 26 mei 2006 @ 19:08
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:00 schreef Syll het volgende:

[..]

Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.

Verder vind ik het een lekker wagentje. Rijdt goed, geen problemen.

Is het werkelijk zo dat de motoren van deze wagens minder zijn? Hyundai is toch een japanner? En over het algemeen zijn die motoren toch beter dan bijvoorbeeld de franse wagens als de renault en citroën?
Zie mijn voorgaande post

Ook ik heb nooit problemen ondervonden met mijn Hyundai's (Excel en nu Accent) en mijn vader ook niet (Accent), en ik rij vrij veel.
Maar talloze resultaten van betrouwbaarheidsonderzoeken tonen ook aan dat Hyundai bovengemiddeld goed scoort op het punt van betrouwbaarheid. Dit is zo na te zoeken via Google, zoek maar eens op JD Power, Top Gear Survey, Autoweek betrouwbaarheidstroffee, en enkele Amerikaanse onderzoeken (waar ik de naam niet van weet).

De motoren van de busjes van Hyundai, vooral de H100 scoren inderdaad wél erg matig maar hoe dat komt, gezien het verschil met de andere Hyundai modellen, dat kan ik ook niet verklaren verder.

Maar ik maak me in ieder geval geen zorgen over mijn auto, ik rij al tijden zonder problemen en verwacht die ook niet - hoewel iedere auto wel een keer iets kan hebben natuurlijk.

Laat iedereen maar lullen met hun vooroordelen over Hyundai, ik rij lekker goedkoop in een uiterst compleet uitgeruste auto zonder de bekende electronica-ergernissen van de Europese merken.
ChrisM55vrijdag 26 mei 2006 @ 19:18
quote:
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.

Dit lijkt mij ook wel een aardige:

Weer zo'n belachelijk lange link van Autotrader
Zo één heeft een vriend van me ook, daar ligt een opel blok in, technisch heeft ie nog geen problemen gehad, alleen de bumpers zijn wat zwak
Sapstengelvrijdag 26 mei 2006 @ 19:21
M'n ouders hebben een Hyundai Lantra gehad. Maar 1x problemen mee gehad. De pomp van de koppeling ofzoiets was kapot gegaan, maar viel binnen de garantie en werd toen gerepapeerd.
De auto's zijn wel redelijk licht, wij hadden een wagon en je moest wel goed het stuur vasthouden als je de snelweg op ging of als er een vrachtwagen je tegemoet kwam. Verder is de carosserie redelijk dun. Zit snel een deukje in en de lak is ook een beetje matig. Daar zit waarschijnlijk die lage prijs in.
PLAE@vrijdag 26 mei 2006 @ 19:24
Ik heb een hyundai scoupe van 91 begin 92. Topauto! Rijdt als een zonnetje, en kwam gewoon door de APK zonder dat er ook maar iets hoefde te gebeuren.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 19:39
Nu moeten jullie ophouden want anders zijn die auto's straks niet meer te betalen!
RedFever007vrijdag 26 mei 2006 @ 19:47
Ik heb een Excel uit 1998 op LPG
Gekocht met 179000 km op de teller en nu 199000 erop staan. Nooit problemen mee gehad

Dit is eraan gebeurt in die tijd:
- Nieuwe accu
- Nieuwe distributieriem
- Twee nieuwe achterdempers

En omdat een kameraad van me automonteur is alleen matriaalkosten hoeven te betalen een paar biertjes


Precies dezelfde, ook de kleur
PLAE@vrijdag 26 mei 2006 @ 19:50
en dat in 20.000 km en dat noem je niks .
Rev-vrijdag 26 mei 2006 @ 19:52
idd, moet er niet aan denken met mn 1200km per week (in een laguna van 500euro )
RedFever007vrijdag 26 mei 2006 @ 19:57
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:50 schreef PLAE@ het volgende:

en dat in 20.000 km en dat noem je niks .
Ach dat van die d-riem dat weet je he, die gaan maar 90000km mee en eens is die termijn verstreken.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 20:41
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:50 schreef PLAE@ het volgende:

en dat in 20.000 km en dat noem je niks .
Dat van die achterdempers is wel jammer, maar dat is gewoon het risico dat je neemt als je een 10 jaar oude auto koopt. Volgens mij vallen die kosten trouwens wel mee.

Een andere distrubutieriem is gewoon alleen maar slim, zo loop je geen onnodig risico en een andere accu kost misschien 40 euro. Distributieriem en accu moeten bij iedere auto om de zoveel tijd vervangen worden.

IK heb met mijn Opeltje nu 12.000 KM gereden en ben alleen maar blij dat ik er nooit iets aan gehad heb. Als er iets kapot was gegaan had ik dat wel klote gevonden, maar ik heb dat natuurlijk wel ingecalculeerd.
brienenvrijdag 26 mei 2006 @ 20:45
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Maar raad je het nu aan of af? Je hebt natuurlijk niet voor niets drie Hyundais gehad.
Ik raad ze je zeker aan, zijn goede auto's om in te rijden en meestal niet al te grote problemen en onderhoud is ook niet al te duur.

De laatste lantra was gewoon een miskoop. Had achter af veelste veel stil gestaan en had ook wat roest op plekken die me aan het denken hadden moeten zetten. Had namelijk een lekkende accu in gezetten en bij de rechter koplamp zatten er wat deuken aan de achterkant. Auto die goed word gebruikt rijd toch minstens 10.000+ km per jaar
Lipsvrijdag 26 mei 2006 @ 20:51
Ik heb zelf vorige week een Lantra 1.4 GLS gekocht uit 95 met 125.000 op de teller. Ze hebben voordat ik 'm kreeg een kop moeten vervangen maar verder is ie in orde. Wel even terug moeten gaan omdat ze de voorbanden niet goed gebalanceerd hadden en omdat de boordcomputer in de war was (als ie stationair liep en ik zette de verwarming aan dan viel ie dood). Maar sinds ik even terug ben geweest rijdt ie prima!
En het voordeel is dat ze niet duur zijn in aanschaf!
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:10
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:51 schreef Lips het volgende:
Ik heb zelf vorige week een Lantra 1.4 GLS gekocht uit 95 met 125.000 op de teller. Ze hebben voordat ik 'm kreeg een kop moeten vervangen maar verder is ie in orde. Wel even terug moeten gaan omdat ze de voorbanden niet goed gebalanceerd hadden en omdat de boordcomputer in de war was (als ie stationair liep en ik zette de verwarming aan dan viel ie dood). Maar sinds ik even terug ben geweest rijdt ie prima!
En het voordeel is dat ze niet duur zijn in aanschaf!
En trekken die auto's een beetje? Ik heb nu een Astra uit 92 met een 1.6 motor, die trekt echt slecht, vooral aan het einde van zijn 4e- en begin 5e versnelling. Die auto weegt een stuk minder.

Ik moet wel ff zeggen dat ik erg weinig verstand van auto's heb
Syrenavrijdag 26 mei 2006 @ 21:15
Ik heb een Hyundai Excel uit 1997, in 2003 gekocht en tot dit jaar was er altijd wel iets aan stuk Echt hopeloos, maar ik wil 'm ook weer niet wegdoen want als ie het doet rijdt ie lekker Maar de volgende keer koop ik toch een tweedehands Toyota.

Overigens waren bij mij de meeste problemen verholpen toen ik de mass airflow meter vervangen had (kost 400 euro dat ding, maar mijn vader heeft via zijn werk connecties in Korea en dus kregen we 'm voor nop opgestuurd!!) wat de motor betreft dan. Momenteel gaat mijn rechterraam niet meer open vorig jaar gehad met het linkerraam 65 euro voor een nieuw mechaniek.

En hij startte weer niet vanmorgen, maar hij houdt niet zo van heel erg nat (of heel heet, wil ie ook nog wel es niet aanslaan, maar ik weet inmiddels wel wat ik dan moet doen )
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:22
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:15 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een Hyundai Excel uit 1997, in 2003 gekocht en tot dit jaar was er altijd wel iets aan stuk Echt hopeloos, maar ik wil 'm ook weer niet wegdoen want als ie het doet rijdt ie lekker Maar de volgende keer koop ik toch een tweedehands Toyota.

Overigens waren bij mij de meeste problemen verholpen toen ik de mass airflow meter vervangen had (kost 400 euro dat ding, maar mijn vader heeft via zijn werk connecties in Korea en dus kregen we 'm voor nop opgestuurd!!) wat de motor betreft dan. Momenteel gaat mijn rechterraam niet meer open vorig jaar gehad met het linkerraam 65 euro voor een nieuw mechaniek.

En hij startte weer niet vanmorgen, maar hij houdt niet zo van heel erg nat (of heel heet, wil ie ook nog wel es niet aanslaan, maar ik weet inmiddels wel wat ik dan moet doen )
Als je in 2003 een auto uit 1997 koopt, die dus pas zes jaar oud is en je hebt er zoveel problemen mee, dan heb je echt pech. Had je geen garantie?

Ik wil wel ff zeggen dat als ik zoiets als een kapotte raammotor heb, ik zelf naar de sloop ga en het kan vervangen. Voor zulke simpele dingen ben ik niet bang. Vooral weinig last van roest en betrouwbaarheid van de motor vind ik belangrijk.
Syllvrijdag 26 mei 2006 @ 21:23
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:10 schreef Conflict het volgende:

[..]

En trekken die auto's een beetje? Ik heb nu een Astra uit 92 met een 1.6 motor, die trekt echt slecht, vooral aan het einde van zijn 4e- en begin 5e versnelling. Die auto weegt een stuk minder.

Ik moet wel ff zeggen dat ik erg weinig verstand van auto's heb
Mijn 1.8 trekt erg goed. Regelmatig rijd ik met spinnende banden weg zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Sprintjes trekken met andere auto's bij het stoplicht win ik ook altijd.

Evenals de 1.6 van de buren waar ik eens in reed. Trok prima, niet traag.
Maar is het niet zo dat de oude opeltjes altijd wel wat trager zijn en dat je daar dan ook echt niet als vergelijkings materiaal moet gaan zien.
P-azzvrijdag 26 mei 2006 @ 21:24
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:34 schreef Conflict het volgende:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een andere tweedehands auto. Mijn Opeltje moet naar de keuring en ik kan dus beter uitkijken naar iets anders.

Nu ben ik een beetje aan het kijken op autotrader en valt me op dat Hyundai tweedehands erg goedkoop is. Zo zie ik verschillende Lantra's van nog geen 10 jaar oud, met rond de 100.000 km , nieuwe APK, al voor 1200 euro.

Wie kan mij vertellen waarom die auto's zo goedkoop zijn? Roesten ze snel, zijn ze onbetrouwbaar, of zijn ze gewoon niet zo gewild?

Ik vind die Lantra's (en Excels) eigenlijk best wel mooie wagens en zit er aan te denken er een aan te schaffen.

Graag info
Lantra is humor, alles elec, alleen niet echt zuining!
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:23 schreef Syll het volgende:

[..]

Mijn 1.8 trekt erg goed. Regelmatig rijd ik met spinnende banden weg zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Sprintjes trekken met andere auto's bij het stoplicht win ik ook altijd.

Evenals de 1.6 van de buren waar ik eens in reed. Trok prima, niet traag.
Maar is het niet zo dat de oude opeltjes altijd wel wat trager zijn en dat je daar dan ook echt niet als vergelijkings materiaal moet gaan zien.
En wat verbruikt 'ie?
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:28
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:23 schreef Syll het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat de oude opeltjes altijd wel wat trager zijn en dat je daar dan ook echt niet als vergelijkings materiaal moet gaan zien.
Daarom zei ik ook dat ik er weinig verstand van heb. En mijn Opeltje uit 92 of een hyundai uit 95 scheelt natuurlijk weinig.
P-azzvrijdag 26 mei 2006 @ 21:28
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:25 schreef Conflict het volgende:

[..]

En wat verbruikt 'ie?
je moet ff fokuser DJMoonlight maile die heb ook zo'n lantra! Die kan je er vanalles over vertelle!
Syllvrijdag 26 mei 2006 @ 21:29
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:25 schreef Conflict het volgende:

[..]

En wat verbruikt 'ie?
Enorm veel!
Ik mag blij zijn als ik de 400 kilometer haal met een volle tank.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:33
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:29 schreef Syll het volgende:

[..]

Enorm veel!
Ik mag blij zijn als ik de 400 kilometer haal met een volle tank.
Ligt eraan hoe groot die tank is. Mijn opeltje rijdt 1 op 12 denk ik. Verbruik is voor mij ook niet zo'n erg groot punt, ik maak weinig kilometers.
Syrenavrijdag 26 mei 2006 @ 21:34
Mijne verbruikt 1:11, inderdaad zo'n 400-450 km op een tank. Maar ik rij wel bijna geen autoweg. Sprintjes e.d win ik ook altijd de vorige eigenaar (Belg....) heeft er een beetje een racer van gemaakt. Twee spoilers erop, stugge vering enzo. Beetje verspilt aan zo'n mutserige rijder als ik, maar goed. Het is ook een extra snelle versie van de Excel. 1.6? 1.3? Ik heb er echt geen hout verstand van Hij trekt lekker snel op als het moet
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:35
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:34 schreef Syrena het volgende:
Mijne verbruikt 1:11, inderdaad zo'n 400-450 km op een tank. Maar ik rij wel bijna geen autoweg. Sprintjes e.d win ik ook altijd de vorige eigenaar (Belg....) heeft er een beetje een racer van gemaakt. Twee spoilers erop, stugge vering enzo. Beetje verspilt aan zo'n mutserige rijder als ik, maar goed. Het is ook een extra snelle versie van de Excel. 1.6? 1.3? Ik heb er echt geen hout verstand van Hij trekt lekker snel op als het moet
zal wel een 1.6 zijn dan.

Het viel me trouwens op dat die Lantra's bijna allemaal rood zijn en een 1.5 motor hebben
Lipsvrijdag 26 mei 2006 @ 21:39
De mijne trekt niet zo heel goed, denk dat de vorige eigenaar het gaspedaal niet zo goed kon vinden hij rijdt trouwens ongeveer 1:13 a 1:14, maar ik rijd veel snelweg
RedFever007vrijdag 26 mei 2006 @ 21:41
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:41 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat van die achterdempers is wel jammer, maar dat is gewoon het risico dat je neemt als je een 10 jaar oude auto koopt. Volgens mij vallen die kosten trouwens wel mee.

Een andere distrubutieriem is gewoon alleen maar slim, zo loop je geen onnodig risico en een andere accu kost misschien 40 euro. Distributieriem en accu moeten bij iedere auto om de zoveel tijd vervangen worden.
Inderdaad de kosten aan mijn Excel waren inderdaad die accu van 50 euro ozo, twee schokdempers voor ik dacht 100/150 euro en de riem was 100 euro. Dus maximaal 200 euro. En zoals ik al zei, alleen matriaal kosten.

verder nu die riem en schokdempers eenmaal vervagen zijn hoeven die ook nooit meer in principe.
Verder zie ik geen toekomstige gebreken dus.....

Ohja hij is 1 keer goedgekeurd bij de APK keuringen
PLAE@vrijdag 26 mei 2006 @ 21:47
Wat vind je van de scoupe dan conflict?

Voor een zacht prijsje moet je wel een gave kunnen vinden uit 94 ofzo. Die er prima uitziet, niet al teveel heeft gereden. En prima rijdt.
Conflictvrijdag 26 mei 2006 @ 21:52
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:47 schreef PLAE@ het volgende:

Wat vind je van de scoupe dan conflict?

Voor een zacht prijsje moet je wel een gave kunnen vinden uit 94 ofzo. Die er prima uitziet, niet al teveel heeft gereden. En prima rijdt.
Ik vind een scoupe ook wel mooi, maar de Lantra vind ik het mooiste.
PLAE@vrijdag 26 mei 2006 @ 21:55
scoupe heeft pit. de mijne tenminste
Conflictzaterdag 27 mei 2006 @ 10:36
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:55 schreef PLAE@ het volgende:

scoupe heeft pit. de mijne tenminste
Zolang een auto niet heel erg traag is boeit dat me niet. Dat is echt het laatste waar ik naar kijk.