abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38142528
Zo post ik hier nooit in F&F en zo is hier al mijn 2e bericht, welke wederom niet leuk is.

Zojuist belde m'n moeder op dat Luna, mijn poes weg is.
Sinds vrijdagavond is ze niet meer teruggekomen.
M'n moeder gaf haar eten, en toen rende ze in 1 keer naar buiten, alsof ze een andere kat zag, of ergens van schrok of iets dergelijks! (zelf had m'n moeder geen idee waarvan dat zou kunnen)..

Naja, Luna is nog nooit langer als een paar uren weggeweest, dus dat is wel heel verdacht!
Gisteren wilde mijn moeder het me niet vertellen, omdat ik jarig was en ze dacht dat ze dan wel terug zou komen, maar nee. Zonet had ze besloten me toch maar te bellen, omdat ik morgenavond weer naar huis kom.

Ik heb direct de dierenambulance gebeld of die haar hadden, maar dat was gelukkig niet het geval.

Maar waar is ze nou wel! Hellup!
Ik zit hier achter m'n laptop te janken en ik wil zo snel mogelijk naar huis, om alles te doen om haar te vinden! Morgen ga ik direct het asiel bellen, of ze daar misschien is (dat zal natuurlijk wel niet, aangezien ze een paar dagen weg is)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zweefvliegje op 24-05-2006 14:20:05 ]
pi_38142591

[ Bericht 100% gewijzigd door inkie1010 op 23-05-2006 23:02:34 (ongepast) ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:56:25 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_38142686
Het is nog maar dinsdag hoor. Onze kat is toen eens drie dagen weggeweest, terwijl ie nog nooit buiten was geweest. We hadden hem al opgegeven en toen kwam ie opeens weer opdraven.
pi_38142693

[ Bericht 100% gewijzigd door Zweefvliegje op 23-05-2006 23:04:59 (Was reactie op weggeedit bericht..) ]
pi_38142755
Ja, oke, maar ik heb gewoon zo'n slecht voorgevoel!! Ik weet het, het is kort, maar het is wel verdacht! Ik wou zo graag dat ik nu naar huis kon!
pi_38142903
die komt wel terug sterkte
pi_38143030
Ik duim voor je dat ze snel terug komt!!!! Sterkte
pi_38143338
Dankjewel
Ik ga nu "rustig" slapen en dan bel ik morgen het dierenasiel (en de dierenambulance, die mevrouw die ik zonet aan de lijn had zei dat ik morgen nog eens moest bellen; maar vandaag hadden ze haar iig niet gevonden).
Weltrusten!
pi_38143356
Ze komt vast wel terug! Sterkte tot die tijd iig .

[ Bericht 5% gewijzigd door poepeneesje op 23-05-2006 23:13:44 ]
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38143484
Is ze gechipt, heeft ze een kokertje om?
pi_38151122
Ze is gechipt, alleen haar kokertje is ze helaas laatst een keer verloren (de helft waar het adres in zat). Nu heeft ze een geel halsbandje om met een deel van het kokertje.
pi_38151548
Als ze gevonden wordt is ze in ieder geval te herkennen
pi_38155496
hmm als je nou thuis komt.. ga je gewoon lekker stukje lopen door de buurt

mocht poes verdwaald zijn.. dan ruikt ze jouw geur en kan ze zo weer naar huis lopen.

en eventueel kan je ook nog briefjes met een foto ophangen
(en hier even heel ahrd roepen waar precies... dan kijken er vast wat fokkers met je mee)
(en mochten die niet superbereid zijn.. kan je nog een "ik ben missing" topic op kattenplaza.nl zetten
daar zijn de mensen zeer begaan en ik heb al diverse manieren met "de ogen van kattenplaza" gezien die toch gevonden werden
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 mei 2006 @ 11:31:48 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38155580
Waar is de poes weg gelopen, leeuwarden of apeldoorn?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_38155602
Update: Ze is nog niet terug..

Ik heb net de dierenopvang gebeld, daar is ze niet (vrij logisch, maar ik kon het altijd proberen),
ook heb ik de dierenambulance weer gebeld.. daar is ze ook niet gevonden.
Ook heb ik op Marktplaats bij vermiste dieren een advertentie gedaan.
Vanavond, als ik thuiskom, ga ik denk ik even wat briefjes ophangen in de supermarkten die in de buurt zijn.
pi_38155621
@Netsplitter:

Ze is weggelopen in Leeuwarden, uit de wijk Huizem-West.
pi_38157797
kijk nou dan ook even op kattenplaza.nl op het forum
en plaats daar even een berichtje.. dat word altidj gelezen door VEEL kattenliefhebbers
jobensaskia.nl
pi_38159215
Tnx, na het aanmelden heb ik direct een bericht geplaatst!
Shit hee, ik ben echt vet in de stress en heb er echt een rotgevoel over

Heeft iemand een idee wat een geschikte tekst is om op een briefje voor in de supermarkt te zetten?
En een tekst voor op een briefje die ik door de bus kan gooien bij mij in de straat?

Ik dacht zelf aan iets van een foto en daarnaast de tekst of ze hem gezien hebben en zo ja wanneer.. ofzo?
pi_38159578
heb je haar al aangemeld bij amivedi?
pi_38159876
Nee, ik wist ook niet wat dat was, totdat ik het in Google intypte..
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn echt honderden websites waar je vermiste dieren op kan geven. Daarom denk ik ook niet dat het internet echt een effectieve manier van het zoeken van je dier is.

Maare, wat zijn jouw ervaringen hiermee dan? Want ik volg het echt niet meer, als die verschillende websites die er zijn!
In iedergeval bedankt voor de tip!
pi_38160179
Ik dacht heel even dat ik je poes kende, ik woon in apeldoorn en er komt hier steeds vaker een poes met de naam Luna binnengewandelt. Maar jouw poes is dus in Leeuwarden weggelopen.

suc6 met zoeken
pi_38160337
Niet grappig
Of is het echt zo? Hoe ziet die eruit dan?
pi_38161352
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:42 schreef Zweefvliegje het volgende:
Niet grappig
Of is het echt zo? Hoe ziet die eruit dan?
Is geen grapje, en hij is rood.
pi_38161878
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:30 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nee, ik wist ook niet wat dat was, totdat ik het in Google intypte..
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn echt honderden websites waar je vermiste dieren op kan geven. Daarom denk ik ook niet dat het internet echt een effectieve manier van het zoeken van je dier is.

Maare, wat zijn jouw ervaringen hiermee dan? Want ik volg het echt niet meer, als die verschillende websites die er zijn!
In iedergeval bedankt voor de tip!
ik werk zelf in een dierenasiel en als mensen bij ons komen vragen of wij hun vermiste dier hebben gevonden, dan vragen wij altijd of ze amivedi hebben ingelicht. als er bij de dierenambulance/dierenasiel een dier binnenkomt met een chip, wordt die op die site geloof ik ingevoerd, dus heb je een beeld van alle vermiste en gevonden dieren in nederland. is er dan een match, dan melden ze dat.

eventueel kan je trouwens ook bij je dierenarts nog kijken of die wat gehoord hebben, maar ik weet niet of je dat al had gedaan..
pi_38162327
overigens.. als ze gechipt is staat ze ook in een database
volgens mij kan je daar op inloggen en aanvinken dat ze vermist is
jobensaskia.nl
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:40:58 #26
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38162730

[ Bericht 51% gewijzigd door Blues op 24-05-2006 14:45:42 (xebro rot es op!) ]
pi_38163737
Ze is inderdaad gechipt.

@Hiena: Waarom naar de dierenarts? Ze staat daar wel in het systeem, maar de chip die ze heeft, die wijst naar het dierenasiel (of naar mij, ik weet het even niet zeker).

Ik zal als ik vanavond thuis ben even die site opzoeken waar ik kan aanvinken dat ze vermist is. Dan heb ik ook die chipcode bij de hand.
pi_38164020
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze is inderdaad gechipt.

@Hiena: Waarom naar de dierenarts? Ze staat daar wel in het systeem, maar de chip die ze heeft, die wijst naar het dierenasiel (of naar mij, ik weet het even niet zeker).

Ik zal als ik vanavond thuis ben even die site opzoeken waar ik kan aanvinken dat ze vermist is. Dan heb ik ook die chipcode bij de hand.
omdat ze stel dat ze aangereden is, ze bij de dierenarts is, en vaak gaan mensen eerst met de kat naar de dierenarts. nou iig, dat is wat ze ook wel eens zeggen bij het asiel maar je moet zelf weten of je dat wil doen :-)
pi_38164323
Owja, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik heb alleen de dierenambulance geprobeerd, en daar was ze gelukkig niet.. ik ga gelijk even bellen!

...Zo, en alweer gebeld... ze hadden haar niet. Ik zal straks ook nog even wat andere dierenartsen bellen. Die die ik net belde is die die bij ons in de buurt zit..
pi_38165384
Onze kat was eens 6 weken weg, kwam thuis, ging voor de koelkast zitten met zo'n hoofd van:
doe mij maar een schoteltje melk, ik heb het wel verdiend.
Daarna bleef ie netjes thuis.... dus blijf hopen!!
pi_38178249
Jeeeeeeeeeeeeee goed nieuws!!! (en een beetje slecht nieuws)

Na 5 dagen van weg zijn, heb ik Luna zojuist toen ik thuiskwam gezien!
Echter ze is weer op dezelfde gekke manier verdwenen als afgelopen vrijdag!

Het ging zo:
Ik kwam thuis, en zag Luna niet. Dus ik denk, die is nog weg.. Wat ik normaal altijd doe als ze er niet is als ik thuiskom, is even met het kattenluikje klepperen. Zo ook nu.
Na een paar tellen, hoor ik gemiauw. Ren ik naar het luikje toe, en YES! Het is Luna!!
Het was alleen heel vreemd. Ze miauwde met een heel raar geluid en ze zag er heel schuw uit. Ze wilde niet naar binnen komen. Ik snelde naar de sleutel zodat ik de deur open kon doen.
Nog voordat ik de sleutel in het slot had, sprintte ze weg, over de schutting bij de buren (dus op dezelfde manier als afgelopen vrijdag).
Ik heb haar niet meer gezien, en kon haar ook niet vinden bij de buren.
Nu ben ik even bij mijn vader eten (kwartiertje verderop) en straks ga ik naar huis in de hoop dat ik haar dan naar binnen kan krijgen.

Het lijkt wel alsof ze bang is om in huis te gaan. Misschien is er wel een andere kat binnengeweest ofzo. In iedergeval heb ik haar eten buiten neergezet, in de hoop dat ze het daar wel eet, en dat ze op de 1 of andere manier weer binnenkomt.
pi_38179328
Je weet in ieder geval dat ze de weg terug kan vinden
Nu rustig afwachten en idd lokken op je gemakje. Met veel geduld moet het lukken
pi_38183757
Hmm ja maar ze is wel heel erg gek!

Tot nu toe heb ik haar niet weer teruggezien. Ook het eten staat daar nog maar zo te staan, onaangegeten.. Heeft iemand ervaringen met zoiets als dit? Hoe lok ik haar hier dan weer heen?
Ik heb geen flauw idee waarnaartoe ze is "gevlucht".
pi_38185095
Laatst was er een topic, dat de buurvrouw iemands kat had "gejat" en het dier bij haar zelf binnen had zitten. Ik hoop voor je dat jij niet zo'n buur hebt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38192929
Ik denk niet dat het aan een buurvrouw (oid) ligt.. ze is tenslotte zelf ervandoor gegaan.
Ze heeft nu nog steeds niks meer van haar laten zien.
Misschien is ze wel gewond/ziek, aangezien katten die pijn hebben, vaak wegkruipen.
Zometeen ga ik even een rondje door de buurt lopen en even bij de buren aanbellen.
pi_38192948
Ook briefjes met foto bij de supermarkt ophangen, misschien heeft iemand goedbedoeld het "arme" beestje in huis genomen,
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_38239974
....Ze is nog steeds niet meer teruggekomen.. Ik maak me toch wel ernstige zorgen.
pi_38240858
Pffff, ik weet hoe je je voelt.
Ik leef erg met je mee, dit is wel zo ongelofelijk klote altijd

Briefjes in de wijk rondbrengen en idd bij supermarkten, op lantaarnpalen etc etc
pi_38241239
De kat van mijn zus is wel eens 8 maanden weggeweest... kreeg wel steeds eten van een of ander iemand in de buurt, maar die kwam nooit op het idee om te bedenken dat die kat misschien van iemand is
pi_38241613
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hmm ja maar ze is wel heel erg gek!

Tot nu toe heb ik haar niet weer teruggezien. Ook het eten staat daar nog maar zo te staan, onaangegeten.. Heeft iemand ervaringen met zoiets als dit? Hoe lok ik haar hier dan weer heen?
Ik heb geen flauw idee waarnaartoe ze is "gevlucht".
ze is denk ik, erg geschrokken idd van iets, en nu in de war.

ik heb mijn kat ooit eens per ongeluk buiten gesloten, en kwam daar pas de volgende ochtend achter ( hij sliep wel eens in de diepe muurkast ergens en ik nam aan dat hij daar lag).

overal lopen zoeken, na 1 dag gevonden achteraan de galerij, 1 etage hoger , op de brandtrap, helemaal paniekerig mauwen, blazen toen ik hem wilde oppakken, net alsof hij me niet herkende.

hij was al eens eerder de galerij op gegaan en gaan struinen over andere etages maar kwam altijd zelf terug, zodra er andere mensen aan kwamen , rende hij gauw naar huis .
alleen die ene keer dus niet, of hij trof een dichte deur aan steeds en is toen in paniek geraakt door ms kinderen die hem opgejaagd hebben of whatever.

voor mij was het natuurlijk makkelijk hem weer thuis te krijgen, want ik wist waar hij zat.
hij wilde niet opgepakt worden, maar liep wel luid mauwend heel voorzichtig met me mee

ik hoop dat je snel ontdekt waar jouw kat zich schuilhoudt, sterkte iig
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_38241849
Ja ik hoop het ook! Ik ben eigenlijk gaan denken dat ze is aangereden ofzoiets.. dat zou ook nog kunnen, dat ze zich daarom schuil houdt ofzo.
Ik DENK te weten waar ze zit, want ze ging over de schutting bij de buurman, en in principe kan ze vanaf daar niet meer zomaar verder. Wat ik heb gezien toen ik daar ging kijken, was dat ze zo de schuilkelder in kon lopen.. dus ik denk dat ze daar zit.
Maar misschien ook wel niet, want toen ik brokjes voor dat gat had neergelegd, waren die na 5 minuten weg (en opgegeten door een andere kat). Dus ik weet het niet!!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:20:18 #42
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_38273577
Wel leuke naam.

Hier in de buurt loopt een katten-kidnapper ( ) rond.
zijn nu al 4 katten verdwenen in 2 weken tijd ofzo, triest.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_38275568
Ik hoor ook vaak als tip de gebruikte kattenbak buiten te zetten voor de vertrouwde lucht, maar ik weet niet of de "originele-Luna-vulling" er nog in zit.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:21:11 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38275619
Ach, wat kost zo'n beestje nou.
Ik ga naar huis.
pi_38275688
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:21 schreef nietzman het volgende:
Ach, wat kost zo'n beestje nou.
Onbetaalbaar heet dat
pi_38275978
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:19 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoor ook vaak als tip de gebruikte kattenbak buiten te zetten voor de vertrouwde lucht, maar ik weet niet of de "originele-Luna-vulling" er nog in zit.
Ja, dat zit er nog wel in alleen ze doet het haast nooit op de bak..

Ik heb haar nog steeds niet weer gezien, maar als het goed is gaat de buurman vanavond als hij weet thuis is even onder zijn huis kijken, of ze daar zit.
Mijn buurman had haar de afgelopen week nog gezien.. gewond.
Helaas wat ik al dacht, maja ik weet niet WAT ze heeft dus ik kan nog niks ondernemen helaas!
pi_38277963
als je haar ( of hem) laatst nog gezien heb, is ze tenminste in de buurt. Ik zou affiches maken (4 op 1 a4 tje) met foto als het kan, dan laten printen (125x) en dan door de buurt heen brengen. gelukkig kunnen konijnen niet weglopen zeg
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:39:51 #48
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38278406
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:27 schreef RacerDKB het volgende:
gelukkig kunnen konijnen niet weglopen zeg
Think again. Misschien niet als ze zielig in een hokje zitten, maar de konijnen die hier in de ren lopen hebben meerdere malen ontsnappingspogingen ondernomen, waarvan enkele succesvol.

Meestal is de hond degene die ze dan 'arresteren' moet. .
Ik ga naar huis.
pi_38293714
Ze is nog niet teruggevonden.. heb haar nu op www.daisyweb.nl opgegeven als vermist, en ook naar Amevedi heb ik een mail gestuurd met alle gegevens van Luna.

---
In de omgeving Huizem-west te LEEUWARDEN (provincie Friesland) is sinds 19-05-2006 een Kat als vermist opgegeven.
Deze Europees Korthaar luistert naar de naam Luna.
Identificatie: 968000001754757. Geboortedatum: 27-11-2003 Kleur: Cypers Grijs Kenmerken: heeft een geel halsbandje om. is mogelijk gewond
U kunt de contactpersoon, E.m. Post, bereiken via telefoonnummer of per email.
---

Even wat foto's:

pi_38293810
Veel assiels afzoeken. De kat van mijn opa was ook een keer heel lang weg, wat voor hem echt ongewoon was. Het bleek dat hij vast had gezeten in een vogelkooi, zo'n grote met allemaal parkieten. Hij had ze allemaal opgegeten en was helemaal verwilderd. De eigenaar van de parkieten probeerde hem te vangen, maar was zo verwilderd dat het niet lukte. Vervolgens had de dierenbescherming hem eruit gehaald en zo belandde hij in een assiel. Daar hebben we hem ook weer gevonden en terug mee naar huis genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')