abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38225731
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een andere tweedehands auto. Mijn Opeltje moet naar de keuring en ik kan dus beter uitkijken naar iets anders.

Nu ben ik een beetje aan het kijken op autotrader en valt me op dat Hyundai tweedehands erg goedkoop is. Zo zie ik verschillende Lantra's van nog geen 10 jaar oud, met rond de 100.000 km , nieuwe APK, al voor 1200 euro.

Wie kan mij vertellen waarom die auto's zo goedkoop zijn? Roesten ze snel, zijn ze onbetrouwbaar, of zijn ze gewoon niet zo gewild?

Ik vind die Lantra's (en Excels) eigenlijk best wel mooie wagens en zit er aan te denken er een aan te schaffen.

Graag info
pi_38225759
lelijke hokken, goedkope afwerking, redelijk betrouwbaar met Mazda blokken erin...
pi_38225774
Hyundai is motorisch gewoon veel minder betrouwbaar.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:37:49 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38225797
Oude Hyundai's zijn knudde. Koop een oude Toyota.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38225886
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
pi_38226015
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
Toyota, Honda en Suzuki zijn de Japaners (en ook Mazda...maar dat klinkt niet zo )...Hyundai word wel beter, maar is op dit moment nog steeds een Noord Koreaan. (Ze bouwen wel geweldige oceaan stomers ). Zelfde als met Daewoo het moet gewoon nog veel verbeteren
pi_38226020
Ze scoren toch gemiddeld goed qua betrouwbaarheid volgens autoweek.

http://www.autoweek.nl/tt2005.php?overzicht=11
pi_38226064
De nieuwere zijn niet echt slecht te noemen, maar als je het hebt over 10 jaar oude Hyundai's met een ton op de teller kun je beter voor een 10 jaar oude jap gaan, desnoods met wat meer op de teller.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_38226094
quote:
Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) niet
pi_38226112
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:46 schreef yahtzeehooligan het volgende:
De nieuwere zijn niet echt slecht te noemen, maar als je het hebt over 10 jaar oude Hyundai's met een ton op de teller kun je beter voor een 10 jaar oude jap gaan, desnoods met wat meer op de teller.
Ja maar die zijn twee keer zo duur.

Dan koop ik toch liever een opeltje
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:48:17 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38226130
quote:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid.
Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving, Je kan altijd geluk hebben natuurlijk.

Ik heb hier zo'n Duits tweedehands autoblaadje. (AMS Gebrauchtwagen 2002) die vinden de 2e generatie Lantra vanaf 1995 met 4 kleppen motoren een aanrader voor weinig, die hebben ook airbags en stuurbekrachting standaard. De oudere exemplaren zijn veel slechter, worden afgeraden. Accent vanaf 1995 schijnt ook "wel aardig" te zijn voor wat je er voor betaalt

Moet ik dus toch mijn eerste mening een beetje herzien.
pi_38226153
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef optifree het volgende:

[..]

Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) niet
Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.

Saab, Mercedes en BMW hoef ik niet. En er hoeft ook geen zware motor in want daar geef ik niks om.
pi_38226181
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar die zijn twee keer zo duur.

Dan koop ik toch liever een opeltje
Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens. En onderdelen zijn makkelijk aan te komen.
pi_38226211
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving, Je kan altijd geluk hebben natuurlijk.

Ik heb hier zo'n Duits tweedehands autoblaadje. (AMS Gebrauchtwagen 2002) die vinden de 2e generatie Lantra vanaf 1995 met 4 kleppen motorern een aanrader voor weinig, die hebben ook airbags en stuurbekrachting standaard. De oudere exemplaren zijn veel slechter, worden afgeraden. Accent vanaf 1995 schijnt ook "wel aardig" te zijn voor wat je er voor betaalt

Moet ik dus toch mijn eerste mening een beetje herzien.
Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.

Ik zie gewoon nergens auto's die er zo goed uitzien, met zo weinig kilometers en dan voor die prijs.

Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:51:36 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38226248
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:

Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.
Na een Pony is elke otoo een droom

Maar ff serieus, die nieuwere (ook alweer 11 jaar)Lantra's lijken een aardige aanschaf te zijn.
pi_38226266
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens.
Er is ook niks met Opel. Ik heb tegen geen enkel merk iets.

Maar zo'n Hyundai met veel opties, goed in de lak, weinig KM en nieuwe APK voor een prikkie lijkt me wel wat.
pi_38226298
quote:

[..]

Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.

Ik zie gewoon nergens auto's die er zo goed uitzien, met zo weinig kilometers en dan voor die prijs.

- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
pi_38226310
quote:

[..]

Ach, dan heeft een auto sowieso niet veel te voorduren, dan kun je inderdaad best een Hyundai kopen.
pi_38226331
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:49 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.

Saab, Mercedes en BMW hoef ik niet. En er hoeft ook geen zware motor in want daar geef ik niks om.
De oudere volvo's zijn idd ook onverwoestbaar , maar onderdelen zijn wel iets prijziger..al zijn ze waarschijnlijk ook weer veiliger dan een Hyundai
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:54:14 #20
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_38226334
Ik heb een Hyundai Excel 1.5 gehad; prima auto! Mijn broer rijdt er nu in, wiwundi is nu 10 jaar oud; nog nooit iets mee gehad. Vind die Excel 3 deurs qua model ook best meevallen trouwens.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_38226353
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:

[..]

- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Beetje duur rijden als hij naar eigen zeggen niet veel rijdt. En ze zijn een stuk zwaarder.
pi_38226403
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:

[..]

- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Mazda 626 lijkt me wel iets maar die zijn toch al een heel stuk duurder hoor. Een Ford Probe zegt me niks en een Celica wil ik niet want die zijn voor sjonnies
pi_38226425
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:54 schreef doeka het volgende:
Ik heb een Hyundai Excel 1.5 gehad; prima auto! Mijn broer rijdt er nu in, wiwundi is nu 10 jaar oud; nog nooit iets mee gehad. Vind die Excel 3 deurs qua model ook best meevallen trouwens.
Zulke verhalen hoor ik dus heel veel
pi_38226434
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...

En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...

Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
pi_38226461
Hyundai Lantra 1.6i 4drs GLS
Prijs
¤ 1.450
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1995-01
Brandstof
Benzine
Kleur
Rood metallic
Carrosserievorm
Sedan
Aantal deuren
4
Kilometerstand
109.253 km

pi_38226468
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:

die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...

Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Precies wat ik wilde zeggen eigenlijk
pi_38226522
quote:

Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....

En wat is er dan niet goed aan die motoren? Want dat ze gaan roken na een ton geloof ik niet zo eigenlijk. Gewoon zeggen dat je de motor niet goed vindt, daar heb ik niet veel aan natuurlijk. Ik wil dan graag weten wat er niet goed aan is.
pi_38226645
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....

En wat is er dan niet goed aan die motoren? Want dat ze gaan roken na een ton geloof ik niet zo eigenlijk.
Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.
pi_38226851
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:

Toffe Pony. En goedkoop.

En een 'luxere' bolide.
Die Suzuki lijkt me wel wat, die pony is natuurlijk veel en veel te oud.

En ik wil het in dit toppic eigenlijk graag over Hyundai en ervaringen hebben.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:13:46 #31
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_38226974
quote:
Die tweede is klokje rond gegaan, vroegah gingen de auto km-tellers maar tot 100000 en dan begonnen ze weer bij 0. Mijn ouders hadden een starlet tot 268000 km gereden, maar ze dachten dat het er maar 68000 waren .
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:14:19 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38226991
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.

Dit lijkt mij ook wel een aardige:

Weer zo'n belachelijk lange link van Autotrader
pi_38227034
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

link
Zeker ook een mooie ja. Ik durf de gok wel te wagen hoor!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:28:19 #34
23755 brienen
een resize is slecht voor je
pi_38227417
heb in totaal drie hyundai's gehad.
Eerste was lantra 1.5 uit 93, reed best lekker alleen niet langs van kunnen genieten.
Kreeg na 3 weken een ongeluk. knalde toen met 70 km/h tegen een andere auto aan.
Niemand heeft toen letsel overhouden aan het ongeluk, alleen de auto was krom.

Daarna 2 jaar in een Excel 1.3 uit 96 gereden. In totaal iets van 50.000 km mee gereden.
Op zich rijd hij lekker, alleen last van ondersuur.
Geen rare dingen mee gehad, alleen maar standaard onderhoud en rijd redelijk zuinig +- 1 op 16.

Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaar en hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
pi_38232781
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:
heb in totaal drie hyundai's gehad.
Eerste was lantra 1.5 uit 93, reed best lekker alleen niet langs van kunnen genieten.
Kreeg na 3 weken een ongeluk. knalde toen met 70 km/h tegen een andere auto aan.
Niemand heeft toen letsel overhouden aan het ongeluk, alleen de auto was krom.

Daarna 2 jaar in een Excel 1.3 uit 96 gereden. In totaal iets van 50.000 km mee gereden.
Op zich rijd hij lekker, alleen last van ondersuur.
Geen rare dingen mee gehad, alleen maar standaard onderhoud en rijd redelijk zuinig +- 1 op 16.

Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaar en hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Maar raad je het nu aan of af? Je hebt natuurlijk niet voor niets drie Hyundais gehad.
pi_38238810
Hier nog een Hyundai-ervaringsdeskundige

Ik heb momenteel mijn tweede Hyundai, en mijn vader rijdt sinds anderhalf jaar ook een Hyundai, en ik kan er maar één ding over zeggen: Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding! In al die kilometers die ik met de Hyundai's heb gemaakt heb ik enkel alleen een kapotte draagarm gehad, en ik rij 30.000 km. per jaar.

Kortom; mijn ervaring, en die van mijn vader is dat het uiterst betrouwbare auto's zijn voor weinig geld. Overigens maakt Hyundai ook gebruik van Mitsubishi motoren, en dat is Japans en deze staan bekend om de hoge betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Maar anders moet je er maar wat consumentenonderzoeken op na slaan van oa. de Autoweek-tevredenheidstroffee, Top Gear Survey, JD Power, en eknele Amerikaanse onderzoeken en je zult zien dat deze allen hetzelfde beeld laten zien: Hyundai presteerd op het gebied van betrouwbaarheid bovengemiddeld, zelfs boven de meeste Duitse merken!!

Dus ik zou me maar niet al te veel zorgen maken over de betrouwbaarheid van Hyundai, en niet alle indianenverhalen en vooroordelen geloven. Mensen schijnen vaak te denken 'het is goedkoop dus rotzooi' maar deze vlieger gaat in dit geval niet op.

Succes toegewenst met je (ongetwijfeld) weldoordachte keuze!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_38239206
Tomatenboer, bedankt!

Ik hoor ook echt alleen maar goede verhalen. De slechte verhalen over Hyundai komen vaak van mensen die zelf niet eens een auto hebben, mensen die roepen dat de motor niet goed is of dat ze lelijk zijn. Een echt onderbouwde reden om geen Hyundai te kopen heb ik nog niet gehoord. Maar de mensen die zelf Hyundai rijden zeggen allemaal hetzelfde. Betrouwbaar en niet duur.

Eigenlijk weet ik wel genoeg nu, ik ga mijn Opeltje verkopen en op zoek naar zo'n Lantra
pi_38240545
Bij Hyundai denk ik meteen aan dat saaie grijze stoffige interieur. Zo'n 60-plussers auto. Mja, als dat je niet boeit en gewoon goed en goedkoop wilt rijden lijkt het me zeker 't overwegen waard.
Zelf vind ik de Hyundai Coupe best een mooie auto, maar dat is volgens mij vloeken in de kerk, want het schijnt een schaap in wolfskleren te zijn (m.a.w. hij is vrij traag)

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 18:53:26 #39
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38240730
quote:

H100

De 'onze' was ook zo lekker betrouwbaar zoals je kan zien
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_38240961
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:.

Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaaren hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.

Verder vind ik het een lekker wagentje. Rijdt goed, geen problemen.

Is het werkelijk zo dat de motoren van deze wagens minder zijn? Hyundai is toch een japanner? En over het algemeen zijn die motoren toch beter dan bijvoorbeeld de franse wagens als de renault en citroën?
pi_38241257
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:00 schreef Syll het volgende:

[..]

Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.

Verder vind ik het een lekker wagentje. Rijdt goed, geen problemen.

Is het werkelijk zo dat de motoren van deze wagens minder zijn? Hyundai is toch een japanner? En over het algemeen zijn die motoren toch beter dan bijvoorbeeld de franse wagens als de renault en citroën?
Zie mijn voorgaande post

Ook ik heb nooit problemen ondervonden met mijn Hyundai's (Excel en nu Accent) en mijn vader ook niet (Accent), en ik rij vrij veel.
Maar talloze resultaten van betrouwbaarheidsonderzoeken tonen ook aan dat Hyundai bovengemiddeld goed scoort op het punt van betrouwbaarheid. Dit is zo na te zoeken via Google, zoek maar eens op JD Power, Top Gear Survey, Autoweek betrouwbaarheidstroffee, en enkele Amerikaanse onderzoeken (waar ik de naam niet van weet).

De motoren van de busjes van Hyundai, vooral de H100 scoren inderdaad wél erg matig maar hoe dat komt, gezien het verschil met de andere Hyundai modellen, dat kan ik ook niet verklaren verder.

Maar ik maak me in ieder geval geen zorgen over mijn auto, ik rij al tijden zonder problemen en verwacht die ook niet - hoewel iedere auto wel een keer iets kan hebben natuurlijk.

Laat iedereen maar lullen met hun vooroordelen over Hyundai, ik rij lekker goedkoop in een uiterst compleet uitgeruste auto zonder de bekende electronica-ergernissen van de Europese merken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_38241639
quote:

Weer zo'n belachelijk lange link van Autotrader
Zo één heeft een vriend van me ook, daar ligt een opel blok in, technisch heeft ie nog geen problemen gehad, alleen de bumpers zijn wat zwak
...I never think of the future...it comes soon enough.
pi_38241771
M'n ouders hebben een Hyundai Lantra gehad. Maar 1x problemen mee gehad. De pomp van de koppeling ofzoiets was kapot gegaan, maar viel binnen de garantie en werd toen gerepapeerd.
De auto's zijn wel redelijk licht, wij hadden een wagon en je moest wel goed het stuur vasthouden als je de snelweg op ging of als er een vrachtwagen je tegemoet kwam. Verder is de carosserie redelijk dun. Zit snel een deukje in en de lak is ook een beetje matig. Daar zit waarschijnlijk die lage prijs in.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:24:51 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38241902
Ik heb een hyundai scoupe van 91 begin 92. Topauto! Rijdt als een zonnetje, en kwam gewoon door de APK zonder dat er ook maar iets hoefde te gebeuren.
pi_38242523
Nu moeten jullie ophouden want anders zijn die auto's straks niet meer te betalen!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:47:47 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38242836
Ik heb een Excel uit 1998 op LPG
Gekocht met 179000 km op de teller en nu 199000 erop staan. Nooit problemen mee gehad

Dit is eraan gebeurt in die tijd:
- Nieuwe accu
- Nieuwe distributieriem
- Twee nieuwe achterdempers

En omdat een kameraad van me automonteur is alleen matriaalkosten hoeven te betalen een paar biertjes

Precies dezelfde, ook de kleur
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:50:51 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38242943
en dat in 20.000 km en dat noem je niks .
pi_38243010
idd, moet er niet aan denken met mn 1200km per week (in een laguna van 500euro )
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:57:06 #49
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38243196
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:50 schreef PLAE@ het volgende:

Ach dat van die d-riem dat weet je he, die gaan maar 90000km mee en eens is die termijn verstreken.
pi_38244971
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:50 schreef PLAE@ het volgende:

Dat van die achterdempers is wel jammer, maar dat is gewoon het risico dat je neemt als je een 10 jaar oude auto koopt. Volgens mij vallen die kosten trouwens wel mee.

Een andere distrubutieriem is gewoon alleen maar slim, zo loop je geen onnodig risico en een andere accu kost misschien 40 euro. Distributieriem en accu moeten bij iedere auto om de zoveel tijd vervangen worden.

IK heb met mijn Opeltje nu 12.000 KM gereden en ben alleen maar blij dat ik er nooit iets aan gehad heb. Als er iets kapot was gegaan had ik dat wel klote gevonden, maar ik heb dat natuurlijk wel ingecalculeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')