Toyota, Honda en Suzuki zijn de Japaners (en ook Mazda...maar dat klinkt niet zoquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) nietquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
Ja maar die zijn twee keer zo duur.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:46 schreef yahtzeehooligan het volgende:
De nieuwere zijn niet echt slecht te noemen, maar als je het hebt over 10 jaar oude Hyundai's met een ton op de teller kun je beter voor een 10 jaar oude jap gaan, desnoods met wat meer op de teller.
Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid.
Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef optifree het volgende:
[..]
Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) niet![]()
Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens. En onderdelen zijn makkelijk aan te komen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar die zijn twee keer zo duur.
Dan koop ik toch liever een opeltje![]()
Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving,Je kan altijd geluk hebben natuurlijk.
Ik heb hier zo'n Duits tweedehands autoblaadje. (AMS Gebrauchtwagen 2002) die vinden de 2e generatie Lantra vanaf 1995 met 4 kleppen motorern een aanrader voor weinig, die hebben ook airbags en stuurbekrachting standaard. De oudere exemplaren zijn veel slechter, worden afgeraden. Accent vanaf 1995 schijnt ook "wel aardig" te zijn voor wat je er voor betaalt
Moet ik dus toch mijn eerste mening een beetje herzien.
Na een Pony is elke otoo een droomquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:
Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.
Er is ook niks met Opel. Ik heb tegen geen enkel merk iets.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens.
- Mazda 626quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:
[..]
Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.
Ik zie gewoon nergens auto's die er zo goed uitzien, met zo weinig kilometers en dan voor die prijs.
Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
Ach, dan heeft een auto sowieso niet veel te voorduren, dan kun je inderdaad best een Hyundai kopen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:
[..]
Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
De oudere volvo's zijn idd ook onverwoestbaarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:49 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.
Saab, Mercedes en BMW hoef ik niet. En er hoeft ook geen zware motor in want daar geef ik niks om.
Beetje duur rijden als hij naar eigen zeggen niet veel rijdt. En ze zijn een stuk zwaarder.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Mazda 626 lijkt me wel iets maar die zijn toch al een heel stuk duurder hoor. Een Ford Probe zegt me niks en een Celica wil ik niet want die zijn voor sjonniesquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Zulke verhalen hoor ik dus heel veelquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:54 schreef doeka het volgende:
Ik heb een Hyundai Excel 1.5 gehad; prima auto! Mijn broer rijdt er nu in, wiwundi is nu 10 jaar oud; nog nooit iets mee gehad. Vind die Excel 3 deurs qua model ook best meevallen trouwens.
Precies wat ik wilde zeggen eigenlijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...
En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...
Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....
En wat is er dan niet goed aan die motoren? Want dat ze gaan roken na een ton geloof ik niet zo eigenlijk.
Die Suzuki lijkt me wel wat, die pony is natuurlijk veel en veel te oud.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Toffe Pony. En goedkoop.
En een 'luxere' bolide.
Die tweede is klokje rond gegaan, vroegah gingen de auto km-tellers maar tot 100000 en dan begonnen ze weer bij 0. Mijn ouders hadden een starlet tot 268000 km gereden, maar ze dachten dat het er maar 68000 warenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=23685579&p_type_lijst=RL&o_id=3244335
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=23685579&p_type_lijst=RL&o_id=3184853
Toffe Pony. En goedkoop.
En een 'luxere' bolide.
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.
Zeker ook een mooie ja. Ik durf de gok wel te wagen hoor!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.
Dit lijkt mij ook wel een aardige:
link
Maar raad je het nu aan of af? Je hebt natuurlijk niet voor niets drie Hyundais gehad.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:
heb in totaal drie hyundai's gehad.
Eerste was lantra 1.5 uit 93, reed best lekker alleen niet langs van kunnen genieten.
Kreeg na 3 weken een ongeluk. knalde toen met 70 km/h tegen een andere auto aan.
Niemand heeft toen letsel overhouden aan het ongeluk, alleen de auto was krom.
Daarna 2 jaar in een Excel 1.3 uit 96 gereden. In totaal iets van 50.000 km mee gereden.
Op zich rijd hij lekker, alleen last van ondersuur.
Geen rare dingen mee gehad, alleen maar standaard onderhoud en rijd redelijk zuinig +- 1 op 16.
Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaar en hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
H100quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:.
Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaaren hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
Zie mijn voorgaande postquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:00 schreef Syll het volgende:
[..]
Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.
Verder vind ik het een lekker wagentje. Rijdt goed, geen problemen.
Is het werkelijk zo dat de motoren van deze wagens minder zijn? Hyundai is toch een japanner? En over het algemeen zijn die motoren toch beter dan bijvoorbeeld de franse wagens als de renault en citroën?
Zo één heeft een vriend van me ook, daar ligt een opel blok in, technisch heeft ie nog geen problemen gehad, alleen de bumpers zijn wat zwakquote:Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.
Dit lijkt mij ook wel een aardige:
Weer zo'n belachelijk lange link van Autotrader
Ach dat van die d-riem dat weet je he, die gaan maar 90000km mee en eens is die termijn verstreken.quote:
Dat van die achterdempers is wel jammer, maar dat is gewoon het risico dat je neemt als je een 10 jaar oude auto koopt. Volgens mij vallen die kosten trouwens wel mee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |