Hoezo heldenquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:16 schreef Ludwig het volgende:
Rot toch op man. Al die gasten zijn helden. Ga jij maar even in windkracht elf de oceaan op.
En waarom het zo lang duurt tot ze die gast vonden. Wat dacht je van golven van tegen de acht meter hoog. Damn wat ben jij een debiel zeg.
School, domme feesten, uitnodigingen etc. Als ik iets nooit kocht is het wel een boot, oid. Dat is wel zo pauper. Hooguit een jacht in Monaco mits ik $$$$$ genoeg hebquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:49 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Misschien was het wel donker en als zo'n boot dan 50 km/u per uur gaat en er zijn golven van 5 meter vind je hem niet zo snel terug.
Als je kotst op boten en zo gek doet over zeilen, waarom heb je dan vaak genoeg op een zeilboot gezeten?
Not, iedereen was aan het aanlijnen, hij moest die spinaker nog binnen halen, hij zou het daarna wel even doen.....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:20 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Weet jij veel van zeilen? Dan zou je misschien weten dat spinakeren bij veertig knopen wind ervoor zorgt dat je harder gaat dan een auto. Voordat je dat zeil binnen hebt en je omgedraaid bent, duur dat inderdaad wel even. Die gozer was trouwens net bezig met aanlijnen toen het gebeurde. Soms heb je die pech he.
Als je niet wilt argumenteren en gewoon denkt je gelijk te halen met wat loze kreten, tyf dan een eind op en ga spelen in ONZ --> Onzin voor je leven!quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:50 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij onnuttig om dit soort zaken te beargumenteren. Het is een subjectieve mening en een beeld dat ik van jou heb. Een kansloos studentje die op deze manier punten denkt te scoren. Flikker toch een eind op man.
Dat is een ander verhaal, dat neem ik ook niet in twijfel. Maar dat maakt je nog geen held.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:21 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Juist. Iedereen die verongelukt is natuurlijk een sukkel. Rot toch op man. Je moet maar de ballen hebben om aan die race mee te doen.
Als je met windkracht 11 de oceaan OP gaat ben je een enorme domme hondelulquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:16 schreef Ludwig het volgende:
Rot toch op man. Al die gasten zijn helden. Ga jij maar even in windkracht elf de oceaan op.
En waarom het zo lang duurt tot ze die gast vonden. Wat dacht je van golven van tegen de acht meter hoog. Damn wat ben jij een debiel zeg.
In de berichtgeving stond duidelijk dat de boot hem zo 'snel' hebben kunnen juist vanwege de stroboscoop die hij nog ergens op had zitten maar zoals gezegd, met golven van 12 meter hoogte heb je niet echt het meest geweldige zicht over de oceaan.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef Camplo het volgende:
En als hij een zwemvest met alle toeters en bellen en LAMPJES had gedragen was ie easier te vinden.
Vergelijk je nu een stel topsporters met die vliegende hakbars? De VOR is geen zelfmoordtripje.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hoezo heldenWanneer ik er voor kies om bij 5 hondsdolle rottweilers in de bak te springen en er sterf ben ik dan ook een held?
Die Naabs kiezen er toch zelf voor? Maakt dat hem een held?
Hetzelfde als dat gehuil vorig jaar bij de Paris Dakar. Oww, motor rijdertje dood, gvd hij kiest er zelf voor om zijn leven in de waagschaal te zetten zodat zijn vrouw en 2 kinderen nu vaderloos moeten opgroeien... Fijne helden kies jij.
Die zelfmoord terroristen van 9/11 zijn ook jouw helden?
Hij had een stroboscoop, dus die lampjes hadden het niet veel veranderd. Als die feesten dom zijn, kan je net zo goed niet gaan. Je kan wel zeggen dat een boot pauper is, maar die boten van de VOR kosten meer geld dan jij ooit op je rekening zal hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef Camplo het volgende:
[..]
School, domme feesten, uitnodigingen etc. Als ik iets nooit kocht is het wel een boot, oid. Dat is wel zo pauper. Hooguit een jacht in Monaco mits ik $$$$$ genoeg heb
En als hij een zwemvest met alle toeters en bellen en LAMPJES had gedragen was ie easier te vinden.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:27 schreef nonzz het volgende:
[..]
Nou veilig. Volgens mij geldt bij de Volvo Ocean race toch een beetje zovan: "Als het heel blijft dan is het te zwaar uitgevoerd, dus kan het de volgende keer wel wat minder sterk/zwaar worden uitgevoerd en als het kapot gaat was het niet ietsje te licht uigevoerd"
Mééén, dat heeft vorige week uitgebreid overal gestaan.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:34 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ik heb dat dus echt niet gemerkt. Moest zelfs echt zoeken totdat ik er wat over kon vinden.
Brandweer lui denken wél aan hun uitrusting. Zoeken het gevaar ook niet op. Brandweerlui zijn --->quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:43 schreef Jay-Z het volgende:
[..]
Dus je mag ook alleen bij de brandweer o.i.d. als je single bent? Beetje zinloze opmerking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen familie denk ik, in die familie houden ze blijkbaar niet zo van vastsnoeren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:44 schreef Camplo het volgende:
[..]
Meneer LaZz zou jij wat minder loze kreten willen posten en wat meer argumentatie? Dan overweeg ik aka Koos Kansloos, 11 jaar oud, de discussie met jou aan te gaan.
Waarom ben ik kortzichtig? Is het een oom van je? Voel je je nu op je teentjes getrapt omdat ik een mening heb (en beargumenteerd?). Jij lult wat loze kreten en dat moet ik serieus nemen, vlieg een eind de lucht in. (maar snoer je wel vast!)
Daar heb je wel gelijk in. De zee is geen weg en een boot is geen auto. Een lichaam in het water, ook al was er een lichtbaken uitgegooid en een rook granaat, vindt je nu eenmaal verdomd moeilijk. Heb wél respect voor de schipperskunsten van de kapitein dat hij het lichaam in 40 minuten gevonden heeft.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:51 schreef Ludwig het volgende:
Die boot haalt snelheden tot 84 KM/H en de golven waren op dat moment acht meter hoog. Ook was het precies 12 uur snachts en windkracht acht. Het is een wonder dat ze hem uberhaupt nog gevonden hebben.Was dus een lichtbaken wat ze uitgeworpen hadden nadat ze voorop het schip in de gaten kregen dat ze een man misten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:56 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
In de berichtgeving stond duidelijk dat de boot hem zo 'snel' hebben kunnen juist vanwege de stroboscoop die hij nog ergens op had zitten maar zoals gezegd, met golven van 12 meter hoogte heb je niet echt het meest geweldige zicht over de oceaan.Hoezo top-sporters? Beargumenteer dát nu eens.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:57 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Vergelijk je nu een stel topsporters met die vliegende hakbars? De VOR is geen zelfmoordtripje.
Het is idd een (grote) uitdaging, maar om zoals hierboven al vermeld is, met windkracht onbenullig de zee opgaan is geen sport, doorzettingsvermogen misschien, maar geen sport.
(bij gewoon weer, je aan de veiligheid houdend weer wél)
Ken jij Atleten die bij een Tornado de marathon gaan lopen? Bij zware bliksem gaan speerwerpen? Nee? Nou, ik ook niet. Top-Sporters letten op hun omgeving (nouja, ook niet altijd) en voorkomen dat hen iets overkomt.
* TheThirdMark sluit voor nu zijn betoog.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Ik merk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt.quote:
Neemt niet weg dat het weer compleet onvoorspelbaar is en je niet eventjes snel om kan keren als er voor je een enorme storm opsteekt. Er om heen varen wordt ook lastig als het zo groot is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:06 schreef TheThirdMark het volgende:
Het is idd een (grote) uitdaging, maar om zoals hierboven al vermeld is, met windkracht onbenullig de zee opgaan is geen sport, doorzettingsvermogen misschien, maar geen sport.
Daar zeg je wel beste man maar mischien was die man helemaal zo best nog nietquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:13 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het weer compleet onvoorspelbaar is en je niet eventjes snel om kan keren als er voor je een enorme storm opsteekt. Er om heen varen wordt ook lastig als het zo groot is.
Neemt niet weg dat de beste man er beter aan had gedaan een zwemvest om te doen en zichzelf aan te lijnen
Was al bekend dat er een storm op komst was. Tijd is geld, dat snap ik ook wel, maar hoeveel geld is je leven waard?quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:13 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het weer compleet onvoorspelbaar is en je niet eventjes snel om kan keren als er voor je een enorme storm opsteekt. Er om heen varen wordt ook lastig als het zo groot is.
Neemt niet weg dat de beste man er beter aan had gedaan een zwemvest om te doen en zichzelf aan te lijnen
Het schijnt dat ze niet zoveel geven om zwemvest omdat ze door het overlevingspak toch wel blijven drijven, en dat dat vaak ook niet het grootste probleem is. Als ze met harde wind overboord slaan worden ze bijna nooit meer teruggevonden, en als ze worden teruggevonden is het nog niet zo makkelijk om ze weer aan boord te krijgen (maneuvreren met harde wind is kut). Aanlijnen is veel belangrijker.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:53 schreef PLAE@ het volgende:
ok niet aanlijnen onder die situatie is dom. Maar bovendeks geen zwembest aan.....give me a break.
Dan heb je toch een iq van onder de 80?
En dus ben je niet echt handig bezig als je dat niet doet met windkracht zoveel en hoge golven, midden in een storm. That about sums it up for mequote:Op woensdag 24 mei 2006 19:27 schreef nonzz het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze niet zoveel geven om zwemvest omdat ze door het overlevingspak toch wel blijven drijven, en dat dat vaak ook niet het grootste probleem is. Als ze met harde wind overboord slaan worden ze bijna nooit meer teruggevonden, en als ze worden teruggevonden is het nog niet zo makkelijk om ze weer aan boord te krijgen (maneuvreren met harde wind is kut). Aanlijnen is veel belangrijker.
Ik snap dat je nu aangeeft waarom ze het niet doen (dus no offence naar jou) maar uit je stuk hierboven blijkt wel dat hun prioriteiten raar liggen, geen zwemvest aan omdat je me toch niet vinden.(zeg dan tegen je teammaten dat ze maar doorvaren als je overboord gaat....voor iedereen die hier op wil reageren.....eerst even nadenken)quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:27 schreef nonzz het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze niet zoveel geven om zwemvest omdat ze door het overlevingspak toch wel blijven drijven, en dat dat vaak ook niet het grootste probleem is. Als ze met harde wind overboord slaan worden ze bijna nooit meer teruggevonden, en als ze worden teruggevonden is het nog niet zo makkelijk om ze weer aan boord te krijgen (maneuvreren met harde wind is kut). Aanlijnen is veel belangrijker.
Kortzichtig, want:quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:44 schreef Camplo het volgende:
[..]
Meneer LaZz zou jij wat minder loze kreten willen posten en wat meer argumentatie? Dan overweeg ik aka Koos Kansloos, 11 jaar oud, de discussie met jou aan te gaan.
Waarom ben ik kortzichtig? Is het een oom van je? Voel je je nu op je teentjes getrapt omdat ik een mening heb (en beargumenteerd?). Jij lult wat loze kreten en dat moet ik serieus nemen, vlieg een eind de lucht in. (maar snoer je wel vast!)![]()
Ik vind die prioriteiten niet zo raar liggen. Als je met deze wetenschap moet kiezen (ik denk niet dat ze hoeven te kiezen, maar stel) tussen aanlijnen of een zwemvest, zou ik toch voor aanlijnen gaan. Natuurlijk hangt dat ook van de situatie af. Ik kan me voorstellen dat bij rustig weer een zwemvest nuttiger is dan bij zwaar weer. Dan is de kans dat je wordt teruggevonden groter.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:55 schreef Badmeester het volgende:
[..]
Ik snap dat je nu aangeeft waarom ze het niet doen (dus no offence naar jou) maar uit je stuk hierboven blijkt wel dat hun prioriteiten raar liggen, geen zwemvest aan omdat je me toch niet vinden.(zeg dan tegen je teammaten dat ze maar doorvaren als je overboord gaat....voor iedereen die hier op wil reageren.....eerst even nadenken)
En Ik blijf toch wel drijven als ik een overlevingspak aanheb......ik hoef ook geen gordel om want ik heb airbags?? Beter dubbele veiligheid dan geen, zeker met een dochter/zwangere vrouw thuis!!!
Hans is met zijn stroboscooplicht over boord gedonderd. Die lamp is één van de redenen dat hij is teruggevonden. Ik vind dat je wel ongelooflijk lomp uit je dak gaat, terwijl uit je posts blijkt dat je geen enkel besef hebt hoe het is om in een storm met golven van meer dan 5 meter, in het donker van de nacht op een boot te zitten die zich met 50 km/h in de golven boort. Iemand in die omstandigheden in 40 minuten terugvinden is een enorme prestatie.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef Camplo het volgende:
[..]
School, domme feesten, uitnodigingen etc. Als ik iets nooit kocht is het wel een boot, oid. Dat is wel zo pauper. Hooguit een jacht in Monaco mits ik $$$$$ genoeg heb
Dat is het belangrijkste stukkie, wrom dan toch maar voor 1 ding kiezen als je weet wat je thuis hebt zitten.....zeker met windkracht 11. En ik weet dat iedereen wel eens risico's neemt, maar bij de meeste zet je je leven niet op de tocht. En bij deze (hij was geoefend zeiler) waren de risico's toch wel duidelijk en wist hij ervan...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:10 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik vind die prioriteiten niet zo raar liggen. Als je met deze wetenschap moet kiezen (ik denk niet dat ze hoeven te kiezen, maar stel) tussen aanlijnen of een zwemvest, zou ik toch voor aanlijnen gaan. Natuurlijk hangt dat ook van de situatie af. Ik kan me voorstellen dat bij rustig weer een zwemvest nuttiger is dan bij zwaar weer. Dan is de kans dat je wordt teruggevonden groter.
Knaapje, je hoeft niet te huilen over mijn gebrek aan kennis wat betreft zeilen, dat geef ik namelijk ruiterlijk toe. We hadden het volgens mij over jouw gebrek aan zeilkennis en je kortzichtigheid. Het feit dat ik die kortzichtigheid wat meer toelicht - omdat jij het niet begreep, of misschien wel niet wilde begrijpen - zegt niets over bewijs, of argumentatie. Misschien moet je nog even in het woordenboek kijken voor de betekenis van die woordenquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:13 schreef Camplo het volgende:
[..]
Je ziet een logo van Ajax en denkt meteen aan hooligans. How triest is dat. Je komt met argumenten aanzeulen waar je zelf geen bewijs voor hebt. En hoe het in de sportwereld gaat is ook nieuw voor je zo te zien.
Horrevoets zou juist, als ervaren "rot" moeten weten dat hij een zwemvest aan had moeten doen en zich aan had moeten lijnen. Als je veel op het water zit heb je het snel genoeg door dat er slecht weer op gaat zetten. Het was dus wel degelijk een domme fout, de al dan niet veroorzaakt kon zijn door vermoeidheid of tijdgebrek. Maar het blijft een stomme fout waar zijn vrouw en kind nu de dupe van zijnquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Kortzichtig, want:
1) Zat jij soms op die boot? Weet jij precies de omstandigheden waaronder ze aan het varen waren, en heb jij dus een goed oordeel over de situatie waarin de desbetreffende persoon verkeerde voordat hij overboord sloeg en overleed?
2) Ben jij - incognito, welteverstaan - een wereldberoemd zeiler die het klappen van de zweep kent, en derhalve ook gelijk kan concluderen dat Horrevoets een domme n00b was die niet vastgelijnd was en dat hij daarom maar 'terecht is overleden, en iedereen niet moet lopen zaniken?
3) In navolging op nummer 2: vaar jij toevallig alleen in optimistjes dat je ervan uit gaat dat een boot een korte draaicirkel heeft (niet alles is een Volvo of Smart)? Misschien moet je tegelijkertijd ook maar even aan iedereen uitleggen hoe je het beste in een storm (voor leken: da's met hoge golven, hard wind, regen, weinig zicht etc.) op open zee een bewusteloze drenkeling uit het water moet halen. Volgens mij is dat nog niet zo makkelijk
Nou wilde ik nog een wat meer zeggen over bloedtoevoer naar hersens of het gebrek daaraan, ongevoeligheid van bepaalde iemanden die wel anders lopen te piepen als het hun naasten overkomt, en tot slot nog het verzoek of iemand misschien een degenerend topic kon openen over Ajax(-hooligans) maar ik denk toch dat ik hier maar bij laat.
Ja, dat klopt allemaal en daarom denk ik dat daarom ook niet heeft gekozen tussen aangelijnd/zwemvest maar dat er iets enorm mis is gegaan en dat hij daarom overboord is geslagen. Ik neem aan dat iemand als Horrevoets dan inderdaad alle mogelijke veiligheidsmaatregelen neemt, of in elkgeval probeert te nemen. Ik vind de reacties met de strekking "eigen schuld dikke buld" nogal lomp hiero. Zeker omdat niemand hier erbij is geweest, en weet wat er precies mis ging. Een ding is zeker: Die kerel wilde niet dood!quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:17 schreef Badmeester het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste stukkie, wrom dan toch maar voor 1 ding kiezen als je weet wat je thuis hebt zitten.....zeker met windkracht 11. En ik weet dat iedereen wel eens risico's neemt, maar bij de meeste zet je je leven niet op de tocht. En bij deze (hij was geoefend zeiler) waren de risico's toch wel duidelijk en wist hij ervan...
no offence takenquote:Eveneens nog (steeds) geen offence naar jou![]()
Die zouden dan alleen al bij de TT genoeg moeten weten?...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:21 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb net een aantal reacties verwijderd die imo iets te ver gingen. Je mag hier best over discussiëren, maar hou het wel netjes en denk er ook aan dat de nabestaanden van de overleden persoon hier misschien ook wel meelezen.
Wat ben jij een verkapte boerenlul zeg.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:17 schreef Camplo het volgende:
LOL hij slaat overboord, dan keer je toch meteen? Nee dan was 'volgens de radio' die boot al kilometers verder. T'is geen jumbojet.
En hun kiezen er zelf voor. Wat een helden verdrinken tijdens een stormpje, rot op man. Veiligheidsregels genoeg en dan niet aangesnoerd zitten. Nogmaals die golven komen NIET vanzelf. En ook niet van de ene op de andere seconde.
Inderdaad, jezus man denk eens na voordat je iets postquote:Op woensdag 24 mei 2006 21:24 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat ben jij een verkapte boerenlul zeg.
Verdiep je eens meer in de zeilsport voordat je deze bagger gaat posten.
Ik verdiep me niks. Het feit dat zo'n gast in een interview 2 weken daarvoor loopt te blaten dat ie ALTIJD 24/7 ze lifevest draagt en vastgesnoerd zit en dan overboord slaat, heb ik geen kennis van de zeilsport voor nodig om te zien dat er het 1 e.e.a. niet klopte aan dat verhaal.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:24 schreef Speedski het volgende:
[..]
Wat ben jij een verkapte boerenlul zeg.
Verdiep je eens meer in de zeilsport voordat je deze bagger gaat posten.
Zonder gordel rijden en zonder helm op de fiets is ff wat anders dan op de Oceaan in een zeilbootje.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:33 schreef RedFever007 het volgende:
Wat mij opvalt is dat nogal veel mensen hier zeggen "eigen schuld/niet aangelijnd" etc
maar hoeveel mensen rijden er wel niet rond zonder gordel? Op fiets zonder helm?
Ik bedoel maar, op afstand weer ergens over oordelen is zo makkelijk![]()
en iedereen weet het weer beter natuurlijk![]()
RIP zeiler(weet z'n naam niet zo 123)
Kijk iemand te kijk neerzetten kan ie wel, maar argumenteren waarom het zo is ho maar. Volgens mij is de op rustig genoeg en duidelijk uitgelegd. Omdat iedereen nu het zielig vind voor zijn vrouw en kind is een beetje kritiek niet op zijn plaats?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:14 schreef _Gromit_ het volgende:
Dames en heren, maakt u zich vooral niet te druk.
De TS - Camplo - is één van FOK!'s minder intelligente users en staat bekend om zijn kinderachtige geschreeuw, omdat het klaarblijkelijk te moeilijk voor hem is om iets op normale wijze rustig te vertellen.
Maar verder zal ie best lief zijn. Echter... achterlijk is ie, dat is een ding dat vast staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |