Hoewel het op-en-neerverhuizen inderdaad een waanzinnige geldverspilling is, teken ik niet. Want op die manier suggereer ik dat ik het wél met een europarlement in Brussel eens zou zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:36 schreef Tsja... het volgende:
(...)
Surf daarom naar: www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling.
Mijn waarde,quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:51 schreef HertogTho het volgende:
Mijn beste,
De EU unie heeft de voorbije decenia alleen maar bewezen dat het welvaart brengt! Weliswaar zijn er, zoals aan ieder democratisch systeem, fouten, naar mijn mening kinderziektes, die gemakkelijk opgelost kunnen worden. Mijn handtekening staat er!
Voor een federaal Europa!
Een propagandafilmpje van de "European Movement" dat onder andere beweert dat we dankzij Europa goedkoper kunnen vliegen? Hoezo dan? Subsidieert de EU de luchtvaartmaatschappijen? En betaal ik dan nog steeds niet indirect voor dat vliegen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:08 schreef HertogTho het volgende:
Naast de vrede?
Wel, om een kleine opsomming te geven:
http://www.whathaseuropedone.org/
en probeer me aub niet te "etiqueren". Ik werk niet voor de EU en ik vind trouwens dat de verspilling van geld op politiek niveau een van de kinderziektes is. Trouwens, dat een EU ambtenaar meer betaalt wordt als een nederlandse ambetenaar is des te logscher. Er word ook veel meer vanverwacht.
Wat een Monty Python ripoff.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:08 schreef HertogTho het volgende:
Naast de vrede?
Wel, om een kleine opsomming te geven:
http://www.whathaseuropedone.org/
en probeer me aub niet te "etiqueren". Ik werk niet voor de EU en ik vind trouwens dat de verspilling van geld op politiek niveau een van de kinderziektes is. Trouwens, dat een EU ambtenaar meer betaalt wordt als een nederlandse ambetenaar is des te logscher. Er word ook veel meer vanverwacht.
Ik vraag me ten zeerste af of de huidige liberalisering en het niveau van concurrentie tussen luchtvaartmaatschappijen ook was ontstaan zonder de EU.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een propagandafilmpje van de "European Movement" dat onder andere beweert dat we dankzij Europa goedkoper kunnen vliegen? Hoezo dan? Subsidieert de EU de luchtvaartmaatschappijen? En betaal ik dan nog steeds niet indirect voor dat vliegen?
Misschien niet, maar de hamvraag is of we er nou gelukkiger door worden. Daarnaast kun je het ook andersom uitleggen: als er slechts weinig aanbieders zijn, is het onvermijdelijk dat de prijzen hoger zijn. Waarom dan? Dan antwoordt menig markt-adept "omdat er geen concurrentie" is. Dat terwijl de kostprijs hetzelfde is...kortom, als er weinig aanbieders zijn naaien bedrijven ons een oor aan omdat iedereen maar in de vraag/aanbod mythe blijft geloven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vraag me ten zeerste af of de huidige liberalisering en het niveau van concurrentie tussen luchtvaartmaatschappijen ook was ontstaan zonder de EU.
Dat liberalisering een goede zaak ik betwist ik niet. Maar naar mijn mening hebben we de EU daar beslist niet voor nodig. Dergelijke afspraken kunnen ook op vrijwillige basis tussen landen gemaakt worden. En wanneer een land hieraan niet mee doet, snijdt het zichzelf in zijn vingers.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vraag me ten zeerste af of de huidige liberalisering en het niveau van concurrentie tussen luchtvaartmaatschappijen ook was ontstaan zonder de EU.
Die had niet ontstaan zonder de EU. Op internationaal gebied kijken landen alleen naar eigenbelang. De EU ziet zichzelf als één groot gebied en kan daardoor makkelijker regelingen maken die beter zijn voor het hele gebied. Ook eigenbelang dus, maar eigenbelang die voor heel Europa geldt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
dat jij niet weet wat de EU heeft gedaan betekent nog niet dat er niks is gebeurd. bijv. mbt het milieu.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een propagandafilmpje van de "European Movement" dat onder andere beweert dat we dankzij Europa goedkoper kunnen vliegen? Hoezo dan? Subsidieert de EU de luchtvaartmaatschappijen? En betaal ik dan nog steeds niet indirect voor dat vliegen?
Voor een beter milieu gezorgd? Hoe dat dan, met al die ambtenaren die op en neer verhuizen van Brussel naar Straatsburg, inclusief het hele circus. Of al die europarlementariërs die nodeloos rondjes vliegen over de wereld? Het is ongelofelijk misplaatst en arrogant om te beweren dat de EU er voor gezorgd zou hebben dat er in Europa vrede heerst. Dat is veeleer een verdienste van de NAVO.
Ach gut, het zal weer eens niet aan die arrogante kut Fransen liggen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:36 schreef Tsja... het volgende:
ZDe enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil.
Inderdaad, wellicht was mijn epistel wat kort door de bocht.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het ligt wat dieper. Straatsburg staat symbool voor de vrede die de EU beoogt. Straatsburg is de hoofdstad van Alzas, een gebied die drie oorlogen tussen Duitsland en Frankrijk veroorzaakt heeft. Door juist het parlement daar te vestigen laat je zien dat beide landen nu door middel van de EU goed samen kunnen gaan.
En momenteel heeft Frankrijk de EU Grondwet verworpen en is de houding tegenover de EU kritisch. De leiders van de EU-lidstaten vinden dit niet echt een goed moment om de Fransen op hun tenen te trappen.
Van iemand die ik ken uit Duitsland.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:05 schreef Mark het volgende:
Bron?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |