abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85039574
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:39 schreef Johnny Blaze het volgende:
Paranormaal kan toch ook naast Sci-Fi, binnen hetzelfde universum lijkt me?
En qua plot structuur lijken de series wel op elkaar.
In Eureka laten ze zien dat alles met hyper-moderne technologie mogelijk is, hoe raar en bizar de gebeurtenissen ook zijn, terwijl ze in W13 juist zien dat technologie overrated is en je juist met "magische" ouwe troep wonderen kan verrichten.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:18:01 #277
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_85041170
Eureka is fantasie. :') Dat 'wetenschappelijke' geneuzel slaat nérgens op.
When all else fails, you always have delusion.
pi_85041415
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:18 schreef Mirel het volgende:
Eureka is fantasie. :') Dat 'wetenschappelijke' geneuzel slaat nérgens op.
:o
Het is bijna een soort fictie over wetenschap...wetenschapsfictie...nee...volgens mij is daar een woord voor...
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:43:13 #279
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_85041913
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:26 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

:o
Het is bijna een soort fictie over wetenschap...wetenschapsfictie...nee...volgens mij is daar een woord voor...
Pseudo science?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_85042076
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:33 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Aan de andere kant ook niet heel raar, aangezien de twee series eigenlijk helemaal niet compatible met elkaar zijn. Paranormaal vs Sci-fi gaat niet echt goed samen, dan zou één van de series zijn "regels" moeten veranderen.
Ging Fargo er niet vanuit dat alles kon worden verklaard door middel van een wetenschappelijke kijk op de zaken? Tijdens deze crossover is er geloof ik geen woord gerept over "magie".
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_85043826
BTW, wat is nou eigenlijk die Einstein bridge die Fargo biij Warehouse-13 hebben laten plaatsen? Was ergens aan het eind van de aflevering kort over gerept, maar ik kan me niet echt herinneren dat er in Eureka iets over een Einstein bridge voorbij is gekomen.
pi_85044919
Was dat niet dat tijdreis apparaat?

en @PhalanX: in W13 begon het verhaal ooit dat bekende wetenschappers gewoon "heel slim" waren en uitvindingen konden maken die we nog steeds niet snappen. Leuk idee was, en compatible met Eureka maar al snel overboord gegooid. Tegenwoordig is het gewoon dingen-van-bekende-mensen-die-rare-krachten-hebben. En dat komt niet echt overeen met de wetenschappelijke wereld van Eureka. Anders zou Eureka zelf al honderden artifacts moeten hebben van al die bekende wetenschappers die er hebben gewerkt.
pi_85046484
Die Einstein bridge was volgens mij idd de reden dat ze in 1947 terecht kwamen. Heel toevallig nadat we zagen dat Kevin er aan zat te werken :)
pi_85046723
Zo ver ik het kon zien, kan je dus(alleen) tussen Einstein bridges reizen die op verschillende plaatsen en tijden aanstaan.
Die Einstein bridge is blijkbaar nu officieel een artifact, maar wel eentje die enigzins op wetenschappelijke grond werkt, net zoals die communicators.

Dat in contrast met die Phoenix ring die je redden uit vuur en die projector van een week of twee terug die oude films tot leven kon wekken. Die dingen zouden dus eigenlijk nooit in de Eureka universum kunnen bestaan.
pi_85048022
Hmm... Dat betekent dat deze huidige tijdlijn de nieuwe waarheid is en dat we gewoon niet teruggaan naar de oude tijdlijn uit seizoen 2 en 3. Net het trucje dat ze begin seizoen 2 flikten.
pi_85048096
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:15 schreef MakuMaku het volgende:
Hmm... Dat betekent dat deze huidige tijdlijn de nieuwe waarheid is en dat we gewoon niet teruggaan naar de oude tijdlijn uit seizoen 2 en 3. Net het trucje dat ze begin seizoen 2 flikten.
Ja wss wel. Gewoon een soort restart. Ik zou het niet zo erg vinden, vind deze leuker. Vooral Fargo als boss-man is geweldig :D
pi_85060688
quote:
wat was dat ook weer, begin seizoen 2? :D

edit - ik weet t alweer :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85273754
Haha, prachtige aflevering vandaag! Vooral leuk hoe Andy "uit de kast kwam".

Het geeft Terminator een hele andere twist als het hele gedoe is begonnen vanwege een emo patch...
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:23:28 #289
28033 Pek
je moet wat
pi_85281649
LOL@Fargo:"Come with me, if you want to live!", de zoveelste Terminator-verwijzing. :')
"Get away from her him, you bitch!" kwam me ook bekend voor :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_85293827
ik vond ook leuk dat die tent zei: Please stay inside me, of iets wat daarop leek :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85302165
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:07 schreef sbientje het volgende:
ik vond ook leuk dat die tent zei: Please stay inside me, of iets wat daarop leek :D
Ja, is dat misschien de stem van Sarah Michelle Geller (aka Buffy)? Want Fargo is daar een grote fan van. Dat is ook de reden dat hij die tent BUFFY heeft genoemd.
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:44:42 #292
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_85312980
En er werd ook nog verwezen naar Lord of the Rings, maar volgens mij zitten er in elke aflevering wel een verzwijzing naar films.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:13:15 #293
17061 mvt
blame Canada
pi_85315903
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:09 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Ja, is dat misschien de stem van Sarah Michelle Geller (aka Buffy)? Want Fargo is daar een grote fan van. Dat is ook de reden dat hij die tent BUFFY heeft genoemd.
Net als dat de bunker SARAH heet en de stem heeft van Fargo die SMG nadoet. Omdat SMG zelf nooit antwoordde
We were to understand there would be pie and punch?
pi_85316512
quote:
De eerste paar eps vond ik het wel erg jammer. Maar begin het nu wel steeds leuker te vinden eigenlijk. Misschien ook een stuk gewenning.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_85317242
SARAH blijft het beste personage uit Eureka.
--- Cameron Hodge ---
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 augustus 2010 @ 08:22:46 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85563579
Dat was een verrassend einde :)
Hoe zat het ook alweer? Barlowe had de Bed&Breakfast en was top-psychiater, maar ook spionne ofzo
Hoe was ze uit Eureka verdwenen?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_85564814
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe zat het ook alweer? Barlowe had de Bed&Breakfast en was top-psychiater, maar ook spionne ofzo
Ikke niet snap, wie is Barlowe in W13?

NVM... had haar al gegoogled...
pi_85568551
Beverly!

Ik was verbaasd!
--- Cameron Hodge ---
pi_85568798
ah crap, klikte per ongeluk, zie ik hie rstaan Beverly :') Ben pas 10 min. in de aflevering :D
pi_85570036
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
ja hoe zat dat ook weer.. zij had iets in zo'n kluis ofzo... Ik ben het helemaal kwijt :D

Vond dit overigens een leuke aflevering. Die vrouw van Henry is leuk :D

nieuw topic: Eureka #2

[ Bericht 4% gewijzigd door sbientje op 22-08-2010 19:49:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')