Ik ben net wakker geworden, om half 1
de laatste keer dat ik zo laat wakker werd is alweer heel lang geleden.
En ik heb echt een kutdroom gehad. In Italie op een school is een moord gepleegd, tijdens een soort van schoolreisje. Wat ik in godsnaam daar doe, op die school, ten tijde van het onderzoek is me niet bekend. Maar de daders zijn al zo goed als gepakt.
Twee jongens zijn opgepakt voor de moord, over hen word heel klinish gesproken.
Er is nog een andere jongen die de bijnaam heeft De Bril, omdat hij veel brillen heeft en ook nog eens een verschrikkelijk lelijke homo.
Het lijkt een gesloten zaak, het enige dat nog onbekend is is de rol die De Bril heeft gespeeld in de zaak. In ieder geval dat is wat de buitenwereld denkt, in het echt ijn er een heel aantal details die mensen koppijn geven. Het onderzoek zit vast.
Dus daar ben ik, ik vertrouw nergens geen mens, en in de eerste instantie verdenk ik een aziatisch meisje dat bij de krant zit dat ze meer weet. Het is haar uitsraling, de dingen die ze doet, de dingen die ze zegt, en het feit dat ze vreemd afstandelijk is.
Uiteindelijk vraagt ze mij samen met een groep anderen om een soort van vragenlijst in te vullen. Dan blijkt dat ik eigenlijk nog niet alles van de zaak wist. Op de een of andere manier begin ik een aantal gaten in de zaak te zien. Ik spreek een ander meisje aan die ook bij de krant werkt, en zij stelt me gerust dat het aziatische meisje echt niet bij alles betrokken is. Toch zint me iets niet. We gaan naar een kamer met daarin bewijsmateriaal, of beter gezegd, een hele zwik onderzoekers en bewijsmaeriaal op een grote tafel.
Aan het einde van de tafel liggen twee etuis met daarin aanstekers, maar er ligt ook een doos met daarin anstekers in een mal.
Dit is materiaal dat de onderzoekers hebben opgegeven als irrelevant. Ik kijk naar het spul en ga er mee aan de slag, ik zie een patroon, ik zie dat bepaalde aanstekers niet bij elkaar horen, en ontdek dat een ontbrekende aansteker in de mal in een van de etuis ligt, maar het klopt niet, want de aansteker is anders, opvallender, hij is er niet op zijn plek. Dan herriner ik me een jonge die bij de krant werk, en een hoge positie heeft binnen de krant.
Door een aantal dingen die het meisje gezegd heeft over een van de daders, en door het feit dat ik weet van wie de aansteker is die niet thuishoorde in de etui van een van de daders. Namelijk van die ene jongen.
Opeens valt voor het meisje iets op z'n plaats. Waarom zouden deze twee iets met elkaar te maken hebben, wat is de band die ze hebben? En waarom heeft de krantenjongen altijd een arrogante inslag gehad waar het de zaak betrof, maar toch een ongezonde interesse?
De twee blijken uiteindelijk een zeldzame hobby te delen.
Ik meld het aan de politie dat de jongen, Mark genaamd, een connectie heeft gehad met een van de daders, middel die aansteker eneen hobby. En blijkbaar is dat net iets dat de politie nodig had.
Mark weet dat hij nu gevaar loopt omdat hij middels zijn bronnen heeft geleerd dat hij nu ook onder verdenking staat.
Ik ga met de rechercheur aan wie ik mijn verhaal heb gedaan richting plaats van de moord, daar komen we Mark tegen. Hij is arrogant en beschuldigt de recehercheur van vanalles en nogwat, zonder te laten merken dat hij weet dat jij onder verdenking staat. De detective confronteert hem, en dan doet hij een greep naar de jaszak van de detective, hij heeft mij nog niet gezien, ik loop nader en hij ziet me, hij begint ineens Duits te sprken, en ik praat tegen hem terug in het Nederlands.
"Als je denkt dat je dat lukt, dan heb je het mis"
ik weet niet waarom ik het zeg want hij verstaat het toch niet, maar ik zeg het met een grijns op m'n gezicht.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!