abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38082722
Ik heb al mijn hele leven een allergie voor bepaalde wasmiddellen. Maar op het moment lukt het me niet om een wasmiddel te vinden waarbij het goed gaat. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd Witte Reus vloeibaar gebruikt, maar toen vonden ze het ineens nodig om de fles te vernieuwen, en de samenstelling blijkbaar ook, dus kreeg ik er weer jeuk van. Inmiddels terecht gekomen bij wasmiddel van Edah huismerk, maar daarmee lijkt het nu ook weer mis te gaan.

Wie herkent dit probleem, hoe los je het op en kun je op de een of andere manier testen welke stof het precies is waar je last van hebt? En hoe kom je er dan achter welke stoffen in het wasmiddel zitten, dat staat er meestal niet erg gedetailleerd op...
  maandag 22 mei 2006 @ 13:58:47 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38082818
Ga eens bij je huisarts langs. Die weet wel de manieren om uit te zoeken welke stof het precies is.
pi_38082857
Neutral al geprobeerd?
Sanity is (not) statistical
  maandag 22 mei 2006 @ 14:01:18 #4
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38082899
Neutral, niet te veel gebruiken, geen wasverzachter, extra spoelbeurt?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 22 mei 2006 @ 14:05:56 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38083053
Je hebt idd van die speciale wasmiddelen waar niet zoveel troep is zit... Heet dat Neutral? Er staat me iets bij van een andere naam.
(Un)masking for the greater good.
pi_38083093
Neutral heb ik geprobeerd, ja, ik heb nog nooit zo'n jeuk gehad!!!
Om de zoveel tijd probeer ik een ander wasmiddel, maar meestal is dat dus rampzalig, vooral omdat het een paar weken duurt voordat je het er weer goed uit hebt gewassen. Het blijft in de machine hangen enzo.
Ga binnenkort maar eens één van die nieuwe "sensiti've" wasmiddeltjes proberen.

Extra spoelbeurt doe ik sowieso altijd, ik heb het zelfs al geprobeerd met de was 2 keer draaien maar dan de 2de keer zonder wasmiddel... Met en zonder wasverzachter ook geprobeerd, ik gebruik al jaren Silan sensitive en dat gaat gelukkig wel goed, als ik dat niet gebruik krijg ik zelfs sneller last van de jeuk...
  maandag 22 mei 2006 @ 14:13:59 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38083332
Wat Alicey zegt is misschien niet eens zo verkeerd. Heb je al eens een allergietest laten doen bij via de huisarts?
(Un)masking for the greater good.
pi_38083419
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:20:42 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_38083556
Mijn moeder heeft ook last van een wasmiddel-allergie (en een allergie voor nog 20.000 zaken die je dagelijks tegenkomt) maar ze zweert bij Dobbelman. En dan niet de geconcentreerde versie, maar gewoon ouderwets poeder wat niet tig keer versterkt is om er zo min mogelijk van nodig te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_38083603
Ik heb nog geen allergietest laten doen, omdat het me een beetje zinloos lijkt als je nergens terug kunt vinden welke stoffen er precies in de wasmiddelen zitten. De dokter heeft ook gezegd dat het heel moeilijk wordt, omdat er bij mij niet gelijk uitslag komt oid, maar als ik een nieuw wasmiddel heb gebruikt merk ik het pas na een week als het fout gaat.

Wassen met azijn? Ik gebruik bij de zwarte was vaak azijn ipv wasverzachter, maar als wasmiddel...? Dan worden je kleren toch niet schoon?
pi_38083724
Dank je Leandra, dat zal ik zeker op mijn lijstje zetten van middeltjes om nog eens uit te proberen.
Ik vind het alleen altijd zo vervelend bij poeders dat ze vlekken achterlaten. (dat schijnt dan aan de machine te liggen, maarja, ze zitten er wel) Maar dat is misschien op te lossen door het van tevoren op te lossen in water ofzo.
pi_38083800
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:22 schreef flutterbye het volgende:
Wassen met azijn? Ik gebruik bij de zwarte was vaak azijn ipv wasverzachter, maar als wasmiddel...? Dan worden je kleren toch niet schoon?
Daar heb ik idd verder niet over nagedacht Ik gebruik het nl om mijn sportkleren mee te wassen. Maar wellicht scheelt het al als je alleen niet erg vervuilde kleren zo wast, zodat je alleen nog een oplossing hoeft te vinden voor de echt vieze kleren ?!

Misschien heb je hier nog iets aan:
http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=634&Art_Type=1
pi_38084423
Veel allergieën zijn ook niet echt terug te vinden via een allergietest, dus ik betwijfel of dat nuttig is, alhoewel proberen natuurlijk geen kwaad kan. Bovendien kan het ook gaan om een bepaalde dosis van een product of een combinatie van verschillende ingrediënten.

Ik heb bloedonderzoek gehad en een prikkentest, en daaruit kwam alleen dat ik allergisch zou zijn voor gist, waar ik bij wijze van spreken een bad in kan nemen zonder problemen, terwijl mijn reacties op melk, noten, aspartaam, mijn allergie voor huisstofmijt en contactallergie voor conserveermiddelen in m.n. shampoo er niet uit kwamen (tenminste, niet anders dan dat er "acute ontstekingen waren geconstateerd" bij bloedonderzoek, maar zo ver was ik zelf ook al).
Sanity is (not) statistical
pi_38084912
dubbelfoutje
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38084952
foutje
..::Live the life you love and love the life you live::..
  maandag 22 mei 2006 @ 15:05:22 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38085172
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:16 schreef ChicaC het volgende:
Wassen met azijn werkt ook goed. Je kleren gaan er niet van stinken, wat je misschien zou verwachten. Het is goed voor de kleur en ook nog eens goed tegen kalkaanslag in je wasmaschine.
Ja hallo, SCHOONMAAKAZIJN he
Geen bruine azijn vanuit de keuken

Ik heb dat ook een tijdje gebruikt trouwens. En een beetje wasverzachter.

Gebruikt TS trouwens wasverzachter?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_38085293
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja hallo, SCHOONMAAKAZIJN he
Geen bruine azijn vanuit de keuken

Ik heb dat ook een tijdje gebruikt trouwens. En een beetje wasverzachter.

Gebruikt TS trouwens wasverzachter?
Niet perse schoonmaakazijn, maar gewoon een fles (heldere/doorzichtige/blanke) azijn á ¤0.29 per fles
  maandag 22 mei 2006 @ 15:22:54 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38085828
Heb je wel perse wasmiddel nodig? Misschien ben je al een deel geholpen als je bijvoorbeeld ondergoed op 95 graden zonder wasmiddel wast.
Vampire Romance O+
  maandag 22 mei 2006 @ 15:25:14 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38085915
Ik vraag me af of elastiek wel bestand is tegen 95C
pi_38086090
je eigen vloeibare wasmiddel maken met groene zeep .. klein handje vol oplossen in lauw water tot het echt goed is opgelost .. en naspoelen idd met water met azijn
pleased to meet you
pi_38086203
Ik was mijn ondergoed op 60 graden, maar 95 overleeft het echt niet denk ik! En zonder wasmiddel heb ik ook wel geprobeerd ja, maar dan blijven er gewoon luchtjes in de kleren hangen enzo. Vooral rook en zweet luchtjes gaan er dan echt niet uit. Ik heb ook het meeste last van de jeuk op mijn armen, benen en m'n rug. En mijn truitjes kan ik echt niet op 95 gaan wassen!
Volgens mij is schoonmaakazijn ook niet echt goed voor je kleren hoor, is dat niet aggresiever dan gewone witte azijn? Ik gebruik iig ook gewone witte azijn.
pi_38086251
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef moussie het volgende:
je eigen vloeibare wasmiddel maken met groene zeep .. klein handje vol oplossen in lauw water tot het echt goed is opgelost .. en naspoelen idd met water met azijn
Ik heb idd ook wel eens gehoord dat groene zeep nog altijd zo'n beetje het zuiverste goedje is wat je kunt krijgen tegenwoordig... Overal zit zoveel troep in.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:56:13 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38087036
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef flutterbye het volgende:
Volgens mij is schoonmaakazijn ook niet echt goed voor je kleren hoor, is dat niet aggresiever dan gewone witte azijn?
´

Nee.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:56:25 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_38087044
Maar gebruik je nou wasverzachter?
pi_38088021
ik ben zelf ook veel allergisch voor wasmiddelen en wasverzachters. Heb al veel geprobeerd maar het enige waar ik echt goed op reageer is, vreemd genoeg, robijn poeder en de gewone blauwe wasverzachter van robijn.

neutral werkt bij mij ook niet, ariel heeft een tijd geholpen maar kreeg ik uiteindelijk ook jeuk van, goedkope wasmiddelen is helemaal een drama.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')