Lekker beeld heb jij van je familie.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Prima, ik vind ook dat je je als ouders zijnde je kinderen moet steunen.
Maar dan moet je als kinderen ook je ouders steunen als die dat nodig hebben.
Wat dat betreft geven vele kinderen dan toch niet thuis.
Wat dat betreft kijken de meeste mensen naar hun eigen straatje en zijn ze erg gierig en egoistisch ten opzichte van anderen
Maar de hele IBG klopt nietquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik kan het samenvatten in de volgende opmerking, denk ik.
Men maakt bij de regels gebruik van een theorie, een standaard. Voor een paar uitzonderingen wordt iets bedacht. Maar ondanks dat weet men het nog zo voor elkaar te krijgen, dat er maar weinig goed geregeld is bij wet. Plus dat er dus heel veel situaties niet benoemd zijn.
En dan nog weten ze er zo'n enorme papierwinkel van te maken, da's best knap![]()
Je moet op kamers gaan. Dat is veel beter voor jezelf. Hopelijk komen je ouders ook tot dat inzicht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:40 schreef Intergalactrick het volgende:
Gisteravond nog een gesprek gehad. Ze zouden deze week samen met mij eens gaan zoeken naar alle kosten en naar alle inkomsten. Een aanvullende beurs zit namelijk wel in het vooruitzicht, echter weet ik dit niet zeker omdat dit inkomensafhaneklijk is. Dat kunnen m'n ouders dus beter zelf uitzoeken.
Verder willen ze niet dat ik ga lenen.. Maar ik wil toch echt op kamers. Dat gaat dus nog een beetje lastig worden.
Zonder nou direct lullig te willen zijn lijkt mij hier eerder het probleem bij je ouders/ma te liggen dan bij de overheid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Me ma zit de hele dag thuis "nix" te doen en me Pa hard werken...
Tjah en bij mij ma hoef ik niet aan te komen, neej die gaat 10x per jaar op vakantie met d'r vriend maar een cent in mijn toekomst steken? Nee, ga maar naar het loket van je pa.
...
Nee, in dat opzicht is die hele overheid een.
Plus dan kan je ook je studiekosten aftrekken van de belasting.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:14 schreef Byte_Me het volgende:
Als je ouders weigeren te betalen kun je geloof ik aanvullende beurd krijgen. moet er wel het een en ander zwart op wit staan. Verder kun je een goed bijbaantje zoeken, het liefst eentje waarbij je ook nog kunt studeren, nachtportier bijvoorbeeld. En als laatste kun je altijd nog lenen bij IBG. Heb ik zelf ook gedaan.
Tuurlijk, en de rest van het jaar heb je geen kosten. 500 euro boeken per jaar kan trouwens alleen als je al je boeken kopieert.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:27 schreef Paulusch het volgende:
En terecht!
Ik moet ook alles zelf gaan betalen, daar werk ik dan ook voor en heb ik later des te meer profijt van.
Bovendien, zoveel is 1500 euri collegegeld + 500/800? boeken ook weer niet, in de zomervakantie een beetje werken en je hebt het bij elkaar.
Om een beetje lekker te kunnen leven kan je of gaan werken of lenen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:03 schreef Intergalactrick het volgende:
Iedereen heeft het er dus over dat ik moet gaan lenen. Dit wil ik zelf natuurlijk zoveel mogelijk gaan vermijden. Maar als ik op kamers ga, dan is dat onomkombaar. Maar hoe kan ik mijn ouders uitleggend at ik echt op kamers 'moet' en dat ik dus moet lenen om een beetje leker te kunnen leven?
Of je moeder natuurlijk...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:12 schreef Brembo het volgende:
Nee, in dat opzicht is die hele overheid een.
Ik woonde ook op mezelf tijdens mijn studie en heb mijn studie zelf betaald. En inderdaad 20 uur per week werken deed ik voornamelijk om die kosten te dekken. Geleend heb ik pas in mijn laatste jaar toen ik geen stufi meer kreeg. Het kan wel, maar breed heb je het niet. Een studie is dan ook een investering in jezelf.quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:03 schreef Intergalactrick het volgende:
Iedereen heeft het er dus over dat ik moet gaan lenen. Dit wil ik zelf natuurlijk zoveel mogelijk gaan vermijden. Maar als ik op kamers ga, dan is dat onomkombaar. Maar hoe kan ik mijn ouders uitleggend at ik echt op kamers 'moet' en dat ik dus moet lenen om een beetje leker te kunnen leven?
Heb jij het topic wel gelezenquote:Op donderdag 25 mei 2006 02:02 schreef theaviator het volgende:
het gaat erom wat jij belangrijk vindt,als je niet wilt studeren moet je dat ook durven zeggen
dus als je ouders wel hadden aangeboden om te betalen had je dat aanbod afgeslagenquote:Op donderdag 25 mei 2006 02:19 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Mijn ouders kunnen het makkelijk betalen maar ze willen het niet. En terecht ook! Investeren in je opleiding moet uit jezelf komen en niet omdat ouders vinden dat hun kinderen moeten studeren. Daar krijg je dus de luie studenten van. Mensen die het zelf moeten betalen zijn veel gemotiveerder en leggen alleen daarom al een veel steviger basis voor de arbeidsmarkt.
volgens mij zeg je dit alleen maar omdat jij het zelf moet betalen...quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:19 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Mijn ouders kunnen het makkelijk betalen maar ze willen het niet. En terecht ook! Investeren in je opleiding moet uit jezelf komen en niet omdat ouders vinden dat hun kinderen moeten studeren. Daar krijg je dus de luie studenten van. Mensen die het zelf moeten betalen zijn veel gemotiveerder en leggen alleen daarom al een veel steviger basis voor de arbeidsmarkt.
Ik ken de waarde van geld maar al te goed. Spaar al een tijdje, maar ben niet van plan dit aan het collegegeld te moeten gaan uitgeven. Maar goed, eigenlijk heb ik het al opgelost met m'n ouders wat collegegeld en boekengeld betreft.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
heb vroeger niks hoven betalen, sturdeerde dan ook niet.... dat scheelt misschien, ben toen ik 18 was gaan leren en werken, mijn baas betaald altijd alle opleidingen en cursussen en daarnaast krijg ik gewoon salaris...
moest vroeger al wel alles zelf kopen om de waarde van geld te leren kennen, moest van mijn ouders, dat is wat ouders van TS nu ook willen bereiken.... lijkt mij....
Ik wilde 't zelf niet zeggen, maar gelukkig doe jij het toch wel.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:43 schreef Johnns het volgende:
[..]
volgens mij zeg je dit alleen maar omdat jij het zelf moet betalen...
als je ouders het wilden betalen had je vast gezegd "nee, ik wil zelf investeren in mijn toekomst, zodat ik later niet lui wordt en een stevige basis leg voor de arbeidsmarkt.'"![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |