Neequote:Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
wel scherpquote:Op zondag 21 mei 2006 10:30 schreef wendytje het volgende:
dit is een serieuze vraag...
als je zegt "in jezus' naam" waarom doet god dat dan? (omdat je het jezus vraagt)
Ik geloof dat God een 3-eenheid is, God, Jezus en de Heilige Geest, vandaar.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:30 schreef wendytje het volgende:
dit is een serieuze vraag...
als je zegt "in jezus' naam" waarom doet god dat dan? (omdat je het jezus vraagt)
ik geloof dat jij nodig eens in de grote stad moet gaan wonen,quote:Op zondag 21 mei 2006 10:32 schreef joachim87 het volgende:
[..]
Ik geloof dat God een 3-eenheid is, God, Jezus en de Heilige Geest, vandaar.
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:36 schreef Foxl het volgende:
Probeer ook eens: "In jezus naam, laat de oorlog en het kwade in de wereld verdwijnen"
Met zoiets krijg je me aan jou kant. Tot die tijd lijkt het me vrij onlogisch dat god zich bezig houd met dat soort dingen.
En waarom gaat dit argument niet op bij dit betreffende meisje?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.
In slechte tijden wenden meer mensen zich tot het geloof dan in goede tijden.
Als God de oorlog stopt, da haakt zijn aanhang af.
God heeft hierin dus tegenstrijdige belangen
omdat bij twijfel, een hoop medestanders hun best doen om niet gelovige te overtuigenquote:Op zondag 21 mei 2006 10:42 schreef Foxl het volgende:
[..]
En waarom gaat dit argument niet op bij dit betreffende meisje?
Dit geloof ik dus niet he, juist in slechte tijden is het makkelijker om het geloof vaarwel te zeggen, omdat je dan het gevoel kan hebben dat God niet bestaat, anders zou die dat toch niet laten gebeuren?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.
In slechte tijden wenden meer mensen zich tot het geloof dan in goede tijden.
Als God de oorlog stopt, da haakt zijn aanhang af.
God heeft hierin dus tegenstrijdige belangen
het tegendeel is waar. in arme landen of tijdens humanitaire rampen, oorlogen is men eerder geneigd steun tot een god te zoeken.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:47 schreef Rublic het volgende:
[..]
Dit geloof ik dus niet he, juist in slechte tijden is het makkelijker om het geloof vaarwel te zeggen, omdat je dan het gevoel kan hebben dat God niet bestaat, anders zou die dat toch niet laten gebeuren?
Wanneer is het nou moeilijker in God geloven, wanneer je gelukkig bent? Of wanneer bijv. je ouders op sterven liggen? Ik zelf zou dan nog steun gaan zoeken bij God, maar kan begrijpen dat andere mensen denken, waarom God..Waarom? Als God zou bestaan, zou die zoiets vreselijks toch niet laten gebeuren?
Om daarna door god in de steek gelaten te worden. Nee, god heeft het beste met de mensen voor.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het tegendeel is waar. in arme landen of tijdens humanitaire rampen, oorlogen is men eerder geneigd steun tot een god te zoeken.
uhh ik ken haar persoonlijk.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:02 schreef No-P het volgende:
hmm, ik denk dat het doorgestoken kaart is.
Ken je het meisje persoonlijk, zo niet, hoe weet je zeker dat ze cf heeft gehad en daar nu van is genezen. Ik zie het als een poging van het VEZ om de jeugdigen vast te laten houden aan het geloof door dit 'wonder' te laten gebeuren.
Ik wil je niks opdringen, je moet geloven wat je zelf wil, maar geloof niet alles wat je ziet en wat vertelt wordt.
dan mag je wel naar diverse programma's mailen met dit wonder. wat zei de dokter trouwens?quote:
Bijna de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen..... op de bijbel naquote:Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:
Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |