Gevaarlijk hoor, verplaatsen in een gelovigequote:Op donderdag 25 mei 2006 17:03 schreef Merquise het volgende:
(als ik gelovig zou zijn dan he...)
Anders word ik gelijk niet meer serieus genomenquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gevaarlijk hoor, verplaatsen in een gelovige![]()
Akkoord, maar ik heb het gevoel dat veel Christenen juist wel de (wellicht onbewuste) gedachte hebben dat bidden een verschil kan maken. De kerk waar ik als kind kwam had dat in ieder geval wel. Daar werd toch vaak gebeden in de trant van "God, wilt U zich ontfermen over..." etc.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:03 schreef Merquise het volgende:
Ik geloof niet in een God, maar als ik er wel in zou geloven zou ik zeggen:
De fout die je maakt is dat je denkt dat je weet wat God wil/denkt.
Ook denk je dat wij invloed kunnen uitoefenen op God, bijvoorbeeld dat we Hem gunstig kunnen stellen door naar hem te bidden. Gods liefde is echter onvoorwaardelijk en dus gelijk aan eenieder.
Bidden doe je eigenlijk niet voor God, maar voor jezelf. Coma A die geen vrienden heeft die bidden, hebben er ook geen geruststelling bij om te bidden.
Coma B met veel biddende vrienden heeft veel vrienden die er baat bij hebben om te bidden.
Je helpt dus niet Coma A of B, maar jhe helpt jezelf en je vrienden die hetzelfde over iets denken: bidden geeft je een saamhorigheidsgevoel en helpt je de moeilijke situatie te doorstaan.
God maakt het niks uit, want hij is alwetend en weet toch wel of A danwel B het overleefd etc. Wij hebben geen invloed op God, Hij heeft wel invloed op ons.
(als ik gelovig zou zijn dan he...)
Met welk doel?quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:16 schreef vdVecht het volgende:
In de kerk bidden wij altijd voor iedereen die het moeilijk heeft...
Je maakt je onderschrift elke dag weer ongeloofwaardigerquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:00 schreef pmb_rug het volgende:
wat een onzin topic.
christenen willen liever niet hun geloof rationeel benaderen, dat doet afbreuk aan de belevingquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Je maakt je onderschrift elke dag weer ongeloofwaardiger![]()
Dat tekent dan ook direct de ongelovigequote:Op donderdag 25 mei 2006 17:08 schreef Merquise het volgende:
[..]
Anders word ik gelijk niet meer serieus genomen
Offtopic: Scrat!quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:08 schreef juliusbackpacking het volgende:
"invloed uitoefenen op" en "smeken" zijn 2 verschillende dingen.
Wat dom zeg; atheïst worden omdat je het niet eens bent met de manier van doen van je medegelovigen. Dat heeft toch niets met jouw relatie met God te maken?quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:11 schreef kwib het volgende:
Religie is blijkbaar egocentrisch. Alhoewel een religieus persoon dit nooit zal toegeven.
Deze kortzichtigheid is een van de redenen dat ik athesist ben (geworden)
Het valt dan ook niet rationeel te benaderen. Helaas voor jou misschien, maar ratio is niet het antwoord op allesquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:08 schreef Esc het volgende:
[..]
christenen willen liever niet hun geloof rationeel benaderen, dat doet afbreuk aan de beleving
dat klopt, het is slechts een methode om de waarheid te achterhalen,quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:12 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het valt dan ook niet rationeel te benaderen. Helaas voor jou misschien, maar ratio is niet het antwoord op alles.
Ik dacht dat jij agnost was?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat dom zeg; atheïst worden omdat je het niet eens bent met de manier van doen van je medegelovigen. Dat heeft toch niets met jouw relatie met God te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |