quote:So what exactly is this legendary thing called the second? In 1967, the 13th General Conference on Weights and Measures defined the International System unit of time, the second, in terms of atomic time rather than the motion of the Earth. Specifically, a second was defined as the duration of 9,192,631,770 cycles of microwave light absorbed or emitted by the hyperfine transition of cesium-133 atoms in their ground state undisturbed by external fields.
Ten 1e:quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:43 schreef rudeonline het volgende:
En als de seconde vertraagt bij bewegende klokken, dan wordt een constante beat toch ook gewoon trager?
Ik dacht dat intussen wel duidelijk zou moeten zijn dat ik bedoel dat wij met c bewegen t.o.v. het licht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:20 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Ten 1e:
'bewegende klokken' is onduidelijk. Ten opzichte van wat? Dit is geen flauw doen, als je exact bezig wil zijn, moet je echt erbij vermelden ten opzichte van wat iets beweegt.
Ook hier heb ik het over secondes t.o.v. elkaar. Een persoon die met een constante snelheid op ons af zou vliegen meet een tragere seconde als onze eigen seconde. Een ruimteschip wat met 80%c op ons aanvliegt zal een trager tijdsverloop meten dan het onze. Als een ruimteschip vanaf 5 lichtjaar hier vandaan met 80%c naar ons toekomt zal hij zelf minder lang onderweg zijn ( 7.5 jaar dacht ik) als dat wij op hem moeten wachten. Wij moeten immers een jaar of 12 op hem wachten. Dit kun je niet omdraaien, want er zijn hier maar 2 waarnemers. Ze constateren samen dat 1 klok voorloopt en de ander achter.quote:Ten 2e:
'als de seconde vertraagt' is onduidelijk. Vertraagt ten opzichte van wat? Ook dit is geen flauw doen, dit moet je gewoon vermelden als je wil dat iedereen weet waar je het over hebt. Er zijn talloze interpretaties mogelijk.
Maar laat ik niet flauw doen, ik snap wel wat jij hier bedoelt met deze zin, namelijk:
'als de seconde van een klok, die beweegt ten opzichte van een waarnemer, steeds langer duurt in de waarneming van diezelfde waarnemer, ...'
Als het tijdsinterval wel langer wordt, wat van het tijdsinterval wordt dan langer?quote:Ten 3e:
Dat is niet zo. Het tijdsinterval dat de waarnemer waarneemt, vertraagt niet. Dat tijdsinterval blijft constant. Het is wel langer dan een seconde, maar blijft constant.
Dit is weer een voorbeeld van een post waarin jij snelheid en versnelling door elkaar haalt.
Als de seconde een constante beat is, wat verandert er dan dat klokken trager lopen?quote:Ten 4e:
Een constante beat kan niet trager worden. Dan is hij namelijk niet constant.
De constante beat blijft gewoon constant. Een waarnemer in een ander inertiaalstelsel hoort het ook als constante beat, niet als trager wordende beat.
Wat mij betreft mag jij best stellen dat een seconde een soort constante beat is. Maar alsjeblieft, lees mijn 4 puntjes en doe er iets mee...
Sorry, dan heb je het niet gesnapt. ELKE klok beweegt ten opzichte van het licht, met de lichtsnelheid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef rudeonline het volgende:
Ik dacht dat intussen wel duidelijk zou moeten zijn dat ik bedoel dat wij met c bewegen t.o.v. het licht.
Nee sorry, probeer het opnieuw. Dat is geen duidelijke omschrijving. Laat dat verhaaltje wat er steeds achterkomt maar even weg, zover ben je niet. Probeer eerst maar eens voor jezelf duidelijk te krijgen waar je het over hebt.quote:Ook hier heb ik het over secondes t.o.v. elkaar.
Leer lezen. Ik zet er juist neer dat het tijdsinterval NIET langer wordt. Het IS langer.quote:Als het tijdsinterval wel langer wordt, wat van het tijdsinterval wordt dan langer?
Niet zo snel jij. Eerst de basis in orde krijgen.quote:Als de seconde een constante beat is, wat verandert er dan dat klokken trager lopen?
En dan ga je mij voor dom uitscheldenquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik dacht dat intussen wel duidelijk zou moeten zijn dat ik bedoel dat wij met c bewegen t.o.v. het licht.
Als het eenvoudiger zou zijn om te stellen dat wij met een bepaalde snelheid bewegen t.o.v. een object welke met b.v. 80% van de lichtsnelheid beweegt mag dat natuurlijk ook. Als wij een lichtsnelheid meten dan bewegen wij ook met dezelde snelheid de andere kant op. Daarom is beweging juist relatief. Of licht beweegt met een constante snelheid, of wij. Ik heb het dus continue over onze eigen snelheid t.o.v. het licht.
[..]
Ook hier heb ik het over secondes t.o.v. elkaar. Een persoon die met een constante snelheid op ons af zou vliegen meet een tragere seconde als onze eigen seconde. Een ruimteschip wat met 80%c op ons aanvliegt zal een trager tijdsverloop meten dan het onze. Als een ruimteschip vanaf 5 lichtjaar hier vandaan met 80%c naar ons toekomt zal hij zelf minder lang onderweg zijn ( 7.5 jaar dacht ik) als dat wij op hem moeten wachten. Wij moeten immers een jaar of 12 op hem wachten. Dit kun je niet omdraaien, want er zijn hier maar 2 waarnemers. Ze constateren samen dat 1 klok voorloopt en de ander achter.
[..]
Als het tijdsinterval wel langer wordt, wat van het tijdsinterval wordt dan langer?
[..]
Als de seconde een constante beat is, wat verandert er dan dat klokken trager lopen?
Iedereen en alles beweegt t.o.v. het licht met de lichtsnelheid. Niets staat stil t.o.v. het licht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:24 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Sorry, dan heb je het niet gesnapt. ELKE klok beweegt ten opzichte van het licht, met de lichtsnelheid.
Probeer eerst eens te begrijpen wat je zelf bedoelt. Daarna kunnen we pas communiceren.
Als klokken tegenover elkaar met verschillende snelheden bewegen, dan doen de secondes dat natuurlijk ook. Er is niet zoiets als een vaste seconde. Het enige wat vast staat is dat het licht elke seconde of met 300.000km beweegt, of elke seconde een spoor achterlaat van 300.000km. T.o.v. ons neemt de afstand die licht aflegd elke seconde 300.000km toe. Ik stel hierbij dat wij zelf de grens van het universum zijn waarbij de grens elke seconde 300.000km toeneemt. Vandaar dat ik stel dat ons eigen bewustzijn de grens van het universum is. Ik zou dit dus willen bewijzen door aan te tonen dat iets wat de lichtsnelheid nadert ( t.o.v. ons) een veel trager tijdsverloop heeft. Dat "iets" zou dan nagenoeg stil in de tijd blijven staan waardoor de snelheid waarmee de seconde voorbij gaat veel trager gaat. Een trage seconde is hetzelfde als een tragere "beat".quote:Nee sorry, probeer het opnieuw. Dat is geen duidelijke omschrijving. Laat dat verhaaltje wat er steeds achterkomt maar even weg, zover ben je niet. Probeer eerst maar eens voor jezelf duidelijk te krijgen waar je het over hebt.
Door te versnellen ( ik stel vertragen) wordt het tijdsinterval langer, de beat wordt trager. Eenmaal op snelheid is de tijdsinterval trager. De seconde heeft dan een lagere frequentie.quote:Leer lezen. Ik zet er juist neer dat het tijdsinterval NIET langer wordt. Het IS langer.
Probeer het duidelijker uit te leggen aub..quote:Snap je het verschil daartussen? Of moet ik het duidelijker uitleggen?
Welke basis heb je het over? Dat bewegende klokken trager gaan? De frequentie van de seconde neemt af?quote:Niet zo snel jij. Eerst de basis in orde krijgen.
M'n eigen gedachtegang begrijp ik heel goed. Jullie gedachtegang begrijp ik inderdaad niet. Als secondes altijd even lang duren, hoe kan een klok dan achter gaan lopen? Neem als voorbeeld dan de kerktoren en de klok op zeeniveau. Eventuele versnelling is dan n.l. niet van toepassing wat de discussie misschien vergemakkelijkt.quote:Ik stel deze vragen niet omdat ik de antwoorden niet weet. Ik stel de vragen omdat JIJ de antwoorden niet weet.
Ik snap mijn gedachtegang, en ik snap jouw gedachtegang.
Jij snapt mijn gedachtegang niet, en je eigen gedachtegang ook niet.
Klinkt misschien arrogant, maar helaas is het zo.
Interessant stukje tekst uit wfl, ( waarin dijt het heela uit?)quote:Je ziet dat het universum dan exponentieel uitzet met de tijd.
Dat is idd iets wat jij niet begrijpt. En daardoor als onzin bestempelt. En da's knap dom, iets wat je niet begrijpt voor het gemak als niet waar beschouwen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:34 schreef rudeonline het volgende:
Als secondes altijd even lang duren, hoe kan een klok dan achter gaan lopen?
Dat stel je helemaal verkeerd, en deze drogredenatie heb je al tig keer gebruikt. Het enige wat wetenschappers onderscheidt van jou, is dat wetenschappers veel meer kennis hebben dan jij, en dus veel kritischer zijn, en dus een hele goede reden willen om jouw idee te aanvaarden. En wat zijn jouw redenen?quote:De aanhangers van de RT schijnbaar niet. ( dit laatste stukje tekst is misschien meer geschikt voor de discussie over wetenschap en geloof, ik wou het echter wel even melden)
inderdaad, alle lijnen zijn even lang in dat geval.quote:Als ik 2 punten teken op een stuk papier, dan zijn alle paden die die 2 punten verbinden even lang.
Dus, wat jij zegt is dit:quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:51 schreef rudeonline het volgende:
Is dat alles wat je te zeggen hebt?
[..]
inderdaad, alle lijnen zijn even lang in dat geval.
Maar je redeneert wel volgens dat principequote:Op woensdag 24 mei 2006 23:02 schreef rudeonline het volgende:
Ik dacht dat je toch echt bedoelde dat het om de korste weg ging. Zo dom als jij dit nu stelt, zo dom ben zelfs ik niet..
Zie dit, en voorgaande topics.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:06 schreef rudeonline het volgende:
Hoezo?
Dat is je probleem ook, je leest niet exact, en je formuleert ook niet exact. Ik stelde namelijk:quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:02 schreef rudeonline het volgende:
Ik dacht dat je toch echt bedoelde dat het om de korste weg ging. Zo dom als jij dit nu stelt, zo dom ben zelfs ik niet..
Beter lezen, Rude. Dat is iets wat je leert in een studie: exact formuleren.quote:Als ik 2 punten teken op een stuk papier, dan zijn alle paden die die 2 punten verbinden even lang
Ben je ook benieuwd hiernaar? Zie je al een klein glimpje van wat ik bedoel?quote:Als secondes altijd even lang duren, hoe kan een klok dan achter gaan lopen?
Nee Rude, er is geen enkele tegenspraak, dat komt omdat ik je de volledige strekking niet heb uitgelegd. Dit is op geen enkele manier in tegenspraak met lengtecontractie. Je vergeet nu weer dat die lijnen niet getekend worden in de ruimte, maar in de ruimte-tijd. Dat is een fout die veel door leken wordt gemaakt. Je meet afstanden in de ruimte en tijd, niet alleen in de ruimte zelf. Die lengte-contractie kun je trouwens ook met dergelijke ruimte-tijd diagrammen afleiden, maar ik denk niet dat je dat aanvaardt of aandachtig gaat bekijken. Het vergt namelijk een klein beetje wiskunde en wat meetkunde. Dus dat laat ik achterwege, want je trekt je immers niks van wiskunde aanquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:35 schreef rudeonline het volgende:
Heel leuk allemaal, waar staan die lijnen voor?
Waarom zou een lange lijn staan voor minder secondes? Draai het om en stel dat elke cm lijn 300.000 afgelegde km voorstelt t.o.v. het licht. Je ziet dan dat de reiziger die de kortste weg aflegt ook de minste km aflegd t.o.v. het licht.
Wat je hier stelt is in tegenspraak met zowel lengtecontractie ( de lijn zou korter moeten worden) als tijdsdilatie. t.o.v. het licht leggen we immers elke seconde 300.000km af, de persoon met de minste tijd zou dus ook minder km moeten afleggen t.o.v. het licht.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:47 schreef Haushofer het volgende:
Je wilt weten hoe afstanden in de ruimte-tijd worden gemeten volgens de relativiteitstheorie?
Ik heb zo'n idee dat mijn uitleg je niet echt bekoort, en dat het eigenlijk zinloos is. Bekijk je het nu wel wat anders dan zonet, of nog steeds hetzelfde?
Hier heb ik je al eens antwoord op gegeven, Rude. Maar kennelijk is het weggezakt, dus nog maar eens een keer. t'Is ook al lang geleden, en ik hoop dat je het dit keer wel onthoudt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je antwoord bekoort me wel, maar ik vraag je nu waar 1cm ruimte/tijd voor staat? Dit omdat ik mij afvraag waarom de langste lijn minder ruimte/tijd bevat als een lange lijn.
Zou je het dan toch gaan begrijpen?quote:Deze ruimte-tijd snelheid is voor alle personen en objecten in de ruimte-tijd altijd even groot, namelijk de lichtsnelheid !
Tijd voor een nieuwe leesbrilquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zou je het dan toch gaan begrijpen?
De snelheid van tijd is de lichtsnelheid.
al van kilometers ver zien aankomen, want na 2 jaar weet ik bijzonder goed dat jij niet nauwkeurig kunt lezen. En misschien kun je het wel, maar heb je er geen zin in ofzo. Dan heb ik slecht nieuws voor je: in de wetenschap is het een must om nauwkeurig te werken, en heel goed te lezen. Dat is een vaardigheid die je niet zomaar 123 kunt. Dat duurt nogal ff.quote:Deze ruimte-tijd snelheid is voor alle personen en objecten in de ruimte-tijd altijd even groot, namelijk de lichtsnelheid !
lees nou eens goed wat je zelf schrijft..
Ehm....bijna.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zou je het dan toch gaan begrijpen?
De snelheid van tijd is de lichtsnelheid.
Als het je teveel wordt, neemeven rust.quote:een waarnemer meet dat zijn eigen tijd altijd met de lichtsnelheid gaat
Beter lezen Rudequote:Op donderdag 25 mei 2006 12:10 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als het je teveel wordt, neemeven rust.
Onze tijd gaat met de lichtsnelheid. Dat betekend dat wij per seconde 300.000km afleggen. Wat zou je anders de snelheid van tijd willen noemen?
Wat nou.. beter lezen?quote:
Dit bewijst mijn punt gelijk wel hequote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat nou.. beter lezen?
Je zegt zelf letterlijk dat tijd met de lichtsnelheid gaat. En als wetenschchap zo exact is, wat bedoel je dan met losjes?
En hier wil ik nog een antwoord op...quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Iedereen en alles beweegt t.o.v. het licht met de lichtsnelheid. Niets staat stil t.o.v. het licht.
Ik denk dat we elkaar heel goed snappen.
[..]
Als klokken tegenover elkaar met verschillende snelheden bewegen, dan doen de secondes dat natuurlijk ook. Er is niet zoiets als een vaste seconde. Het enige wat vast staat is dat het licht elke seconde of met 300.000km beweegt, of elke seconde een spoor achterlaat van 300.000km. T.o.v. ons neemt de afstand die licht aflegd elke seconde 300.000km toe. Ik stel hierbij dat wij zelf de grens van het universum zijn waarbij de grens elke seconde 300.000km toeneemt. Vandaar dat ik stel dat ons eigen bewustzijn de grens van het universum is. Ik zou dit dus willen bewijzen door aan te tonen dat iets wat de lichtsnelheid nadert ( t.o.v. ons) een veel trager tijdsverloop heeft. Dat "iets" zou dan nagenoeg stil in de tijd blijven staan waardoor de snelheid waarmee de seconde voorbij gaat veel trager gaat. Een trage seconde is hetzelfde als een tragere "beat".
[..]
Door te versnellen ( ik stel vertragen) wordt het tijdsinterval langer, de beat wordt trager. Eenmaal op snelheid is de tijdsinterval trager. De seconde heeft dan een lagere frequentie.
[..]
Probeer het duidelijker uit te leggen aub..
[..]
Welke basis heb je het over? Dat bewegende klokken trager gaan? De frequentie van de seconde neemt af?
[..]
M'n eigen gedachtegang begrijp ik heel goed. Jullie gedachtegang begrijp ik inderdaad niet. Als secondes altijd even lang duren, hoe kan een klok dan achter gaan lopen? Neem als voorbeeld dan de kerktoren en de klok op zeeniveau. Eventuele versnelling is dan n.l. niet van toepassing wat de discussie misschien vergemakkelijkt.
iig bedankt voor je reactie. Ik doe mijn uiterste best om deze discussie juist te voeren en tracht ook al jullie vragen te beantwoorden. Soms lukt dat niet helemaal, mede omdat ik niet alle natuurkundige boeken heb gelezen die de huidige theorie ondersteunen. Ook wil ik hierbij melden dat wetenschap uiteindelijk ook gewoon een geloof is. Het bewijs ben ik zelf, ik geloof namelijk niet in alles wat de wetenschap stelt. Wetenschap is ooit met filosofie begonnen en zal ook altijd filosofie blijven, wat men vandaag bewijst kan morgen geheel fout zijn. Ook daar ben ik mij van bewust, de aanhangers van de RT schijnbaar niet. ( dit laatste stukje tekst is misschien meer geschikt voor de discussie over wetenschap en geloof, ik wou het echter wel even melden)
Misschien kun je me wel vertellen wat hier boven staat..quote:Deze ruimte-tijd snelheid is voor alle personen en objecten in de ruimte-tijd altijd even groot, namelijk de lichtsnelheid !
Je geheugen is echt een zeef he?quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:33 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En hier wil ik nog een antwoord op...
Verder..
Tuinhek, waarom moet ik mijn mening geven over de vergelijkingen van Maxwell? Ik ken ze niet, en ze boeien me ook niet.
Lees het stuk van Haus maar beter...quote:Misschien kun je me wel vertellen wat hier boven staat..
Wetenschap gaat niet over meningen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:47 schreef rudeonline het volgende:
Nee, ik vraag jouw mening. Je moet je niet achter iemand anders gaan verschuilen.
Nee, o.a. over meten en lezen. Zeker niet over doordrammen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:24 schreef rudeonline het volgende:
O, wetenschap gaat dan zeker over napraten?
Je reinste kolder. En nog bijzonder arrogant ook, aangezien de bestaande verklaringen heel wat beter fungeren dan alles wat jij tot nu toe geponeerd hebt.quote:Wat een onzin, zolang de wetenschap nog niet is uitgesproken en geen theorie van alles heeft blijft alles een mening of interpretatie.
Observeren en beredeneren. Abstract nadenken. Dingen die jij blijkbaar niet kan of om 1 of andere reden negeert.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:24 schreef rudeonline het volgende:
O, wetenschap gaat dan zeker over napraten? Wat een onzin, zolang de wetenschap nog niet is uitgesproken en geen theorie van alles heeft blijft alles een mening of interpretatie. Zou je toch wel moeten weten als je gestudeerd hebt.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat nou.. beter lezen?
Je zegt zelf letterlijk dat tijd met de lichtsnelheid gaat. En als wetenschchap zo exact is, wat bedoel je dan met losjes?
Dan moet je toch echt beter lezen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:32 schreef rudeonline het volgende:
Ik haal uit de posts dat de snelheid van tijd gelijk is aan de lichtsnelheid. Exact wat ik probeer te bewijzen.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:32 schreef rudeonline het volgende:
Ik haal uit de posts dat de snelheid van tijd gelijk is aan de lichtsnelheid. Exact wat ik probeer te bewijzen.
Jij wisselt wel behoorlijk snel van mening, kerelquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:37 schreef rudeonline het volgende:
zo zo, en wat is de snelheid van tijd dan wel? Jij zij immers dat tijd geen snelheid had..
Ik beschouw je dan maar als een troll. Want niemand is zo dom dat hij zichzelf binnen zo korte tijd zo ontzettend tegenspreekt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:56 schreef Haushofer het volgende:
Nu kun je de grootte van die ruimte-tijd snelheid uitrekenen. En wat blijkt? Deze ruimte-tijd snelheid is voor alle personen en objecten in de ruimte-tijd altijd even groot, namelijk de lichtsnelheid !
Dat zul je misschien raar vinden. Maar, dan vergeet je waarschijnlijk weer dat dit een snelheid is door de ruimte en de tijd. Want, de verdeling van die snelheid over de ruimte en de tijd verschilt per persoon. En die verdeling hangt af van je snelheid en versnelling. Kijk eens naar het diagram...
[..]
Het eerste is een stelling, het tweede een vraag. Ik wuissel dus niet van mening.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[..]
Jij wisselt wel behoorlijk snel van mening, kerel![]()
Ik heb je nog nooit horen zeggen dat je mijn idee begrijpt. Fijn dat je dat nu wel kan doen.quote:Ik quote de relevante post nog even, maar het is tamelijk kansloos, want je laat nu weer merken dat je niks van mijn betoog hebt begrepen. Dat je het niet aanneemt, da's prima, maar kun je dan asjeblieft moeite doen om het proberen te begrijpen? Al die prachtige ruimte-tijd diagrammen voor niks getekend.Een discussie komt van beide kanten. Wij begrijpen jouw ideeen, dan kun jij best wat moeite doen om onze ideeen ook te begrijpen. Is dat zoveel gevraagd? Of ben je gewoon echt niet snugger genoeg? Mijn doel was niet om je over te halen, maar om je uit te leggen wat de RT inhoudt. Da's dan kennelijk allemaal langs je heen gegaan. Ik denk dat dat een teken voor de mensen hier moet zijn dat het zinloos is om nog verder met jou in discussie te gaan.
Waar spreek ik mezelf tegen?quote:Ik beschouw je dan maar als een troll. Want niemand is zo dom dat hij zichzelf binnen zo korte tijd zo ontzettend tegenspreekt.
Dionysius heeft ooit een mooie lijst gemaakt van een stuk of 25 meningswisselingenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het eerste is een stelling, het tweede een vraag. Ik wuissel dus niet van mening.
Leugens! Dat heeft Haus vaak zat gedaan. Wat in die boeken staat is een beschrijving van het universum. Dat kan je niet zeggen van jou hersenspinsels.quote:Ik heb je nog nooit horen zeggen dat je mijn idee begrijpt. Fijn dat je dat nu wel kan doen.
Jouw doel is om mij te vertellen wat er in de boeken staat. Ik verwerp die boeken.
Het is niet zinloos om verder met mij in discussie te gaan als je duidelijk aan kunt geven wat je dan wel begrijpt van mijn idee.
Hiero:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het eerste is een stelling, het tweede een vraag. Ik wuissel dus niet van mening.
[..]
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:37 schreef rudeonline het volgende:
Jij zij immers dat tijd geen snelheid had..
Vraag? Mening? Je doet er gewoon alles aan om het weer naar jouw straatje te ouwehoeren. Daar ging het nu niet om. Het ging mij erom jou het principe van de RT uit te leggen. Daar komt geen mening of alternatieve theorie aan te pas. Ik hoopte dat je je eigen mening even opzij kon schuiven, net zoals ik helemaal in het begin bij jou heb gedaan: ik was en ben het totaal niet met je eens, vind het grote flauwekul, maar ik begrijp tenminste wat je bedoelt op zekere hoogte . In ieder geval de essentie. Andersom is dat niet het geval;je snapt nog steeds de RT niet, na 2 jaar. Twee jaar!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:32 schreef rudeonline het volgende:
Ik haal uit de posts dat de snelheid van tijd gelijk is aan de lichtsnelheid.
Ook zoiets: dit heb ik je al heel vaak verteld. Ik snap werkelijk niet hoe je dit hier gewoon neer kan zetten. Wat heb jij met die laatste 100 topics gedaan? Gewoonweg vergeten? Elk topic opnieuw beginnen?quote:Ik heb je nog nooit horen zeggen dat je mijn idee begrijpt. Fijn dat je dat nu wel kan doen.
Dat is prima en je goed recht, maar doe dan iig even moeite om te begrijpen wat je verwerpt. Dat doe je niet. Dat je iets verwerpt wat je niet begrijpt, dat vind ik al hoogst merkwaardig. Maar dat je nog steeds niet begrijpt wat ik deze 2 pagina's probeerde te doen, dat vind ik gewoon ongelovelijk. Spreek jij een andere taal ofzo? Het ging erom dat je de RT enigszins begrijpt. Niet aanneemt ofzo, gewoon begrijpen. Zielig dat ik dit voor de tiende keer moet herhalen. Ik hoop iig dat er mensen zijn die wel wat hebben meegekregen van dit topic, dat is in ieder geval een schrale troostquote:Jouw doel is om mij te vertellen wat er in de boeken staat. Ik verwerp die boeken.
Daar maak je het gelijk al behoorlijk duidelijk dat je het niet snaptquote:Op zondag 28 mei 2006 06:57 schreef rudeonline het volgende:
Ik begrijp de rt heel goed. Vooral de begrippen lengtecontractie en tijdsdilatie. En het enige wat die mij vertellen is dat een massa bij het naderen van de lichtsnelheid krimpt en trager wordt.
Je bent wel dom. Dom en koppig genoeg om te negeren dat je theorie al binnen de eerste 50 posts in je eerste topic ontkracht is.quote:Dat lijkt eerder op vertragen dan versnellen. Mijn theorie heeft een duidelijk antwoord op de vraag wat zich voorbij de grens van het universum afspeelt. De huidige theorie doet dat niet. En ik ben niet grenzeloos dom, dat weet je, waarom zou je anders nog reageren op mijn posts. Het steekt je gewoon dat het je niet lukt om mijn theorie te weerleggen. De wetenschap doet wel heel duur over de rt wat zogenaamd een wetenschappelijk hoogstandje is, het is de grootste blunder dat ze hem niet relatief bekijken. Als licht met c van ons af beweegt, dan bewegen wij met dezelfde snelheid de andere kant op.
Waarom ik de huidige theorie niet zou begrijpen omdat ik volgens jou het begrip lengtecontractie en tijdsdilatie niet begrijp is mij onduidelijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar maak je het gelijk al behoorlijk duidelijk dat je het niet snapt
[..]
Je bent wel dom. Dom en koppig genoeg om te negeren dat je theorie al binnen de eerste 50 posts in je eerste topic ontkracht is.
Waarom verwerp je nou de vergelijkingen van Maxwell ?
Wat dat gps systeem betreft kun je gewoon op dezelfde waardes uitkomen zoals men nu doet. De wiskundige formules zullen daar echter wel voor moeten worden aangepast. Maar of je nu zegt 1+ 2 = 3 of 4 - 1 = 3 , wiskundig kun je bewijzen en uitrekenen wat je maar wilt.quote:Zou er voor het GPS systeem een totaal andere correctie nodig zijn die nu wordt gebruikt. De huidige werkt tot ver achter de komma nauwkeurig.
Is er een verschil tussen een potje tafeltennis langs het spoor en in een constant bewegende trein.
Is het moeilijker om in een constant bewegende trein naar voren te lopen dan naar achteren. Je zou dus goed op moeten passen in de trein als je naar de wc moet
Zou een klok op een hoge toren langzamer moeten lopen dan aan de basis. In de praktijk is het anders om.
Daar zeg je al iets anders dan een paar posts hierbovenquote:Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waarom ik de huidige theorie niet zou begrijpen omdat ik volgens jou het begrip lengtecontractie en tijdsdilatie niet begrijp is mij onduidelijk.
Beide begrippen betekenen toch echt letterlijk dat voorwerpen korter worden en dat de tijd trager gaat.
Ze beschrijven het gedrag van electromagnetische golven. Oa licht dus. Erg belangrijk als je het over licht hebt.quote:Waarom je de maxwell vergelijkingen er continue bij wil halen is mij onduidelijk. Vertel me maar wat de meerwaarde is van het wel of niet begrijpen van de Maxwell vergelijkingen? Ik heb ze niet nodig in het verklaren en bewijzen van mijn theorie.
Nee dat maakt niet uit. De schaal van het gebeuren is daar verder niet van invloed op.quote:Verder noemde je een aantal punten waaruit zou blijken dat je mijn theorie zou begrijpen. De genoemde punten zijn deels niet waar en blijken dat je niets snapt van mijn theorie.
Het verhaal met de tafeltennistafel is zo simpel uitgedrukt dat je aan een aantal dingen voorbij gaat. Ik denk dat als je een potje tafeltennis zou spelen tussen Europa en Amerika ( een hele grote tafel dus) dat de draairichting van de aarde er zeker toe doet met betrekking tot de hoeveelheid energie die nodig is om van oost naar west te spelen of andersom.
Je spreekt jezelf hier weer prachtig tegen Rudequote:Ten tweede heb ik je meerdere malen gevraagd of dat een klok op zeeniveau sneller of trager loopt dan een klok hoog in een kerktoren. Dat de klok op zeeniveau trager loopt ontken ik niet! Ik geef echter wel een andere reden daarvoor dan dat wat nu wordt aangenomen. Als je stelt dat je mijn theorie begrijpt zou je dit moeten weten.
Ik zal dit nog een keer trachten duidelijk te maken.
Aangezien de aarde continue draaid is er aan het oppervlakte van de aarde een bepaalde omloopsnelheid t.o.v. het centrum van de aarde. Des te hoger (lees verder) je van dit centrum vandaan bent des te hoger wordt jouw omloopsnelheid. Een klok hoog in een toren legt per 24uur dus gewoon een langere weg af. Hij heeft immers t.o.v. een klok op zeeniveau een hogere omloopsnelheid gehad.
Blijft het een feit dat de ene seonde dus langer kan duren dan de ander. Zou dit niet het geval zijn dan konden 2 klokken ( zeeniveau,kerktoren) nooit met verschillende snelheden secondes kunnen meten. Daar waar 1 klok voor loopt, daar loopt een andere klok achter. Dit kun je niet omdraaien. De man die de klok op zeeniveau heeft zal nooit kunnen zeggen dat de klok in de kerktoren trager loopt terwijl de man in de kerktoren hetzelfde beweert. Er zijn immers maar 2 klokken.
Tot zover even dit..
.
Je voorspelling was niet alleen van verkeerde waarde... het was de andere kant op. Een FOUTE voorspelling dus. Dan mag je hele theorie de prullenbak in.quote:Op maandag 29 mei 2006 01:33 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat dat gps systeem betreft kun je gewoon op dezelfde waardes uitkomen zoals men nu doet. De wiskundige formules zullen daar echter wel voor moeten worden aangepast. Maar of je nu zegt 1+ 2 = 3 of 4 - 1 = 3 , wiskundig kun je bewijzen en uitrekenen wat je maar wilt.
Als er versnelling bij komt kijken ja. Dan kan je de SRT regels niet zomaar meer toepassen en ga je over op ART.quote:Over de klok in de kerktoren heb ik het in mijn vorige post gehad. Ik ben het er mee eens dat de secondes in een kerktoren sneller voorbij gaan. Secondes kunnen dus duidelijk verschillende snelheden hebben.
Iemand in de trein heeft even veel recht om te zeggen dat de aarde onder de trein door aan het draaien is. Dan is degene naast het spoor degene met de snelheid.quote:Nog even terug over het potje tafeltennis.
Als snelheid bewegende klokken langzamer zou doen lopen, dan moet er ook verschil zijn in een potje tafeltennis in een bewegende of een stilstaande trein.
Dit verschil geldt immers ook voor satelieten die zowel oost als westwaards rond de aarde vliegen. Richting maakt dus duidelijk wel een verschil.
Je hebt het zelf deze kant op gebrachtquote:En ga nou niet zeggen dat ik niet on-topic reageer..
Zeg dan even wat er precies anders aan is?quote:Op maandag 29 mei 2006 02:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar zeg je al iets anders dan een paar posts hierbovenJe weet ook echt niet wat je wil he?
Vertel dan eens in eigen woorden wat ze volgens jou precies beschrijven, want mij zegt het tot nu helemaal niets.quote:Ze beschrijven het gedrag van electromagnetische golven. Oa licht dus. Erg belangrijk als je het over licht hebt.
Dat er op kleine schaal dus wel iets aan de hand is vergeet je voor het moment dus even.quote:Nee dat maakt niet uit. De schaal van het gebeuren is daar verder niet van invloed op.
Wat bedoel je precies met hier? Het klinkt voor mij een beetje te algemeen..quote:Je spreekt jezelf hier weer prachtig tegen Rude
Waarom moeten anderen jou altijd vertellen wat er niet klopt? Ga zelf eens op onderzoek uit. Het is trouwens wel knap dat het hele Maxwell-verhaal jou niets zegt (terwijl je eerst aangaf door te hebben wat ze inhouden volgens mij) maar dat je wel een paar posts naar boven weet te vertellen dat ze op jouw hele theorie niet van toepassing zijn. Hoe weet je dat als je niet eens weet wat ze inhoudenquote:Op maandag 29 mei 2006 12:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zeg dan even wat er precies anders aan is?
[..]
Vertel dan eens in eigen woorden wat ze volgens jou precies beschrijven, want mij zegt het tot nu helemaal niets.
[..]
Dat er op kleine schaal dus wel iets aan de hand is vergeet je voor het moment dus even.
[..]
Wat bedoel je precies met hier? Het klinkt voor mij een beetje te algemeen..
Lezen...quote:Op maandag 29 mei 2006 12:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zeg dan even wat er precies anders aan is?
Dat heb ik allang gedaan. Het gedrag van (ao) licht.quote:Vertel dan eens in eigen woorden wat ze volgens jou precies beschrijven, want mij zegt het tot nu helemaal niets.
Ik zeg net dat het op kleine schaal precies hetzelfde is als op grote...quote:Dat er op kleine schaal dus wel iets aan de hand is vergeet je voor het moment dus even.
Nou wat dacht je van het stuk tekst dat ik quottequote:Wat bedoel je precies met hier? Het klinkt voor mij een beetje te algemeen..
Dus je geeft toe dat je theorie een verkeerde voorspelling heeft gedaan?quote:Op maandag 29 mei 2006 13:46 schreef rudeonline het volgende:
Ik lees alles heel goed. Ben benieuwd of we het er nu wel over eens kunnen zijn dat een klok in een kerktoren sneller loopt. Dan hebben we iig 1 punt waar we het wel met elkaar eens zijn.
Ik heb geen verkeerde voorspelling gedaan. Ik stel zelf namelijk ook dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok in een kerktoren. Over dit kunnen we het toch gewoon eens zijn zonder meteen verder uitspraken te doen?quote:Op maandag 29 mei 2006 13:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je theorie een verkeerde voorspelling heeft gedaan?
Wat denk je van een klok in een kerktoren die zich ergens in een polder onder zeeniveau bevindt?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb geen verkeerde voorspelling gedaan. Ik stel zelf namelijk ook dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok in een kerktoren. Over dit kunnen we het toch gewoon eens zijn zonder meteen verder uitspraken te doen?
Dat stel je nu ja. Je oorspronkelijke voorspelling was het tegenover gestelde.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik heb geen verkeerde voorspelling gedaan. Ik stel zelf namelijk ook dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok in een kerktoren. Over dit kunnen we het toch gewoon eens zijn zonder meteen verder uitspraken te doen?
Die moeite ga ik niet doen als je het over 10 posts toch weer "vergeet"quote:Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef rudeonline het volgende:
Zoek dan even op waar dat staat, of laten we het er gewoon over eens zijn dat klokken niet gelijk hoeven te lopen. Een klok op zeeniveau loopt trager dan een klok hoog in een toren. Daar zijn we het dus over eens.
quote:Op maandag 29 mei 2006 15:39 schreef rudeonline het volgende:
Zoek dan even op waar dat staat, of laten we het er gewoon over eens zijn dat klokken niet gelijk hoeven te lopen. Een klok op zeeniveau loopt trager dan een klok hoog in een toren. Daar zijn we het dus over eens.
Je hoeft het ook niet op te zoeken. We zijn het gewoon met elkaar eens dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok hoog in een toren. Klaar. En als je werkelijk denkt dat ik van dit standpunt af ga wijken sla deze post dan even op. Sla daar dan ook bij op dat we hier exact hetzelfde stellen.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die moeite ga ik niet doen als je het over 10 posts toch weer "vergeet"
Je vat em ook echt niet he... Je theorie voorspelde eerst het tegenover gestelde. Dus geef je nu toe dat je theorie fout is. DUS je theorie kan de prullenbak in. Klaar. Over en sluiten.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:58 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet op te zoeken. We zijn het gewoon met elkaar eens dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok hoog in een toren. Klaar. En als je werkelijk denkt dat ik van dit standpunt af ga wijken sla deze post dan even op. Sla daar dan ook bij op dat we hier exact hetzelfde stellen.
Hoe zat het ook alweer? De klok in de kerktoren loopt sneller, omdat deze zich zo'n 200 m/s dichterbij de oorsprong van het "nu" van de lichtsnelheid (300.000 km) bevond, toch? Of had het te maken met de lier van de astronaut die elke seconde per kilometer een stuk touw van één seconde lang afwikkelt, op de maat van de versnellende house-muziek?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:58 schreef rudeonline het volgende:
Je hoeft het ook niet op te zoeken. We zijn het gewoon met elkaar eens dat een klok op zeeniveau trager loopt dan een klok hoog in een toren. Klaar. En als je werkelijk denkt dat ik van dit standpunt af ga wijken sla deze post dan even op. Sla daar dan ook bij op dat we hier exact hetzelfde stellen.
Mijn theorie voorspelde juist niet het tegenovergestelde. En mocht dat zo zijn, dan kunnen we het er nu over eens zijn dat je gelijk hebt dat klokken niet even snel lopen als deze op zeeniveau en hoog in een toren geplaatst zijn. Als je hier nu even een bevestiging op geeft, dan kan ik misschien nog verder gaan in het verklaren daarvan volgens mijn zienswijze. Of mijn theorie daarna de vuilnisbak in kan bepalen we daarna wel.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je vat em ook echt niet he... Je theorie voorspelde eerst het tegenover gestelde. Dus geef je nu toe dat je theorie fout is. DUS je theorie kan de prullenbak in. Klaar. Over en sluiten.
Jij voorspelde dat de klok op de toren trager zou lopen. Dag 'theorie'quote:Op maandag 29 mei 2006 16:13 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Mijn theorie voorspelde juist niet het tegenovergestelde. En mocht dat zo zijn, dan kunnen we het er nu over eens zijn dat je gelijk hebt dat klokken niet even snel lopen als deze op zeeniveau en hoog in een toren geplaatst zijn. Als je hier nu even een bevestiging op geeft, dan kan ik misschien nog verder gaan in het verklaren daarvan volgens mijn zienswijze. Of mijn theorie daarna de vuilnisbak in kan bepalen we daarna wel.
Hé, uhm - wanneer kan ik een praktische toepassing van je theorie verwachten?quote:Op maandag 29 mei 2006 16:13 schreef rudeonline het volgende:
Mijn theorie voorspelde juist niet het tegenovergestelde. En mocht dat zo zijn, dan kunnen we het er nu over eens zijn dat je gelijk hebt dat klokken niet even snel lopen als deze op zeeniveau en hoog in een toren geplaatst zijn. Als je hier nu even een bevestiging op geeft, dan kan ik misschien nog verder gaan in het verklaren daarvan volgens mijn zienswijze. Of mijn theorie daarna de vuilnisbak in kan bepalen we daarna wel.
quote:Op maandag 29 mei 2006 16:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij voorspelde dat de klok op de toren trager zou lopen. Dag 'theorie'
Bron: mijn eigen theorie.quote:1) Tijd en ruimte.
Een van de eerste dingen die u moet zien te begrijpen is het fenomeen tijd en ruimte. Men ziet deze 2 over het algemeen als 2 afzonderlijke dimensies waarbij ruimte 3 dimensionaal is en tijd slechts 1 dimensionaal. In zekere mate klopt dit wel omdat een ruimte volgens onze manier van kijken slechts 3 dimensies kent. De 4e dimensies ( tijd) is dan niets anders als het tijdstip waarop iets bestaat en staat zodoende los van de 3 andere dimensies.
Duidelijk mag zijn dat er in een volledig leeg heelal niets of niemand is om tijd te kunnen constateren. Maar betekent dit dan ook de afwezigheid van tijd? Neem bijvoorbeeld een bal. Een bal is een lege ruimte met een omhulsel. Wanneer de bal ouder wordt, en dat doet hij op het moment dat hij bestaat, dan wordt de ruimte in de bal vanzelfsprekend ook ouder.
Vergeet nu dat deze lege ruimte wordt omringd door de bal en focus u alleen op de ruimte in de bal. Zou tijd dan alleen maar hebben bestaan op het moment dat de ruimte was omhuld met een bal? Op het moment dat er ruimte is, dan is er ook tijd waarin deze ruimte zich bevindt. Tijd en ruimte bestaan dus eigenlijk gelijktijdig. Als er immers een massa is, dan neemt deze ook ruimte in. Zonder ruimte zou de bal geen plaats hebben gehad om in te bestaan. Ruimte en tijd kunnen dus nooit afzonderlijk van elkaar bestaan. Zonder ruimte is er geen tijd. Zonder tijd is er ook geen ruimte. Ze vormen samen een eenheid. Tijd is gelijk aan ruimte.
Iedereen weet dat ruimte niets anders is als een afstand. Wij meten over het algemeen afstanden van a naar b waarbij Ab de afstand is tussen 2 punten. Deze punten zijn dan b.v. verschillende massa´s. Een afstand vanaf jou huis tot aan de supermarkt is in wezen niets anders als de afstand tussen jou voordeur en de voordeur van de supermarkt.
Op het moment dat jij vanuit jouw huis naar de supermarkt gaat heb je een bepaalde weg af te leggen. Zonder dat men hierbij stil staat bestaat een afgelegde weg uiteindelijk alleen maar uit afgelegde tijd. Zonder tijd kun je immers geen weg afleggen. Jij verplaatst je weliswaar over een weg, maar de ruimte tussen jou en de supermarkt is eigenlijk niets anders dan tijd die je aflegt. Of je dit ook daadwerkelijk gaat doen is niet van belang. Op het moment dat er een afstand bestaat, bestaat er ook tijd. De afstand vanaf de aarde tot aan de maan bestaat uiteindelijk alleen maar uit tijd welke je nodig hebt om bij de maan te kunnen komen.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat tijd en ruimte eigenlijk dezelfde zijn. Elke afstand vertegenwoordigt een stukje tijd waarbij jij zelf bepaald hoeveel tijd jij nodig hebt om deze afstand af te leggen. Op dit moment geldt dat de lichtsnelheid de hoogst haalbare snelheid is, waaruit je kunt afleiden dat de minimale tijd tussen ons en de maan, welke ook ongeveer 300.000km is, 1sec is. Zou je dus met de snelheid van het licht naar de maan vliegen dan zou je daar 1sec over doen en jij bent dan dus eigenlijk 1sec ouder.
Jouw totale afgelegde weg is dan eigenlijk 300.000km en 1 sec. Men kan onmogelijk deze afstand afleggen zonder dat er minimaal 1sec voorbij gaat.
Nou bewegen wij continue met verschillende snelheden of staan stil, de tijd lijkt altijd met een vaste snelheid voorbij te tikken. Gevoelsmatig kan een uur wel langer of korter duren, maar jou klokje trekt zich weinig aan van jou emotie. Toch kan de tijd inderdaad sneller of langzamer verlopen. Dit is al gebleken uit diverse experimenten. Tijd is gekoppeld aan een afgelegde weg. Uit een test met 3 atoomklokken is gebleken dat deze uit elkaar gaan lopen op het moment dat zij alle 3 een andere weg afleggen. Men heeft 1 klok op een vaste locatie neer gezet en vervolgens 2 andere klokken in tegengestelde richting om de aarde gevlogen.
Wat bleek nu? De klok welke met de draairichting van de aarde mee vloog liep voor op de vaste klok, en de klok welke tegen de draairichting van de aarde in werd gevlogen liep achter op de vaste klok. Stel je nou de aarde eens voor als een draaiende schijf en beeld je een vast punt voor ergens op de rand van de schijf. 1 omwenteling van de schijf stelt dan 40.000km voor.
Nu duurt 1 omwenteling precies 24 uur en laat je t.o.v. de vaste klok 2 klokken tegen elkaars richting invliegen. Deze klokken bewegen precies met dezelfde snelheid en doen beide ook 24 uur over het afleggen van 40.000km. De klok die met de draairichting van de schijf mee beweegt legt in 24uur dan 40.000km af ten opzichte van de vaste klok plus de 40.000km die de vaste klok zelf aflegde. Wat totaal dus 80.000km is. De andere klok legde 40.000km af ten opzichte van de vaste klok en legde 40.000km af minder doordat hij tegen de draairichting van aarde in ging. Hij heeft dan eigenlijk 0km afgelegd en stond stil terwijl de aarde onder hem door draaide.
Hieruit blijkt dus dat de tijd minder snel voorbij gaat op het moment dat je minder kilometers aflegt. Tijd en afgelegde weg zijn dus nauw met elkaar verbonden. Des te minder kilometers je maakt, des te trager gaat jou tijd. Dit is in tegenspraak met de relativiteitstheorie omdat deze juist bepaalt dat hoe meer kilometers je aflegt hoe trager de tijd gaat.
Bij de lichtsnelheid, waarbij je heel veel kilometers per seconde aflegt, zou jou tijd nagenoeg stil blijven staan. Daarbij vraag ik mij af wat een foton voor snelheid zou meten omdat er bij een foton na 300.000km nog helemaal geen tijd is verstreken. Wanneer er voor een foton een seconde voorbij zou zijn gegaan, dan had deze al oneindig veel kilometers afgelegd. Wat weer zou betekenen dat de werkelijke lichtsnelheid veel hoger zou moeten zijn als dat wij denken te meten.
D'r staan daar een zooi dingen die de werkelijkheid tegensprekenquote:Op maandag 29 mei 2006 16:44 schreef rudeonline het volgende:
Lees even goed, want er staat duidelijk in waarom de klok in een kerktoren sneller zou moeten lopen. En deze tekst is relatief gezien al erg oud. Ik heb dus nooit gezegd dat de kerktoren klok langzamer zou moeten lopen. En als je echt geen zin meer hebt in deze discussie, blijf dan in WFL en volg me niet tot in TRU. Jij hoort mijn inziens mede bij de personen die daar om een slotje vroegen. Je hebt nu de unieke kans om gewoon weg te blijven.
Ach het spreekt verder elke waarneming tegen over deeltjes met relativistische snelhelheden maar dat houd je vast niet tegenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:37 schreef rudeonline het volgende:
Er staat letterlijk in dat als iets sneller beweegt dat de tijd dan ook sneller gaat. Precies het tegenovergestelde van de RT, maar het idee over de 2 klokken blijft dan 100% overeind.
Tot straks..
Reageer hier eens op Rude.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:22 schreef Phooka het volgende:
[..]
Hé, uhm - wanneer kan ik een praktische toepassing van je theorie verwachten?
En ga er anders voor het gemak effe vanuit dat de zo hard gezochte bevestiging reeds gegeven is. Het lijkt je nogal dwars te zitten, en een grote belemmering om verder te gaan met je verhaal.
Maar meer een soort golfjes die in aanraking met materie stuiterballetjes rond een atoom in aangeslagen toestand brengen en wanneer deze weer in hun 'rusttoestand' terugvallen een ander golfje 'loslaten' ?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:55 schreef rudeonline het volgende:
Wat die spiegel betreft blijft dat een lastige vraag omdat je je nog steeds niet schijnt te realiseren dat fotonen geen stuiterballetjes zijn die maar alle kanten tegelijk op bewegen.
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:52 schreef rudeonline het volgende:
Inderdaad, dat doet het niet.
Zijn we het er nu eindelijk over eens van die klokken. Dan mag jij jouw verklaring neerzetten, dan doe ik de mijne.
Ik houd exact rekening met wat wordt waargenomen. Uit de 2 klokken blijkt dat bewegende klokken zowel sneller als trager kunnen lopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom doe je aan wetenschap als je niet van plan bent rekening te houden met wat er waar wordt genomen
1 post geleden deed je dat nietquote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:07 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik houd exact rekening met wat wordt waargenomen. Uit de 2 klokken blijkt dat bewegende klokken zowel sneller als trager kunnen lopen.
Als de klok op zeeniveau trager loopt, dan loopt de klok in de kerktoren sneller.
( ik weet niet waarom je nu krom zou moeten liggen?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |