L-custa: ik sta al ergens in je fobo. (ja die heb ik ook...) evt slowchat daar verderquote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:10 schreef Locusta het volgende:
[..]
SorryLiet me een beetje meeslepen.... We houden het wel weer OT
![]()
Nog een tip:
- Geschiedenis van de Westerse Filosofie, Bertrand Russel.
Beschrijft op een lekker leesbare manier de geschiedenis van de filosofie, wel erg veel informatie, maar zeker goed te gebruiken als opzoekboek of om "zo maar een keer" wat eruit te lezen
Die heb ik laatst ook gekocht (in 't Engels), en het leest zeker lekker weg maar ik vraag me wel de hele tijd af of het niet al enorm achterhaald is (zowel op het politiek-geschiedenis gebied als op filosofisch gebied) gezien het in '45 is geschreven.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:10 schreef Locusta het volgende:
Nog een tip:
- Geschiedenis van de Westerse Filosofie, Bertrand Russel.
Beschrijft op een lekker leesbare manier de geschiedenis van de filosofie, wel erg veel informatie, maar zeker goed te gebruiken als opzoekboek of om "zo maar een keer" wat eruit te lezen
Kom op zeg, dat vind je in elk kalendarium wel terug. En zoek anders eens Westermann Grosser Atlas der Weltgeschichte.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef Robertjuuh het volgende:
Wat ik vooral mis bij de oudheid, is dat ik niet weet hoe de gebeurtenissen zich opvolgen. Chronologisch gezien dus. (Wie heerste voor wie, en welk rijk was eerder enzo)
Ja goed, maar verder dan een datum + gebeurtenis gaat het dan ook niet.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat vind je in elk kalendarium wel terug. En zoek anders eens Westermann Grosser Atlas der Weltgeschichte.
Nee? Goh, iedereen is een expert, tegenwoordig...quote:Op zondag 28 mei 2006 12:51 schreef Robertjuuh het volgende:
[..]
Ja goed, maar verder dan een datum + gebeurtenis gaat het dan ook niet.
"Een Kennismaking met de Oude Wereld" van De Blois en Van der Spek is misschien dan wel een handig werk. Ik heb het zelf bij de cursus 'Oudheid' gebruikt. Het is droge stof, maar als je gewoon een compact beeld wil hebben van de oudheid (van Egypte en Mesopotamië tot en met het verval van het West-Romeinse Rijk) en een heldere chronologie zoekt, is het misschien wel wat je zoekt.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef Robertjuuh het volgende:
Ik heb al een paar boeken besteld!![]()
Wat ik vooral mis bij de oudheid, is dat ik niet weet hoe de gebeurtenissen zich opvolgen. Chronologisch gezien dus. (Wie heerste voor wie, en welk rijk was eerder enzo)
Hopelijk krijg ik er nu wat meer structuur in![]()
Kan dit boek ook aanraden ja.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:56 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
"Een Kennismaking met de Oude Wereld" van De Blois en Van der Spek is misschien dan wel een handig werk. Ik heb het zelf bij de cursus 'Oudheid' gebruikt. Het is droge stof, maar als je gewoon een compact beeld wil hebben van de oudheid (van Egypte en Mesopotamië tot en met het verval van het West-Romeinse Rijk) en een heldere chronologie zoekt, is het misschien wel wat je zoekt.
Nou ja, iets in de richting als Nederland in een handomdraai, bestaat dat eigenlijk voor andere landen/gebieden/tijden in het Nederlands?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kunt eens kijken naar Wes, Versnel en Van der Vliet De wereld van de Oudheid of Pleket e.a., Korte maatschappijgeschiedenis van de Antieke Wereld
Ik heb deze gister binnengekregen. Leest idd makkelijk en er is niet teveel wetenschappelijke rompslomp omheen.quote:Op maandag 22 mei 2006 09:47 schreef Blokhut het volgende:
Dat nieuwe boek van Fik Meijer: http://www.klassieken.nl/(...)156/typeofpage=30186
Ik heb geen idee of het iets is, heb wel twee andere boeken van hem en ik moet zeggen dat hij leuk schrijft zonder dat het te populair of onwetenschappelijk wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |