Zeker nooit in Goeree geweest.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:02 schreef Sapstengel het volgende:
Haha. En dan zijn er nog mensen die beweren dat alleen moslims zo radicaal zijn.
quote:In een interview met de locoburgemeester van Middelharnis, Peter Visser, komt naar voren dat hij vindt dat de manier van handelen juist getuigd van een onchristelijke manier van handelen. “Echte Christenen schrijven met open vizier en zeggen met naam en toenaam, ik ben meneer Jansen en ik heb er grote bezwaren tegen dat je dit soort stukken schrijft en kunnen we daar een keer over praten.” Ook Rien van der Boom, lid van de SGP Middelharnis, laat weten zich stellig af te vragen of het echt christenen zijn die de dreigementen hebben geuit naar de redactie. “Christenen communiceren zo niet. Misschien zijn het ‘naamchristenen’. Ik denk dat ze de naam misbruiken en op die manier proberen iets neer te zetten.”
Dat is de brief. Toevallig ook een link naar de column?quote:
Overigens wij zijn even bij u voor de deur blijven staan om te kijken hoe u eruit ziet. Wij hebben u ingeschat als een man die hevig teleurgesteld is en niet met zijn problemen kan omgaan.quote:
quote:Op zondag 21 mei 2006 20:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Overigens wij zijn even bij u voor de deur blijven staan om te kijken hoe u eruit ziet. Wij hebben u ingeschat als een man die hevig teleurgesteld is en niet met zijn problemen kan omgaan.
Freud is er niks bij!
Als het waar isquote:Op zondag 21 mei 2006 19:45 schreef Demarest het volgende:
Gezellig om te weten dat zulk uitschot ook bij de politie werkt.
Alle christenen zijn hetzelfde of zo?quote:Op zondag 21 mei 2006 21:05 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is, ik ken heel veel Christenen, geen van deze zou ooit geweld gebruiken.
Christenen gebruiken geen geweld? Hahaha, wat een kul.Overal komen debielen voor, ook onder christenen. Ze zijn echt geen haar beter dan moslims of ongelovigen enzo hoor. Het zijn gewoon sekteleden die dmv dreigen anderen de mond willen snoeren.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:05 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is, ik ken heel veel Christenen, geen van deze zou ooit geweld gebruiken. Ik denk dat het of een beetje aandachttrekken van hem is, of iemand anders, want waarom zou je zoiets anoniem doen?
Dat ligt aan je computerquote:Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef MrBean het volgende:
Irritant ? die ? vraagtekens ? door ? de ? hele ? tekst ? heen.
Het is als colomnist die steeds anti-christelijke dingen schrijft ook heel goed mogelijk om zelf zoiets te maken en daarmee bekender te willen worden, ik vind het een vreemd verhaalquote:
quote:Op zondag 21 mei 2006 19:45 schreef Demarest het volgende:
Gezellig
Nee daar zullen ze er blij mee zijnquote:Op maandag 22 mei 2006 12:57 schreef dVTB het volgende:
Nederland anno 2006. Verbijsterend. Kunnen we dat eiland niet afsteken en laten afdrijven richting Engeland ofzo?
Ik heb er nooit van gehoord, neem bijvoorbeeld Theo van Gogh, die heeft er zijn levenswerk van gemaakt om Christenen te beledigen, tot in het extreme, maar hij is nooit bedreigd, verwond of vermoord door een Christen. De hele Christelijk cultuur is juist dat je in dit leven moet lijden onder de boze, en dat God later wel wraak neemt voor je als iedereen dood is.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:
Ik heb weleens verhalen gehoord over een oud-burgemeester van Staphorst die regelmatig werd bedreigd. Kennelijk is dat in streng-religieuze kring heel gewoon; mensen bedreigen.
Ik denk inderdaad dat er weinig Christenen zullen zijn die een boze man in Amsterdam gaan bedreigen. Het probleem zit hem juist in de dorpen waar religie, sociale druk en gemeenschapszin door elkaar heen gaan lopen.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb er nooit van gehoord, neem bijvoorbeeld Theo van Gogh, die heeft er zijn levenswerk van gemaakt om Christenen te beledigen, tot in het extreme, maar hij is nooit bedreigd, verwond of vermoord door een Christen. De hele Christelijk cultuur is juist dat je in dit leven moet lijden onder de boze, en dat God later wel wraak neemt voor je als iedereen dood is.
Behalve dat het erg fout is om alle christenen onder één banier te doen marcheren op weg naar dezelfde idealen:quote:Op maandag 22 mei 2006 15:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb er nooit van gehoord, neem bijvoorbeeld Theo van Gogh, die heeft er zijn levenswerk van gemaakt om Christenen te beledigen, tot in het extreme, maar hij is nooit bedreigd, verwond of vermoord door een Christen. De hele Christelijk cultuur is juist dat je in dit leven moet lijden onder de boze, en dat God later wel wraak neemt voor je als iedereen dood is.
wordt daar niet gepraktizeerd. Evenals homoseksualiteit. Daar hebben ze immers dorpsjeugd en dreigtelefoontjes voor.quote:dat je in dit leven moet lijden onder de boze, en dat God later wel wraak neemt voor je als iedereen dood is.
In de naam van God, mag alles...quote:Op maandag 22 mei 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:
Ik heb weleens verhalen gehoord over een oud-burgemeester van Staphorst die regelmatig werd bedreigd. Kennelijk is dat in streng-religieuze kring heel gewoon; mensen bedreigen.
Als dit bericht bedoeld is om aan te geven hoe redelijk en billijk Christenen wel niet zijn in vergelijking met moslims, dan geef ik je ongelijk. Het lijkt wel een soort trend onder Christenen die niet meteen aan het moorden slaan, maar 'slechts' mensen bedreigen. Kijk ons eens redelijk zijn. Een moslim zou allang aan het moorden zijn geslagen. Alsof mensen bedreigen wél normaal en billijk is.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:17 schreef Arnold_fan het volgende:
Behalve dan dat er hier nog bijzonder weinig overtuigend bewijs is. Een getypt briefje, waar het woord God niet eens in voorkomt (hoezo christelijk?), niet gestaafde uitspraken van een agent, die om vage redenen kennelijk niet benoemd mag worden en wat kinderen, waarbij ook niemand bedacht heeft om die eens op te zoeken en te vragen of er een kern van waarheid inzit.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik hoorde dit vanochtend ook op radio 1 in een interview met de hoofdredactrice.Dit is precies dezelfde indoctrineerde manier van communiceren als de fundi moslims dat doen.
Dat is onzin.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:49 schreef dVTB het volgende:
[..]
Christenen in Nederland zijn vrijwel dagelijks bezig met het veroordelen van andere groepen mensen. W
Het motief van de bedreiger is de man straffen omdat hij de christenen op Goeree heeft beledigd, dat staat duidelijk in het briefje.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Behalve dan dat er hier nog bijzonder weinig overtuigend bewijs is. Een getypt briefje, waar het woord God niet eens in voorkomt (hoezo christelijk?),
Het politiebureau heeft zijn exuses aangeboden, hoe kun je je excuses aanbieden voor iets wat je niet hebt gedaan?!quote:niet gestaafde uitspraken van een agent,
"Het zou me niets verbazen ... "quote:Het zou me dan ook totaal niet verbazen als Abel den Denker gewoon mevrouw Evers zelf is, die gefrustreerd is over christenen.
Van Jole had in de Leugen Regeert een vrij goede column over dit punt. Waar media nauwelijks aandacht besteden als christenen zich schofterig gedragen terwijl er mediahypes ontstaan als een imam onder minister van vreemdelingenzaken weigert een hand te geven. Hij noemde een aantal voorbeelden waar ik wel van schrok. Dat het zo erg is.quote:
Want dan zouden er honderden met brandende vlaggen door de straat lopen, terwijl ze schreeuwen dat allah zo geweldig isquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:18 schreef MrBean het volgende:
[..]
Weet je wat mij niets zou verbazen? Dat wanneer dit topic over moslims zou gaan, dat we dan nu al bij deel 4 van de topicreeks waren beland!
Ja, en die zouden door de overheid aangepakt zijn en hiervoor sluiten de agenten zelfs hun ogenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik hoorde dit vanochtend ook op radio 1 in een interview met de hoofdredactrice.Dit is precies dezelfde indoctrineerde manier van communiceren als de fundi moslims dat doen.
Ja, dat heb ik ook gezien, en ik was het helemaal met hem eens.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Van Jole had in de Leugen Regeert een vrij goede column over dit punt. Waar media nauwelijks aandacht besteden als christenen zich schofterig gedragen terwijl er mediahypes ontstaan als een imam onder minister van vreemdelingenzaken weigert een hand te geven. Hij noemde een aantal voorbeelden waar ik wel van schrok. Dat het zo erg is.
Gut, en ik maar denken dat de hele Christelijke cultuur nu juist was dat door de dood van Jezus Christus zonden vergeven zouden worden...quote:Op maandag 22 mei 2006 15:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
My thoughts exactly! Hopeloze zooi daar!quote:
Dus voor een zak met geld accepteren ze wel de beledegingen en mag je blijkbaar zeggen wat je wilt.quote:of hij moet een behoorlijke donatie geven aan een kerk.
Dan nog: generaliseren is slecht.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee, maar in de bijbelbelt misschien wel
Het komt gewoon vaker voor dat er incidenten zijn met imans dan met christenen, vandaar dat er ook meer media-aandacht is, plus het feit dat imans 'redelijk' nieuw zijn in Nederland, dus vreemd dus wordt er meer aandacht aan besteed.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Van Jole had in de Leugen Regeert een vrij goede column over dit punt. Waar media nauwelijks aandacht besteden als christenen zich schofterig gedragen terwijl er mediahypes ontstaan als een imam onder minister van vreemdelingenzaken weigert een hand te geven. Hij noemde een aantal voorbeelden waar ik wel van schrok. Dat het zo erg is.
http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=3769quote:Op zondag 28 mei 2006 04:18 schreef Danzig het volgende:
[..]
Het komt gewoon vaker voor dat er incidenten zijn met imans dan met christenen,
Ik zie toch duidelijk in die brieven staan dat mensen van plan zijn om die columnist en zijn gezin pijn te doen...quote:Columnist ondergedoken.
MIDDELHARNIS - De columnist van RegioVenster is tijdelijk ondergedoken. „De grond werd hem te heet onder de voeten“, zegt redacteur M. Evers. „Hij verblijft momenteel niet op Flakkee.“
De schrijver werd bedreigd nadat hij enkele columns in het huis-aan-huisblad had geschreven. De inhoud is met name bij mensen uit de zwaardere christelijke hoek in het verkeerde keelgat geschoten. Ook redacteur Evers van RegioVenster is bedreigd, maar zij ziet voorlopig nog geen aanleiding om onder te duiken. „Ik wacht wel af. Er zijn geen nieuwe brieven meer binnengekomen. We hebben wel bericht gehad van de officier van justitie. Die ziet geen aanleiding om nader onderzoek te doen omdat er geen regelrechte bedreiging van lijf of leden is.“ Evers heeft inmiddels wel wat tips binnengekregen over de herkomst van de anonieme brieven.
Waar zie je dat?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:18 schreef calvobbes het volgende:
PZC
Ik zie toch duidelijk in die brieven staan dat mensen van plan zijn om die columnist en zijn gezin pijn te doen...
Mensen laten zich maar al te graag leiden door wat de media hun voorspiegelt. Het is de leugen die regeert. Dat zie je ook hier op Fok!, waar nieuwsberichten klakkeloos worden gekopieerd en voor waarheid worden aangenomen.quote:Vreemde zaak en vooral vreemd dat maar weinig mensen dit erg lijken te vinden...
Wel een boel paniek als moslims in Denemarken iemand bedreigen, maar dit vinden "we" blijkbaar wel oke.
Voor als je denkt dat Christenen geen moorden plegen uit geloofsovertuiging:quote:Op maandag 22 mei 2006 15:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
quote:In de VS hebben abortusklinieken en abortusartsen te maken met acties en intimidaties door anti-abortusactivisten. De afgelopen 25 jaar ging het om ruim 46.000 gewelddadige acties en ordeverstoringen. Christenfundamentalisten voeren daar een guerrilla-oorlog tegen abortus.5 In 1997 bijvoorbeeld voerde het zogenaamde Leger van God een aanslag uit op een abortuskliniek, waarbij een aantal gewonden vielen. 6 De groep kondigde toen een "totale oorlog" aan tegen de Amerikaanse regering. In 1998 was er opnieuw een aanslag op een abortuskliniek, waarbij een dode en een zwaargewonde vielen. Onlangs stuurde het Leger van God enveloppen met verdacht poeder aan 90 abortusklinieken en kantoren voor geboorteplanning. Men sloot zo nauw aan bij de miltvuur-terreur. Het poeder bleek overigens geen miltvuurbacteriën te bevatten. 7 Een soortgelijke groep, de Partij van de Rechten van de Schepper, heeft een website met een dodenlijst van abortusartsen. Deze groep houdt de website zeer actueel: de ochtend na de moord op een abortusarts door een sluipschutter, was de naam van deze arts al doorgestreept. 8
5. "Guerilla-oorlog tegen abortus in VS", Marc Guillet. In: Algemeen Dagblad, 15.6.2000.
6. "Explosies treffen abortuskliniek VS". In: Trouw, 17.1.1997, en: "'Leger van God' eist aanslagen op". In: Leids Dagblad, 25.2.1997.
7. "Baby VS blijkt besmet met miltvuurbacteriën", Ans Bouwmans. In: Leidsch Dagblad, 16.10.2001.
8. "Na moord op abortus-arts is 'dodenlijst' direct bijgewerkt", Bert Lanting. In: Volkskrant, 27.10.1998.
http://www.rtvrijnmond.nl(...)/Nieuws?itemid=36740quote:Op zondag 28 mei 2006 13:49 schreef NewOrder het volgende:
Waar zie je dat?
Yup. En dat is wel iets waar ik me zorgen over maak.quote:Mensen laten zich maar al te graag leiden door wat de media hun voorspiegelt. Het is de leugen die regeert. Dat zie je ook hier op Fok!, waar nieuwsberichten klakkeloos worden gekopieerd en voor waarheid worden aangenomen.
Je bedoelt de zin: 'U en uw gezin zullen dezelfde pijn en onbegrip voelen als de velen die u pijn heeft gedaan.'? Dat is toch geen concrete bedreiging. Als dat de reden is dat de columnist is ondergedoken dan is dat zwaar overdreven.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:41 schreef calvobbes het volgende:
http://www.rtvrijnmond.nl(...)/Nieuws?itemid=36740
En iemand duikt ook niet zomaar onder.
Als het alleen die ene zin zou zijn wel ja. Maar het gaat om het geheel. Ze zeggen dat ze voor zijn deur hebben gestaan en hem hebben gezien. Ze zeggen dat het zijn familie hun ondergang kan worden etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:13 schreef NewOrder het volgende:
Je bedoelt de zin: 'U en uw gezin zullen dezelfde pijn en onbegrip voelen als de velen die u pijn heeft gedaan.'? Dat is toch geen concrete bedreiging. Als dat de reden is dat de columnist is ondergedoken dan is dat zwaar overdreven.
Kennelijk is dat dus afhankelijk van de afzender. Als een moslim dit zou sturen aan een politicus, dan was Nederland weer te klein.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je bedoelt de zin: 'U en uw gezin zullen dezelfde pijn en onbegrip voelen als de velen die u pijn heeft gedaan.'? Dat is toch geen concrete bedreiging. Als dat de reden is dat de columnist is ondergedoken dan is dat zwaar overdreven.
Misschien hebben een paar van die christenen wel naar aanleiding van die column aan zelfkastijding gedaanquote:Op zondag 28 mei 2006 15:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Hahahahahahaha goede grap man!!!!!quote:Op zondag 28 mei 2006 16:01 schreef Borkydude het volgende:
Ik zou een drol draaien op het altaar van de kerk en zeggen dat dat toch wel een flinke donatie was.
Maar het blijft allemaal vrij vaag. Er wordt ook gezegd dat ze hem met gelijke munt zullen terug betalen. Dat is een column in de krant?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:15 schreef calvobbes het volgende:
Als het alleen die ene zin zou zijn wel ja. Maar het gaat om het geheel. Ze zeggen dat ze voor zijn deur hebben gestaan en hem hebben gezien. Ze zeggen dat het zijn familie hun ondergang kan worden etc.
Dat een politiemederwerker zoiets zegt kan natuurlijk niet, maar je moet het los zien van de dreigbrieven.quote:Een politiemedewerker heeft gezegd dat hij Den Denker wel zou "killen" als die er achter kwam wie de columns geschreven had en bezorgers van de 'krant' zijn ook uitgescholden.
Ik kan me wel voorstellen dat de OvJ daar op dit moment niets mee kan. Hij moet immers aantonen dat er sprake is van bedreiging in de zin van het Strafrecht en hij moet een verdachte hebben.quote:Al met al niet echt een vriendelijke situatie lijkt me waarvan ik het vreemd vind dat de officier van justitie zegt dat die er niks mee kan doen.
Moeilijk te voorspellen aangezien "we" die mensen net kennen. Maar met die toon die gezet is kan ik me goed voorstellen dat iemand onderduikt.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:08 schreef NewOrder het volgende:
Maar het blijft allemaal vrij vaag. Er wordt ook gezegd dat ze hem met gelijke munt zullen terug betalen. Dat is een column in de krant?
Dat wel, maar het geeft wel aan hoe zeer het leeft in die gemeenschap.quote:Dat een politiemederwerker zoiets zegt kan natuurlijk niet, maar je moet het los zien van de dreigbrieven.
Als je geen verdachte hebt, kun je wel degelijk wat moeite besteden aan het zoeken van de verdachte. Dit soort acties zijn echt niet normaal. Het hele land is zo vol van normen, waarden, vrijheids van meningsuiting etc. Ministers buitelen anders over elkaar om daar wat onder te zeggen, maar nu doet de OvJ het zelfs als als niets bijzonders.quote:Ik kan me wel voorstellen dat de OvJ daar op dit moment niets mee kan. Hij moet immers aantonen dat er sprake is van bedreiging in de zin van het Strafrecht en hij moet een verdachte hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |