Gast..quote:Op zondag 21 mei 2006 11:23 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Sterker nog, er is laatst bewézen (door een priester nota bene!) dat god niet bestaat; hij deed onderzoek naar de kans van het bestaan van een hogere entiteit en kwam uiteindelijk op een kans van 66%. Nu zul je zeggen, "hey, maar dan is de kans dattie wel bestaat groter dan de kans dattie niet bestaat!". Bullshit dus, iets bestaat WEL of iets bestaat NIET. de kans moet dus 0% óf 100% zijn. Dat hij niet op 100% kwam is dus het beste bewijs dat er geen god is.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dat jij niet begrijpt waarom sommige dingen gebeuren wil niet zeggen dat er geen god bestaat. Net zo min dat een zogenaamde genezing een bewijs is van een godheid. Daarom heet het geloof.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:56 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Als jouw God in staat is om mensen te genezen, waarom heeft hij dat kind dan niet eerder geholpen ?? Waarom heeft ze al die tijd moeten lijden ?
En waarom heeft hij haar uberhaupt die ziekte meegegeven ??
Ik ken een moeder die een paar maanden geleden aan kanker is overleden en 4 kinderen naliet van 4, 6, 8 en 12 jaar... die moeten nu verder zonder moeder....
Als God al zou bestaan dan zou hij flink op z'n donder moeten krijgen.
Vraag jij je dat soort dingen niet af ?
Jij snapt hetquote:Op zondag 21 mei 2006 12:01 schreef Overlast het volgende:
[..]
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dat jij niet begrijpt waarom sommige dingen gebeuren wil niet zeggen dat er geen god bestaat. Net zo min dat een zogenaamde genezing een bewijs is van een godheid. Daarom heet het geloof.
Het is niet te bewijzen of te falsificeren.
Ik geloof dat jij het gelooft.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:44 schreef joachim87 het volgende:
@Delivernm, of je gelooft het of niet, denk je nu echt dat ik een verhaal zit te verzinnen?
Tja, die kennen we nu wel ...quote:Op zondag 21 mei 2006 12:01 schreef Overlast het volgende:
[..]
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dat jij niet begrijpt waarom sommige dingen gebeuren wil niet zeggen dat er geen god bestaat. Net zo min dat een zogenaamde genezing een bewijs is van een godheid. Daarom heet het geloof.
Het is niet te bewijzen of te falsificeren.
De TS blijkbaar niet.quote:
Dat is lekker makkelijkquote:
prima, dan is het dus geen moeite om het even te bewijzen. Als je het niet erg vind geloof ik niet iedereen die zoiets schrijft op zijn blauwe ogen.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:44 schreef joachim87 het volgende:
Oke, veel van jullie geloven het niet eens...
@Delivernm, of je gelooft het of niet, denk je nu echt dat ik een verhaal zit te verzinnen?
Nou ja, 't is hier al vaker gezegd, maar je naiviteit is wel wat aandoenlijk. Niet lullig bedoelt ofzo, maar wat er verkeerd gaat in je redenatie:quote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
2 weken geleden ging ik naar de avond van mijn jeugdgroep, onze jeugdgroep hoort bij de VEZ (Vrije Evangelisatie Zwolle). De jeugdgroep bestaat ongeveer uit 120 mensen.
Het was een bijzondere avond, met veel zang geleid door de Heilige Geest.
Nu was er een meisje, waarvan iedereen weet dat ze erg ziek is, taai-slijmziekte, een ziekte waarvan je werelds gezien niet genezen kan worden.
Er werd voor haar gebeden, In Jezus naam wordt beter.
Ineens was ze helemaal genezen, totaal 100% gezond!
Ik was benieuwd naar wat meningen van mensen hier die altijd maar roepen God bestaat niet, dat domme geloof in een boek dat verzonnen is, dat soort mensen, wat die hiervan vinden.
Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
Groetjes! (Graag inhoudelijke reacties)
Dus de kans is 100% dat ik een 1 met een dobbelsteen gooi. Of een 2. Of een 3. Of een 4. Of een 5. Of een 6. En ik altijd maar denken dat de totale kans genormaliseerd isquote:Op zondag 21 mei 2006 11:23 schreef SadKingBilly het volgende:
Sterker nog, er is laatst bewézen (door een priester nota bene!) dat god niet bestaat; hij deed onderzoek naar de kans van het bestaan van een hogere entiteit en kwam uiteindelijk op een kans van 66%. Nu zul je zeggen, "hey, maar dan is de kans dattie wel bestaat groter dan de kans dattie niet bestaat!". Bullshit dus, iets bestaat WEL of iets bestaat NIET. de kans moet dus 0% óf 100% zijn. Dat hij niet op 100% kwam is dus het beste bewijs dat er geen god is.
Klassiek voorbeeld van drogredenatiequote:
Die houden we er inquote:Op zondag 21 mei 2006 14:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dus de kans is 100% dat ik een 1 met een dobbelsteen gooi. Of een 2. Of een 3. Of een 4. Of een 5. Of een 6.
jij gelooft alleen in bewezen zaken?quote:Op zondag 21 mei 2006 11:16 schreef Nemephis het volgende:
maar heb er nog nóóit een greintje overtuigend bewijs van gezien/gehoord...
Dudequote:Op zondag 21 mei 2006 12:01 schreef Overlast het volgende:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
aan de vruchten herkent men de boom. als je het managed om zondeloos te leven, dan heb je een sterke getuigenis!quote:Op zondag 21 mei 2006 15:48 schreef SadKingBilly het volgende:
Stel nu dat ik mijn haar lang laat groeien, mezelf een baardje aanmeet en overal ga lopen verkondigen dat ik de zoon van god ben die terug is gekeerd op aarde om mensen te helpen (met wat trucjes en bluf of desnoods met wat "bewijs van mijn goddelijkheid" in de vorm van levitatie of het water in wijn veranderen).
Dat zou ik inderdaad niet geloven om de reden dat als Jezus terug komt, iedereen het zalquote:Op zondag 21 mei 2006 15:48 schreef SadKingBilly het volgende:
Stel nu dat ik mijn haar lang laat groeien, mezelf een baardje aanmeet en overal ga lopen verkondigen dat ik de zoon van god ben die terug is gekeerd op aarde om mensen te helpen (met wat trucjes en bluf of desnoods met wat "bewijs van mijn goddelijkheid" in de vorm van levitatie of het water in wijn veranderen).
Denk je nu echt dat er maar één gelovige is (en dan vooral in het professioneel geloof in de vorm van kerkleiders etc) die dat gelooft hoewel ze zelf constant beweren dat 'hij' ooit terug komt? Denk je dat ze - ondanks dat ze het tegendeel niet kunnen bewijzen - mij zullen erkennen als de zoon van god en invloed zullen geven in het geloof? Hun eigen prettige positie prijsgeven? Mij als hun leider zullen erkennen en doen wat ik wil (want ik geeft orders uit naam van mijn vader)?
De kans dat ik vermoord terug gevonden wordt is nogal wat groter. Het zou niet de eerste keer zijn dat het vaticaan een moord heeft laten plegen (voor bewijs, lees de boeken van Nigel Cawthorne)
Heeft een arts dit ook naderhand bevestigd? Is zij van CF genezen, of is zij genezen van complicaties die daarbij voorkomen (Zoals longontsteking)?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
2 weken geleden ging ik naar de avond van mijn jeugdgroep, onze jeugdgroep hoort bij de VEZ (Vrije Evangelisatie Zwolle). De jeugdgroep bestaat ongeveer uit 120 mensen.
Het was een bijzondere avond, met veel zang geleid door de Heilige Geest.
Nu was er een meisje, waarvan iedereen weet dat ze erg ziek is, taai-slijmziekte, een ziekte waarvan je werelds gezien niet genezen kan worden.
Er werd voor haar gebeden, In Jezus naam wordt beter.
Ineens was ze helemaal genezen, totaal 100% gezond!
Blijkt er uit nieuwe DNA-monsters ook dat het defecte chromosoom het weer doet?quote:Op zondag 21 mei 2006 11:21 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Ja, werelds gezien kun je er dus niet van genezen, daar ben ik het mee eens.
Wahahaha! Hahahahaha!quote:Op zondag 21 mei 2006 16:16 schreef Zombine het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad niet geloven om de reden dat als Jezus terug komt, iedereen het zal
weten. Ook de mensen die niet geloofd hebben. Verder waarschuwt de bijbel voor valse wederkomsten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |