Toyota, Honda en Suzuki zijn de Japaners (en ook Mazda...maar dat klinkt niet zoquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) nietquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid. En als dat niet zo is zou ik wel graag een goede onderbouwing horen. Want Opel, Fiat, Alfa, Peugeot, Renault is ook nooit goed dus dan blijft er op den duur niet zo veel over.
En of ze lelijk zijn boeit natuurlijk niet he, dat is een kwestie van smaak.
Ja maar die zijn twee keer zo duur.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:46 schreef yahtzeehooligan het volgende:
De nieuwere zijn niet echt slecht te noemen, maar als je het hebt over 10 jaar oude Hyundai's met een ton op de teller kun je beter voor een 10 jaar oude jap gaan, desnoods met wat meer op de teller.
Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:40 schreef Conflict het volgende:
Ik dacht dat Hyundai juist bekend stond om betrouwbaarheid.
Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef optifree het volgende:
[..]
Ohh vergat je btw BMW (kijk uit voor de afgeragde en koop liever de 4cilinder van de oudere generaties omdat deze beter gekoeld zijn), Mercedes (190 model is onverwoestbaar!), Audi (80 en 100 degelijke spartaanse bakken), Volvo en Saab (wel 1 zonder turbo kopen 2e hands) niet![]()
Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens. En onderdelen zijn makkelijk aan te komen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:47 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar die zijn twee keer zo duur.
Dan koop ik toch liever een opeltje![]()
Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze bekend stonden omdat ze goedkoop zijn in aanschaf, en ietsje duurder in gebruik en met afschrijving,Je kan altijd geluk hebben natuurlijk.
Ik heb hier zo'n Duits tweedehands autoblaadje. (AMS Gebrauchtwagen 2002) die vinden de 2e generatie Lantra vanaf 1995 met 4 kleppen motorern een aanrader voor weinig, die hebben ook airbags en stuurbekrachting standaard. De oudere exemplaren zijn veel slechter, worden afgeraden. Accent vanaf 1995 schijnt ook "wel aardig" te zijn voor wat je er voor betaalt
Moet ik dus toch mijn eerste mening een beetje herzien.
Na een Pony is elke otoo een droomquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:
Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.
Er is ook niks met Opel. Ik heb tegen geen enkel merk iets.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Mwah, toch niet allemaal? Op zich is er niks met een Opel, redelijk degelijke wagens.
- Mazda 626quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:
[..]
Mijn vorige buurman had een Lantra en heeft er in 10 jaar tijd nooit iets aan gehad. Zelf heb ik een tijdje een oude Pony gehad en daar was ook niks mis mee.
Ik zie gewoon nergens auto's die er zo goed uitzien, met zo weinig kilometers en dan voor die prijs.
Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
Ach, dan heeft een auto sowieso niet veel te voorduren, dan kun je inderdaad best een Hyundai kopen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:50 schreef Conflict het volgende:
[..]
Verder rij ik niet veel, misschien 10.000 KM per jaar.
De oudere volvo's zijn idd ook onverwoestbaarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:49 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zat ook naar volvo's te kijken, een 440 ofzo.
Saab, Mercedes en BMW hoef ik niet. En er hoeft ook geen zware motor in want daar geef ik niks om.
Beetje duur rijden als hij naar eigen zeggen niet veel rijdt. En ze zijn een stuk zwaarder.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Mazda 626 lijkt me wel iets maar die zijn toch al een heel stuk duurder hoor. Een Ford Probe zegt me niks en een Celica wil ik niet want die zijn voor sjonniesquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
- Mazda 626
- Ford Probe
- Toyota Celica
Zulke verhalen hoor ik dus heel veelquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:54 schreef doeka het volgende:
Ik heb een Hyundai Excel 1.5 gehad; prima auto! Mijn broer rijdt er nu in, wiwundi is nu 10 jaar oud; nog nooit iets mee gehad. Vind die Excel 3 deurs qua model ook best meevallen trouwens.
Precies wat ik wilde zeggen eigenlijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...
En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...
Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...
En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...
Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja ok, maar voor mijn budget piept en kraakt iedere auto wel....
En wat is er dan niet goed aan die motoren? Want dat ze gaan roken na een ton geloof ik niet zo eigenlijk.
Die Suzuki lijkt me wel wat, die pony is natuurlijk veel en veel te oud.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Toffe Pony. En goedkoop.
En een 'luxere' bolide.
Die tweede is klokje rond gegaan, vroegah gingen de auto km-tellers maar tot 100000 en dan begonnen ze weer bij 0. Mijn ouders hadden een starlet tot 268000 km gereden, maar ze dachten dat het er maar 68000 warenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef yahtzeehooligan het volgende:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=23685579&p_type_lijst=RL&o_id=3244335
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=23685579&p_type_lijst=RL&o_id=3184853
Toffe Pony. En goedkoop.
En een 'luxere' bolide.
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:03 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Autotrader zijn toch allemaal dealers, neem gewoon de gok en met een beetje mazzel krijg je 3 mnd garantie. Als je hem koopt met mankementen dan komen die wel in de eerste 3 maanden aan het licht.
Zeker ook een mooie ja. Ik durf de gok wel te wagen hoor!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.
Dit lijkt mij ook wel een aardige:
link
Maar raad je het nu aan of af? Je hebt natuurlijk niet voor niets drie Hyundais gehad.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:
heb in totaal drie hyundai's gehad.
Eerste was lantra 1.5 uit 93, reed best lekker alleen niet langs van kunnen genieten.
Kreeg na 3 weken een ongeluk. knalde toen met 70 km/h tegen een andere auto aan.
Niemand heeft toen letsel overhouden aan het ongeluk, alleen de auto was krom.
Daarna 2 jaar in een Excel 1.3 uit 96 gereden. In totaal iets van 50.000 km mee gereden.
Op zich rijd hij lekker, alleen last van ondersuur.
Geen rare dingen mee gehad, alleen maar standaard onderhoud en rijd redelijk zuinig +- 1 op 16.
Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaar en hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
H100quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Ben niet zo weg van die motoren eigenlijk...
En dan kijk ik vooral naar de Busjes die H100 en H200...
die dingen komt al een dikke blauwe stinklucht uit als ze 100000km hebben gereden...
Misschien dat benzine motoren beter zijn maar dat weet ik niet...
Verder is de afwerking vrij goedkoop, dus veel plasic wat volgends mij na 100000 km piept en kraakt als de pest
Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:28 schreef brienen het volgende:.
Toen een Lantra 1.6 uit 97 gekocht en hier ongeveer een jaar in gereden.
Koppeling was niet helemaal 100%, ging zwaaren hij had ook redelijk last van onderstuur en de motor viel af en toe uit. Was waarschijnlijk een breuk in 1 van de kabels in de kabelboom.
Was trouwens ook niet al te zuinig. meestal haalde ik de 1 op 12 net.
Gelukkig kreeg ik toen een auto van de zaak en heb ik hem verkocht
Zie mijn voorgaande postquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:00 schreef Syll het volgende:
[..]
Heb een Lantra 1.8 uit 1996 en daar heb ik inderdaad ook last van. Koppeling gaat zwaar en in zijn achteruit pakt hij hem soms helemaal niet.
Verder vind ik het een lekker wagentje. Rijdt goed, geen problemen.
Is het werkelijk zo dat de motoren van deze wagens minder zijn? Hyundai is toch een japanner? En over het algemeen zijn die motoren toch beter dan bijvoorbeeld de franse wagens als de renault en citroën?
Zo één heeft een vriend van me ook, daar ligt een opel blok in, technisch heeft ie nog geen problemen gehad, alleen de bumpers zijn wat zwakquote:Autotrader zegt niets hoor. Daar kan iedereen adverteren.
Dit lijkt mij ook wel een aardige:
Weer zo'n belachelijk lange link van Autotrader
Ach dat van die d-riem dat weet je he, die gaan maar 90000km mee en eens is die termijn verstreken.quote:
Dat van die achterdempers is wel jammer, maar dat is gewoon het risico dat je neemt als je een 10 jaar oude auto koopt. Volgens mij vallen die kosten trouwens wel mee.quote:
Ik raad ze je zeker aan, zijn goede auto's om in te rijden en meestal niet al te grote problemen en onderhoud is ook niet al te duur.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Maar raad je het nu aan of af? Je hebt natuurlijk niet voor niets drie Hyundais gehad.
En trekken die auto's een beetje? Ik heb nu een Astra uit 92 met een 1.6 motor, die trekt echt slecht, vooral aan het einde van zijn 4e- en begin 5e versnelling. Die auto weegt een stuk minder.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:51 schreef Lips het volgende:
Ik heb zelf vorige week een Lantra 1.4 GLS gekocht uit 95 met 125.000 op de teller. Ze hebben voordat ik 'm kreeg een kop moeten vervangen maar verder is ie in orde. Wel even terug moeten gaan omdat ze de voorbanden niet goed gebalanceerd hadden en omdat de boordcomputer in de war was (als ie stationair liep en ik zette de verwarming aan dan viel ie dood). Maar sinds ik even terug ben geweest rijdt ie prima!
En het voordeel is dat ze niet duur zijn in aanschaf!
Als je in 2003 een auto uit 1997 koopt, die dus pas zes jaar oud is en je hebt er zoveel problemen mee, dan heb je echt pech. Had je geen garantie?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:15 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een Hyundai Excel uit 1997, in 2003 gekocht en tot dit jaar was er altijd wel iets aan stukEcht hopeloos, maar ik wil 'm ook weer niet wegdoen want als ie het doet rijdt ie lekker
Maar de volgende keer koop ik toch een tweedehands Toyota.
Overigens waren bij mij de meeste problemen verholpen toen ik de mass airflow meter vervangen had (kost 400 euro dat ding, maar mijn vader heeft via zijn werk connecties in Korea en dus kregen we 'm voor nop opgestuurd!!) wat de motor betreft dan. Momenteel gaat mijn rechterraam niet meer openvorig jaar gehad met het linkerraam
65 euro voor een nieuw mechaniek.
En hij startte weer niet vanmorgen, maar hij houdt niet zo van heel erg nat (of heel heet, wil ie ook nog wel es niet aanslaan, maar ik weet inmiddels wel wat ik dan moet doen)
Mijn 1.8 trekt erg goed. Regelmatig rijd ik met spinnende banden weg zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Sprintjes trekken met andere auto's bij het stoplicht win ik ook altijd.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:10 schreef Conflict het volgende:
[..]
En trekken die auto's een beetje? Ik heb nu een Astra uit 92 met een 1.6 motor, die trekt echt slecht, vooral aan het einde van zijn 4e- en begin 5e versnelling. Die auto weegt een stuk minder.
Ik moet wel ff zeggen dat ik erg weinig verstand van auto's heb![]()
Lantra is humor, alles elec, alleen niet echt zuining!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:34 schreef Conflict het volgende:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een andere tweedehands auto. Mijn Opeltje moet naar de keuring en ik kan dus beter uitkijken naar iets anders.
Nu ben ik een beetje aan het kijken op autotrader en valt me op dat Hyundai tweedehands erg goedkoop is. Zo zie ik verschillende Lantra's van nog geen 10 jaar oud, met rond de 100.000 km , nieuwe APK, al voor 1200 euro.
Wie kan mij vertellen waarom die auto's zo goedkoop zijn? Roesten ze snel, zijn ze onbetrouwbaar, of zijn ze gewoon niet zo gewild?
Ik vind die Lantra's (en Excels) eigenlijk best wel mooie wagens en zit er aan te denken er een aan te schaffen.
Graag info
En wat verbruikt 'ie?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:23 schreef Syll het volgende:
[..]
Mijn 1.8 trekt erg goed. Regelmatig rijd ik met spinnende banden weg zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Sprintjes trekken met andere auto's bij het stoplicht win ik ook altijd.
Evenals de 1.6 van de buren waar ik eens in reed. Trok prima, niet traag.
Maar is het niet zo dat de oude opeltjes altijd wel wat trager zijn en dat je daar dan ook echt niet als vergelijkings materiaal moet gaan zien.
Daarom zei ik ook dat ik er weinig verstand van heb. En mijn Opeltje uit 92 of een hyundai uit 95 scheelt natuurlijk weinig.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:23 schreef Syll het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat de oude opeltjes altijd wel wat trager zijn en dat je daar dan ook echt niet als vergelijkings materiaal moet gaan zien.
je moet ff fokuser DJMoonlight maile die heb ook zo'n lantra! Die kan je er vanalles over vertelle!quote:
Ligt eraan hoe groot die tank is. Mijn opeltje rijdt 1 op 12 denk ik. Verbruik is voor mij ook niet zo'n erg groot punt, ik maak weinig kilometers.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:29 schreef Syll het volgende:
[..]
Enorm veel!
Ik mag blij zijn als ik de 400 kilometer haal met een volle tank.
zal wel een 1.6 zijn dan.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:34 schreef Syrena het volgende:
Mijne verbruikt 1:11, inderdaad zo'n 400-450 km op een tank. Maar ik rij wel bijna geen autoweg. Sprintjes e.d win ik ook altijdde vorige eigenaar (Belg....) heeft er een beetje een racer van gemaakt. Twee spoilers erop, stugge vering enzo. Beetje verspilt aan zo'n mutserige rijder als ik, maar goed. Het is ook een extra snelle versie van de Excel. 1.6? 1.3? Ik heb er echt geen hout verstand van
Hij trekt lekker snel op als het moet
Inderdaad de kosten aan mijn Excel waren inderdaad die accu van 50 euro ozo, twee schokdempers voor ik dacht 100/150 euro en de riem was 100 euro. Dus maximaal 200 euro. En zoals ik al zei, alleen matriaal kosten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:41 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat van die achterdempers is wel jammer, maar dat is gewoon het risico dat je neemt als je een 10 jaar oude auto koopt. Volgens mij vallen die kosten trouwens wel mee.
Een andere distrubutieriem is gewoon alleen maar slim, zo loop je geen onnodig risico en een andere accu kost misschien 40 euro. Distributieriem en accu moeten bij iedere auto om de zoveel tijd vervangen worden.
Ik vind een scoupe ook wel mooi, maar de Lantra vind ik het mooiste.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:47 schreef PLAE@ het volgende:
Wat vind je van de scoupe dan conflict?
Voor een zacht prijsje moet je wel een gave kunnen vinden uit 94 ofzo. Die er prima uitziet, niet al teveel heeft gereden. En prima rijdt.
Zolang een auto niet heel erg traag is boeit dat me niet. Dat is echt het laatste waar ik naar kijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |