abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39293603
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:51 schreef MeneerMuis het volgende:
Zeker weten

Toch goed dat die gepakt is, al vraag ik me af hoe die dit land heeft kunnen ontvluchten?
Zeker goed. Vind het een zeer sterk staaltje van OM en politie.

Hij heeft vermoedelijk kort voordat groot nationaal alarm werd geslagen en zeker voordat hij internationaal gesignaleerd werd kennelijk het vliegtuig kunnen pakken...waarschijnlijk in een naburig land van Nederland... De vogel was dus net op tijd gevlogen voordat internationaal bekend werd dat de man aangehouden moest worden. Kan gebeuren...

Mischien is hij in Duitsland op het vliegtuig gestapt.., want zijn auto werd daar begin mei gevonden....

We zullen de komende tijd waarschijnlijk wel meer gaan horen....

Maar eerst ff afwachten of partijen het eens kunnen worden over uitlevering, er is immer geen uitleveringsverdrag met Brazilie.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 27-06-2006 19:51:28 ]
pi_39294151
Ben wel benieuwd wat hij nou eigenlijk gedaan heeft.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:17:19 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39294249
Toch Zuid-Amerika.........
Ben benieuwd hoe/waarvan hij zichzelf in leven heeft weten te houden daar.

Zouden papa en mama toch een Luxemburgse of Zwitserse bankrekening hebben waar JFS gebruik van kon maken??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_39295408
Ik ben benieuwd hoe iemand die vast zat aan een paspoort kan komen. Dat lijkt me de cruciale vraag.

Verder kan je wel een of ander zwart baantje vinden in heel de wereld of heeft hij een vriendin op gescharreld met knaken
pi_39295676
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:17 schreef Leandra het volgende:
Toch Zuid-Amerika.........
Ben benieuwd hoe/waarvan hij zichzelf in leven heeft weten te houden daar.

Zouden papa en mama toch een Luxemburgse of Zwitserse bankrekening hebben waar JFS gebruik van kon maken??
Dat klinkt vrij aannemelijk. Maar wie weet kon hij daar zichzelf ook wel redden. Immers niemand kent hem daar. En hij was ook graag portier in het uitgaansleven....

Maar met een creditcard kom je ook een eind. Zelfs als die van iemand anders is. ...De jongen zal slim genoeg zijn om zich te redden...

Maar ja, Leandra had ik niet stiekem gelijk dat ze hem toch zouden pakken....
pi_39295681
Op de Staatstelevisie noemde ze hem net Johan S. en had hij een balk voor zijn ogen.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_39295780
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:55 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Op de Staatstelevisie noemde ze hem net Johan S. en had hij een balk voor zijn ogen.
Ja dat komt wel heel hypocriet over. Maar de media hebben zich ook aan de wet te houden. Nu hij is aangehouden, vervalt het opsporingsbelang en dienen de privacyregels van de verdachte te worden gerespecteerd......
pi_39333694
Hij was al weg voordat hij groot scheeps gezocht werd. Ik neem niet aan dat hij heeft gewacht tot zijn foto op de tv kwam. Dan nog moeten ze bij de luchthavens na kunnen gaan of hij er geweest is en zoja waar naar toe.
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:31:35 #59
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39334139
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar de media hebben zich ook aan de wet te houden. Nu hij is aangehouden,
het is geen wet maar volgens mij een onderling overeen gekomen gedrag. Min of meer vergelijkbaar met de periode dat men ook niets melde over de afkomst van bepaalde daders..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:38:27 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39334435
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:13 schreef SCH het volgende:
Ben wel benieuwd wat hij nou eigenlijk gedaan heeft.
quote:
Morgen in Dagblad van het Noorden: 'Hij verdoofde ze met drugs en ging er gruwelijk op los'
The love you take is equal to the love you make.
pi_39339580
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]
Ja maar dat was ook maar van horen zeggen volgens mij.
pi_39341367
volgens mij zijn hier 2 topiques over
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:04:23 #63
3767 Herald
Come get some
pi_39345976
Telegraaf had ook een stuk over hem. Hij scheen weleens GHB te gebruiken, hoewel het artikel menigmaal vertelt dat meisjes hem zo knap vonden, dus best raar waarom ie dan die drug gebruikte. Er stond ook een foto bij van een bebaarde gozer met een balkje voor zijn ogen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_39348133
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:04 schreef Herald het volgende:
Telegraaf had ook een stuk over hem. Hij scheen weleens GHB te gebruiken, hoewel het artikel menigmaal vertelt dat meisjes hem zo knap vonden, dus best raar waarom ie dan die drug gebruikte. Er stond ook een foto bij van een bebaarde gozer met een balkje voor zijn ogen.
Die foto staat in de andere topic : paniekvoetval om verkrachter.

Zijn haar zit daar heel anders en heeft een licht baardje. Ik denk dat ik hem zo niet eens herkend zou hebben...Toch knap dat politie hem daar wel heeft gevonden..
pi_39348307
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:04 schreef Herald het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/p5.jpg

artikel
pi_39363423
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker een denkbaar scenario. Verblijft waarschijnlijk dan wel buiten de EU en in een land dat geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.

Maar ja, er zal dan toch wel eens contact moeten zijn met het thuisfront. Vraag me dus af of de telefoon en Email bij zijn ouders worden afgetapt. En post laat ook sporen achter....
In de telegraaf van vandaag staat idd dat bronnen melden dat hij zichzelf verried door met Nederland ( thuisfront?) te bellen.... Ik had dat dus al eerder verwacht. Die kans vond ik ook wel vrij groot aanwezig.

Update: bndestem van vandaag meldde dat hij zich met de E-mail verried.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 29-06-2006 19:34:03 ]
pi_39364435
toeristen visum staat ergens in de krant vanwege een meid.
pi_39365139
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:16 schreef moi_vietje het volgende:
toeristen visum staat ergens in de krant vanwege een meid.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld

Wil je ff toelichten?

Update ik begrijp het al, bnde stem gelezen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:42:17 #69
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39367540
quote:
Ah, een valse baard! Daarom herkenden ze hem niet!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39367666
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:42 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ah, een valse baard! Daarom herkenden ze hem niet!
Baardje ziet idd valserig uit........(maar hij is wel echt hoor )

Maar ik vind wel dat ie een rare bril op heeft....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:39:46 #71
16329 Fidelio
Semper fide
pi_39384220
J
quote:
ohan S. opgepakt na versturen e-mails
Uitgegeven: 30 juni 2006 08:21
Laatst gewijzigd: 30 juni 2006 08:48
AMSTERDAM - De 25-jarige Johan S., die maandag is aangehouden in Brazilië op verdenking van het verkrachten van zeker vier mensen, is tegen de lamp gelopen door zijn internetgedrag. S. stuurde e-mails vanuit internetcafés naar familie en vrienden en liet daardoor digitale sporen na.

Dat schrijft De Telegraaf vrijdag. De krant heeft S. bezocht in zijn Braziliaanse cel.

S. heeft volgens De Telegraaf 'langdurig' rondgezworven in de binnenlanden van Brazilië en Colombia. De Braziliaanse rechercheur die de verhoren leidt verbaast zich in de krant over S., die als een 'briljante, maar knettergekke charlatan' wordt bestempeld. "Hij geeft ontwijkende, glibberige antwoorden en spreekt zichzelf voortdurend tegen."

Geweld

S. werd sinds april internationaal gezocht, nadat het OM een opsporingsbevel had uitgedaan. Vanwege de ernst van het geweld dat S. gebruikte bij de verkrachtingen en de vrees voor herhaling, besloot het OM S. in het bericht bij zijn volledige naam te noemen en hem herkenbaar in beeld te brengen.

Nederland zal de Braziliaanse autoriteiten vragen S. uit te leveren. Het Zuid-Amerikaanse land heeft geen uitleveringsverdrag met Nederland en is daarom niet verplicht gehoor te geven aan het verzoek.

Uitlevering

De advocaat van S., Jeroen Soeteman, zegt vrijdag in het Algemeen Dagblad dat zijn cliënt uitgeleverd wil worden en wil worden berecht in Nederland. Daarmee wil S. voorkomen dat hij langdurig in een volle Braziliaanse gevangenis belandt
Chemisch castreren en levenslang opsluiten die jongen!!
ACWW=0602-1484-8425 Naam=Frederik Town=chicago
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:17:40 #72
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39391539
Laat hem een jaar zitten in die Brazilliaanse cel, dat overleeft hij nooit.

Heb er laatst een reportage over gelezen, het is echt de hel op aarde daar.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:23:45 #73
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39391738
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar met een creditcard kom je ook een eind. Zelfs als die van iemand anders is. ...De jongen zal slim genoeg zijn om zich te redden...
Met een creditcard ben je de lul zodra je ergens een betaling doet, zowel met je eigen kaart (als je gezocht wordt) als met de kaart van iemand anders (die meteen aan de winkelier aangeeft dat het een om een gestolen kaart gaat).
pi_39421301
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:23 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Met een creditcard ben je de lul zodra je ergens een betaling doet, zowel met je eigen kaart (als je gezocht wordt) als met de kaart van iemand anders (die meteen aan de winkelier aangeeft dat het een om een gestolen kaart gaat).
Ik bedoel niet een gestolen kaart. Daarmee val je geheid door de mand......
Ik bedoel bijvoorbeeld een geleende kaart van een bekende (geen familie).......

Maar ja in de krant las ik ook dat hij mailde met zijn moeder......Ik had eerder in mijn post al gewaarschuwd dat de kans wel erg groot was dat zijn ouders zouden worden getapt.....

Ik begrijp ook niet dat iemand dan zo het schip in kan gaan.....
pi_39422471
Hij is toch niet zo slim he? Hij vlucht naar Brazilie en komt daar in de bak zonder uitleveringsverdrag.

Weet je hoe erg het in die gevangenissen is?
pi_39426087
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:24 schreef Halfgedraaide het volgende:
Hij is toch niet zo slim he? Hij vlucht naar Brazilie en komt daar in de bak zonder uitleveringsverdrag.

Weet je hoe erg het in die gevangenissen is?
Gevangenissen daar zijn volgens mij echt vreselijk .... Er is welliswaar geen uitleveringsverdrag met Brazillie, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen uitlevering komt. Het kost alleen veel meer moeite....Of en wanneer er uitgeleverd wordt , hangt van Brazilie af volgens mij....Ik begreep uit diverse kranten dat hij wel uitgeleverd wil worden en het liefst snel.... Maar ja de autoriteiten moeten in Brazilie moeten dan wel mee willen werken....

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 01-07-2006 18:26:13 ]
pi_39431181
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gevangenissen daar zijn volgens mij echt vreselijk .... Er is welliswaar geen uitleveringsverdrag met Brazillie, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen uitlevering komt. Het kost alleen veel meer moeite....Of en wanneer er uitgeleverd wordt , hangt van Brazilie af volgens mij....Ik begreep uit diverse kranten dat hij wel uitgeleverd wil worden en het liefst snel.... Maar ja de autoriteiten moeten in Brazilie moeten dan wel mee willen werken....
Ik heb ook gehoord dat hij aangehouden is met allemaal briefjes met daarop telefoonnummers van braziliaanse meisjes..
Zou toch wat zijn als hij er daar ook n paar verkracht heeft..

Dan zit hij daar voorlopig nog wel.
pi_39432680
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Kijk ook eens op www.ypsilon.org
pi_39433789
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:31 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ik heb ook gehoord dat hij aangehouden is met allemaal briefjes met daarop telefoonnummers van braziliaanse meisjes..
Zou toch wat zijn als hij er daar ook n paar verkracht heeft..

Dan zit hij daar voorlopig nog wel.
Ik las in de krant dat hij daar niets strafbaar had gedaan. Hij zou zich daar in de gevangenis goed hebben gedragen. Hij had zich ook niet verzet bij zijn aanhouding. Ze waren zelfs in Brazilie verbaasd dat Nederlandse justitie hem zo als gevaarlijk hebben bestempeld

Ik ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt.... De krant schreef ook dat hij zo snel mogelijk naar Nederland wil...

pi_39434712
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:21 schreef peet38 het volgende:
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Je hebt vast dezelfde krant gelezen als ik Ik snap heel goed dat er bij je alarmbellen afgaan. Er zijn vele mensen die afvragen of Johan iets en zo ja wat mankeert. Ik heb er ook mijn gedachten over. Ik heb vele post gelezen. Ook ik krijg dan een beeld.. Dat maakt dat ik deze persoon nooit zal veroordelen dat moet een rechter maar doen, al wil ik zijn evt slachtoffers (er is nog niets bewezen) hiermee niet tekort doen....Het is echt een drama voor iedereen die erbij betrokken is.

Ik heb een paar mogelijkheden in mijn gedachten hierover. Die zal ik verder niet uitdiepen, ik kom er namelijk niet uit ondanks de vele post die op internet te vinden is. Die informatie verre van volledig...... Dat maakt mogelijkheden uitlsluiten niet mogelijk. (aan bijvoorbeeld sociaal disfunctioneren kunnen m.i. meerdere mogelijkheden zijn of helemaal geen diagnose kan denk ik ook). ...Iemand op afstand diagnostiseren is pertinent onmogelijk....Ik waag mij dus helemaal nergens aan....

Het stelsel in Nederland vind ik zeer goed. Indien er twijfels zijn kan besloten worden dat een verdachte wordt onderzocht. Voorbeeld Het Pieter Baan Centrum of soms ambulant. Men gaat zeker niet over 1 nacht ijs. diagnostiek vraagt om veel tijd...

Ik ben blij dat ik geen rechter ben. Je moet namelijk beslissen of een verdachte voor zijn/haar daden verantwoordelijk kan worden gesteld indien het tenlaste gelegde bewezen kan worden verklaard. En bovenal wanneer is iemand "evil" en wanneer is iemand "ziek"....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 01-07-2006 22:41:08 ]
pi_39436346
Bedankt voor je reactie.We moeten inderdaad opletten dat we niet te snel oordelen.Ik sluit me hier helemaal bij aan.Ben ook zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen.En ook ik kan het natuurlijk helmaal mis hebben.
pi_39438344
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik las in de krant dat hij daar niets strafbaar had gedaan. Hij zou zich daar in de gevangenis goed hebben gedragen. Hij had zich ook niet verzet bij zijn aanhouding. Ze waren zelfs in Brazilie verbaasd dat Nederlandse justitie hem zo als gevaarlijk hebben bestempeld

Ik ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt.... De krant schreef ook dat hij zo snel mogelijk naar Nederland wil...
Waarschijnlijk juist daarom. Omdat hij totaal niet in het ´klassieke´ daderprofiel past
  zondag 2 juli 2006 @ 10:49:16 #83
16329 Fidelio
Semper fide
pi_39443934
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:21 schreef peet38 het volgende:
Ja ik begrijp je wel, ik denk ook dat hij ziek is en ik vind het ook erg zielig. Maar ik vind dat deze jongen wanneer hij inderdaad meerdere meisjes heeft verkracht en mishandeld, dat je hem tegen zichzelf moet beschermen zodat hij niet meer slachtoffers maakt. Hoe erg het ook is voor de familie, als je dochter slachtoffer is van zijn praktijken dan heb je geen begrip voor zijn situatie. En laten we eerlijk zijn we kunnen niet van alle daders die ziek zijn hun gedrag maar tolereren. Die man die in Zoetermermeer zijn gezin heeft uitgemoord, vrouw en 2 kleine dochtertjes is waarschijnlijk ook schizofreen, maar die moet toch ook gestraft worden voor zijn daden! Ik denk dat het een goede zet is van de politie om alles te openbaren en hem te zoeken en dat doen ze niet voor een klein wissewasje..

Helaas voor JFS, zal hij waarschijnlijk een lange straf tegemoet gaan, daarentegen hoop ik dat wel dat hij aan ziekte wordt behandeld, zodat hij bij vrijlating niet weer slachtoffers maakt.
ACWW=0602-1484-8425 Naam=Frederik Town=chicago
pi_39448360
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:49 schreef Fidelio het volgende:

Helaas voor JFS, zal hij waarschijnlijk een lange straf tegemoet gaan, daarentegen hoop ik dat wel dat hij aan ziekte wordt behandeld, zodat hij bij vrijlating niet weer slachtoffers maakt.
Vandaar dat ik veel lof heb voor het Nederlandse strafrechtstelsel. Dergelijke verdachten worden meestal psychisch goed onderzocht op psychiatrische ziekten en / of persoonlijkheidsstoornissen.

Het rapport vormt dan de basis om te oordelen of en in hoeverre een verdachte verantwoordelijk kan worden gehouden voor zijn/haar daden. Dat is dan mede maatgevend voor de op te leggen straf...

Bij zedendelicquenten is er vaak wel wat aan de hand. Vaak krijgen ze naast een evt straf ook een maatregel opgelegd. Dit kan TBS zijn of anders.

Op die manier wordt gestand gedaan aan het volgende: de verdachte zal enerzijds moeten boeten voor datgene waarvan hij of zij verantwoordelijk kan worden gehouden. Anderzijds wordt behandeld met als doel de veroordeelde weer een nieuwe kans in de maatschappij te kunnen bieden. Parallel aan dit doel is uiteraard het doel om de maatschappij tegen dergelijk delinquenten zoveel mogelijk bescherming te bieden.

Nogmaals alle hulde voor dit systeem. Comissie Visser heeft erg gelukkig het advies gegeven om dit stelsel in stand te houden en hier en daar wat bij te slijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 02-07-2006 14:43:37 ]
  zondag 2 juli 2006 @ 14:40:45 #85
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39448884
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:39 schreef Fidelio het volgende:

Chemisch castreren en levenslang opsluiten die jongen!!
En dan? Wachten op de volgende?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_39449535
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
  zondag 2 juli 2006 @ 15:34:58 #87
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39449863
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:17 schreef peet38 het volgende:
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
Ik wil graag een onderzoek naar de persoon en naar dat wat hij heeft meegemaakt, van zijn geboorte tot en met zijn heden, interviews met zijn ouders, hoe zagen zijn vroege jaren er uit, zijn er bepaalde dingen voorgevallen, hoe was hij op school, hoe hebben zijn medeleerlingen hem ervaren, etc.

Ik bedoel, waarom doen de mensen de dingen die ze doen? Om in negatieve gevallen te antwoorden "Omdat ze gestoord zijn.", is mij te kort door de bocht, net als het antwoord "Omdat ze geniaal zijn." in positieve gevallen.

Waarom zijn ze gestoord/geniaal/origineel/anders? Waren ze altijd al gestoord/geniaal/origineel/anders? Zo niet, hoe zijn ze gestoord/geniaal/origineel/anders geworden?

Zo geboren? Ten dele misschien, maar er is naar mijn idee meer aan de hand met "dat soort" mensen. Ze kwamen ter wereld zonder kennis, en dus zonder ergens betekenis aan te kunnen geven. Later, naar mate ze ouder werden, gaven ze op basis van dat wat ze leerden, steeds meer betekenis en uitleg aan dingen, voor zichzelf.

Toch leuk en interessant als dit eens groots door de media in kaart wordt gebracht en behandeld, het hoe, wat en waarom achter het menselijk denken, doen en laten? Wat de positieve zaken betreft behoeft dit wellicht nauwelijks aandacht omdat het goed is (niets aan de hand, ga zo door), maar wat de negatieve zaken betreft, als we hier meer over leren, dan kunnen we wellicht in de toekomst meer preventief handelen?

Ik wacht op Netwerk, Nova, en 2Vandaag, met hun profiel van JFS
pi_39450650
Gelukkig zijn er tegenwoordig hele goede medicijnen.
En zijn ook psychische ziektes tegenwoordig veel beter te behandelen dan vroeger.
En die gedachten van het ligt allemaal aan de moeder en aan de opvoeding daar ben ik het juist helemaal niet mee eens.
Net zo goed als dat er mensen zijn die hun leven lang medicijnen nemen tegen b.v. suikerziekte, zo bestaan er ook mensen die een bepaalde stofje missen in b.v. de hersenen en die met de juiste medicatie prima kunnen functioneren in de maatschappij.
Wist je trouwens dat schizofrenie b.v. overal ter wereld voorkomt, maakt niet uit uit welk gezin of welke omgeving je komt dus. Wel is er vaak sprake van een bepaalde erfelijkheid en b.v. bepaalde gebeurtenissen waardoor het aan het licht komt.
  zondag 2 juli 2006 @ 16:14:52 #89
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_39450689
omg ik heb les van hem gehad op de middelbare school !!!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_39451067
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:14 schreef beertenderrr het volgende:
ja en ik dus ook (zelfde klas enzo)
was echt een enorme grafloser
pi_39451104
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:14 schreef beertenderrr het volgende:
Ja en????
  zondag 2 juli 2006 @ 16:32:54 #92
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_39451132
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:31 schreef peet38 het volgende:

[..]

Ja en????
toch raar als je leraar opeens een internationaal gezochte gast is
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 2 juli 2006 @ 16:46:56 #93
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39451421
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:13 schreef peet38 het volgende:
Gelukkig zijn er tegenwoordig hele goede medicijnen.
En zijn ook psychische ziektes tegenwoordig veel beter te behandelen dan vroeger.
En die gedachten van het ligt allemaal aan de moeder en aan de opvoeding daar ben ik het juist helemaal niet mee eens.
Net zo goed als dat er mensen zijn die hun leven lang medicijnen nemen tegen b.v. suikerziekte, zo bestaan er ook mensen die een bepaalde stofje missen in b.v. de hersenen en die met de juiste medicatie prima kunnen functioneren in de maatschappij.
Wist je trouwens dat schizofrenie b.v. overal ter wereld voorkomt, maakt niet uit uit welk gezin of welke omgeving je komt dus. Wel is er vaak sprake van een bepaalde erfelijkheid en b.v. bepaalde gebeurtenissen waardoor het aan het licht komt.
Is het dan reeds bewezen dat bij dit soort mensen een "stofje mist" ?
pi_39452260
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:46 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Is het dan reeds bewezen dat bij dit soort mensen een "stofje mist" ?
Daarom is onderzoek veelal wenselijk bij dergelijke verdachten om oa dit helder te krijgen (naast het evt stofje kan m.i. er evt meer aan de hand zijn...). Het Pieter Baan Centrum heeft het druk genoeg....
  zondag 2 juli 2006 @ 18:39:17 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39453797
Alles leuk en aardig mbt tot de "hij zal wel ziek zijn" reacties. Natuurlijk... iedereen die willens en wetens iemand beschadigt, verkracht of vermoordt heeft een steekje los zitten.... dan is er iets mis je met goed/kwaad gevoel.

Maar iemand die meerdere malen moedwillig slachtoffers oppikt in een kroeg/disco, dat slachtoffer drogeert en vervolgens helemaal uitwoont, dat vind ik toch niet dezelfde kwalificatie waard als iemand die iets verschrikkelijk onrechtvaardigs meemaakt en op dat moment een waas voor zijn ogen krijgt en dus een tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering heeft en daardoor op het moment van de daad niet toerekeningsvatbaar is.
Hij is gewoon heel calculerend te werk gegaan. Of dat dat nu een vorm van "ziek zijn" is... ja vast...

Bij de meeste mensen bij een superhoog IQ is het overigens geen kwestie van een "stofje missen" om al dan niet te kunnen functioneren in deze maatschappij.
Het gros van de hoogbegaafden loopt regelmatig tegen diverse vormen van "onbegrip" aan omdat mensen hun (snelle) denken niet kunnen volgen (van A naar D zonder B en C nodig te hebben) en ze hetzelfde soms ook niet kunnen uitleggen zodat de rest van de wereld het wel begrijpt (B en C duidelijk maken zit er soms gewoon niet in omdat ze altijd van A naar D gaan en daarmee B en C soms niet kunnen benoemen)

Mocht hij "ziek" zijn, neemt het m.i. niet weg dat deze jongen gewoon zijn plek in de maatschappij verspeeld heeft. Medicijnen of niet, kans is vrij groot dat hij zich binnen afzienbare tijd weer aan het toezicht onttrekt en de medicijnen dan niet meer inneemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_39454156
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:39 schreef Leandra het volgende:
Mocht hij "ziek" zijn, neemt het m.i. niet weg dat deze jongen gewoon zijn plek in de maatschappij verspeeld heeft. Medicijnen of niet, kans is vrij groot dat hij zich binnen afzienbare tijd weer aan het toezicht onttrekt en de medicijnen dan niet meer inneemt.
Ook geesteszieken kunnen genezen hoor.
pi_39454698
Schizofrenie is een chronische aandoening die vaak een heel leven lang beperkingen met zich meebrengt. Toch zijn veel mensen met schizofrenie na verloop van tijd in staat hun leven in eigen hand te nemen. Je kunt het vergelijken met suikerziekte: ook dat gaat nooit meer over, maar met aanpassingen is vaak wel goed te leven.
Maar ik beweer niet dat hij deze ziekte heeft, ik schreef alleen dat ik veel dingen herkende toen ik het artikel in de krant las.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor zijn daden.
pi_39456468
quote:
Alles leuk en aardig mbt tot de "hij zal wel ziek zijn" reacties. Natuurlijk... iedereen die willens en wetens iemand beschadigt, verkracht of vermoordt heeft een steekje los zitten.... dan is er iets mis je met goed/kwaad gevoel.
Ben ik niet met je eens. Er zijn mensen die idd niet of verminderd toerekenigsvatbaar zijn. En kan wel degelijk iets met een psychiatrische ziekte dan wel een persoonlijkheidstoornis te maken hebben.

Maak aub wel onderscheid of een verdachte "evil" ( het goed/kwaad-verhaal) is of aan een geestelijke stoornis of ziekte lijdt...Een combinatie kan natuurlijk ook.

Ik ben blij dat de afweging die een rechter maakt in Nederland buitengewoon goed is. Hoe dat dit voor Johan gaat aflopen weet ik niet. We moeten het maar eens overlaten aan de onafhankelijk rechter. Ik ben blij dat we hier een onafhankelijke deskundige rechter hebben die ervoor opgeleid is. En gelukkig geen jury rechtspraak..
quote:
Maar iemand die meerdere malen moedwillig slachtoffers oppikt in een kroeg/disco, dat slachtoffer drogeert en vervolgens helemaal uitwoont, dat vind ik toch niet dezelfde kwalificatie waard als iemand die iets verschrikkelijk onrechtvaardigs meemaakt en op dat moment een waas voor zijn ogen krijgt en dus een tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering heeft en daardoor op het moment van de daad niet toerekeningsvatbaar is.
Hij is gewoon heel calculerend te werk gegaan. Of dat dat nu een vorm van "ziek zijn" is... ja vast...
Ik vind dat je hier te kort door de bocht gaat, er staat nog niets vast. Het laatste woord is aan de rechter. Ik kan gevoelens wel begrijpen en zeker die van de evt slachtoffers ; als het waar is dan is hun leven erg beschadigd of mischien wel verwoest is... Geen enkel misverstand hierover. Ik verwacht dat Johan, als hij in Nederland komt, uitgebreid door deskundigen wordt onderzocht. Die zullen ongetwijfeld goed kunnen bepalen of zijn gedrag mbt de vermeende delicten (mede) het gevolg zijn van evt persoonlijkheidsstoornis(sen) dan wel geestelijke ziekte(n)....Die koppeling is essentieel voor een evt veroordeling en/of maatregel..
quote:
Bij de meeste mensen bij een superhoog IQ is het overigens geen kwestie van een "stofje missen" om al dan niet te kunnen functioneren in deze maatschappij.
Het gros van de hoogbegaafden loopt regelmatig tegen diverse vormen van "onbegrip" aan omdat mensen hun (snelle) denken niet kunnen volgen (van A naar D zonder B en C nodig te hebben) en ze hetzelfde soms ook niet kunnen uitleggen zodat de rest van de wereld het wel begrijpt (B en C duidelijk maken zit er soms gewoon niet in omdat ze altijd van A naar D gaan en daarmee B en C soms niet kunnen benoemen)
Hoogbegaafheid kun je knap last van hebben in de maatschappij. Is dus niet altijd een zegen. Zeker als er ook bij die mensen ook sprake is van een discrepantie tussen IQ en EQ....
quote:
Mocht de jongen idd ziek zijn, dan hangt het erg vanaf wat de benodigde behandeling is. Kan ook jarenlange psychotherapie zijn al dan niet icm medicatie. Hangt sterk af van de evt diagnoses...

De problematiek mbt recidive-risico's is aan bod geweest bij de commissie Visser. Die heeft aanbevelingen gedaan om de risico's met (ex-)TBS-ers te verkleinen. Hulde aan de commissie die adviseerde het systeem wel in stand te laten met verscherpte maatregelen...

Willen we een enigszins human bestel, dan zijn risico's nooit tot nul te reduceren...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 02-07-2006 20:58:50 ]
  zondag 2 juli 2006 @ 21:28:23 #99
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39458350
quote:
In sommige gevallen wellicht, maar in andere gevallen? Heb je er wel eens aan gedacht dat er andere gevoelens of krachten zouden kunnen spelen die je voorbij doen gaan aan het besef van goed en kwaad?

M.a.w., heb je zelf wel eens ergens spijt van gehad? Heb je ooit eens iets gezegd tegen iemand waarvan je later dacht "dat had ik niet moeten zeggen", of "dat had ik anders kunnen brengen"?

Ik bedoel dus te zeggen dat het goed/kwaad gevoel prima kan functioneren, maar dat er iets in je kan gebeuren dat dat besef tijdelijk herroept of verwerpt.

En in het geval van JFS doe je dat factor 200 ofzo
  zondag 2 juli 2006 @ 21:45:27 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39458856
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:28 schreef Hallulama het volgende:

[..]

In sommige gevallen wellicht, maar in andere gevallen? Heb je er wel eens aan gedacht dat er andere gevoelens of krachten zouden kunnen spelen die je voorbij doen gaan aan het besef van goed en kwaad?

M.a.w., heb je zelf wel eens ergens spijt van gehad? Heb je ooit eens iets gezegd tegen iemand waarvan je later dacht "dat had ik niet moeten zeggen", of "dat had ik anders kunnen brengen"?

Ik bedoel dus te zeggen dat het goed/kwaad gevoel prima kan functioneren, maar dat er iets in je kan gebeuren dat dat besef tijdelijk herroept of verwerpt.

En in het geval van JFS doe je dat factor 200 ofzo
Natuurlijk dat overkomt ons allemaal wel eens, maar iets lulligs zeggen of doen versus herhaald verkrachten... lijkt me van een andere orde.
Dan nog is JFS intelligent genoeg om te weten dat zijn gedrag ontoelaatbaar is, als je een probleem hebt wat je zelf niet op kunt lossen, zoals oncontroleerbare driftbuien enz. dan lijkt me wel dat je daar wat aan doet (lees: hulp zoekt om daar wat aan te (laten) doen).
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')