abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38039801
2 weken geleden ging ik naar de avond van mijn jeugdgroep, onze jeugdgroep hoort bij de VEZ (Vrije Evangelisatie Zwolle). De jeugdgroep bestaat ongeveer uit 120 mensen.

Het was een bijzondere avond, met veel zang geleid door de Heilige Geest.

Nu was er een meisje, waarvan iedereen weet dat ze erg ziek is, taai-slijmziekte, een ziekte waarvan je werelds gezien niet genezen kan worden.
Er werd voor haar gebeden, In Jezus naam wordt beter.

Ineens was ze helemaal genezen, totaal 100% gezond!

Ik was benieuwd naar wat meningen van mensen hier die altijd maar roepen God bestaat niet, dat domme geloof in een boek dat verzonnen is, dat soort mensen, wat die hiervan vinden.
Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?

Groetjes! (Graag inhoudelijke reacties)
pi_38039902
Meer iets voor TRU.
quote:
Als ik zeg 'Wordt beter in Jezus naam' en de persoon is weer helemaal gezond, is dat dat niet een bewijs dat God bestaat?
Nee
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_38039918
dit is een serieuze vraag...

als je zegt "in jezus' naam" waarom doet god dat dan? (omdat je het jezus vraagt)
uit een aspergernest
pi_38039929
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:30 schreef wendytje het volgende:

als je zegt "in jezus' naam" waarom doet god dat dan? (omdat je het jezus vraagt)
wel scherp
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_38039939
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:30 schreef wendytje het volgende:

Ik geloof dat God een 3-eenheid is, God, Jezus en de Heilige Geest, vandaar.
pi_38039967
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:32 schreef joachim87 het volgende:

[..]

Ik geloof dat God een 3-eenheid is, God, Jezus en de Heilige Geest, vandaar.
ik geloof dat jij nodig eens in de grote stad moet gaan wonen,
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zondag 21 mei 2006 @ 10:34:17 #7
64749 Jesuz
Jesuz networks inc.
pi_38039968
Ik geloof er geen zak van. Eerst bewijs voordat ik inhoudelijk hier op in ga...
Jesuz style
pi_38039995
bewijs eerst maar 's dat ze ziek was en dat ze idd nu weer beter is.
pi_38039998
Probeer ook eens: "In jezus naam, laat de oorlog en het kwade in de wereld verdwijnen"

Met zoiets krijg je me aan jou kant. Tot die tijd lijkt het me vrij onlogisch dat god zich bezig houd met dat soort dingen.
Is adult entertainment killing our children, or is killing our children entertaining adults?
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 10:37:59 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_38040006
van CF kun je niet genezen !!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 21 mei 2006 @ 10:38:26 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38040012
ik heb een vriend die bij de pinkstergemeente zat en mij vertelde dat het allemaal doorgestoken kaart is. of massahysterie en dat 'de genezing' van zeer korte duur is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 21 mei 2006 @ 10:39:27 #12
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_38040020
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:36 schreef Foxl het volgende:
Probeer ook eens: "In jezus naam, laat de oorlog en het kwade in de wereld verdwijnen"

Met zoiets krijg je me aan jou kant. Tot die tijd lijkt het me vrij onlogisch dat god zich bezig houd met dat soort dingen.
ALS God bestaat zal die dat nooit doen.
In slechte tijden wenden meer mensen zich tot het geloof dan in goede tijden.
Als God de oorlog stopt, da haakt zijn aanhang af.
God heeft hierin dus tegenstrijdige belangen
pi_38040045
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

En waarom gaat dit argument niet op bij dit betreffende meisje?
Is adult entertainment killing our children, or is killing our children entertaining adults?
  zondag 21 mei 2006 @ 10:44:07 #14
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_38040066
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:42 schreef Foxl het volgende:

[..]

En waarom gaat dit argument niet op bij dit betreffende meisje?
omdat bij twijfel, een hoop medestanders hun best doen om niet gelovige te overtuigen
pi_38040067
Oke, veel van jullie geloven het niet eens...
@Delivernm, of je gelooft het of niet, denk je nu echt dat ik een verhaal zit te verzinnen?
@Just me, van CF kun je dus wel genezen.
@Zoalshetis, jammer dat je vriend er zo over denkt.
pi_38040102
Eigenlijk had ik een uitgebreid antwoord bedacht op de vraag zelf, maar bij nader inzien zelf een vraag voor jou (om over na te denken, je hoeft hem niet te beantwoorden )
Waarom stel je deze vraag?
Twijfel je aan je geloof of wil je via een omweg mensen bekeren?
Diegenen die geloven in (de christelijke) god zullen 'JA!' op je vraag zeggen.
Diegenen die dat niet doen kunnen zo met een stel wetenschappelijke en logische argumenten komen waarom dit geen bewijs is, wetenschappelijk gezien. Zou ik ook kunnen doen.
Doe ik niet, ik gun jou van harte een geloof dat jou je prettiger doet voelen in je leven,wat jou steun en een gevoel ven veiligheid en controle geeft over dingen die erg angstwekkend zijn.

Het enige dat een wetenschappelijke uitleg kan doen is een reactie krijgen van ' HA! maar ik geloof toch in god! -of jou aan het twijfelen brengen, naar mijn mening wordt van nummer 1 niemand beter, en in het geval van 2 word jij er zelfs mogelijk minder gelukkig van.
Dat lijkt me niet wenselijk.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_38040108
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:39 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

Dit geloof ik dus niet he, juist in slechte tijden is het makkelijker om het geloof vaarwel te zeggen, omdat je dan het gevoel kan hebben dat God niet bestaat, anders zou die dat toch niet laten gebeuren?

Wanneer is het nou moeilijker in God geloven, wanneer je gelukkig bent? Of wanneer bijv. je ouders op sterven liggen? Ik zelf zou dan nog steun gaan zoeken bij God, maar kan begrijpen dat andere mensen denken, waarom God..Waarom? Als God zou bestaan, zou die zoiets vreselijks toch niet laten gebeuren?
You know the difference between you and me? I make this look good!
  zondag 21 mei 2006 @ 10:50:17 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38040141
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:47 schreef Rublic het volgende:

[..]

Dit geloof ik dus niet he, juist in slechte tijden is het makkelijker om het geloof vaarwel te zeggen, omdat je dan het gevoel kan hebben dat God niet bestaat, anders zou die dat toch niet laten gebeuren?

Wanneer is het nou moeilijker in God geloven, wanneer je gelukkig bent? Of wanneer bijv. je ouders op sterven liggen? Ik zelf zou dan nog steun gaan zoeken bij God, maar kan begrijpen dat andere mensen denken, waarom God..Waarom? Als God zou bestaan, zou die zoiets vreselijks toch niet laten gebeuren?
het tegendeel is waar. in arme landen of tijdens humanitaire rampen, oorlogen is men eerder geneigd steun tot een god te zoeken.
  zondag 21 mei 2006 @ 10:50:34 #19
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_38040144
Er is wel eens onderzoek gedaan naar de effectiviteit van bidden en het bleek dat ziekenhuispatienten waarvoor gebeden wordt geen betere prognose hebben dan ziekenhuispatienten waarvan de naasten niet gelovig zijn en die niet bidden. Als er een god is die naar gebeden luistert, dan zou er toch een verschil moeten zijn?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 21 mei 2006 @ 10:52:22 #20
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_38040175
Als het bij de oude grieken regende vroeger, kwam dit door de god van de regen.
Als er oorlog was, kwam dit door de oorlogs god.
Als er iemand zwanger was, kwam dit door de vruchtbaarheids god.
In de loop ter tijden zijn al deze goden ontmaskerd, en doen we er nu lacherig over.
Nu hebben we nog maar met 1 god te maken, en deze doet allemaal wonderen.
Tot dat deze in de loop der tijd ook ontmaskerd wordt, en wordt deze generatie uitgelachen.
pi_38040182
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het tegendeel is waar. in arme landen of tijdens humanitaire rampen, oorlogen is men eerder geneigd steun tot een god te zoeken.
Om daarna door god in de steek gelaten te worden. Nee, god heeft het beste met de mensen voor.

Meteen het bewijs dat bidden geen klap uithaalt..
  zondag 21 mei 2006 @ 11:02:22 #22
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_38040351
hmm, ik denk dat het doorgestoken kaart is.
Ken je het meisje persoonlijk, zo niet, hoe weet je zeker dat ze cf heeft gehad en daar nu van is genezen. Ik zie het als een poging van het VEZ om de jeugdigen vast te laten houden aan het geloof door dit 'wonder' te laten gebeuren.
Ik wil je niks opdringen, je moet geloven wat je zelf wil, maar geloof niet alles wat je ziet en wat vertelt wordt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_38040385
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:02 schreef No-P het volgende:
hmm, ik denk dat het doorgestoken kaart is.
Ken je het meisje persoonlijk, zo niet, hoe weet je zeker dat ze cf heeft gehad en daar nu van is genezen. Ik zie het als een poging van het VEZ om de jeugdigen vast te laten houden aan het geloof door dit 'wonder' te laten gebeuren.
Ik wil je niks opdringen, je moet geloven wat je zelf wil, maar geloof niet alles wat je ziet en wat vertelt wordt.
uhh ik ken haar persoonlijk.
  zondag 21 mei 2006 @ 11:05:08 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38040400
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:04 schreef joachim87 het volgende:

[..]

uhh ik ken haar persoonlijk
dan mag je wel naar diverse programma's mailen met dit wonder. wat zei de dokter trouwens?
  zondag 21 mei 2006 @ 11:05:31 #25
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_38040410
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:20 schreef joachim87 het volgende:

Bijna de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen..... op de bijbel na
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')