Neequote:Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
wel scherpquote:Op zondag 21 mei 2006 10:30 schreef wendytje het volgende:
dit is een serieuze vraag...
als je zegt "in jezus' naam" waarom doet god dat dan? (omdat je het jezus vraagt)
Ik geloof dat God een 3-eenheid is, God, Jezus en de Heilige Geest, vandaar.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:30 schreef wendytje het volgende:
dit is een serieuze vraag...
als je zegt "in jezus' naam" waarom doet god dat dan? (omdat je het jezus vraagt)
ik geloof dat jij nodig eens in de grote stad moet gaan wonen,quote:Op zondag 21 mei 2006 10:32 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Ik geloof dat God een 3-eenheid is, God, Jezus en de Heilige Geest, vandaar.
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:36 schreef Foxl het volgende:
Probeer ook eens: "In jezus naam, laat de oorlog en het kwade in de wereld verdwijnen"
Met zoiets krijg je me aan jou kant. Tot die tijd lijkt het me vrij onlogisch dat god zich bezig houd met dat soort dingen.
En waarom gaat dit argument niet op bij dit betreffende meisje?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.
In slechte tijden wenden meer mensen zich tot het geloof dan in goede tijden.
Als God de oorlog stopt, da haakt zijn aanhang af.
God heeft hierin dus tegenstrijdige belangen
omdat bij twijfel, een hoop medestanders hun best doen om niet gelovige te overtuigenquote:Op zondag 21 mei 2006 10:42 schreef Foxl het volgende:
[..]
En waarom gaat dit argument niet op bij dit betreffende meisje?
Dit geloof ik dus niet he, juist in slechte tijden is het makkelijker om het geloof vaarwel te zeggen, omdat je dan het gevoel kan hebben dat God niet bestaat, anders zou die dat toch niet laten gebeuren?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.
In slechte tijden wenden meer mensen zich tot het geloof dan in goede tijden.
Als God de oorlog stopt, da haakt zijn aanhang af.
God heeft hierin dus tegenstrijdige belangen
het tegendeel is waar. in arme landen of tijdens humanitaire rampen, oorlogen is men eerder geneigd steun tot een god te zoeken.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:47 schreef Rublic het volgende:
[..]
Dit geloof ik dus niet he, juist in slechte tijden is het makkelijker om het geloof vaarwel te zeggen, omdat je dan het gevoel kan hebben dat God niet bestaat, anders zou die dat toch niet laten gebeuren?
Wanneer is het nou moeilijker in God geloven, wanneer je gelukkig bent? Of wanneer bijv. je ouders op sterven liggen? Ik zelf zou dan nog steun gaan zoeken bij God, maar kan begrijpen dat andere mensen denken, waarom God..Waarom? Als God zou bestaan, zou die zoiets vreselijks toch niet laten gebeuren?
Om daarna door god in de steek gelaten te worden. Nee, god heeft het beste met de mensen voor.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het tegendeel is waar. in arme landen of tijdens humanitaire rampen, oorlogen is men eerder geneigd steun tot een god te zoeken.
uhh ik ken haar persoonlijk.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:02 schreef No-P het volgende:
hmm, ik denk dat het doorgestoken kaart is.
Ken je het meisje persoonlijk, zo niet, hoe weet je zeker dat ze cf heeft gehad en daar nu van is genezen. Ik zie het als een poging van het VEZ om de jeugdigen vast te laten houden aan het geloof door dit 'wonder' te laten gebeuren.
Ik wil je niks opdringen, je moet geloven wat je zelf wil, maar geloof niet alles wat je ziet en wat vertelt wordt.
dan mag je wel naar diverse programma's mailen met dit wonder. wat zei de dokter trouwens?quote:
Bijna de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen..... op de bijbel naquote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
Wat een stompzinnige reactie, anders doe je er ff argumentatie bij ofzoquote:Op zondag 21 mei 2006 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Bijna de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen..... op de bijbel na![]()
ik heb een onderzoek gelezen waar dit wel het geval was.... tja... ik kan er niet zoveel mee.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef Flurry het volgende:
Er is wel eens onderzoek gedaan naar de effectiviteit van bidden en het bleek dat ziekenhuispatienten waarvoor gebeden wordt geen betere prognose hebben dan ziekenhuispatienten waarvan de naasten niet gelovig zijn en die niet bidden. Als er een god is die naar gebeden luistert, dan zou er toch een verschil moeten zijn?
I could NOT agree.... more!quote:Op zondag 21 mei 2006 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Bijna Helemaal de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen..... op de bijbel na![]()
Dit is overigens geen bewijs. Je impliceert een causaal verband, waar je slechts een correlatie hebt aangetoond (en zelfs die heb je nog niet onderbouwd). Als er in een bepaalde seizoen meer ooievaars gespot worden, en in diezelfde tijd worden er veel kinderen geboren, is dat dan geen bewijs dat babies van de ooievaar komen? Wederom, een correlatie, geen causaal verband.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
Ik vind atheisten die op deze manier in discussie gaan met gelovigen anders minstens net zo erg. Geloven dat er GEEN God bestaat is ook een vorm van geloof, en atheisten zijn op dat gebied net zo intolerant naar andersdenkenden als de mensen die ze zo verafschuwen. Dat vind ik zo mogelijk nog hypocrieter.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:10 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
I could NOT agree.... more!
Gelovigen hebben toch al een flinke steek los maar als je dit soort dingen gaat uitkramen ben je echt volledig van de pot gerukt. Weet je zeker dat je niet in één of ander incest-gat woont waar iedereen met directe familieleden trouwt en het gemiddelde IQ ergens rond de 14 ligt? Zo klink je namelijk wel..
Ik vind jou vergelijking met de ooiveraars ook niet echt denderend moet ik zeggen...quote:Op zondag 21 mei 2006 11:11 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dit is overigens geen bewijs. Je impliceert een causaal verband, waar je slechts een correlatie hebt aangetoond (en zelfs die heb je nog niet onderbouwd). Als er in een bepaalde seizoen meer ooievaars gespot worden, en in diezelfde tijd worden er veel kinderen geboren, is dat dan geen bewijs dat babies van de ooievaar komen? Wederom, een correlatie, geen causaal verband.
Dat was niet spottend bedoeld, slechts om aan te tonen dat als twee dingen blijkbaar samenvallen, dit niet meteen een causaal verband impliceert.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:13 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Ik vind jou vergelijking met de ooiveraars ook niet echt denderend moet ik zeggen...
Ow in welke band zit de H.G. dan?quote:Het was een bijzondere avond, met veel zang geleid door de Heilige Geest.
CF komt bij mij in de familie voor dus... ik denk wel dat ik weet waar ik over praat !quote:
Mijn forum is fok!quote:Op zondag 21 mei 2006 11:17 schreef Ame_thyst het volgende:
Als je op een forum als dit over zulk soort dingen begint krijg je het zelfde effect als wanneer je door de stad loopt en allemaal van die briejes in je handen gedrukt krijgt. Ik geloof zelf ook maar ik vind dat je niet
met zo'n onderwerp moet komen, wat wil je nou? effe voor de duidelijkheid niet gelovigen snappen hier volgens mij niets van en kunnen het zich ook niet voor stellen neem het ze dus ook niet kwalijk als zij zo reageren.
probeer het hier nog eens:
http://www.christenforum.nl
Ja, werelds gezien kun je er dus niet van genezen, daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:19 schreef just me het volgende:
[..]
CF komt bij mij in de familie voor dus... ik denk wel dat ik weet waar ik over praat !
Ze gingen juist eerder dood, dat kwam door de stress van de gedachte dat er voor ze gebeden werd.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef Flurry het volgende:
Er is wel eens onderzoek gedaan naar de effectiviteit van bidden en het bleek dat ziekenhuispatienten waarvoor gebeden wordt geen betere prognose hebben dan ziekenhuispatienten waarvan de naasten niet gelovig zijn en die niet bidden. Als er een god is die naar gebeden luistert, dan zou er toch een verschil moeten zijn?
Ik ben geen atheïst, geen idee hoe je daarbij komt. Het interesseert me feitelijk gewoon geen zak of er nu wel of geen "god" bestaat, ik leid mijn leven zoals ik dat wil. Dat ik daarbij toevallig grotendeels de "tien geboden" aanhoud is slechts een kwestie van gezond verstand, ik heb geen oud boek nodig om te beseffen dat ik - bijvoorbeeld - niet zomaar mensen kan vermoorden.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik vind atheisten die op deze manier in discussie gaan met gelovigen anders minstens net zo erg. Geloven dat er GEEN God bestaat is ook een vorm van geloof, en atheisten zijn op dat gebied net zo intolerant naar andersdenkenden als de mensen die ze zo verafschuwen. Dat vind ik zo mogelijk nog hypocrieter.
http://www.cysticfibrosis.nl/quote:Cystic Fibrosis, ook wel 'taai-slijm-ziekte' genoemd, is een erfelijke ziekte. Dit betekent dat je ermee geboren wordt.
Op dit moment is er nog geen genezing van Cystic Fibrosis mogelijk. Echter, dankzij een beter inzicht in de oorzaak van de stoornis en onderzoek naar nieuwe behandelingsmogelijkheden worden de vooruitzichten steeds beter en is er in de toekomst wellicht een genezende behandeling mogelijk.
Intussen worden alsmaar doeltreffender methoden en medicijnen ontwikkeld om de symptomen van Cystic Fibrosis tegen te gaan en de voortgang van de ziekte te vertragen
Als god zo geweldig is, waarom is zij dan uberhaupt ziek geworden ? En waarom wordt alleen zij beter en niet alle andere zieke mensen ?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
Nu was er een meisje, waarvan iedereen weet dat ze erg ziek is, taai-slijmziekte, een ziekte waarvan je werelds gezien niet genezen kan worden.
Er werd voor haar gebeden, In Jezus naam wordt beter.
Ineens was ze helemaal genezen, totaal 100% gezond!
Daarom wordt er ook gesteld dat het om een 'wonder' gaat. Het is gebleken dat door geloof in het beter worden, je meer kans hebt om ook daadwerkelijk beter te worden. Bij cystic fibrosis gaat het om een erfelijke ziekte, en niet om een besmetting van bacterie, virus of parasiet. In dit geval zal er dus door het bidden een genetische verandering ontstaan zijn waardoor ze van cf is genezen.quote:
Dan heb jij geen kaas gegeten van kansberekening, vriend.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/859745/1/50#38040714]zondag 21 mei Sterker nog, er is laatst bewézen (door een priester nota bene!) dat god niet bestaat; hij deed onderzoek naar de kans van het bestaan van een hogere entiteit en kwam uiteindelijk op een kans van 66%. Nu zul je zeggen, "hey, maar dan is de kans dattie wel bestaat groter dan de kans dattie niet bestaat!". Bullshit dus, iets bestaat WEL of iets bestaat NIET. de kans moet dus 0% óf 100% zijn. Dat hij niet op 100% kwam is dus het beste bewijs dat er geen god is.
Het klinkt nu net alsof je Jezus (of god dan) beveelt om haar te laten genezen. Ik denk niet dat welke god dan ook daarnaar zal luisteren. Zie jezelf als oppermachtig - je kan al die nietige mensjes zo van de aarde vagen als je daar zin in hebt, en dan bevelen ze je om een meisje te genezen?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |