cool dat je bij het lezen gewoon moet doorroken... vind ik echt een pluspunt voor de approach bij voorbaat
![]()
heb er goede dingen over gehoord dus misschien sla ik hem ook nog wel 'ns open.
Wat pleisters betreft: ik had ook altijd het gevoel dat ik niet aan de nicotine verslaafd was, maar gewoon psychologisch. Zoals ik eerder al zei rook ik namelijk ook wel eens een dag of twee niet. Na twee dragen schijnt alle nicotine uit je lichaam te zijn, dus dat zou betekenen dat ik niet meer lichamelijk verslaafd was. Toch kon ik dan niet stoppen.
Op een gegeven moment, na er altijd op te hebben gescholden, heb ik dan toch pleisters geprobeerd. 1 week, ik was vergeten te vragen wat ze kostten (kon nooit veel zijn dacht ik). Blijkbaar is het DUUR om nicotine in een pleister te stoppen. 20 euro per week vond ik niet echt leuk. Maar dat doet niet af aan het feit dat het geweldig hielp... de eerste helft vd week niet gerookt, daarna was de poging eigenlijk van binnen al gestaakt omdat ik wist dat ik de pleisters niet meer ging kopen, maar toch die dagen erna nog 2-5 sigaretten gerookt. Toen ik van de pleisters af was zat ik binnen een week weer op mn oude niveau (ong 10 shaggies per dag). Als ik toen door was gegaan met die pleisters en mijn kop ernaar gehouden had, had ik denk ik wel kunnen stoppen. die pleisters maken het een stuk beter, en hoewel je misschien wel aan de nicotine wordt gehouden, ga je die nicotine niet meer met sigaretten associëren. Ook bouw je de sterkte van de pleisters in 3 stappen af, dus uiteindelijk wordt het wel een stuk minder.
Maargoed, ik ken ook mensen die er totaal niks anders van gingen roken... blijkbaar is het zoals anderen hierboven al opmerkten een heel persoonlijk iets, dat stoppen...