abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38142528
Zo post ik hier nooit in F&F en zo is hier al mijn 2e bericht, welke wederom niet leuk is.

Zojuist belde m'n moeder op dat Luna, mijn poes weg is.
Sinds vrijdagavond is ze niet meer teruggekomen.
M'n moeder gaf haar eten, en toen rende ze in 1 keer naar buiten, alsof ze een andere kat zag, of ergens van schrok of iets dergelijks! (zelf had m'n moeder geen idee waarvan dat zou kunnen)..

Naja, Luna is nog nooit langer als een paar uren weggeweest, dus dat is wel heel verdacht!
Gisteren wilde mijn moeder het me niet vertellen, omdat ik jarig was en ze dacht dat ze dan wel terug zou komen, maar nee. Zonet had ze besloten me toch maar te bellen, omdat ik morgenavond weer naar huis kom.

Ik heb direct de dierenambulance gebeld of die haar hadden, maar dat was gelukkig niet het geval.

Maar waar is ze nou wel! Hellup!
Ik zit hier achter m'n laptop te janken en ik wil zo snel mogelijk naar huis, om alles te doen om haar te vinden! Morgen ga ik direct het asiel bellen, of ze daar misschien is (dat zal natuurlijk wel niet, aangezien ze een paar dagen weg is)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zweefvliegje op 24-05-2006 14:20:05 ]
pi_38142591

[ Bericht 100% gewijzigd door inkie1010 op 23-05-2006 23:02:34 (ongepast) ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:56:25 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_38142686
Het is nog maar dinsdag hoor. Onze kat is toen eens drie dagen weggeweest, terwijl ie nog nooit buiten was geweest. We hadden hem al opgegeven en toen kwam ie opeens weer opdraven.
pi_38142693

[ Bericht 100% gewijzigd door Zweefvliegje op 23-05-2006 23:04:59 (Was reactie op weggeedit bericht..) ]
pi_38142755
Ja, oke, maar ik heb gewoon zo'n slecht voorgevoel!! Ik weet het, het is kort, maar het is wel verdacht! Ik wou zo graag dat ik nu naar huis kon!
pi_38142903
die komt wel terug sterkte
pi_38143030
Ik duim voor je dat ze snel terug komt!!!! Sterkte
pi_38143338
Dankjewel
Ik ga nu "rustig" slapen en dan bel ik morgen het dierenasiel (en de dierenambulance, die mevrouw die ik zonet aan de lijn had zei dat ik morgen nog eens moest bellen; maar vandaag hadden ze haar iig niet gevonden).
Weltrusten!
pi_38143356
Ze komt vast wel terug! Sterkte tot die tijd iig .

[ Bericht 5% gewijzigd door poepeneesje op 23-05-2006 23:13:44 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38143484
Is ze gechipt, heeft ze een kokertje om?
pi_38151122
Ze is gechipt, alleen haar kokertje is ze helaas laatst een keer verloren (de helft waar het adres in zat). Nu heeft ze een geel halsbandje om met een deel van het kokertje.
pi_38151548
Als ze gevonden wordt is ze in ieder geval te herkennen
pi_38155496
hmm als je nou thuis komt.. ga je gewoon lekker stukje lopen door de buurt

mocht poes verdwaald zijn.. dan ruikt ze jouw geur en kan ze zo weer naar huis lopen.

en eventueel kan je ook nog briefjes met een foto ophangen
(en hier even heel ahrd roepen waar precies... dan kijken er vast wat fokkers met je mee)
(en mochten die niet superbereid zijn.. kan je nog een "ik ben missing" topic op kattenplaza.nl zetten
daar zijn de mensen zeer begaan en ik heb al diverse manieren met "de ogen van kattenplaza" gezien die toch gevonden werden
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 mei 2006 @ 11:31:48 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38155580
Waar is de poes weg gelopen, leeuwarden of apeldoorn?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38155602
Update: Ze is nog niet terug..

Ik heb net de dierenopvang gebeld, daar is ze niet (vrij logisch, maar ik kon het altijd proberen),
ook heb ik de dierenambulance weer gebeld.. daar is ze ook niet gevonden.
Ook heb ik op Marktplaats bij vermiste dieren een advertentie gedaan.
Vanavond, als ik thuiskom, ga ik denk ik even wat briefjes ophangen in de supermarkten die in de buurt zijn.
pi_38155621
@Netsplitter:

Ze is weggelopen in Leeuwarden, uit de wijk Huizem-West.
pi_38157797
kijk nou dan ook even op kattenplaza.nl op het forum
en plaats daar even een berichtje.. dat word altidj gelezen door VEEL kattenliefhebbers
jobensaskia.nl
pi_38159215
Tnx, na het aanmelden heb ik direct een bericht geplaatst!
Shit hee, ik ben echt vet in de stress en heb er echt een rotgevoel over

Heeft iemand een idee wat een geschikte tekst is om op een briefje voor in de supermarkt te zetten?
En een tekst voor op een briefje die ik door de bus kan gooien bij mij in de straat?

Ik dacht zelf aan iets van een foto en daarnaast de tekst of ze hem gezien hebben en zo ja wanneer.. ofzo?
pi_38159578
heb je haar al aangemeld bij amivedi?
pi_38159876
Nee, ik wist ook niet wat dat was, totdat ik het in Google intypte..
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn echt honderden websites waar je vermiste dieren op kan geven. Daarom denk ik ook niet dat het internet echt een effectieve manier van het zoeken van je dier is.

Maare, wat zijn jouw ervaringen hiermee dan? Want ik volg het echt niet meer, als die verschillende websites die er zijn!
In iedergeval bedankt voor de tip!
pi_38160179
Ik dacht heel even dat ik je poes kende, ik woon in apeldoorn en er komt hier steeds vaker een poes met de naam Luna binnengewandelt. Maar jouw poes is dus in Leeuwarden weggelopen.

suc6 met zoeken
pi_38160337
Niet grappig
Of is het echt zo? Hoe ziet die eruit dan?
pi_38161352
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
Niet grappig
Of is het echt zo? Hoe ziet die eruit dan?
Is geen grapje, en hij is rood.
pi_38161878
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nee, ik wist ook niet wat dat was, totdat ik het in Google intypte..
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn echt honderden websites waar je vermiste dieren op kan geven. Daarom denk ik ook niet dat het internet echt een effectieve manier van het zoeken van je dier is.

Maare, wat zijn jouw ervaringen hiermee dan? Want ik volg het echt niet meer, als die verschillende websites die er zijn!
In iedergeval bedankt voor de tip!
ik werk zelf in een dierenasiel en als mensen bij ons komen vragen of wij hun vermiste dier hebben gevonden, dan vragen wij altijd of ze amivedi hebben ingelicht. als er bij de dierenambulance/dierenasiel een dier binnenkomt met een chip, wordt die op die site geloof ik ingevoerd, dus heb je een beeld van alle vermiste en gevonden dieren in nederland. is er dan een match, dan melden ze dat.

eventueel kan je trouwens ook bij je dierenarts nog kijken of die wat gehoord hebben, maar ik weet niet of je dat al had gedaan..
pi_38162327
overigens.. als ze gechipt is staat ze ook in een database
volgens mij kan je daar op inloggen en aanvinken dat ze vermist is
jobensaskia.nl
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:40:58 #26
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38162730

[ Bericht 51% gewijzigd door Blues op 24-05-2006 14:45:42 (xebro rot es op!) ]
pi_38163737
Ze is inderdaad gechipt.

@Hiena: Waarom naar de dierenarts? Ze staat daar wel in het systeem, maar de chip die ze heeft, die wijst naar het dierenasiel (of naar mij, ik weet het even niet zeker).

Ik zal als ik vanavond thuis ben even die site opzoeken waar ik kan aanvinken dat ze vermist is. Dan heb ik ook die chipcode bij de hand.
pi_38164020
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze is inderdaad gechipt.

@Hiena: Waarom naar de dierenarts? Ze staat daar wel in het systeem, maar de chip die ze heeft, die wijst naar het dierenasiel (of naar mij, ik weet het even niet zeker).

Ik zal als ik vanavond thuis ben even die site opzoeken waar ik kan aanvinken dat ze vermist is. Dan heb ik ook die chipcode bij de hand.
omdat ze stel dat ze aangereden is, ze bij de dierenarts is, en vaak gaan mensen eerst met de kat naar de dierenarts. nou iig, dat is wat ze ook wel eens zeggen bij het asiel maar je moet zelf weten of je dat wil doen :-)
pi_38164323
Owja, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik heb alleen de dierenambulance geprobeerd, en daar was ze gelukkig niet.. ik ga gelijk even bellen!

...Zo, en alweer gebeld... ze hadden haar niet. Ik zal straks ook nog even wat andere dierenartsen bellen. Die die ik net belde is die die bij ons in de buurt zit..
pi_38165384
Onze kat was eens 6 weken weg, kwam thuis, ging voor de koelkast zitten met zo'n hoofd van:
doe mij maar een schoteltje melk, ik heb het wel verdiend.
Daarna bleef ie netjes thuis.... dus blijf hopen!!
pi_38178249
Jeeeeeeeeeeeeee goed nieuws!!! (en een beetje slecht nieuws)

Na 5 dagen van weg zijn, heb ik Luna zojuist toen ik thuiskwam gezien!
Echter ze is weer op dezelfde gekke manier verdwenen als afgelopen vrijdag!

Het ging zo:
Ik kwam thuis, en zag Luna niet. Dus ik denk, die is nog weg.. Wat ik normaal altijd doe als ze er niet is als ik thuiskom, is even met het kattenluikje klepperen. Zo ook nu.
Na een paar tellen, hoor ik gemiauw. Ren ik naar het luikje toe, en YES! Het is Luna!!
Het was alleen heel vreemd. Ze miauwde met een heel raar geluid en ze zag er heel schuw uit. Ze wilde niet naar binnen komen. Ik snelde naar de sleutel zodat ik de deur open kon doen.
Nog voordat ik de sleutel in het slot had, sprintte ze weg, over de schutting bij de buren (dus op dezelfde manier als afgelopen vrijdag).
Ik heb haar niet meer gezien, en kon haar ook niet vinden bij de buren.
Nu ben ik even bij mijn vader eten (kwartiertje verderop) en straks ga ik naar huis in de hoop dat ik haar dan naar binnen kan krijgen.

Het lijkt wel alsof ze bang is om in huis te gaan. Misschien is er wel een andere kat binnengeweest ofzo. In iedergeval heb ik haar eten buiten neergezet, in de hoop dat ze het daar wel eet, en dat ze op de 1 of andere manier weer binnenkomt.
pi_38179328
Je weet in ieder geval dat ze de weg terug kan vinden
Nu rustig afwachten en idd lokken op je gemakje. Met veel geduld moet het lukken
pi_38183757
Hmm ja maar ze is wel heel erg gek!

Tot nu toe heb ik haar niet weer teruggezien. Ook het eten staat daar nog maar zo te staan, onaangegeten.. Heeft iemand ervaringen met zoiets als dit? Hoe lok ik haar hier dan weer heen?
Ik heb geen flauw idee waarnaartoe ze is "gevlucht".
pi_38185095
Laatst was er een topic, dat de buurvrouw iemands kat had "gejat" en het dier bij haar zelf binnen had zitten. Ik hoop voor je dat jij niet zo'n buur hebt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38192929
Ik denk niet dat het aan een buurvrouw (oid) ligt.. ze is tenslotte zelf ervandoor gegaan.
Ze heeft nu nog steeds niks meer van haar laten zien.
Misschien is ze wel gewond/ziek, aangezien katten die pijn hebben, vaak wegkruipen.
Zometeen ga ik even een rondje door de buurt lopen en even bij de buren aanbellen.
pi_38192948
Ook briefjes met foto bij de supermarkt ophangen, misschien heeft iemand goedbedoeld het "arme" beestje in huis genomen,
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_38239974
....Ze is nog steeds niet meer teruggekomen.. Ik maak me toch wel ernstige zorgen.
pi_38240858
Pffff, ik weet hoe je je voelt.
Ik leef erg met je mee, dit is wel zo ongelofelijk klote altijd

Briefjes in de wijk rondbrengen en idd bij supermarkten, op lantaarnpalen etc etc
pi_38241239
De kat van mijn zus is wel eens 8 maanden weggeweest... kreeg wel steeds eten van een of ander iemand in de buurt, maar die kwam nooit op het idee om te bedenken dat die kat misschien van iemand is
pi_38241613
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hmm ja maar ze is wel heel erg gek!

Tot nu toe heb ik haar niet weer teruggezien. Ook het eten staat daar nog maar zo te staan, onaangegeten.. Heeft iemand ervaringen met zoiets als dit? Hoe lok ik haar hier dan weer heen?
Ik heb geen flauw idee waarnaartoe ze is "gevlucht".
ze is denk ik, erg geschrokken idd van iets, en nu in de war.

ik heb mijn kat ooit eens per ongeluk buiten gesloten, en kwam daar pas de volgende ochtend achter ( hij sliep wel eens in de diepe muurkast ergens en ik nam aan dat hij daar lag).

overal lopen zoeken, na 1 dag gevonden achteraan de galerij, 1 etage hoger , op de brandtrap, helemaal paniekerig mauwen, blazen toen ik hem wilde oppakken, net alsof hij me niet herkende.

hij was al eens eerder de galerij op gegaan en gaan struinen over andere etages maar kwam altijd zelf terug, zodra er andere mensen aan kwamen , rende hij gauw naar huis .
alleen die ene keer dus niet, of hij trof een dichte deur aan steeds en is toen in paniek geraakt door ms kinderen die hem opgejaagd hebben of whatever.

voor mij was het natuurlijk makkelijk hem weer thuis te krijgen, want ik wist waar hij zat.
hij wilde niet opgepakt worden, maar liep wel luid mauwend heel voorzichtig met me mee

ik hoop dat je snel ontdekt waar jouw kat zich schuilhoudt, sterkte iig
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_38241849
Ja ik hoop het ook! Ik ben eigenlijk gaan denken dat ze is aangereden ofzoiets.. dat zou ook nog kunnen, dat ze zich daarom schuil houdt ofzo.
Ik DENK te weten waar ze zit, want ze ging over de schutting bij de buurman, en in principe kan ze vanaf daar niet meer zomaar verder. Wat ik heb gezien toen ik daar ging kijken, was dat ze zo de schuilkelder in kon lopen.. dus ik denk dat ze daar zit.
Maar misschien ook wel niet, want toen ik brokjes voor dat gat had neergelegd, waren die na 5 minuten weg (en opgegeten door een andere kat). Dus ik weet het niet!!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:20:18 #42
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_38273577
Wel leuke naam.

Hier in de buurt loopt een katten-kidnapper ( ) rond.
zijn nu al 4 katten verdwenen in 2 weken tijd ofzo, triest.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_38275568
Ik hoor ook vaak als tip de gebruikte kattenbak buiten te zetten voor de vertrouwde lucht, maar ik weet niet of de "originele-Luna-vulling" er nog in zit.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:21:11 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38275619
Ach, wat kost zo'n beestje nou.
Ik ga naar huis.
pi_38275688
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:21 schreef nietzman het volgende:
Ach, wat kost zo'n beestje nou.
Onbetaalbaar heet dat
pi_38275978
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:19 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoor ook vaak als tip de gebruikte kattenbak buiten te zetten voor de vertrouwde lucht, maar ik weet niet of de "originele-Luna-vulling" er nog in zit.
Ja, dat zit er nog wel in alleen ze doet het haast nooit op de bak..

Ik heb haar nog steeds niet weer gezien, maar als het goed is gaat de buurman vanavond als hij weet thuis is even onder zijn huis kijken, of ze daar zit.
Mijn buurman had haar de afgelopen week nog gezien.. gewond.
Helaas wat ik al dacht, maja ik weet niet WAT ze heeft dus ik kan nog niks ondernemen helaas!
pi_38277963
als je haar ( of hem) laatst nog gezien heb, is ze tenminste in de buurt. Ik zou affiches maken (4 op 1 a4 tje) met foto als het kan, dan laten printen (125x) en dan door de buurt heen brengen. gelukkig kunnen konijnen niet weglopen zeg
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:39:51 #48
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38278406
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:27 schreef RacerDKB het volgende:
gelukkig kunnen konijnen niet weglopen zeg
Think again. Misschien niet als ze zielig in een hokje zitten, maar de konijnen die hier in de ren lopen hebben meerdere malen ontsnappingspogingen ondernomen, waarvan enkele succesvol.

Meestal is de hond degene die ze dan 'arresteren' moet. .
Ik ga naar huis.
pi_38293714
Ze is nog niet teruggevonden.. heb haar nu op www.daisyweb.nl opgegeven als vermist, en ook naar Amevedi heb ik een mail gestuurd met alle gegevens van Luna.

---
In de omgeving Huizem-west te LEEUWARDEN (provincie Friesland) is sinds 19-05-2006 een Kat als vermist opgegeven.
Deze Europees Korthaar luistert naar de naam Luna.
Identificatie: 968000001754757. Geboortedatum: 27-11-2003 Kleur: Cypers Grijs Kenmerken: heeft een geel halsbandje om. is mogelijk gewond
U kunt de contactpersoon, E.m. Post, bereiken via telefoonnummer of per email.
---

Even wat foto's:

pi_38293810
Veel assiels afzoeken. De kat van mijn opa was ook een keer heel lang weg, wat voor hem echt ongewoon was. Het bleek dat hij vast had gezeten in een vogelkooi, zo'n grote met allemaal parkieten. Hij had ze allemaal opgegeten en was helemaal verwilderd. De eigenaar van de parkieten probeerde hem te vangen, maar was zo verwilderd dat het niet lukte. Vervolgens had de dierenbescherming hem eruit gehaald en zo belandde hij in een assiel. Daar hebben we hem ook weer gevonden en terug mee naar huis genomen.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:30:52 #51
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_38295057
Je hebt al veel goede dingen gedaan. Amivedi/ ze is gechipt/ de website. Dat zal in ieder geval helpen. Op zich een goed teken dat ze tussendoor wel even d'r neus heeft laten zien. Heel vaak komt een kat uiteindelijk toch wel uit zichzelf terug.

Onze kater is ook een keer 4 dagen weg geweest. De kater van mijn vader is zelfs maanden weg geweest. Ze hadden inmiddels al een ander katje in huis genomen, komt ie in een keer doodleuk binnenwandelen.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 28 mei 2006 @ 12:56:11 #52
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38297341
Als hij gechipt is een hij komt in het asiel dan zullen ze de chip uitlezen en dan komt jullie adres naar boven.

Maar je hebt al heel veel gedaan om hem terug te vinden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38334451
Je doet er in iedergeval van alles aan, om je kat terug te krijgen.
Het gaat hopelijk, vast en zeker goed komen
pi_38358796
Mja, ik hoop het! Op dit moment doe ik even helemaal niks.. de buurman is nog niet terug, waarvan ik denk dat ze daar onder het huis zit, de briefjes hangen op de bomen en alle instanties zijn ingelicht.
Ze is nu al 12 dagen weg..
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:05:09 #55
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_38358979
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Als hij gechipt is een hij komt in het asiel dan zullen ze de chip uitlezen en dan komt jullie adres naar boven.

Maar je hebt al heel veel gedaan om hem terug te vinden
Hm helaas maakt het meestal niet uit of ze wel of niet gechipt zijn, levende dieren die ze vinden worden vrij wel nooit (direct) gecheckt op een chip (door de DierenAmbulance tegen ons verteld). Onze katten hebben we ook laten chippen, en ja hoor de oudste liep prompt een maand later weg, maargoed ze was gechipt, dus terug komen zou ze Helaas werd ze niet dankzij dr chip (na minstens 2 maanden) teruggebracht zomaar opeens, maar had een oplettende medewerker dr zien staan tussen de 'vermissingen'... ze hebben hier thuis pas het chip apparaatje erbij gepakt, omdat ik dr 'chip-papieren' erbij had gepakt maar dat schijnt dus erg vaak te gebeuren, alleen dode dieren checken ze gelijk

Ik hoop dat je Luna snel terug vind Zweefvliegje Het is zoooooo giga kut om niet te weten waar je diertje uithangt, en of het wel goed gaat etc, verschrikkelijk die machteloosheid
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_38499948
LUNA IS TERUG

!!!Hier het gelukkige nieuws!!! (+vraagje)

Gisteravond kwam ik om kwart voor 10 thuis.. Het eerste wat er gebeurde was dat Ida (de buurvrouw) naar buiten kwam en toen vervolgens de mevrouw van nummer 35 (schuintegenover) die mij nog had gebeld dat ze haar had gezien. Ze kwamen me dus vertellen dat het ECHT Luna was die ze zagen en dat ze haar wel hadden geprobeerd te pakken, maar dat ze gewoon om zich heen had gekrabt en dat ze vervolgens weer "weggehold" is.
Dus ik inderdaad vertellen van: mochten jullie haar zien, pak haar alstublieft, want jullie zijn blijkbaar de enigen die haar zien.
Vervolgens kwam ook nog de buurman naar buiten (jaja, die was ook weer een thuisgekomen) en die zei dat ze onder zijn huis wel kon zitten.
Dus ik gewapend met zaklamp en met eten naar de buurman voor het huis.

En wie komt daar uit na een paar minuten?! Luna!! Eerst heel voorzichtjes at ze van de brokjes die ik zo dicht mogelijk bij het gat had neergelegd. Vervolgens waren die op, en moest ze wel verder naar buiten komen. Op dat moment heb ik haar opgepakt (eerst geaaid om haar wat vertrouwen te geven) en ben ik haar binnen wezen brengen. Luna wilde uit mijn handen ontsnappen, maar ik had haar stevig beet. Met haar in mijn armen deed ik het luikje dicht (klepje ervoor, want met haar in mijn handen kon ik het slotje er niet op krijgen). Vervolgens deed ik nog de schuifdeur dicht, die de bijkeuken van de rest van het huis scheidt en liep ik met haar naar de kamer en zette haar op de bank.

Toen deed ze iets wat ik eigenlijk niet had verwacht, ze sprintte er weer vandoor! DOOR de schuifdeur heen en DOOR het klepje van het luikje heen OVER de schutting van de buren!

Ik dacht, help, die krijg ik nu echt never meer terug, maar toen ik weer eten ging neerleggen en deed alsof ik wegging, kwam ze na een kwartier toch weer uit dat gat tevoorschijn. Dit keer had ik vantevoren het slotje op het luikje gedaan en haar reismandje van zolder gehaald.
Toen ik haar weer te pakken had, en haar weer op de grond had gezet (kreeg haar zo snel even niet in dat mandje). Probeerde ze met ALLE macht die ze had het luikje open te krijgen! Ze was echt helemaal in paniek dat het haar niet lukte. Ik had echt moeite om haar bij dat luikje weg te halen! Na een tijdje kreeg ik haar rustig, en stapte ze vrijwillig haar reismandje in.

Ik heb al haar spullen; de kattenbak, haar eten&drinken en krabpaal naar boven in mijn slaapkamer verhuisd en daar heb ik haar er vervolgens uitgelaten en daar zit ze op het moment dat ik dit typ nog steeds.
Om half 2 kan ik met haar naar de dierenarts, dan zal die eens even kijken wat er met haar pootje aan de hand is.

Maar ik ben nu ZO benieuwd waarom ze met alle macht terug wilde naar de buurman zijn huis?! Ze heeft geen jonkies gekregen, want ze is gesterillisseerd. Misschien dat ze is aangereden ofzo en in shock, maar ik snap er werkelijk niks van!
Toen ze 's avonds bij mij in de kamer was, heeft ze wel heerlijk op mijn bed geslapen en na een tijdje had ik het idee dat ze mij wel weer accepteerde.

...Pffff, wat een verhaal!

Zometeen ga ik naar de dierenarts en ik hoop dat die een verklaring voor haar gedrag heeft. Als jullie een idee, tips of advies hebben, dan wil ik dat graag horen, want ik weet het even niet! Ik denk sowieso dat ik haar maar moet binnenhouden totdat de buurman dat gat heeft gedicht (het zijn trouwens 3 gaten kwam ik achter.. 2 voor het huis en 1 achter het huis).

pi_38500029
Ze heeft toch geen kittens ergens of zo, he, onder dat huis vd buren
Of is ze gesteriliseerd ?

IIg blij voor jou dat ze weer terecht is.
pi_38500081
Ze is gesteriliseerd, dus dat is het indd niet.
Maar wat het wel is, echt geen idee! Misschien dat ze pijn heeft en alleen daarom wegging, maja, waarom met alle macht onder het huis van de buurman?!
pi_38500150
Het staat zelfs in je verhaal
Le-zen, milagro.

geen idee, je zou gaan denken dat ze geschrokken is van iets in jouw huis, en dat het daar nu geen veilige plek meer is.

of je hebt een psychotische kat
pi_38500180
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:03 schreef milagro het volgende:
Ze heeft toch geen kittens ergens of zo, he, onder dat huis vd buren
Of is ze gesteriliseerd ?

IIg blij voor jou dat ze weer terecht is.
Zweefvliegje:
Maar ik ben nu ZO benieuwd waarom ze met alle macht terug wilde naar de buurman zijn huis?! Ze heeft geen jonkies gekregen, want ze is gesterillisseerd
pi_38500283
Wat geweldig
Ik denk dat ze nogal in de war is, weet jij veel wat ze meegemaakt heeft
Of pijn, dan verstoppen ze zich ook vaak. Goed dat je even naar de DA gaat zometeen
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:31:50 #62
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38500634
Wat een verhaal

Vóór de buurman daie gaten dicht maakt kunnen jullie beter ff controleren of er niet nog een poes ofsow verstopt zit. Je moet er toch niet aan denken dat daar een diertje levend ingemetseld wordt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_38501021
@deedeetee:

Jazekers, natuurlijk moet hij eerst de andere katten die er eventueel onder zitten eruit halen.
Er zit in iedergeval nog een zwerfkatje, heb ik gezien. Die wil ik wel proberen op te vangen nog.
Maar ik ben zooooooooo blij!
Zometeen naar de dierenarts en dan weet ik meer
pi_38501647
Jeetje wat een verhaal zeg!!!! Succes bij de dierenarts! Ben benieuwd!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:19:24 #65
78780 deedeetee
pi_38501686
Misschien is dat andere katje een vriendinnetje van Luna en was dat de aantrekkings kracht van dat holletje onder 't huis.
pi_38502263
Ja of misschien is het haar vriendje wat daar onder dat huis zit ! Ben blij dat ze teruggekomen is.
pi_38506791
neem die zwerfkat ook erbij!! laat hem checken bij de dierenarts en als luna hem zo aardig vind dan heeft ze ook iemand anders
  zondag 4 juni 2006 @ 10:06:51 #68
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_38522885
Hoe was het bij de DA Zweefvliegje??
Positive thinking, my way of thinking!
pi_38523720
Goed om te lezen dat ze terug is
pi_38524134
jeeej! gefeliciteer, gelukkig is ze weer terug!
wat zei de DA eigenlijk?
pi_38525790
Ze heeft 2 gekneusde pootjes waarvan bij haar achterpootje ook de kniebanden verrekt, beiden aan haar rechterkant.
De dierenarts kon eigenlijk niet echt een verklaring geven; ze kan gevallen zijn, maar ook aangereden.
Ze moet in iedergeval minimaal een maand binnen zitten van de dierenarts, om helemaal tot rust te komen en weer een beetje te wennen.
Luna doet ook wel vreemd. De eerste nacht had ik haar opgesloten in mijn kamer, en toen had ze op mijn bed geslapen.. maar toen ik die ochtend ging douchen en ik weer terug ging naar m'n kamer, zag ik haar niet.. zat ze helemaal in het verste uithoekje van m'n kamer, als een klein zielig hoopje poes. Ze is dus heel angstig.

Normaal zijn katten die ruim 2 weken weg zijn "doodziek" omdat ze niet gegeten hebben enzo, maar Luna is op haar pootjes na helemaal in orde, dus blijkbaar heeft ze toch ergens te eten gehad in die 2 weken.

Omdat het nu lekker weer is enzo, denk ik dat ik voor deze komende weken maar een tuigje moet kopen ofzo, zodat ze tenminste de tuin in kan!
pi_38526309
zou ik nu dan weer juist niet doen, iets om doen waarmee ze niet bekend is.

een maandje binnen zitten is geen ramp, toch, wat moet dan moet.
ms heeft ze wel een hersenschudding ook, is ze daarom zo in de war ook, alles ligt ondersteboven in de bovenkamer
  zondag 4 juni 2006 @ 20:28:59 #73
78780 deedeetee
pi_38539507
Kijkt ze een beetje scheel ofzo ? Het klinkt een beetje als een stevige klap op 't koppie.
Ze is mss van hoog gevallen en heeft zo haar pootje ook gekwetst.
Ik zou haar idd zoals milagro voorstelt voorlopig maar liever in de zelfde bekende ruimte(s) houden.
  zondag 4 juni 2006 @ 20:50:31 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38540288
Ik weet niet of je er wat in ziet, maar je zou haar Bachbloesem rescue remedy kunnen geven. Te koop bij de meeste drogisten. Bij uitstek bedoeld voor crisis en trauma. Paar druppeltjes van op haar koppie of over haar natvoer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_38582891
Tnx voor de tip.. ik zal eens checken wat dat is!
pi_38587141
je kunt meer over bach vinden op www.huisdierendokter.nl
(zie kopje gedrag in het menu)
I had a signature once. It was awful.
pi_38588707
Dankje zoeperzazke, dat ziet er interessant uit! Ik zal eens zien!
pi_38616622

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 07-06-2006 09:00:54 (reaktie al weg.) ]
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:38:22 #79
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38861133
Luna!!!!!!!!!!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:38:54 #80
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38861168
fijn dat ze terug is
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38862043
Goeie kik BHFH
Kunnen we meteen even vragen hoe het met Luna is
pi_38869223
Oke dan! Daar is dan de update!

Luna heeft (nog) geen Bachbloesem spul gehad, ik heb namelijk het idee dat het wel goed met haar gaat. Voornamelijk qua gedrag. Wat wel gek is, is dat ze normaal altijd in haar mandje lag om te gaan slapen, en dat ze er nu nog geen enkele stap in heeft gezet.

Ze heeft nog wel erg veel last van 1 van die gekneusde pootjes (haar voorpootje) en dat is duidelijk te merken, als ze loopt is het constant dat pootje omhoog en zelfs als ze gaat zitten houdt ze hem omhoog. Het is wel een grappig gezicht om haar zo te zien lopen, maar ik hoop dat het snel weer beter wordt!!

We zijn nu bijna 2 weken verder sinds ze terug is, dus ze zit nog steeds binnen. Ze lijkt er geen last van te hebben dat ze binnen moet blijven, want ze maakt ook niet echt aanstalten om naar buiten te willen gaan zegmaar. Zolang de maand nog niet om is en haar haar pootje niet in orde is, laat ik haar nog niet naar buiten.. dus nog minimaal 2 weken te gaan.

Tot zover de update; ik heb het idee dat het allemaal wel goed komt!
pi_38869623
Ik zou haar zeker lekker binnen houden.
Arm ding

Dat duurt vast nog wat weekjes als je het vergelijkt met kneuzingen bij mensen, dus logisch dat ze er last van heeft.
pi_38873723
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:05 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hm helaas maakt het meestal niet uit of ze wel of niet gechipt zijn, levende dieren die ze vinden worden vrij wel nooit (direct) gecheckt op een chip (door de DierenAmbulance tegen ons verteld). Onze katten hebben we ook laten chippen, en ja hoor de oudste liep prompt een maand later weg, maargoed ze was gechipt, dus terug komen zou ze Helaas werd ze niet dankzij dr chip (na minstens 2 maanden) teruggebracht zomaar opeens, maar had een oplettende medewerker dr zien staan tussen de 'vermissingen'... ze hebben hier thuis pas het chip apparaatje erbij gepakt, omdat ik dr 'chip-papieren' erbij had gepakt maar dat schijnt dus erg vaak te gebeuren, alleen dode dieren checken ze gelijk
Hier heeft de dierenambu wel een chiplezer aanboord , maar omdat het om vrijwilligers gaat en de bus dus vaak rouleert word het protocol door sommige medewerkers nog wel eens vergeten. Echter word het hier standaard in het asiel nogmaals gecontroleerd voordat het dier in het systeem word opgenomen.
pi_38875018
Ik ben bang dat dat op veel plekken zo gaat Xanthe..

Zoals ik al vaker gezegd heb kun je de dierenambu niet kwalijk nemen dat ze soms wat vergeten.
Het zijn tenslotte ook maar vrijwilligers die zich met hun volle hart (over het algemeen in ieder geval) inzetten voor het goede doel.
Maar je kan niet verwachten dat ze ALLES weten.
Ten eerste doen ze het vaak maar 1 of 2 dagen per week.
Ten tweede krijgen ze zoveel verschillende dingen voor de kiezen in die korte tijd dat je dat gewoon niet allemaal kan weten.
Beetje jammer.. maar wel realiteit

Aan de andere kant vergeten meeste mensen dat als je kat gechipt is dat je hem ook als vermist kan aanmerken in de database.
Ook dat gebeurd volgens mij zelden of nooit
jobensaskia.nl
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:07:09 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38875651
Een chip biedt natuurlijk maar weinig garantie. Mensen moeten ook maar net in de gaten hebben dat jouw kat aan het zwerven is en de dierenambulance inschakelen. En dan moet het nog maar lukken om je kat te pakken te krijgen om zijn chip te kunnen lezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_38878682
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:40 schreef Uhmmie het volgende:
Ik ben bang dat dat op veel plekken zo gaat Xanthe..

Zoals ik al vaker gezegd heb kun je de dierenambu niet kwalijk nemen dat ze soms wat vergeten.
Het zijn tenslotte ook maar vrijwilligers die zich met hun volle hart (over het algemeen in ieder geval) inzetten voor het goede doel.
Maar je kan niet verwachten dat ze ALLES weten.
Ten eerste doen ze het vaak maar 1 of 2 dagen per week.
Ten tweede krijgen ze zoveel verschillende dingen voor de kiezen in die korte tijd dat je dat gewoon niet allemaal kan weten.
Beetje jammer.. maar wel realiteit
Ik weet niet hoe dat op andere plekken geregeld is , maar hier moest je in principe wel kijken of een dier gechipt was en dit dan op het formulier zetten van het binnen gebrachte dier. Echter als een dier gechipt was mocht je er nog niets mee doen en regelde het asiel de rest van (hun) procedure , dus in het ergste geval zat een dier al sinds zaterdag middag in het asiel en werd pas op maandag gecheckt van wie het dier was om dan pas kontakt op te nemen met de eigenaar.
Persoonlijk vonden we dit een nogal kromme manier en hielden wij ons ook vaak niet aan deze regel. Als een dier gechipt was dan gingen we eerst langs huis om via internet te kijken of we de eigenaar te pakken konden krijgen (of bij het huis van degene die hem gevonden had) , lukte dit dan stelden we de eigenaar nog in staat het dier op te komen halen. Lukte dit niet dan pas brachten we het beestje naar het asiel.
pi_38882928
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:53 schreef Xanthe het volgende:

Persoonlijk vonden we dit een nogal kromme manier en hielden wij ons ook vaak niet aan deze regel. Als een dier gechipt was dan gingen we eerst langs huis om via internet te kijken of we de eigenaar te pakken konden krijgen (of bij het huis van degene die hem gevonden had) , lukte dit dan stelden we de eigenaar nog in staat het dier op te komen halen. Lukte dit niet dan pas brachten we het beestje naar het asiel.
Dat is echt heel fijn dat jullie dat zo deden, als één van mijn katten om wat voor reden dan ook op straat terecht zou komen en er zouden zoveel dagen tussenzitten dan zou ik zowat gek worden van bezorgdheid, want je weet dan gewoon niet waar het dier is. In je hoofd is 'ie dan al honderd keer gestolen en overreden ofzo.

Chippen helpt echt, twee vermiste katten hier uit Vlissingen zijn opgedoken in - geloof het of niet - Almere, en een andere in Winterswijk. Er zijn blijkbaar mensen die katten meenemen, maar als de kat buitengelaten wordt op het nieuwe adres en daar gevonden dan komt 'ie toch nog terug via de chip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')