Nee, onder het mom van; Als je niet doet wat God je beveelt dan laat hij je eeuwig branden, maar hij houdt wel van jequote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:06 schreef Vraagvandeweek het volgende:
Je eigen mening wordt neergesabeld, onder het mom 'je moet geen grote mond hebben, zoon'.
Xebro vs christendom.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:10 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nee, onder het mom van; Als je niet doet wat God je beveelt dan laat hij je eeuwig branden, maar hij houdt wel van je
Geloof is niets anders dan een machtsmiddel om mensen hun geld uit de zak te kloppen. Geloof geeft geen antwoorden enkel valse hoop. En als je bang bent voor de dood dan is een sprookje als de hemel erg geruststellend. En hey, dan moet je jaarlijks maar 8% van je inkomen afstaan. Je moet je plaatsje in de hemel immers wel veilig stellenquote:
En dat is juist de crux.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:15 schreef PLAE@ het volgende:
Het is vast goed om de zwakkelingen en dommen te onderdrukken in deze maatschappij. Antwoorden te geven op vragen die nog niet door de wetenschap gevonden zijn en om relaties met andere mensen goed te verneuken.
Geloof![]()
Dankzij het geloof staan vele ''kuddes'' lijnrecht tegenover elkaar. Beetje jammer dat je mijn reactie over het hoofd zagquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:36 schreef Vraagvandeweek het volgende:
[..]
En dat is juist de crux.
Zegmaar, een kudde dus. Wanneer iemand 'slim' is, zal-ie uiteraard voor zichzelf gaan 'opkomen'. Dat verscheurt een groep. Een kudde van domme dieren, die blijft bij elkaar. Zoals ik hier telkens probeer duidelijk te maken, zou het geloof msischien beter zijn voor de gemeenschap dan voor de individu zelf.
Echter, iedereen gaat trappen tegen het geloof, i.p.v. de hamvraag te verklaren of geloof voor de gemeenschap beter zou zijn, en bij individuen juist omgekeerde het geval is. Hoewel ik zulke niet-relevante reacties al zag aankomen, is het best wel jammer zo...
Nou, beter paar groepen dan vele individuen die allemaal verschillende zienswijze's aanhangen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:38 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dankzij het geloof staan vele ''kuddes'' lijnrecht tegenover elkaar. Beetje jammer dat je mijn reactie over het hoofd zag
Het Islamitische geloof gaat groter worden in de Westerse samenleving. ''De Westerse samenleving'' is allang niet meer homogeen samengesteldquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:40 schreef Vraagvandeweek het volgende:
[..]
Nou, beter paar groepen dan vele individuen die allemaal verschillende zienswijze's aanhangen.
FF voor duidelijkheid, met samenleving bedoel ik uiteraard de Westerse samenleving in het algemeen, met Christendom als het grootste geloof.
Daarom zei ik ook de Westerse samenleving in het algemeen. Meid, het gaat hier om een theorie tussendoor die op zich staand bedoeld.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:43 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het Islamitische geloof gaat groter worden in de Westerse samenleving. ''De Westerse samenleving'' is allang niet meer homogeen samengesteld
Religies leiden altijd tot polarisatiequote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:46 schreef Vraagvandeweek het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook de Westerse samenleving in het algemeen. Meid, het gaat hier om een theorie tussendoor, op zich staand bedoeld.
Niet dat je meteen vergelijkingen gaat trekken welke religies gaan winnen.
*Een hele diepe zucht.*quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Religies leiden altijd tot polarisatie
Verschillende religies bij elkaar dan, een geloof dat polariseert is goed voor de verhoudingen in een bepaalde samenleving, of het goed is voor de algemene verhouding is wat anders natuurlijkquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Religies leiden altijd tot polarisatie
Verschillende religies bij elkaar? Er was eerst maar 1 christendom... Nu heb je de gereformeerden, katholieken, baptisten, vrijgemaakten etc etc.. En elke stroming is er van overtuigd het ware geloof te volgen en ziet de mensen uit een andere stroming als zondaars. Vandaar dat ik die knakkers ook niet serieus kan nemen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:53 schreef Vava het volgende:
[..]
Verschillende religies bij elkaar dan, een geloof dat polariseert is goed voor de verhoudingen in een bepaalde samenleving, of het goed is voor de algemene verhouding is wat anders natuurlijk
Jij brengt je OP anders ook vol met aannames en stellingen die eenzijdig zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:59 schreef Vraagvandeweek het volgende:
....
Jongens, er zijn heleboel andere topics in WFL waarin men redetwist over Christendom. Graag daar je gelijk halen. Dit gaat wezenlijk over iets heel anders, al lijken jullie dat niet echt door te hebben.
Dus?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 03:02 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Jij brengt je OP anders ook vol met aannames en stellingen die eenzijdig zijn.
De samenleving zou dan ook uit één religie moeten bestaan, iets wat onmogelijk is in de praktijkquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:57 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Verschillende religies bij elkaar? Er was eerst maar 1 christendom... Nu heb je de gereformeerden, katholieken, baptisten, vrijgemaakten etc etc.. En elke stroming is er van overtuigd het ware geloof te volgen en ziet de mensen uit een andere stroming als zondaars. Vandaar dat ik die knakkers ook niet serieus kan nemen.
"de bijbel is het woord van God, alles wat daarin staat klopt!"
"Kijk eens op de eerste pagina in de bijbel wat staat daar?"
"euhm, even kijken... Nieuwe Bijbel, 113e druk. Hoezo?"
"Oh niks hoor... Het klinkt echt als het woord van God"
Ja hallo, we zitten hier niet in een kerk, het gaat toch om een stelling en niet om een preek? Dan mag ik mijn visie toch ook even verkondigen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 03:07 schreef Vraagvandeweek het volgende:
[..]
Dus?
Precies, als je eens goed leest, vraag ik daarin namelijk of men over dát idee opmerkingen heeft. En wat doe je dan? Gaan ouwehoeren over hoe vreselijk Christendom wel niet is.
Hallo, daarom vermeldde ik nota bene het woordje fictief. Moeilijk, dat lezen hé.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 03:08 schreef Vava het volgende:
[..]
De samenleving zou dan ook uit één religie moeten bestaan, iets wat onmogelijk is in de praktijkof geloof beter is voor de samenleving, nee dus
het is onmogelijk om een hele samenleving te hebben die vrijwillig een en hetzelfde geloof aanhangt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |