Uh nee... je hebt ook nog namen zoals: Jan Vennegoor of Hesselink.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:02 schreef McCarthy het volgende:
Als je nou 1 (1 makkelijker kan toch niet, wat is er nou eenvoudiger dan 1) invoerveld hebt voor je complete naam invoert (bv Piet Christiaan McCarthy) dan weet je en je voorletters en waarop de achternaam geselecteerd/gesorteerd moet worden want dat is de laatste hoofdletter in de naam
nee maar ik wist dat neit, het is bovendien niet logisch. Stel nou eens dat er gesorteerd moet worden, waar wordt dan op gesorteerd? De D?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:16 schreef avdbree het volgende:
"De Vries" invullen als achternaam, was dat te veel moeite of zo?
Je gaf het antwoord toch zelf al?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee maar ik wist dat neit, het is bovendien niet logisch. Stel nou eens dat er gesorteerd moet worden, waar wordt dan op gesorteerd? De D?
Of in dit geval de eerste hoofdletter van de achternaam wat dus ook werkt bij de naam in mijn vorige post.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:02 schreef McCarthy het volgende:
en waarop de achternaam geselecteerd/gesorteerd moet worden want dat is de laatste hoofdletter in de naam
Kan, maar in het buitenland word je dan al gauw 'devries', dan wordt inderdaad gesorteerd op de D, da's niet zo erg toch?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee maar ik wist dat neit, het is bovendien niet logisch. Stel nou eens dat er gesorteerd moet worden, waar wordt dan op gesorteerd? De D?
Voornaam: Ayaahquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:06 schreef r_one het volgende:
En Ayaan Hirshi Ali dan?
En Jan Pieter Balkenende dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:32 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Voornaam: Ayaah
Achternaam: Hirshi Ali
Ook al is Hirshi meer een familienaam en niet een achternaam (ofzo)
Is dat echt zo moeilijk?quote:
OMG, ben je nou serieus?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dat is er niet altijdquote:Op maandag 22 mei 2006 21:22 schreef Jig het volgende:
Dat is opgesplits zodat je mensen kan sorteren op achternaam, wat unieker is als de voornaam. Tussenvoegsels zijn dus "der", "de", "van de" etc en daar is het tussenvoegsel veld voor. Dan kan je namelijk alsnog sorteren op puur de achternaam, ipv alle miljoenen mensen waar de achternaam met een tussenvoegsel begint.
ben je zo wereldvreemd dat je in al die jaren nog nooit iets hebt moeten invullen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |