Ik twijfel steeds of ik daar ergens en linkje naar deze topics zal zetten, maar ik weet niet hoe dat gaat vallen.quote:
Geeft wel weer aan wat een kleffe zeikbende het is in OUD.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
maar ik weet niet hoe dat gaat vallen.
Nou nou, niet meteen de nieuwe Libelle-vriendjes en -vriendinnetjes van bbd en nikky af gaan brullen, puur alleen omdat ze drachtig zijn. Iedereen begaat wel eens een stommiteit.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:05 schreef Eightball het volgende:
Geeft wel weer aan wat een kleffe zeikbende het is in OUD.
Sorry, te laat...quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:05 schreef Eightball het volgende:
Doe het alstublieft niet, dan krijgen we die zeikstralen hier.
Ik heb OUD niet voor jandoedel uit mijn AT gesloopt.
De meesten wel.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ze zijn niet allemaal van de koetsjiekoe!
Aan het eind van een 9 maanden durende zwangerschap.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wanneer ga jij eigenlijk werpen, BE?
Liefje, staak je pogingen tot opjutten nou maar. Mij krijg je echt niet gek...quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:30 schreef Eightball het volgende:
Hmmz, dat valt me dan weer mee gezien de enorme hoeveelheid hysterici in OUD.
Ik probeer niemand op te jutten, ik spreek gewoon mijn afschuw uit over OUD en over ouders vandaag de dag. Als ik je probeerde op te jutten zou ik vragen waarom jij nog niet in blijde verwachting bent, en of jouw modschap op OUD niet een soort van compensatie is voor het gemis.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Liefje, staak je pogingen tot opjutten nou maar. Mij krijg je echt niet gek...
Ik zou nu de uiterst truttige opmerking kunnen maken 'ik spreek nou nog wel over een paar jaar'.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:34 schreef Eightball het volgende:
Ik probeer niemand op te jutten, ik spreek gewoon mijn afschuw uit over OUD en over ouders vandaag de dag. Als ik je probeerde op te jutten zou ik vragen waarom jij nog niet in blijde verwachting bent, en of jouw modschap op OUD niet een soort van compensatie is voor het gemis.
Je komt nog niet eens in de buurt van Xebro.quote:Is dit één van de befaamde 'Xebro-trucs'? Krijg ik straks nou een ban?
Uhuh.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou nu de uiterst truttige opmerking kunnen maken 'ik spreek nou nog wel over een paar jaar'.![]()
a) Dat is niet zo mooi van Stinkie.quote:Oh, en ik ben nog niet in blijde verwachting omdat stinkie nog niet wil, en uiteraard ben ik mod van OUD ter compensatie.![]()
Kutzooi.quote:Je komt nog niet eens in de buurt van Xebro.![]()
Och, beter zo dan overwacht toch?quote:
Bek houwe, die heb ik in 't vorige topic al gedaanquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Bedankt voor je uiterst contructieve bijdrage.
Ah, wanneer ben jij uitgerekend?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:55 schreef SEMTEX het volgende:
Bek houwe, die heb ik in 't vorige topic al gedaan
quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:59 schreef Ladylike het volgende:
ik mis geloof ik het knijpen in tepels (en voor de man eventueel borsthaar) en trekken aan haren met die nijptangetjes die handjes worden genoemd.
In de allereerste post. Zeg, lees jij die topics wel?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
tepelkloven
quote:Op maandag 22 mei 2006 16:10 schreef yvonne het volgende:
Tepelkloven
quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:23 schreef Eightball het volgende:
Nog even een vraagje over OUD.
Krijg je als mod van OUD nou ook foto's opgestuurd van bevallingen en zo?
Dat je dus in de bloederige brievenbus van een userette zit te kijken?
Ouders die het zo geweldig vinden dat ze menen het met de hele wereld te moeten delen?
(en dat de wereld er ook op zit te wachten..)
Happy happy joy joy.
Ik was al bekeerd tot de kinderloosheid en helemaal na Muus' stukjesquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, wanneer ben jij uitgerekend?
Al lijkt het me een geinig project om te zien wat een meltdown tussen jou en Hoe-die-nie zou opleveren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was al bekeerd tot de kinderloosheid en helemaal na Muus' stukjes![]()
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef SEMTEX het volgende:
*meld* alhoewel ik eigenlijk niet zo heel vaak meer in OUD kom...quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:05 schreef Eightball het volgende:
[..]
Doe het alstublieft niet, dan krijgen we die zeikstralen hier.
Ik heb OUD niet voor jandoedel uit mijn AT gesloopt.
OUD is inderdaad een tyfusforum, Eightball.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:34 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik probeer niemand op te jutten, ik spreek gewoon mijn afschuw uit over OUD en over ouders vandaag de dag. Als ik je probeerde op te jutten zou ik vragen waarom jij nog niet in blijde verwachting bent, en of jouw modschap op OUD niet een soort van compensatie is voor het gemis.
Is dit één van de befaamde 'Xebro-trucs'? Krijg ik straks nou een ban?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft er al een relaas van een vader?
Neuken met zo'n skippybal onder je. Dan maar op d'r zij. Oe ze krijgt het zuur. Dan maar op z'n hondjes. Oe d'r bekken doet zeer.
Bevallen. 15 man in d'r kut wroeten. Je wijf schreeuwt en vloekt en perst naast een kind allemaal smerige troep uit d'r doos. Vooral bloed en heel smerig slijm. Heb je Aliens gezien? Slijm.
En bloed, nooit geweten dat er zoveel bloed uit een kut kan komen. En dan is het kind er. Onder de smerige zooi. Dat moet er zoveel mogelijk op blijven, dat is goed voor het huidjeKrijg je een kind in je hand gedrukt onder het kutbloed en alien slijm
.
En daar zit je dan. Met een kind. Die slaapt 18 uur. Eet 2 uur en jankt er 4.
Die 4 jank uren liggen tussen 2:00 en 6:00. Dan ga je maar die luier van dat kind verschonen. De eerste poep van babies is gitzwart, taai als kauwgum en lijkt in eerste instantie niet zo erg te stinken. Totdat je je 4e luier verschoont en die teerachtige stinkende troep van dat kontje probeert te trekken. Zonder dat dat kind nog harder gaat huilen.
Ondertussen bloed je vrouw rustig verder. En kan ze niet pissen omdat d'r hele kut gesloopt is. Dus ze huilt. En ze gaat depressief naar bed. Met een kapotte kut. En jij blijft over met een jankend kind onder de zwarte kauwgum stront met de meest irritante kraamverzorgster welke je ooit gezien hebt. Die ook nog te besodemieterd is om wat in het huishouden te doen, dus met een huilende vrouw, een jankend kind en een paslm zingende kraamverzorgster op de achtergrond sta je te stofzuigen en vuilniszakken met enorme bebloede maandverbanden weg te pleuren. En boodschappen doen en vreten koken.
En dan ga je gebroken naar bed. En dan komt tussen 02:00 en 06:00 je kind. Onder de stront. En de volgende dag moet je werken. En je collega's hebben geen medelijden. En je vrouw heeft medelijden met zichzelf. En pijn in d'r kut. En je bent zelfs te moe om een ander wijf met een mooi kutje te neuken. Want je bent vader. Van een kind onder de stront.
En op een dag doe je die luier uit en ligt er een afgestorven stuk navelstreng in die luier.
Zwart
Want het is dood.
En je wijf wilt dat uit sentimenteel oogpunt bewaren.
Ow en je moet ook een kinderkamer (1800,-) en een kinderwagen (800,-) en een maxicosi (200,-) en kleertjes (400,-) en allerlei verzorgingszooi, welke je overigenms voor het grootste deel niet ga gebruiken (500,-) en dat is alleen VOORDAT het kind geboren is.
Spijker --> kop.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bedoel je zoiets?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:05 schreef Eightball het volgende:
zeikstralen
Whehehe.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Grijs het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo'n goed/leuk stukje, ik vind het vreselijk banaal.
Echt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Oh ja, mijn vrouw is zwanger van de tweede
Held!quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat dacht je dat Papa2 dan betekende?
Dat je was ontsnapt met de nieuwe liefde van je leven, een andere frisse fruitige pappa met een kindje.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat dacht je dat Papa2 dan betekende?
Mwoah, 'gewoon' een kind krijgen gaat ook aardig in de papieren lopen als ik dat allemaal zo lees.quote:
Maar je kan het weer prostitueren oid. en dan heb je het er zo uit.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:58 schreef poemojn het volgende:
Adopteren is vreselijk duur Duderinnetjemaar ga je gang
quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat je was ontsnapt met de nieuwe liefde van je leven, een andere frisse fruitige pappa met een kindje.,
,
.
Als je dan een paar negertjes neemt, kan je er best een leuk jachtje in vinkeveen aan overhouden!quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar je kan het weer prostitueren oid. en dan heb je het er zo uit.
Gefeliquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Oh ja, mijn vrouw is zwanger van de tweede
Ook meisjes kunnen met een boogje plassen en ook nog heel ver. Precies zo ver als moeders gezicht ongeveer. En dan meteen het eerste lachje er uit gooien. 'Leuk, lachen, over mama geplast. Zou ik ook zo ver kunnen poepen?'quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:22 schreef Insomaniac het volgende:
Haaaaaaai Boe!
Het zou wel leuk zijn als jullie gezegend worden met een zoontje, want die hebben een piemeltje.. Babypiemeltjes hebben een soort detector, waar nog nooit wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Eerst detecteert het babypiemeltje een droge luier en een gebrek aan aandacht. Er wordt in de luier geplast en er kan weer geschreeuwd worden.
Op het moment dat jij boven de baby hangt om zijn luier te verschonen, detecteert het babypiemeltje dat je voor het eerst in een week kotsvrije kleding aan hebt.
Ik begrijp je volkomen, win - win.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar je kan het weer prostitueren oid. en dan heb je het er zo uit.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Pleur op, dat betekent alimentatie betalen, nooit je kind meer zien en uiteindelijk in je zorropak met je dikke 40'ers buik eindigen op Paleis Soestdijk
.
Mijn ideequote:Op woensdag 24 mei 2006 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je dan een paar negertjes neemt, kan je er best een leuk jachtje in vinkeveen aan overhouden!
Maar wat moeten al die sterren dan als liefdadigheid gaan doen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijn idee
En ik bedoel: je doet dan gewoon ook iets goeds voor de wereld en als we nou allemaal zo'n kindje opkopen dan hoeven we nooit meer zappend langs ik noem een Marco Borsato te komen die met tien bolbuikige kindertjes aan zijn Gucci een dramatische oproep doet.
Zo wordt de wereld een stukje mooier en leefbaarder mensen![]()
NIETSquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar wat moeten al die sterren dan als liefdadigheid gaan doen?
Iets met mongooltjes, doet het altijd leuk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Maar wat moeten al die sterren dan als liefdadigheid gaan doen?
Heh, leuk, gezellig, Hans Teeuwen met de Jostiband.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:11 schreef Eightball het volgende:
Iets met mongooltjes, doet het altijd leuk.
Kan ook, maar ik bedoelde meer het BN'ertuig dat op hun Blahnikjes naast een hutje in Burkina Faso staat te vertellen hoe erg het allemaal wel niet is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heh, leuk, gezellig, Hans Teeuwen met de Jostiband.
De bacteriën op een toetsenbord zijn te schadelijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:32 schreef Eightball het volgende:
Maar goed, we raken ernstig offtopic.
Ik kom Nikky helemaal niet tegen in deze boeiende reeks.
Zou dat een soort van zelfbescherming zijn of toch gewoon schijterigheid?
quote:
De bovenstaande angstaanjagende passages van MUUS en consorten deren me niet, maar in dit soort vrouwelijke onzin ga ik echt geen trek hebben eh.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er al een relaas van een vader?
Neuken met zo'n skippybal onder je. Dan maar op d'r zij. Oe ze krijgt het zuur. Dan maar op z'n hondjes. Oe d'r bekken doet zeer.
Slapen die mormels 18 uur johquote:En daar zit je dan. Met een kind. Die slaapt 18 uur. Eet 2 uur en jankt er 4.
quote:Ow en je moet ook een kinderkamer (1800,-) en een kinderwagen (800,-) en een maxicosi (200,-) en kleertjes (400,-) en allerlei verzorgingszooi, welke je overigenms voor het grootste deel niet ga gebruiken (500,-) en dat is alleen VOORDAT het kind geboren is.
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef SEMTEX het volgende:
Nou...quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Neuken met zo'n skippybal onder je.
WTFquote:
Ik verslikte me in m'n bierquote:
Dat geld geef je uit, om zodra het kind is geboren, het kind zo stil mogelijk te houden zodat je er geen last van hebt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:Ow en je moet ook een kinderkamer (1800,-) en een kinderwagen (800,-) en een maxicosi (200,-) en kleertjes (400,-) en allerlei verzorgingszooi, welke je overigenms voor het grootste deel niet ga gebruiken (500,-) en dat is alleen VOORDAT het kind geboren is.
Sterker nog.... een kind kost ¤ 60.000,- tot zijn/haar 18equote:Op woensdag 24 mei 2006 21:24 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat geld geef je uit, om zodra het kind is geboren, het kind zo stil mogelijk te houden zodat je er geen last van hebt.
Een hele snelle rekensom vertelt me dat je voor dat geld een jaar lang een kamer kan huren ergens lekker in de buurt van een kroeg. Als je slim bent hou je het bij een maximale huur van 300 euro, dan hou je nog ruim 8 euro per maand over voor alimentatie.
Dat is dus een jaar lang gratis wonen en rust. (behalve in de kroeg)
Na een jaar kost een kind nog meer geld, dus kan je ruimer gaan wonen.
Dat is vast berekend op de vaste kosten. De extra's die tegenwoordig nodig zijn om een kind verantwoord en volgens alle nieuwe opvoedkundige regels op te voeden (lees, te voorzien in de behoeftes), zijn daar vast niet bij inbegrepen. Je komt niet meer weg met 280 euro per maand. Dat is voldoende voor de eerste levensbehoefte. De extra's (of hoognodige) is daar vast niet in me begrepen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterker nog.... een kind kost ¤ 60.000,- tot zijn/haar 18e
En dan begint de goedkope tijd van studeren...quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterker nog.... een kind kost ¤ 60.000,- tot zijn/haar 18e
En waar heb ik gezegt dat ik de plee niet zou mogen schoonmaken?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels al achter Dirk, ik ben er achter. Gelukkig maak ik de komende maanden veel overuren..
Ze mag nu ze sinds een week weet dat ze zwanger is opeens niet meer tillen, bukken (kop maar in), ze mag de kattenbak niet meer schoonmaken vanwege zogenaamde bacterien die het kind zouden kunnen schaden, chloor is slecht dus de wc zou ik mogen schoonmaken (ha-ha, ik schijt nog liever in een pamper) en nog meer van dat soort vrouwekul..
O jullie klinken al heel lang getrouwdquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:24 schreef nikky het volgende:
[..]
En waar heb ik gezegt dat ik de plee niet zou mogen schoonmaken?.
En die kattenbak. Ach je bent er nu al bijna nooit. Dus wie doet hem denk je?
Goed idee.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:18 schreef Loedertje het volgende:
Nikky, neem gewoon een keizersnede dan blijf je maagdelijk strak en heb je geen ingescherude poes![]()
Het kan natuurlijk ook zomaar gebeuren dat je baby totaal geen voedsel binnen kan houden en iets meer weegt als een pak suiker.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:14 schreef Anosmie het volgende:
Voordeel van de keizersnee is wel dat je nog even in het ziekenhuis moet blijven. En daar hebben ze 'bezoekuur'.
Dus niet van 's ochtends 9 (want met een kind ben je toch vroeg uit de veren) tot 's avonds 11(want zo'n kind krijgt natuurlijk nog een avondvoeding dus ben je nog wel even wakker..)
Je kunt gewoon (net als alle getrouwde mannen van zo'n uitgelubberde doos met zwangerschapstriemen over d;r hele lijf ) vreemdgaanquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Pleur op, dat betekent alimentatie betalen, nooit je kind meer zien en uiteindelijk in je zorropak met je dikke 40'ers buik eindigen op Paleis Soestdijk
.
Dat begint al goed . . .quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:24 schreef nikky het volgende:
En die kattenbak. Ach je bent er nu al bijna nooit. Dus wie doet hem denk je?![]()
Ik heb weer wat materiaal voor de gesprekken met mijn vrienden die onlangs vader zijn geworden. Dat is ook zoiets. Die kunnen alleen nog maar over dat zielig hoopje mens ouwenelen. En dat het zo fijn is, zo met het gezinnetje.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
En zo dunt de groep mensen waar je nog eens lekker mee kan doorzakken steeds verder uit. En eerst denk je nog: "Kom, dan gaan we gewoon bij hun langs." Maar als je dan weer eens om 10 uur buitengezet wordt met (als je mazzel hebt) 1 pilsje achter de kiezen na de koffie besef je je dat er geen redden meer aan is en haal je hun nummers ook maar uit je telefoon.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb weer wat materiaal voor de gesprekken met mijn vrienden die onlangs vader zijn geworden. Dat is ook zoiets. Die kunnen alleen nog maar over dat zielig hoopje mens ouwenelen. En dat het zo fijn is, zo met het gezinnetje.
Het buiten gezet worden, dient wel heel zachtjes te gebeuren. Het kwartiertje in de deuropening na lullen met een biertje in je hand is voorbij. Anders wordt de kleine wakker. Of je trouwens niet wil toeteren als je weg rijdt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En zo dunt de groep mensen waar je nog eens lekker mee kan doorzakken steeds verder uit. En eerst denk je nog: "Kom, dan gaan we gewoon bij hun langs." Maar als je dan weer eens om 10 uur buitengezet wordt met (als je mazzel hebt) 1 pilsje achter de kiezen na de koffie besef je je dat er geen redden meer aan is en haal je hun nummers ook maar uit je telefoon.
In de OP van wachten op het 2e streepjequote:Op woensdag 24 mei 2006 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik twijfel steeds of ik daar ergens en linkje naar deze topics zal zetten, maar ik weet niet hoe dat gaat vallen.
Pilsje?quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En zo dunt de groep mensen waar je nog eens lekker mee kan doorzakken steeds verder uit. En eerst denk je nog: "Kom, dan gaan we gewoon bij hun langs." Maar als je dan weer eens om 10 uur buitengezet wordt met (als je mazzel hebt) 1 pilsje achter de kiezen na de koffie besef je je dat er geen redden meer aan is en haal je hun nummers ook maar uit je telefoon.
Dus er is hoop?quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb weer wat materiaal voor de gesprekken met mijn vrienden die onlangs vader zijn geworden. Dat is ook zoiets. Die kunnen alleen nog maar over dat zielig hoopje mens ouwenelen. En dat het zo fijn is, zo met het gezinnetje.
Ja hoor, alle hoop dat je zo'n navelstaarderig stel wordt dat alleen nog maar over hunquote:
Die dan met tranen in hun ogen vertellen dat ze nu pas mens zijn gewordenquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En daarom heb ik je nummer dus ook nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pilsje?
Opvolg melk kan je krijgen.
En nou optyfen, ik wil naar m'n nest.
* cola en chips pakt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:24 schreef nikky het volgende:
[..]
En die kattenbak. Ach je bent er nu al bijna nooit. Dus wie doet hem denk je?
Dat is dus ook één van de redenen dat ik geen kinderen wil.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die dan met tranen in hun ogen vertellen dat ze nu pas mens zijn geworden
Uiteraard zijn wij brullend van het lachen in de kroeg belandt. Wij wel. Wij hebben geen oppas nodig.
Jij denkt dat ik ze geloof?quote:
Ik trek nog een biertje openquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En daarom heb ik je nummer dus ook niet.
Net ook gedaan!!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |