abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38105533
Nou als een Belg in NL rijdt dan hoor je alle Nederlanders klagen, en als hier 'nen hollander' voor je rijdt dan zou je 'm bijna willen platrijden, zo voorzichtig

Ik denk dat het verschil in structuur gewoon maakt of kraakt. Het is waar dat Belgen wat agressiever rijden, en dat er hier meer ongevallen gebeuren dan in NL, maar dat komt grotendeels doordat je hier gewoon makkelijker een rijbewijs hebt heb ik niet zo lang geleden gelezen (sorry geen bron meer).

kwestie van gewoonte, verschillende structuur...
In Italië, DAAR rijden ze pas als gekken
pi_38106053
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:04 schreef LOLBOY het volgende:
Je moet niet zeuren jongen!!
2 weken geleden besloot ik eens met een vriend naar Eindhoven (feedback) te rijden. Zo gezegd zo gedaan, omdat ik dicht bij de grens woon is het maar een halfuurtje rijden, maar kanker wat viel dat tegen! Vanaf het moment je exit Weert rijdt (Weert ) gaat het nog, grote baan is overal gelijk. Toen reden we Eindhoven centrum binnen en wat was me dat allemaal ??? AB-SO-LUUT onlogisch?!

We moesten voorrang geven aan onze tegenliggersn en plots haalt ons zo'n ASO tegelzetter met zijn busje in terwijl ie uit zn raam naar ons vloekt en bijna tegen die tegenliggers opknalt. Het hele kruispunt op z'n toeter naar die gast rammen en toen maakten we ons der maar snel weg

Verderop, we reden op een aangeduide voorrangsweg, komt er ineens zo'n josti volle vaart van rechts... HIJ KEEK NIET EENS NAAR LINKS !! Dus wij gierende banden van 't remmen, kijkt die aap heel bang naar ons ;')

Maar de onlogische structuur, weinig gebruik van rotondes maar een alternatief zéér vreemd kruispunt bouwen, nee, dat is echt wel te waanzinnig
Je weet dat het beglische wegennet het slechtste is van Europa (na portugal)?
  maandag 22 mei 2006 @ 23:25:05 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38106245
Je moet gewoon hetzelfde rijden als een Belg, geen twijfel of overdreven voorzichtigheid maar gewoon gas geven.
Je heb er tenminste niet zoveel last van flitskasten en streng controlerende agenten.
Antwerpen is nog goed te doen, maar Brussel is gewoon een regelrechte ramp met al die tunnels.
Af een toe in België rijden vind ik juist leuk, alleen dat de wegen af een toe rare knikken hebben en dat niet alles goed aangegeven staat is wel minder.
pi_38106271
als hollander in belgie leren rijden scheelt gewoon een hoop ergernissen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38106361
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:25 schreef MrSASO het volgende:
Je moet gewoon hetzelfde rijden als een Belg, geen twijfel of overdreven voorzichtigheid maar gewoon gas geven.
Je heb er tenminste niet zoveel last van flitskasten en streng controlerende agenten.
Antwerpen is nog goed te doen, maar Brussel is gewoon een regelrechte ramp met al die tunnels.
Af een toe in België rijden vind ik juist leuk, alleen dat de wegen af een toe rare knikken hebben en dat niet alles goed aangegeven staat is wel minder.
En zo is het
pi_38106516
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:25 schreef MrSASO het volgende:
Je moet gewoon hetzelfde rijden als een Belg, geen twijfel of overdreven voorzichtigheid maar gewoon gas geven.
Je heb er tenminste niet zoveel last van flitskasten en streng controlerende agenten.
Antwerpen is nog goed te doen, maar Brussel is gewoon een regelrechte ramp met al die tunnels.
Af een toe in België rijden vind ik juist leuk, alleen dat de wegen af een toe rare knikken hebben en dat niet alles goed aangegeven staat is wel minder.
Als je gepakt wordt heb je meteen wel een absurd hoge boete te pakken
  maandag 22 mei 2006 @ 23:30:46 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38106526
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:25 schreef DarkElf het volgende:
als hollander in belgie leren rijden scheelt gewoon een hoop ergernissen
Het scheelt iig. de les INVOEGEN

TS heeft wel een punt. Na de les stoppen voor zebrapad, die in NL wat minder bezocht wordt, houdt het gewoon op met de verkeerskennis daaro
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 mei 2006 @ 23:33:24 #33
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38106661
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Solomon het volgende:

[..]

Als je gepakt wordt heb je meteen wel een absurd hoge boete te pakken
Klopt, maar de truc is met het verkeer meegaan, bijna iedereen in belgië rijd te hard.
Een collega van mijn vader is met 70 kilometer per uur aangehouden door een agent in België.
Na een waarschuwing mocht de man zijn weg vervolgen.
Mooi toch
pi_38106716
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Het scheelt iig. de les INVOEGEN
al die generalisaties
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38112600
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:11 schreef LOLBOY het volgende:
Nou als een Belg in NL rijdt dan hoor je alle Nederlanders klagen, en als hier 'nen hollander' voor je rijdt dan zou je 'm bijna willen platrijden, zo voorzichtig

Ik denk dat het verschil in structuur gewoon maakt of kraakt. Het is waar dat Belgen wat agressiever rijden, en dat er hier meer ongevallen gebeuren dan in NL, maar dat komt grotendeels doordat je hier gewoon makkelijker een rijbewijs hebt heb ik niet zo lang geleden gelezen (sorry geen bron meer).

kwestie van gewoonte, verschillende structuur...
In Italië, DAAR rijden ze pas als gekken
Klopt, maar Italie is meer een ver van mijn bed show dus daar hebben we niet zo snel last van. Mijn broer heeft overigens al 3 keer een aanrijding gehad met een belg waarvan 1 keer ernstig. Gewoon verbieden die belgen in NL, alleen met het OV mogen ze reizen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:00:48 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38113731
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:01 schreef AnthonyZeus het volgende:

Nee, als heel antwerpen open ligt, en ik geen andere plaats heb om eventjes mijn auto te dumpen...kan ik daar weinig aan veranderen. Ergo: Schuld aan de belgen.
Wie gaat er dan ook met de auto iemand ophalen op Antwerpen Centraal?
Dat is vragen om problemen. Had hem/haar voor 1 euro even laten doorreizen naar Berchem, plek zat.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:11:14 #37
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38114014
Afgelopen zondag nog in Turnhout rondgereden, toegegeven de wegen zien er wat anders uit en af en toe hebben ze onlogische voorrangssituaties, maar die heb je in Nederland ook. Het voorbeeld hierboven van Eindhoven is daar een ontzettend goed voorbeeld van. Eindhoven is onmogelijk om in te rijden. Er is een rotonde met drie afslagen en drie rijbanen, waravan je (geloof ik) ook nog es verkeer van rechts wat dus nog niet eens op de rotonde rijdt voorrang moet geven

Mijn vriend is Belg en rijdt al meer dan 20 jaar schadevrij...nu jij nog!

je moet gewoon niet jezelfs als asociale hollander opstellen en realiseren dat je in een ander land bent waar men een ander rijgedrag heeft. Klaar...aanpassen heet dat, maar dat is een beetje moeilijk voor 'ons' Nederlanders.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_38114346
quote:
gewoon verbieden die belgen in NL
Liever Belgie helemaal verbieden, weg ermee. Belgische wegen zijn trouwens ook geweldig. Die ''snelwegen'' daar zijn net zo goed als de gemiddelde middeleeuwse weg. Die belgen zijn nog te dom een een fatsoenlijk stukje asfalt neer te leggen zonder om de 20 meter een gigantische krater in de weg te hebben.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_38114482
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:11 schreef Puckzzz het volgende:
Afgelopen zondag nog in Turnhout rondgereden, toegegeven de wegen zien er wat anders uit en af en toe hebben ze onlogische voorrangssituaties, maar die heb je in Nederland ook. Het voorbeeld hierboven van Eindhoven is daar een ontzettend goed voorbeeld van. Eindhoven is onmogelijk om in te rijden. Er is een rotonde met drie afslagen en drie rijbanen, waravan je (geloof ik) ook nog es verkeer van rechts wat dus nog niet eens op de rotonde rijdt voorrang moet geven

Mijn vriend is Belg en rijdt al meer dan 20 jaar schadevrij...nu jij nog!

je moet gewoon niet jezelfs als asociale hollander opstellen en realiseren dat je in een ander land bent waar men een ander rijgedrag heeft. Klaar...aanpassen heet dat, maar dat is een beetje moeilijk voor 'ons' Nederlanders.
Maar dat geldt andersom dus ook. Duitsers scheuren je hier voorbij alsof ze in Duitsland zijn en Belgen rijden hier als gekken rond alsof ze in Belgie zijn dus het is niet alleen voor "ons" moeilijk. Dat jouw vriend schade vrij rijdt hoeft niet perse wat over hem te zeggen het kan ook zijn dat anderen zijn fouten opvangen maar ook heb je altijd verschillen, de ene belg rijdt gewoon netjes de andere niet (zo ook bij Hollanders) dus belg zijn zegt niet per definitie iets over hun rijgedrag hoewel het meestal wel zo is... net als dat lang niet alle jongeren asociaal/gevaarlijk rijden maar wat wel vaak het geval is.

Dat jij problemen hebt met Eindhoven inkomen snap ik overigens echt niet. In Nijmegen hebben wij een vergelijkbaar verkeersplein waarbij je ook verkeer van rechts moet voorlaten en alles maar als je gewoon rustig met het verkeer mee gaat en op tijd gaat voorsorteren/van baan wisselen dan is er niks aan de hand, maar ja er zijn gewoon mensen bij die denken dat ze dood gaan als ze er niet binnen 1 rondje af kunnen... als je het namelijk niet red rijd je gewoon nog een rondje toch? Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:33:37 #40
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38114693
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:27 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Maar dat geldt andersom dus ook. Duitsers scheuren je hier voorbij alsof ze in Duitsland zijn en Belgen rijden hier als gekken rond alsof ze in Belgie zijn dus het is niet alleen voor "ons" moeilijk. Dat jouw vriend schade vrij rijdt hoeft niet perse wat over hem te zeggen het kan ook zijn dat anderen zijn fouten opvangen maar ook heb je altijd verschillen, de ene belg rijdt gewoon netjes de andere niet (zo ook bij Hollanders) dus belg zijn zegt niet per definitie iets over hun rijgedrag hoewel het meestal wel zo is... net als dat lang niet alle jongeren asociaal/gevaarlijk rijden maar wat wel vaak het geval is.

Dat jij problemen hebt met Eindhoven inkomen snap ik overigens echt niet. In Nijmegen hebben wij een vergelijkbaar verkeersplein waarbij je ook verkeer van rechts moet voorlaten en alles maar als je gewoon rustig met het verkeer mee gaat en op tijd gaat voorsorteren/van baan wisselen dan is er niks aan de hand, maar ja er zijn gewoon mensen bij die denken dat ze dood gaan als ze er niet binnen 1 rondje af kunnen... als je het namelijk niet red rijd je gewoon nog een rondje toch? Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Het is een feit dat Eindhoven een kutstad is om te rijden, zo ook Parijs,Antwerpen, Brussel of Amsterdam of welke grote stad dan ook. Overal kom je situaties tegen waar voornamelijk de lokale bevolking die de wegen op hun duimpje kennen vinden dat je te langzaam rijdt of je nog even snel inhalen en afsnijden omdat hun precies weten waar die afslag zit etc.etc.
Ik heb in Eindhoven rijlessen en examens gehad, en misschien heb ik daardoor wel zo'n grondige hekel aan rijden in E'hoven, ik ben overgestapt naar Den Bosch en ben daar meteen geslaagd.

Die Duitsers moet ik je gelijk in geven...ben het alleen niet eens met de stelling van TS dat Belgen niet kunnen rijden. TS is volgens mij gewoon zo'n opgefokt tiepje dat ook op elke Nederlandse weggebruiker zit te schelden wanneer die niet rijdt naar zijn 'standaarden'.
en dat mijn vriend 20 jaar schadevrij rijdt ligt niet aan het feit dat andere weggebruikers zijn fouten opvangen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:27:06 #41
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38129419
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:33 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Het is een feit dat Eindhoven een kutstad is om te rijden, zo ook Parijs,Antwerpen, Brussel of Amsterdam of welke grote stad dan ook. Overal kom je situaties tegen waar voornamelijk de lokale bevolking die de wegen op hun duimpje kennen vinden dat je te langzaam rijdt of je nog even snel inhalen en afsnijden omdat hun precies weten waar die afslag zit etc.etc.
Ik heb in Eindhoven rijlessen en examens gehad, en misschien heb ik daardoor wel zo'n grondige hekel aan rijden in E'hoven, ik ben overgestapt naar Den Bosch en ben daar meteen geslaagd.

Die Duitsers moet ik je gelijk in geven...ben het alleen niet eens met de stelling van TS dat Belgen niet kunnen rijden. TS is volgens mij gewoon zo'n opgefokt tiepje dat ook op elke Nederlandse weggebruiker zit te schelden wanneer die niet rijdt naar zijn 'standaarden'.
en dat mijn vriend 20 jaar schadevrij rijdt ligt niet aan het feit dat andere weggebruikers zijn fouten opvangen
Ik vind Eindhoven juist heerlijk om te rijden, alles staat goed aangegeven en de wegen zijn goed onderhouden. Wel zijn de straten af en toe een beetje onlogisch maar je raakt bijna nooit de weg kwijt.
Den haag is pas kut met de auto.
pi_38134436
Meisje wat ik ken 'lest' nu in Belgie voor haar autorijbewijs. Ze heeft 'leren rijden' door in de auto van haar ouders een beetje aan te klooien terwijl haar moeder naast haar zat om 'aanwijzingen' te geven.

Vind je het gek dat ze in Belgie zo belabberd rijden
pi_38134486
ach tis maar net wat je gewend bent (de wegen etc that is)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_38135883
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Solomon het volgende:

[..]

Als je gepakt wordt heb je meteen wel een absurd hoge boete te pakken
België heeft de boetes onlangs verlaagd, en de meetcorrectie is daar 6 procent.

Tegenwoordig zijn de boetes in Nederland (vanaf 139 km/uur) dan ook hoger dan in België. Maar binnen de bebouwde kom ben je in Nederland meestal beter af.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:43:25 #45
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38136562
Wat ik in Nederland dan weer heel erg onduidelijk vind, is de maximumsnelheid op sommige stukken autosnelweg. Het is me al regelmatig overkomen dat ik vanuit België tegen 120 per uur Nederland kom binnengereden, en dat gaat dan een heel tijdje goed.

Een paar tiental kilometers verderop merk ik tot mijn verbazing dat ik iedereen plots volop aan het inhalen ben. Bleek dat ik dus al een tijdje in een zone 100 km/u zit... en dan maar hopen dat je niet geflitst bent ondertussen natuurlijk...

Heeft een tijdje geduurd voor ik trouwens door had dat je ook op die kleine kilometerplaaltjes naast de snelweg kan zien dat je maar 100 mag rijden op een bepaald stuk.
---verdwijnt---
pi_38136765
Dat klopt! Vrijwel iedereen in Nederland rijdt niet sneller dan de maximumsnelheid + 5 km/uur.
Op de meeste wegen is de maximumsnelheid 100 km/uur, soms is (nog) 120 km/uur toegestaan.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:59:18 #47
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38137264
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Dat klopt! Vrijwel iedereen in Nederland rijdt niet sneller dan de maximumsnelheid + 5 km/uur.
Da's in België ook zo hoor.
Eigenlijk rijden veel mensen in België (op de snelweg althans) tegenwoordig zelfs net ónder de maximumsnelheid, heb ik de indruk. Ik denk dat dat komt omdat ze hebben aangekondigd de foutenmarge bij het flitsen naar zo goed als 0 procent te willen brengen d.m.v. nieuwe hypermoderne flitsapparatuur die zogezegd veel nauwkeuriger zou moeten zijn dan de vroegere. Ik weet wel niet zeker of die apparaten al in gebruik zijn

Het probleem is echter vooral dat op de Nederlandse snelwegen soms maar één maal wordt aangegeven dat je maar 100 mag, en dan vaak helemaal niet meer. Als je in België op een stuk zit waar je maar 100 mag (de Antwerpse Ring bijvoorbeeld), dan heb je zowat om de honderd meter wel een bord staan. Moeilijk om naast te kijken.
---verdwijnt---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')