abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:58:55 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38172722

Zal het dan eindelijk eens gaan lukken? De frustratie over de WK finale van 1974, die “we” hadden moeten winnen en de bal op de paal van Rob Rensenbrink in 1978 is nog altijd niet volledig verteerd in Nederland. Ook in 1998 had er meer in kunnen zitten dan een eervolle vierde plaats, zodat de winst op het EK van 1988 nog altijd het grootste succes van Oranje op een internationaal eindtoernooi is. Topscorer en sterspeler in dat elftal was Marco van Basten. Van Basten, samen met Cruijff de grote man van ons voetbal, is nu zoals bekend bondscoach. Zijn wegen toonden zich bij tijd en wijle ondoorgrondelijk, maar Van Basten bleef stoïcijns zijn weg vervolgen. Gevolg was een rimpelloze kwalificatie, ondanks een indeling bij angstgegner Tsjechië. Het lijkt erop dat de bondscoach een duidelijk plan voor ogen heeft. In combinatie met het geluk dat Oranje sinds zijn aanstelling, eerlijk is eerlijk, ook enkele malen kende, gelooft een groot deel van Nederland in een wereldtitel. Hoewel de poule lastig is, moet Oranje zeker tot de outsiders gerekend worden. Met spelers als Kromkamp, Robben, Van Nistelrooij, Van der Sar, Van Persie, Van Bommel en Van Bronckhorst heeft Nederland spelers die onder contract staan bij Europese topclubs. Aangevuld met de sterren uit de eigen competitie en met de in Duitsland herboren Rafael van der Vaart moet hier een team van te maken zijn dat hoge ogen zou kunnen gooien.

De selectie:

Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (AZ)

Verdediging: André Ooijer (PSV), Khalid Boulahrouz (Hamburger SV), Giovanni van Bronckhorst (FC Barcelona), Tim de Cler (AZ), Joris Mathijsen (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ)

Middenveld: Mark van Bommel (FC Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Hamburger SV)

Aanval: Dirk Kuijt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooij (Manchester United), Arjen Robben (Chelsea), Robin van Persie (Arsenal), Ryan Babel (Ajax), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)

Deel 3
pi_38172882
saaie tt
pi_38172939
Ik hoop wel dat van Bronckhorst de voorkeur krijgt boven De Cler. Ik las namelijk zojuist op VI dat De Cler met hesje speelde ofziets en dat degenen in hesjes waarschijnlijk de basiself zouden zijn.

Daarentegen stond er ook dat Van Bronckhorst nog niet meegetrained had. Dus...
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:03:42 #4
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_38172940
Ik zeg: Hup Holland.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_38172954
Moge Salomon scoren tegen v Basten en co .
pi_38173579
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:03 schreef MC het volgende:
Ik hoop wel dat van Bronckhorst de voorkeur krijgt boven De Cler. Ik las namelijk zojuist op VI dat De Cler met hesje speelde ofziets en dat degenen in hesjes waarschijnlijk de basiself zouden zijn.

Daarentegen stond er ook dat Van Bronckhorst nog niet meegetrained had. Dus...
Gio voegt zich vanavond pas bij de selectie en traint morgen dus pas voor het eerst mee.
DIt vanwege CL-finale en de geboorte van zijn kind
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:07:46 #7
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_38175601
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:21 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Gio voegt zich vanavond pas bij de selectie en traint morgen dus pas voor het eerst mee.
DIt vanwege CL-finale en de geboorte van zijn kind
Idd. Gio komt echt wel op linksback. Rechtsback en centrum verdediging is nog een beetje de vraag. Ooijer staat er zoiezo wel in denk ik. Blijven over als serieuze kandidaten Mathijsen, Kromkamp, Heitinga, Boula en De Cler. Ik gok op Mathijsen en Kromkamp, simpelweg omdat ze vandaag bij de hesjes zaten, maar het kan nog alle kanten op daar in de verdediging.

Middenveld: van Bommel, Cocu, vd Vaart.

Aanval:: Kuijt, van Nistelrooij, Robben
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_38178448
Boulahrouz wil ik eigenlijk wel in de basis. Kan wel ipv Mathijssen. Ik weet dat ie afgelopen wedstrijden niet lekker speelde maar ik vind hem gewoon beter punt!
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:55:36 #9
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_38180018
Zaterdag naar NL - Kameroen
pi_38180765
Ik wil naar NL - Aussie
pi_38182720
Ik ga naar beide wedstrijden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De status 'bagger-user' voorbij
  donderdag 25 mei 2006 @ 00:21:11 #12
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38185846
Goed topic
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:46:37 #13
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_38194783
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:21 schreef Martijn_fijn het volgende:
Goed topic
The place to be

donderdag 25 mei 2006 @ 13:36:18 #14
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38196618
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:55 schreef Messenga het volgende:
Zaterdag naar NL - Kameroen
ik ook

is er een voorprogramma ?
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:09:36 #15
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38197798
Oranje compleet in Lausanne

Als laatste van de 23 international heeft Giovanni van Bronckhorst zich donderdagmorgen bij de Oranje-selectie in Lausanne gevoegd.

De linksback van Barcelona had toestemming van bondscoach Marco van Basten gekregen om zich later bij de selectie te melden. Van Bronckhorst werd afgelopen zondag voor de tweede keer vader.
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:13:26 #16
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38197935
Oranje start met favoriete elf tegen Kameroen

Marco van Basten wil zaterdagavond in de Rotterdamse Kuip met zijn beoogde basisploeg aan de oefenwedstrijd tegen Kameroen beginnen. De bondscoach beloofde woensdag verder dat alle 23 spelers tijdens de drie resterende oefeninterlands voor de start van het WK nog in actie komen.

Het Nederlands elftal stuit volgende week nog op Mexico (1 juni) en Australië (4 juni). Beide duels zijn evenals de wedstrijd van zaterdag tegen Kameroen zo goed als uitverkocht.

Van Basten speelde tijdens het trainingskamp in Lausanne tot dusver twee keer een uitgebreid partijspelletje. De voorhoede van de beoogde basisformatie bestond toen uit Robben, Van Nistelrooy en Kuyt. Cocu, Van Bommel en Van der Vaart stonden op het middenveld.

Doelman Van der Sar kreeg hulp van de verdedigers Mathijsen, Ooijer, De Cler en Kromkamp. De twee laatstgenoemde vleugelverdedigers kregen speeltijd omdat Van Bronckhorst en Jaliens nog niet konden meespelen. De eerstgenoemde, verdediger van Barcelona, arriveert pas woensdagavond in Lausanne. Jaliens herstelt van een vleeswond.

Van Basten wil al zijn 23 internationals voor de start van het WK nog aan het werk zien. “De basisformatie die ik nu in mijn hoofd heb, kan namelijk nog heel goed veranderen. Spelers kunnen heel erg in vorm raken maar ook minder worden. Daarom wil ik tijdens de komende drie oefenwedstrijden iedereen zien spelen', motiveerde de bondscoach.

Van Basten verblijft in Lausanne met de wetenschap dat zijn drie voorgangers in Zwitserland de basis legden voor een halve finale op een eindronde. De bondscoach wilde niet zeggen hoeveel ronden Oranje op het WK moet overleven wanneer hij van een geslaagd WK kan spreken. “Ik ben tevreden wanneer de hele ploeg progressie maakt. We zien dan wel hoe ver we precies komen. We zullen de komende drie weken nog wel heel veel beter moeten worden wanneer we op het WK echt een rol van betekenis willen gaan spelen.'
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:39:08 #17
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_38198827
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:09 schreef dvdfreak het volgende:
Oranje compleet in Lausanne

Als laatste van de 23 international heeft Giovanni van Bronckhorst zich donderdagmorgen bij de Oranje-selectie in Lausanne gevoegd.

De linksback van Barcelona had toestemming van bondscoach Marco van Basten gekregen om zich later bij de selectie te melden. Van Bronckhorst werd afgelopen zondag voor de tweede keer vader.
Tof!
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_38199271
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:10 schreef renz0r het volgende:
Ik wil naar NL - Aussie
Ik ook!

En ik ga ook
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2006 @ 16:34:03 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_38202291
Ben benieuwd met welke elf ie gaat beginnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:09:28 #20
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38205318
Boersma completeert scoutingstaf Oranje

Hans Boersma gaat de scoutingstaf van het Nederlands Elftal versterken. De docent van de KNVB Academie volgt Cor Pot op, die afgelopen week liet weten de KNVB per 1 juni te gaan verlaten. Boersma gaat in nauwe samenwerking met het duo Ronald Spelbos (hoofdscout) en Wim Koevermans de opponenten van Oranje in kaart gaan brengen.

Begin jaren tachtig was Boersma hoofdtrainer van betaalvoetbalclub FC Wageningen en van 2000-2005 was hij hoofd opleidingen en scouting van Go Ahead Eagles in Deventer. Sinds 1984 is hij betrokken bij diverse opleidingen van de KNVB Academie
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2006 @ 18:53:10 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_38206811
Boersma wie kent hem niet. De legendarische Boersma eindelijk op waarde geschat. Dit had Nederland nodig.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38206896
quote:
Van Persie traint in basisformatie

LAUSANNE - Met Robin van Persie als rechtsbuiten oefende bondscoach Marco van Basten donderdagavond tijdens het trainingskamp van het Nederlands elftal in Lausanne voor het eerst deze week met een partijspelletje van elf tegen elf.

De aanvaller van Arsenal, die deze week een uitstekende indruk maakte, kreeg de voorkeur boven Dirk Kuijt die met de reserves meespeelde. Het Nederlands elftal oefent zaterdagavond in de Rotterdamse Kuip tegen Kameroen.

Bondscoach Van Basten start dat duel met zijn beoogde basisformatie voor het WK. Hij wil tijdens de resterende twee oefeninterlands tegen Mexico (1 juni) en Australië (4 juni) nog wel al zijn 23 intenationals aan het werk zien.

In de basisformatie op de training van donderdag vormden Robben, Van Nistelrooij en Van Persie de aanval. Het middenveld bestond uit Van Bommel, Cocu en Van der Vaart. Van der Sar kreeg hulp van de verdedigers Kromkamp, Ooijer, Mathijsen en Van Bronckhorst.

Jaliens ontbrak op het partijspelletje. Hij herstelt van een vleeswond in zijn bovenbeen. (ANP)
Van Persie in de basis. Ik vind het echt geen slecht idee.

Het middenveld staat in ieder geval vast met Bommel, Cocu en van der Vaart. Achterin vraag ik me af of Ooijer of Boulahrouz nou gaat spelen. Verder lijkt het me dat het allemaal al wel vast staat.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2006 @ 19:36:17 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_38208212
Klasse van Marco als ie Van Persie opstelt

pi_38214111
803 Teletekst do 25 mei
********** voetbal kort
**De spelers van het Nederlands elftal
hoeven na een overtreding van de door
de bondscoach opgestelde regels geen
geld in een boetepot te stoppen.Als de
internationals in de fout gaan,moeten
ze van Van Basten een mop vertellen.

"Het heeft geen zin om jongens met die
salarissen een geldboete te geven.Ze
vinden het erger om voor de groep een
mop te vertellen.Niemand is nog in de
fout gegaan.Goed hè?",aldus Van Basten.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:37:22 #25
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_38214156
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:36 schreef Saekerhett het volgende:
803 Teletekst do 25 mei
********** voetbal kort
**De spelers van het Nederlands elftal
hoeven na een overtreding van de door
de bondscoach opgestelde regels geen
geld in een boetepot te stoppen.Als de
internationals in de fout gaan,moeten
ze van Van Basten een mop vertellen.

"Het heeft geen zin om jongens met die
salarissen een geldboete te geven.Ze
vinden het erger om voor de groep een
mop te vertellen.Niemand is nog in de
fout gegaan.Goed hè?",aldus Van Basten.
Die Marco toch
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')