Dat werkt alleen met de programma's die in de ubuntu software repositories zitten. En dat zijn er een hele hoop. Je zou op zich eens op http://packages.ubuntu.com kunnen kijken... of anders eens synaptic kunnen opstarten... of eens de Ubuntu FAQ doornemen. Of je zou eens kunnen googlen ofzo......quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:39 schreef Karzeuler het volgende:
he, dat commando sudo apt-get install 'naam' werkt ook bij kdetv
met welke progs werkt dat wel en met welke niet?
Fijn dat je de hele thread hebt gelezenquote:Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ubuntu, Mandriva, Suse, Fedora, Mepis, Linspire, Xandros.
Dit zijn in mijn ogen toch wel de meest makkelijke distro's.
TS stelt een vraag en ik geef antwoord, daar heeft de rest van het topic niks mee te maken.quote:
superkaramba heeft wat widgets die dat kunnen. moet je ff kijken op kde-look.org gebruik het nooit dus weet ook niet of dit voldoet, misschien andere die een betere oplossing hebben.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:23 schreef Karzeuler het volgende:
Zo, alles gaat nu op rolletjes van een leie dakje, gelikt en pikobello. Het is nu al beter dan Windows Vista ooit zal kunnen zijn, zelfs al zou M$ het gratis op de markt brengen
.Alleen mis ik nog iets. Maar mischien bestaat het al. Dus bij deze:
Toen ik nog onder het slavenjuk van de grote boze farao windows zuchte had ik een handig tooltje waarmee ik een lijstje van diverse RSS feeds kon importeren en die stonden dan als 'n lijstje van links op mijn desktop (als ik er op klikte kwam het hele verhaal dan in een browserwindow tevoorschijn) en het werdt regelmatig ververst.
Ik heb al een beetje rondgesnuffelt en tot nu toe alleen progs waarmee je rss feeds in het prog zelf kan lezen en niet vanaf de desktop
als iemand wat weet?
Hij is KDE mindedquote:Op zondag 28 mei 2006 16:29 schreef wdn het volgende:
Karzeuler probeer eens gdeskletsKun je meen ik RSS feeds mee op je balk zetten.
(uit mijn hoofd dus geen garanties)
quote:Op zondag 28 mei 2006 16:35 schreef wdn het volgende:
df /dev/hda1 | egrep -o "..%" | egrep -o ".." | grep -v "se"
1 |
1 |
"Hair ain't where it's at..."quote:Op maandag 29 mei 2006 15:48 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb eindelijk op mijn werk dat hoerige kut freebsd erafgeflikkerd en ook lekker op xubuntu dapper overgestapt. Ik werd er zo schijtziek van dat bijv een upgrade van firefox 3 dagen aan compileertijd kostte (ik overdrijf niet), en die eeuwige dependency problemen
Grijs haar kreeg ik er van, wat zeg ik: KAAL werd ik ervan. Nu niet meer.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik wil het ook eens proberen. Ik vraag me trouwens af hoe goed dat gaat met netwerk verkeer, tenslotte douw je de hele video stream over je netwerk. Maar mpeg-2 van 3 a 4 Mbit/s zou toch wel redelijk over een 100Mbit/s moeten kunnen gaan.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:35 schreef dryfit het volgende:
Volgende projects is op de andere pc de frontend mythtv zetten en connecten met de backend, lijkt me makkelijk. En daarna mij xbox klaar maken voor mythtv.
Tja freebsd is retestabiel en secure enzo, prima voor X loze servers, maar voor desktops...quote:Op maandag 29 mei 2006 16:30 schreef devzero het volgende:
Ieder zijn eigen smaak, want ik vind freebsd (en gentoo) heerlijkEn ik vind bovenstaande plaatjes veel te gelikt, dan pak ik mijn mac er wel bij
Toen dapper nog erg beta was heb ik wel eens gehad dat ik een aantal pakketten niet kon installeren omdat nog niet alle dependencies beschikbaar waren. Het ging toen om een klok-plugin en een weer-plugin voor in de taakbalk dus essentieel was het niet. Dat duurde een paar weken en toen ging alles spontaan weer goed. Zoiets heb ik ook wel eens met Debian unstable gehad. Maar dat zijn de enige problemen die ik ooit met ubuntu/apt heb gehad.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:07 schreef devzero het volgende:
edit: overigens lijkt het me sterk dat je zelfs met ubuntu nooit last van upgrade problemen kunt krijgen, dat is een beetje het probleem met alle dependencies tussen alle programmaas/libraries.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |