Hallo mensen,
Mijn eerste fok!-post hier, gaat over hiphop. Dit na aanleiding van vele posts, van vele users, die allemaal een mening hebben over hiphop, die vaak niet verder komt dan: hiphop =
Mijn vraag aan iedereen is dan ook: Waarom is elke muziekstijl geaccepteerd, behalve hiphop. Een hoop rockers/hardcorefanaten/punkers etc., of gewoon normale mensen die zich niet in een hokje laten duwen hebben (bijna) allemaal een collectieve mening dat hiphop slechte muziek is, de teksten slecht en mensen die hiphop luisteren smakeloze, hersenloze, kansloze wannabe-negers. Ik vraag mij altijd af wat de reden is dat mensen gewoon niet kunnen accepteren dat sommige mensen een andere muzieksmaak hebben, en daarom elitaire opmerkingen maken.
Ik hou van hiphop. Dat is een understatement. A Tribe Called Quest, Nas, The Notorious B.I.G., Big L, Wu-Tang Clan en Public Enemy zijn een aantal van mijn favoriete groepen/artiesten. Maar altijd wanneer ik dit vertel aan mensen, of wanneer mensen het over hiphop hebben, komen er altijd een hoop vooroordelen naar boven over wat ik allemaal wel niet zou zijn. Hier word ik moe van.
Dus mensen, ventileer hier jullie mening over het fenomeen hiphop. Leg mij uit wat er zo slecht is aan hiphop, zodat ik het mogelijk kan weerleggen.
Q-Tip (naam is een member van ATCQ)