abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38287922
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:39 schreef Karzeuler het volgende:
he, dat commando sudo apt-get install 'naam' werkt ook bij kdetv
met welke progs werkt dat wel en met welke niet?
Dat werkt alleen met de programma's die in de ubuntu software repositories zitten. En dat zijn er een hele hoop. Je zou op zich eens op http://packages.ubuntu.com kunnen kijken... of anders eens synaptic kunnen opstarten... of eens de Ubuntu FAQ doornemen. Of je zou eens kunnen googlen ofzo......
Unox, the worst operating system.
  zondag 28 mei 2006 @ 00:10:45 #202
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38288840
Dat KDETV is perfect
haarscherp beeld (beter dan winTV enzo), makkelijk menu en goed te configureren

dat probleem is dus ook weer opgelost
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 28 mei 2006 @ 00:18:38 #203
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38289120
Ubuntu, Mandriva, Suse, Fedora, Mepis, Linspire, Xandros.

Dit zijn in mijn ogen toch wel de meest makkelijke distro's.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 28 mei 2006 @ 00:25:50 #204
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38289371
sudo apt-get install mythtv werkt ook
het configureren schijnt gelovik weer heel moeilijk te zijn
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_38292720
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ubuntu, Mandriva, Suse, Fedora, Mepis, Linspire, Xandros.

Dit zijn in mijn ogen toch wel de meest makkelijke distro's.
Fijn dat je de hele thread hebt gelezen
  zondag 28 mei 2006 @ 16:12:41 #206
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38303677
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:38 schreef CasB het volgende:

[..]

Fijn dat je de hele thread hebt gelezen
TS stelt een vraag en ik geef antwoord, daar heeft de rest van het topic niks mee te maken.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 28 mei 2006 @ 16:23:53 #207
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38303943
Zo, alles gaat nu op rolletjes van een leie dakje, gelikt en pikobello. Het is nu al beter dan Windows Vista ooit zal kunnen zijn, zelfs al zou M$ het gratis op de markt brengen

.Alleen mis ik nog iets. Maar mischien bestaat het al. Dus bij deze:
Toen ik nog onder het slavenjuk van de grote boze farao windows zuchte had ik een handig tooltje waarmee ik een lijstje van diverse RSS feeds kon importeren en die stonden dan als 'n lijstje van links op mijn desktop (als ik er op klikte kwam het hele verhaal dan in een browserwindow tevoorschijn) en het werdt regelmatig ververst.

Ik heb al een beetje rondgesnuffelt en tot nu toe alleen progs waarmee je rss feeds in het prog zelf kan lezen en niet vanaf de desktop

als iemand wat weet?
  zondag 28 mei 2006 @ 16:29:05 #208
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38304081
Karzeuler probeer eens gdesklets Kun je meen ik RSS feeds mee op je balk zetten.
(uit mijn hoofd dus geen garanties )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_38304131
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:23 schreef Karzeuler het volgende:
Zo, alles gaat nu op rolletjes van een leie dakje, gelikt en pikobello. Het is nu al beter dan Windows Vista ooit zal kunnen zijn, zelfs al zou M$ het gratis op de markt brengen

.Alleen mis ik nog iets. Maar mischien bestaat het al. Dus bij deze:
Toen ik nog onder het slavenjuk van de grote boze farao windows zuchte had ik een handig tooltje waarmee ik een lijstje van diverse RSS feeds kon importeren en die stonden dan als 'n lijstje van links op mijn desktop (als ik er op klikte kwam het hele verhaal dan in een browserwindow tevoorschijn) en het werdt regelmatig ververst.

Ik heb al een beetje rondgesnuffelt en tot nu toe alleen progs waarmee je rss feeds in het prog zelf kan lezen en niet vanaf de desktop

als iemand wat weet?
superkaramba heeft wat widgets die dat kunnen. moet je ff kijken op kde-look.org gebruik het nooit dus weet ook niet of dit voldoet, misschien andere die een betere oplossing hebben.

Mythtv bijna lopen nu op kubuntu, het was een gedoe met de oude howto's maar hoop dat ie zo beeld geeft in 5 min
pi_38304170
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:29 schreef wdn het volgende:
Karzeuler probeer eens gdesklets Kun je meen ik RSS feeds mee op je balk zetten.
(uit mijn hoofd dus geen garanties )
Hij is KDE minded Maar idd dat prg zou ook kunnen
pi_38304192
BTW geen tijd voor een [LINUX] Slowchat draad ofzo?
  zondag 28 mei 2006 @ 16:32:29 #212
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38304198
kde kent ook zoiets.

brb
pi_38304237
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:32 schreef wdn het volgende:
kde kent ook zoiets.

brb
Karamba
  zondag 28 mei 2006 @ 16:35:38 #214
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38304291
lol

ik kom de meest leuke dingen tegen

Commando:

df /dev/hda1 | egrep -o "..%" | egrep -o ".." | grep -v "se"

(hda1 vervangen door je eigen schijf)
Resultaat:
rinzwind@discworld:~$ df /dev/hdd5 | egrep -o "..%" | egrep -o ".." | grep -v "se"

5

En dat is het % schijf in gebruik

Hier een manier op met LEDs een signaal te krijgen indien er een nieuw topic in een RSS feed is
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=158265&highlight=rss+kde

edit: oh ja Karamba
  zondag 28 mei 2006 @ 20:41:34 #215
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38311828
heb gdesklets geinstalleert
zal er later ff naar kijken wat ik ermee kan

eerst ff MI:II kijken op Veronica (KDETV rulez)
pi_38314632
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:35 schreef wdn het volgende:
df /dev/hda1 | egrep -o "..%" | egrep -o ".." | grep -v "se"
1df | awk '$1=="/dev/hda1" { print $5 }'

en als je die % kwijt wil, kun je dit er achter plakken
1| sed -e 's/%//'
pi_38334275
Heb eindelijk mythtv runnen op mijn kubuntu dapper install, was wel ff een gedoe maar het werkt.

Volgende projects is op de andere pc de frontend mythtv zetten en connecten met de backend, lijkt me makkelijk. En daarna mij xbox klaar maken voor mythtv.

Voor een alpha versie loopt ie al aardig goed, ( 4 jaar alpha hehe ) mooi stukje werk.

Zal later ff de howto's linken hier die ik heb gebruikt.
pi_38334876
Ik heb eindelijk op mijn werk dat hoerige kut freebsd erafgeflikkerd en ook lekker op xubuntu dapper overgestapt. Ik werd er zo schijtziek van dat bijv een upgrade van firefox 3 dagen aan compileertijd kostte (ik overdrijf niet), en die eeuwige dependency problemen
Grijs haar kreeg ik er van, wat zeg ik: KAAL werd ik ervan. Nu niet meer.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:11:54 #219
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38335854
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:48 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb eindelijk op mijn werk dat hoerige kut freebsd erafgeflikkerd en ook lekker op xubuntu dapper overgestapt. Ik werd er zo schijtziek van dat bijv een upgrade van firefox 3 dagen aan compileertijd kostte (ik overdrijf niet), en die eeuwige dependency problemen
Grijs haar kreeg ik er van, wat zeg ik: KAAL werd ik ervan. Nu niet meer.
"Hair ain't where it's at..."

Ik ben nogsteeds erg te spreken over Kubuntu, maar wacht ook met veel spanning op NLD10, dat zou er wel eens voor zorgen dat ik weer van KDE afstap... Veel grafische geilheid en volgens mij ook erg verbeterde bruikbaarheid...

Wat de beste distro is is natuurlijk erg persoonlijk, net als de vraag wat bijvoorbeeld de beste mobiele telefoon of auto is; wat wil je er mee en wat zijn je persoonlijke voorkeuren (if any)...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:23:50 #220
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38336237

Ik vind dat het er best wel gelikt uitziet...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38336463
Ieder zijn eigen smaak, want ik vind freebsd (en gentoo) heerlijk En ik vind bovenstaande plaatjes veel te gelikt, dan pak ik mijn mac er wel bij
pi_38336599
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:35 schreef dryfit het volgende:
Volgende projects is op de andere pc de frontend mythtv zetten en connecten met de backend, lijkt me makkelijk. En daarna mij xbox klaar maken voor mythtv.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik wil het ook eens proberen. Ik vraag me trouwens af hoe goed dat gaat met netwerk verkeer, tenslotte douw je de hele video stream over je netwerk. Maar mpeg-2 van 3 a 4 Mbit/s zou toch wel redelijk over een 100Mbit/s moeten kunnen gaan.
pi_38337115
quote:
Op maandag 29 mei 2006 16:30 schreef devzero het volgende:
Ieder zijn eigen smaak, want ik vind freebsd (en gentoo) heerlijk En ik vind bovenstaande plaatjes veel te gelikt, dan pak ik mijn mac er wel bij
Tja freebsd is retestabiel en secure enzo, prima voor X loze servers, maar voor desktops...
Ik wilde dus op een 6.0-release systeem firefox 1.0 upgraden naar 1.5. Dus ik doe dat via de ports. Een heleboel dependencies, die ik dan maar met de hand heb gefixt. Een dag later was het klaar... En toen startte niks meer op: firefox, evolution, alle gnome apps en alle xfce apps knalden eruit met een bestandje dat ze misten. Dus ik mijn hele systeem rebuilden met portmanager (volgens google was dat de oplossing), dat duurde 2 dagen en daarna was ik nog geen klap verder. Toen heb ik dapper erin geramd en binnen anderhalf uur had ik een volledig werkend en up to date systeem dat beter werkte dan freebsd ooit heeft gewerkt.

Het was niet de eerste keer dat ik gekloot met upgraden heb, elke fucking keer hetzelfde liedje terwijl ik het volgens het boekje doe. Bijna altijd had het extra werk nodig. Compiles die falen, dependencies die niet vervuld kunnen worden.. en dan draaide ik dus altijd stable versies. Vergelijk dat eens met apt... nog nooit problemen gehad, dependencies gaan altijd goed, en het is binnen een paar minuutjes klaar. Dat hele idee achter zelf compileren heb ik nooit begrepen. Snelheidsverschil merk je echt niet en het duurt gewoon tering lang. Je krijgt er niks voor terug...
pi_38337492
Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad met portupgrade. Maar als ik upgrade, dan doe ik ook meestal het hele systeem. Enige probleem wat ik ooit heb gehad (met gentoo) was dat hij automatisch mysql had geupgrade van 4.x naar 5. Terwijl het programma wat het nodig had toen nog helemaal niet met 5 om kon gaan (mythtv).

Dat zelf compileren maakt weinig uit voor performance; ik heb alleen het idee dat ik meer controle over het systeem heb (of dat ook zo is, is een 2de ). Misschien probeer ik ubuntu wel eens een keertje.

edit: overigens lijkt het me sterk dat je zelfs met ubuntu nooit last van upgrade problemen kunt krijgen, dat is een beetje het probleem met alle dependencies tussen alle programmaas/libraries.
pi_38338290
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:07 schreef devzero het volgende:
edit: overigens lijkt het me sterk dat je zelfs met ubuntu nooit last van upgrade problemen kunt krijgen, dat is een beetje het probleem met alle dependencies tussen alle programmaas/libraries.
Toen dapper nog erg beta was heb ik wel eens gehad dat ik een aantal pakketten niet kon installeren omdat nog niet alle dependencies beschikbaar waren. Het ging toen om een klok-plugin en een weer-plugin voor in de taakbalk dus essentieel was het niet. Dat duurde een paar weken en toen ging alles spontaan weer goed. Zoiets heb ik ook wel eens met Debian unstable gehad. Maar dat zijn de enige problemen die ik ooit met ubuntu/apt heb gehad.

Under freebsd had ik altijd problemen met evolution. Dan had je een volledige portupgrade gedaan, dagen stond de pc te stampen, en dan kwam hij bij evolution en dan kreeg je doodleuk de melding "port mail/evolution is marked as BROKEN: fails to compile on 4.11" Wel g*dverdomme!!! Wat moet je daar dan mee, dat is toch gewoon kut met peren! Zeker als het om je werkpc gaat en je 2 GB aan mail in evolution hebt staan die je nodig hebt...

En dan denk je: ik upgrade wel naar 5. Sources downloaden, rebuild world, gaat goed, install world, ERROR! En daarna doet zelfs ls niks meer, core dumps bij alles wat je doet.... Dan maar een schone 6.0 install, en dan probeer je firefox "eventjes" te upgraden....

Nee fijn os hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')