abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2482996
DEN HAAG - Op de gisteren uitgezonden video-opname maakt Osama bin Laden een intrigerende verwijzing naar Nederland. Daar zouden sinds 11 september 'in een van de centra' meer mensen zich tot de islam hebben bekeerd dan de afgelopen elf jaar. Het valt op dat Bin Laden het alleen had over Nederland en het is onduidelijk wat hij bedoelt met 'een van de centra'. Hij haalt zijn informatie uit 'sommige media'.

Bin Laden is niet de enige die vermoedde dat de aanslagen een gunstige uitwerking zouden hebben voor de islam. Recent waren er op Arabische tv-zenders geregeld mensen, die de aanslagen wel afkeurden, maar toch hoopten dat ze in Europa en Amerika nieuwsgierigheid zouden wekken naar de islam. Volgens Bin Laden hadden de aanslagplegers met hun daden een non-verbale toespraak gehouden, die meer invloed had dan alle andere toespraken. Blijft de vraag waarom hij nu juist Nederland eruit pikte.

Na 11 september zijn allerlei organisaties genoemd die banden zouden hebben met de organisatie Al-Kaida van Bin Laden. Afgezien daarvan zijn er vooral twee migrantengroepen die interssant kunnen zijn: Egyptenaren en Magribijnen (Tunesiërs, Algerijnen en Marokkanen). De Egyptenaren in Nederland vertonen een redelijk getrouw spiegelbeeld van de verhoudingen in Egypte zelf. Er zijn daarom ook hier aanhangers van twee groepen, die relaties hebben of hebben gehad met Bin Laden. De grootste daarvan is de Gama'ah Islamia, die tot 1998 een knipperlichtrelatie had met de Saoedische terreurbaas. In 1998 brak de Gama'ah definitief met hem. De organisatie beëindigde ook haar guerrilla in Egypte, hoewel niet iedereen het daarmee eens was.

Een andere, kleinere Egyptische organisatie, de Islamitische Djihad, bleef Bin Laden trouw. De leider, de arts Aiman Al-Zawahri, is de 'luitenant van Bin Laden'. Enige jaren terug waren er berichten over banden tussen Bin Laden en een Algerijnse guerrillagroep, die actief was onder de Berbers. Bin Laden zou toen hebben gepleit voor een einde aan de moordpartijen in dorpen, die Algerije toen teisterden. De Saoediër vond dat de strijd tegen de vijand moest worden gericht, niet tegen medemoslims.

In Nederland bevinden zich aanhangers van al deze en andere radicale groepen. Ze voelen zich vaak aangetrokken tot de radicale salafi-moskeeën, die elk samenwerkingsverband met andere moskeeën of niet-islamitische maatschappelijke organisaties afwijzen. Doelt Bin Laden daarop als hij het heeft over 'een van de centra'? Bedoelt hij met mensen die 'de islam aanvaarden' bekeerlingen of zijn het moslims die hun geloof serieus zijn gaan nemen? Een andere mogelijkheid is dat zijn informanten de af en toe chaotische discussie over de islam in de Nederlandse media niet helemaal hebben begrepen en wat klokken en klepels hebben opgestuurd naar hun baas in Afghanistan.

bron: Trouw.

=====================================================================

Hoe dan ook ons land werd als enige positief genoemd op deze video, verkeerd begrepen door zijn informanten of niet.

(veel meer belangstelling voor de Koran is iig waar, loop een willekeurige boekwinkel binnen en je vindt er een fikse stapel Koran's in het Arabisch/Nederlands).

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 14 december 2001 @ 04:15:37 #2
18617 sam_the_man
is on it again.....
pi_2483006
Ik denk omdat OBL het over radio en tv had dat dit betrekking heeft op het "Ede incident" (feestvierende jonge marokanen) dit is over de hele wereld in de media belicht.
Ennnnn Vast!
pi_2483040
Het blijft altijd wel gokken waarom hij NL heeft genoemd, misschien doelde hij wel op kwantiteit en de knuffelpolitiek op zijn aanhangers.

-edit typo-

[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Nikita op 14-12-2001 06:35]

vrijdag 14 december 2001 @ 05:41:40 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2483046
Het gunstige klimaat voor terroristische organisaties waarschijnlijk.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 14 december 2001 @ 06:37:35 #5
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_2483085
Misschien kwam hij daarbij omdat Kok onlangs nog met een stuk textiel om zijn hoofd
de "multi cultuur" rakker pleegde uittehangen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_2483126
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 05:41 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het gunstige klimaat voor terroristische organisaties waarschijnlijk.
Lijkt mij ook. En dus waarschijnlijk ook knooppunt voor terroristische 'inlichtingendiensten'..
pi_2483170
ik houd van Nederland We zijn zover doorgeschoten in de tolerantie dat ik nu op school mensen kan doodtrappen en er vanaf kan komen met 240 uur werkstraf.

Ook komen hier alle in Europa verboden 'politieke' groepen heen, en ze krijgen nog subsidie ook fuck ik denk dat ik maar eens naar mijn werk ga... want iemand moet die flauwekul toch allemaal betalen.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 14 december 2001 @ 09:34:10 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2483404
Wees er maar trots op..... dat NL zo'n bekend landje is voor terroristen...

Slappe hap hierzo...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2483440
Tja, dit is nu eenmaal een van de gevolgen van een multiculterele samenleving en een tolerantie die veel te ver is doorgeschoten
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 09:45:34 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2483453
Nou ja, liever dat OBL popsitief is over nederland, dan dat hij nederland afzeikt. Want dan krijg je weer een partij gezanik van Pim Fortuyn en zo.

Maar volgens mij gebruikte hij Nederland gewoon als voorbeeld, ik heb nog nauwelijks iets gehoord wat z'n beweringen bevestigde.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 14 december 2001 @ 09:46:24 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2483462
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:45 schreef Ulx het volgende:
Maar volgens mij gebruikte hij Nederland gewoon als voorbeeld
Voorbeeld voor wat?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2483486
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:45 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, liever dat OBL popsitief is over nederland, dan dat hij nederland afzeikt. Want dan krijg je weer een partij gezanik van Pim Fortuyn en zo.
Ja, ach, als hij positief is, zeurt PF dat Islamitische terroristen Nederland zien als paradijs en dat daar wat aan gedaan moet worden. En als-t-ie negatief is noemt PF de gehele Islam een bedreiging voor de Nederlandse samenleving. Domme mensen overtuigen is nou eenmaal zijn vak.
pi_2483495
Ik denk niet dat hij het heeft over een gunstig terroristisch klimaat (wat dat ook moge zijn). Hij heeft het vooral over de verspreiding van de islam (iets dat in de ogen van een islamiet een deugd is).

Gister keek ik toevallig ook naar Villa BVD, daar zei Jan Mulder ook dat OBL het teder zei. Daar ben ik het met hem eens, zijn toon was duidelijk anders dan wanneer hij het over de VS heeft. Dus nogmaals, ik denk dat OBL gewoon zei wat hij bedoelde. Hij is blij dat er nu gewoon meer islamieten zijn in NL, althans dat denkt hij.

Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 09:52:17 #14
3928 Ulx
pi_2483499
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Voorbeeld voor wat?

Van het zogenaamde succes van zijn aanslagen voor de verspreiding van de islam of zo. Ik denk dat ie zich daar een klein beetje in vergist.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 14 december 2001 @ 09:52:30 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2483500
Erg komisch om te zien dat, zodra Osama een boer laat, de Nederlandse 'multikul' het weer heeft gedaan...

Dat de anti-allochtonenhouding in Nederland sinds 11 september meer is toegenomen dan in andere Europese landen vergeten we maar even

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2483507
Word lekker als die islam gastjes in Nederland moeilijkheden gaan schoppen
  vrijdag 14 december 2001 @ 09:59:35 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2483563
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Van het zogenaamde succes van zijn aanslagen voor de verspreiding van de islam of zo. Ik denk dat ie zich daar een klein beetje in vergist.

Oh?
En waarom vergist hij zich daar in?
Hij heeft ongetwijfeld vele malen meer inside information dan jij.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:03:09 #18
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_2483594
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:52 schreef Verbal het volgende:
Dat de anti-allochtonenhouding in Nederland sinds 11 september meer is toegenomen dan in andere Europese landen vergeten we maar even

V.

Die is er altijd al geweest, nu is het alleen meer in de openbaarheid lijkt mij zo...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:03:17 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2483598
quote:
Erg komisch om te zien dat, zodra Osama een boer laat, de Nederlandse 'multikul' het weer heeft gedaan...
Ach ja, laten we Osama niet serieus nemen. Hij bluft toch alleen maar en zal zeker niet tot echte actie over gaan he?
quote:
Wat een vergelijking! Bravo! Een massamoord en een toegenomen 'houding'.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:13:51 #20
136 V.
pi_2483674
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach ja, laten we Osama niet serieus nemen. Hij bluft toch alleen maar en zal zeker niet tot echte actie over gaan he?

Dankzij zijn 'immense bewondering' voor Nederland zit jij voorlopig veilig
quote:
Wat een vergelijking! Bravo! Een massamoord en een toegenomen 'houding'.
Sinds wanneer pleegt de 'multikul' massamoorden...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2483741
En de Taliban-leider zit volgens CNN in Helmond...
quote:
Meanwhile, anti-Taliban and U.S. forces continued to hunt for Taliban ruler Mullah Mohammed Omar and his supporters. The best U.S. intelligence indicated Omar was in Helmond province, to the west of Kandahar, a senior military official said.
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:25:11 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2483753
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dankzij zijn 'immense bewondering' voor Nederland zit jij voorlopig veilig

Ja, oppurtunisme heet dat.
quote:
Sinds wanneer pleegt de 'multikul' massamoorden...
Sinds wanneer doet 'rechts Nederland' dat?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2483757
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:22 schreef CeeJee het volgende:
[..]
ja, in de buurt van Kandahar...
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 10:29:50 #24
3928 Ulx
pi_2483793
quote:
[..]
Welke provincie is dat?
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:32:47 #25
7966 eRR_
Hij moet het ieg hebben over een toetreding tot een zeer extreme en fundementalistische vorm van de islam. In zijn ogen is er tenslotte maar 1 vorm van de islam, die hij met keiharde hand iedereen de strot in wil duwen. Moslim zijn alleen zegt hem niks; hij vermoord ze zelf zonder problemen (zie WTC, Afghanistan etc etc). Dat hij Nederland "prijst" wijst er dus op dat er hier blijkbaar veel mensen tot "zijn" vorm van de islam zijn toegetreden, en dat zou een waarschuwing moeten zijn.
the internet makes you stupid
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:37:28 #26
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2483861
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:32 schreef eRR_ het volgende:
Dat hij Nederland "prijst" wijst er dus op dat er hier blijkbaar veel mensen tot "zijn" vorm van de islam zijn toegetreden, en dat zou een waarschuwing moeten zijn.
Welnee!!!
Dat is allemaal onzin en xenofoob gedrag!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:48:44 #27
7966 eRR_
Op vrijdag 14 december 2001 10:37 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Welnee!!!
Dat is allemaal onzin en xenofoob gedrag!

waarom? we weten toch zelf uit zijn georakel dat er maar 1 vorm van de islam is en dat alle andere "niet-vromen" verraders en vijanden zijn?
  vrijdag 14 december 2001 @ 10:58:32 #28
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_2484030
quote:
[..]
Zit hij soms bij Berry van Aerle op de koffie?
Dat lijkt me een supertof gesprek, Berry van Aerle en Osama bomen een eindje weg over de stand van zaken in de wereld.

By the way, wat doet Berry van Aerle eigenlijk helemaal in Kandahar? Dat had ik nooit achter die jongen gezocht... Aan de andere kant is hij na PSV wel postbode geworden en zijn er aanslagen gepleegd met miltvuur via de post. Zou hij dan toch...?

Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_2484069
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:25 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

ja, in de buurt van Kandahar...

Nee, ten westen van Kandahar. En dat is natuurlijk waar. Ik denk trouwens dat ze Uden bedoelen, want daar worden die nieuwbouwhuizen voor asielzoekers gebouwd. Ik denk dat OBL en zijn vriendjes daar een oogje op hebben laten vallen. Nederland is tenslotte een tof land.
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:04:01 #30
136 V.
pi_2484079
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:25 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, oppurtunisme heet dat.

Nee, dat heet opportunisme
quote:
Dat zeg ik niet? JIJ had het over massamoorden.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:04:24 #31
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_2484082
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:25 schreef X-Ray het volgende:
[/qoute]
Niet. Net zo min als de zgn "multikul".
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:05:00 #32
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_2484091
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:02 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Nee, ten westen van Kandahar. En dat is natuurlijk waar. Ik denk trouwens dat ze Uden bedoelen, want daar worden die nieuwbouwhuizen voor asielzoekers gebouwd. Ik denk dat OBL en zijn vriendjes daar een oogje op hebben laten vallen. Nederland is tenslotte een tof land.

Geweldig!
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_2484127
Ergens is het wel logisch dat nederland naar voren komt nu.
Wij zijn tenslotte het enige land wat gezien wordt als het alles tolererende luilekkerland waar ten aller tijde de allochtoon de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Dus ...
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:09:40 #34
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2484129
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, dat heet opportunisme
[..]

Dat zeg ik niet? JIJ had het over massamoorden.

V.

Ja, door Bin Laden. JIJ probeert dat goed te praten door te zeuren dat in Nederland de anti-allochtonen houding is toegenomen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2484135
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 10:58 schreef Baas het volgende:

[..]

Zit hij soms bij Berry van Aerle op de koffie?
Dat lijkt me een supertof gesprek, Berry van Aerle en Osama bomen een eindje weg over de stand van zaken in de wereld.

By the way, wat doet Berry van Aerle eigenlijk helemaal in Kandahar? Dat had ik nooit achter die jongen gezocht... Aan de andere kant is hij na PSV wel postbode geworden en zijn er aanslagen gepleegd met miltvuur via de post. Zou hij dan toch...?

benieuwd wanneer deze naar Onzin gaat
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:12:32 #36
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_2484155
Ja sorry ik kon het niet laten. Het is hier altijd op het scherpst van de snede dus ik dacht, kom ik vrolijk de boel een beetje op.

Back on topic.

vrijdag 14 december 2001 @ 11:14:05 #37
136 V.
pi_2484162
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:09 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, door Bin Laden. JIJ probeert dat goed te praten door te zeuren dat in Nederland de anti-allochtonen houding is toegenomen.

Nee. Als jij eens even dat waas voor je ogen zou laten zakken en zou lezen wat ik schrijf:

Ik noem het opvallend dat er mensen zijn die zeggen dat mensen als Osama Bin Laden aanhang krijgen in landen als Nederland vanwege de 'multikul'.

Dat is echt het enige.

lezen jongens, lezen

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 14-12-2001 11:22]

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:14:14 #38
7966 eRR_
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:20:58 #39
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2484208
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee. Als jij eens even dat waas voor je ogen zou laten zakken en zou lezen wat ik schrijf:

Ja pappa.
quote:
Ik noem het opvallend dat er mensen zijn die zeggen dat mensen als Osama Bin Laden aanhang krijgen in landen als Nederland vanwege de 'multikul'.
Nee, je bagatalliseert het door het over een andere boeg te gaan gooien die in deze discussie totaal niet interresant is.
quote:

In de trand van "Osama heeft veel moorden begaan" Verbal: "Ja maar de Nederlanders zijn ook niet aardig tegen moslims in de supermarkt."

Onzin-redenatie.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2484239
Het is toch wel relaxed dat hij Nederland zo positief ziet? Minder kans op aanvallen en zo.
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:24:34 #41
136 V.
pi_2484243
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:20 schreef X-Ray het volgende:
Nee, je bagatalliseert het door het over een andere boeg te gaan gooien die in deze discussie totaal niet interresant is.
Ik kom niet aanzetten met de 'multikul'.
quote:
In de trand van "Osama heeft veel moorden begaan" Verbal: "Ja maar de Nederlanders zijn ook niet aardig tegen moslims in de supermarkt."

Onzin-redenatie.

Ja, als jij hem zo uit het verband trekt wel.

Nogmaals:

quote:
Ik reageerde op iets dat in dit topic gebeurt.

Sorry dat ik je zelfgenoegzaamheid verstoorde.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2484268
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:20 schreef X-Ray het volgende:
Je kent hem al aardig.
Dus ...
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:35:46 #43
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2484373
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik kom niet aanzetten met de 'multikul'

Ik wel dan?
quote:
Sorry dat ik je zelfgenoegzaamheid verstoorde.
Insgelijks.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 11:36:03 #44
3928 Ulx
pi_2484376
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 09:59 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh?
En waarom vergist hij zich daar in?
Hij heeft ongetwijfeld vele malen meer inside information dan jij.

Ongetwijfeld ook meer inside info dan jij.
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:36:39 #45
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2484384
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:24 schreef HiZ het volgende:
Het is toch wel relaxed dat hij Nederland zo positief ziet? Minder kans op aanvallen en zo.
Ik vind het eerder een teken aan de wand dat een massamoordenaar Nederland zo'n fijn landje vind...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:37:51 #46
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2484403
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ongetwijfeld ook meer inside info dan jij.

Ik trek zijn bevindingen over de ontwikkelingen waar hij het over had dan ook niet in twijfel, in tegenstelling tot jij.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 14 december 2001 @ 11:42:20 #47
136 V.
pi_2484447
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik wel dan?

[retorische modus]

Kwootte ik jou dan?
Of maakte ik wellicht een algemene opmerking over de teneur in dit topic?

[/retorische modus]

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 11:44:43 #48
3928 Ulx
pi_2484481
quote:
UBL: Those youth who conducted the operations did not accept any fiqh in the popular
terms, but they accepted the fiqh that the prophet Muhammad brought. Those young men
(...inaudible...) said in deeds, in New York and Washington, speeches that overshadowed
all other speeches made everywhere else in the world. The speeches are understood by
both Arabs and non-Arabs–even by Chinese. is above all the media said. Some of
them said that in Holland, at one of the centers, the number of people who accepted Islam
during the days that followed the operations were more than the people who accepted
Islam in the last eleven years.
eard someone on Islamic radio who owns a school in
America say: “We don’t have time to keep up with the demands of those who are asking
about Islamic books to learn about Islam.” This event made people think (about true
Islam) which benefited Islam greatly
Volgens mij staat hier gewoon dat OBL via de media heeft vernomen dat in Nederland in de dagen na 11 september en meer mensen zich tot de islam bekeerden dan in de jaren ervoor. Ik heb daar niets over gehoord in de media hier, wel over de verkoop van boeken over de islam/talibaan/terrorisme en dat die gestegen zou zijn.
  vrijdag 14 december 2001 @ 12:59:01 #49
3542 Gia
User under construction
pi_2485382
quote:
The best U.S. intelligence indicated Omar was in Helmond province, to the west of Kandahar, a senior military official said.
Klopt, Helmond is ten westen van Kandahar.

Ik ga toch eens rondkijken of ik die Osama niet ergens zie rondlopen hier. Hij schijnt nogal wat waard te zijn.

pi_2485688
Jullie kunnen ouwhoeren wat jullie willen, feit blijft dat hij zich positief heeft uitgelaten over Nederland, en niet over bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk waar veel meer moslims wonen. Hij zal dat echt wel met een goede doordachte reden hebben gedaan aangezien de meeste wereldburgers niet eens weten waar Nederland ligt.

Geef hem eens ongelijk, met dat tolerante beleid hier is Nederland echt een vakantieland geworden voor criminelen, terroristen en ander tuig!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2486180
quote:

V.

Dat de nederlandse samenleving een van de meest tollerante was zullen we dan ook maar even vergeten.

Vampier

vrijdag 14 december 2001 @ 13:52:24 #52
136 V.
pi_2486205
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:51 schreef Vampier het volgende:

[..]

Dat de nederlandse samenleving een van de meest tollerante was zullen we dan ook maar even vergeten.

Vampier

'Denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart/wit'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2486215
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 11:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens mij staat hier gewoon dat OBL via de media heeft vernomen dat in Nederland in de dagen na 11 september en meer mensen zich tot de islam bekeerden dan in de jaren ervoor. Ik heb daar niets over gehoord in de media hier, wel over de verkoop van boeken over de islam/talibaan/terrorisme en dat die gestegen zou zijn.

Juist en in amerika zijn daar tegenover juist meer bijbels verkocht. Ach ja, interpreteer hoe je wil. Toch wel typisch dat de interpretatie van Bin Laden zo serieus wordt genomen, een uitspraak wat hij nb heeft gebaseerd op de publicaties vanuit de media. De media is altijd nog zoiets als 'openbaar', iemand die het tegendeel kan beweren zegt het maar.
  vrijdag 14 december 2001 @ 13:53:16 #54
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2486219
Was het ook niet zo dat in Nederland relatief veel Afghaanse vluchtelingen werden opgevangen? In die zin zal ons land daar dan toch ook niet onopgemerkt zijn gebleven.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2487469
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

'Denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart/wit'

V.

Denk gewoon niet... wel zo slim

Vampier

vrijdag 14 december 2001 @ 20:17:29 #56
7966 eRR_
pi_2490928
Misschien dat Osama binnenkort wel naar Nederland vlucht, als dit land zo'n indruk op hem heeft gemaakt

Alleen vraag ik me af of Osama wel weet waar Nederland ligt...

٩๏̯͡๏)۶
pi_2494201
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:53 schreef fokje het volgende:

[..]

Juist en in amerika zijn daar tegenover juist meer bijbels verkocht. Ach ja, interpreteer hoe je wil. Toch wel typisch dat de interpretatie van Bin Laden zo serieus wordt genomen, een uitspraak wat hij nb heeft gebaseerd op de publicaties vanuit de media. De media is altijd nog zoiets als 'openbaar', iemand die het tegendeel kan beweren zegt het maar.

Ja maar Fokje, die video is HET BEWIJS, alles wat OBL daarop zegt wordt serieus genomen, dus ook wanneer hij dat zegt over Nederland.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')