LUNA IS TERUG
!!!Hier het gelukkige nieuws!!! (+vraagje)
Gisteravond kwam ik om kwart voor 10 thuis.. Het eerste wat er gebeurde was dat Ida (de buurvrouw) naar buiten kwam en toen vervolgens de mevrouw van nummer 35 (schuintegenover) die mij nog had gebeld dat ze haar had gezien. Ze kwamen me dus vertellen dat het ECHT Luna was die ze zagen en dat ze haar wel hadden geprobeerd te pakken, maar dat ze gewoon om zich heen had gekrabt en dat ze vervolgens weer "weggehold" is.
Dus ik inderdaad vertellen van: mochten jullie haar zien, pak haar alstublieft, want jullie zijn blijkbaar de enigen die haar zien.
Vervolgens kwam ook nog de buurman naar buiten (jaja, die was ook weer een thuisgekomen) en die zei dat ze onder zijn huis wel kon zitten.
Dus ik gewapend met zaklamp en met eten naar de buurman voor het huis.
En wie komt daar uit na een paar minuten?! Luna!! Eerst heel voorzichtjes at ze van de brokjes die ik zo dicht mogelijk bij het gat had neergelegd. Vervolgens waren die op, en moest ze wel verder naar buiten komen. Op dat moment heb ik haar opgepakt (eerst geaaid om haar wat vertrouwen te geven) en ben ik haar binnen wezen brengen. Luna wilde uit mijn handen ontsnappen, maar ik had haar stevig beet. Met haar in mijn armen deed ik het luikje dicht (klepje ervoor, want met haar in mijn handen kon ik het slotje er niet op krijgen). Vervolgens deed ik nog de schuifdeur dicht, die de bijkeuken van de rest van het huis scheidt en liep ik met haar naar de kamer en zette haar op de bank.
Toen deed ze iets wat ik eigenlijk niet had verwacht, ze sprintte er weer vandoor! DOOR de schuifdeur heen en DOOR het klepje van het luikje heen OVER de schutting van de buren!
Ik dacht, help, die krijg ik nu echt never meer terug, maar toen ik weer eten ging neerleggen en deed alsof ik wegging, kwam ze na een kwartier toch weer uit dat gat tevoorschijn. Dit keer had ik vantevoren het slotje op het luikje gedaan en haar reismandje van zolder gehaald.
Toen ik haar weer te pakken had, en haar weer op de grond had gezet (kreeg haar zo snel even niet in dat mandje). Probeerde ze met ALLE macht die ze had het luikje open te krijgen! Ze was echt helemaal in paniek dat het haar niet lukte. Ik had echt moeite om haar bij dat luikje weg te halen! Na een tijdje kreeg ik haar rustig, en stapte ze vrijwillig haar reismandje in.
Ik heb al haar spullen; de kattenbak, haar eten&drinken en krabpaal naar boven in mijn slaapkamer verhuisd en daar heb ik haar er vervolgens uitgelaten en daar zit ze op het moment dat ik dit typ nog steeds.
Om half 2 kan ik met haar naar de dierenarts, dan zal die eens even kijken wat er met haar pootje aan de hand is.
Maar ik ben nu ZO benieuwd waarom ze met alle macht terug wilde naar de buurman zijn huis?! Ze heeft geen jonkies gekregen, want ze is gesterillisseerd. Misschien dat ze is aangereden ofzo en in shock, maar ik snap er werkelijk niks van!
Toen ze 's avonds bij mij in de kamer was, heeft ze wel heerlijk op mijn bed geslapen en na een tijdje had ik het idee dat ze mij wel weer accepteerde.
...Pffff, wat een verhaal!
Zometeen ga ik naar de dierenarts en ik hoop dat die een verklaring voor haar gedrag heeft. Als jullie een idee, tips of advies hebben, dan wil ik dat graag horen, want ik weet het even niet! Ik denk sowieso dat ik haar maar moet binnenhouden totdat de buurman dat gat heeft gedicht (het zijn trouwens 3 gaten kwam ik achter.. 2 voor het huis en 1 achter het huis).