abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38008557
Er wordt vrij vaak geschopt tegen die grrristenen .

Jjahaa, hun geloof houdt je persoonlijke ontwikkeling enigszins tegen. Je eigen mening wordt neergesabeld, onder het mom 'je moet geen grote mond hebben, zoon' .
Waar we tegenwoordig ook mee worstelen is o.a. dat NL misschien te geïndivudialseerd is. De burgers zijn mondig geworden. Asociaal soms. De mens komt voor zichzelf op, is het beeld. En dit hangt dan ook samen met de steeds vorderende secularisering van de samenleving.

Indivudeel is het toch wel een positieve ontwikkeling voor de mens zelf. Maarrr... hierbij moet er wel opgemerkt worden dat de hele gemeenschap daarmee ergens in het 'nadeel' is. Misschien omdat men voor zichzelf gaat opkomen, dat er dus strijd ontstaat tussen verschillende personen binnen een bepaalde groep.

In het land van Altena bijvoorbeeld, waar bijna 30% op SGP stemt ...
Daar valt er dan ook weinig te beleven. Maar hé, de burgers daar zijn lekker deugdzaam, men is vriendelijk en staat klaar voor onbekende buurtgenoten.

En dan Amsterdam, daar kom je prima aan je trekken met bordelen, of neem gewoon een nieuw vriendinnetje als je andere ex vreemdgegaan is. Er is altijd wel wat te beleven daar. Voor je als individu is het prettig toeven, maar als gemeenschap... nou.

Iemand die begrijpt wat ik bedoel?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:10:06 #2
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38008593
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:06 schreef Vraagvandeweek het volgende:
Je eigen mening wordt neergesabeld, onder het mom 'je moet geen grote mond hebben, zoon' .
Nee, onder het mom van; Als je niet doet wat God je beveelt dan laat hij je eeuwig branden, maar hij houdt wel van je
pi_38008605
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:10 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Nee, onder het mom van; Als je niet doet wat God je beveelt dan laat hij je eeuwig branden, maar hij houdt wel van je
Xebro vs christendom.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_38008625
Als je oorlogen in de hand wilt werken wellicht
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:14:36 #5
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38008666
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:11 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Xebro vs christendom.
Geloof is niets anders dan een machtsmiddel om mensen hun geld uit de zak te kloppen. Geloof geeft geen antwoorden enkel valse hoop. En als je bang bent voor de dood dan is een sprookje als de hemel erg geruststellend. En hey, dan moet je jaarlijks maar 8% van je inkomen afstaan. Je moet je plaatsje in de hemel immers wel veilig stellen Daarbij moet je ook 8% of meer van je rationele capaciteiten inleveren als individu zijnde, logisch ook aangezien je anders toch raar gaat denken over dingen als:

- pedofilie in kerkelijke gemeenschappen
- heksenvervolgingen
- kruistochten
- bewust dom houden van het volk in de middeleeuwen
- passieve opstelling ten tijde van holocaust
- het verbieden van condooms in landen waar AIDS doodsoorzaak nummer 1 is
- evolutie
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:15:40 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38008680
Het is vast goed om de zwakkelingen en dommen te onderdrukken in deze maatschappij. Antwoorden te geven op vragen die nog niet door de wetenschap gevonden zijn en om relaties met andere mensen goed te verneuken.

Geloof
pi_38008995
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:15 schreef PLAE@ het volgende:

Het is vast goed om de zwakkelingen en dommen te onderdrukken in deze maatschappij. Antwoorden te geven op vragen die nog niet door de wetenschap gevonden zijn en om relaties met andere mensen goed te verneuken.

Geloof
En dat is juist de crux.

Zegmaar, een kudde dus. Wanneer iemand 'slim' is, zal-ie uiteraard voor zichzelf gaan 'opkomen'. Dat verscheurt een groep. Een kudde van domme dieren, die blijft bij elkaar. Zoals ik hier telkens probeer duidelijk te maken, zou het geloof msischien beter zijn voor de gemeenschap dan voor de individu zelf.

Echter, iedereen gaat trappen tegen het geloof, i.p.v. de hamvraag te verklaren of geloof voor de gemeenschap beter zou zijn, en bij individuen juist omgekeerde het geval is. Hoewel ik zulke niet-relevante reacties al zag aankomen, is het best wel jammer zo...
pi_38009026
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:36 schreef Vraagvandeweek het volgende:

[..]

En dat is juist de crux.

Zegmaar, een kudde dus. Wanneer iemand 'slim' is, zal-ie uiteraard voor zichzelf gaan 'opkomen'. Dat verscheurt een groep. Een kudde van domme dieren, die blijft bij elkaar. Zoals ik hier telkens probeer duidelijk te maken, zou het geloof msischien beter zijn voor de gemeenschap dan voor de individu zelf.

Echter, iedereen gaat trappen tegen het geloof, i.p.v. de hamvraag te verklaren of geloof voor de gemeenschap beter zou zijn, en bij individuen juist omgekeerde het geval is. Hoewel ik zulke niet-relevante reacties al zag aankomen, is het best wel jammer zo...
Dankzij het geloof staan vele ''kuddes'' lijnrecht tegenover elkaar. Beetje jammer dat je mijn reactie over het hoofd zag
pi_38009051
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:38 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dankzij het geloof staan vele ''kuddes'' lijnrecht tegenover elkaar. Beetje jammer dat je mijn reactie over het hoofd zag
Nou, beter paar groepen dan vele individuen die allemaal verschillende zienswijze's aanhangen.

FF voor duidelijkheid, met samenleving bedoel ik uiteraard de Westerse samenleving in het algemeen, met Christendom als het grootste geloof.
pi_38009054
Damn, ik ben het eens met X
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:40:32 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38009055
ja sorry dat ik er met mijn geblaat doorheen kwam. Pay attention to xennia.
pi_38009103
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:40 schreef Vraagvandeweek het volgende:

[..]

Nou, beter paar groepen dan vele individuen die allemaal verschillende zienswijze's aanhangen.

FF voor duidelijkheid, met samenleving bedoel ik uiteraard de Westerse samenleving in het algemeen, met Christendom als het grootste geloof.
Het Islamitische geloof gaat groter worden in de Westerse samenleving. ''De Westerse samenleving'' is allang niet meer homogeen samengesteld
pi_38009139
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:43 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het Islamitische geloof gaat groter worden in de Westerse samenleving. ''De Westerse samenleving'' is allang niet meer homogeen samengesteld
Daarom zei ik ook de Westerse samenleving in het algemeen. Meid, het gaat hier om een theorie tussendoor die op zich staand bedoeld.

Niet dat je meteen vergelijkingen gaat trekken welke religies het zullen winnen.
pi_38009142
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:46 schreef Vraagvandeweek het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook de Westerse samenleving in het algemeen. Meid, het gaat hier om een theorie tussendoor, op zich staand bedoeld.

Niet dat je meteen vergelijkingen gaat trekken welke religies gaan winnen.
Religies leiden altijd tot polarisatie
pi_38009207
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:47 schreef Xennia het volgende:

[..]

*Een hele diepe zucht.*

Achja, laat ik het opnieuw proberen voor idiote types die een compleet niet-relevante mening gaan aanhangen om een discussie alsnog te kunnen 'winnen'.

Stel, er is een Westerse samenleving waar slechts 1 geloof is, het Christendom dus (protestantisme of katholicsme, het is me om het even). Dat samenleving raakt geseculariseerd.

Dit is voor de individu uiteraard een positieve ontwikkeling. Maar is het voor de Westerse samenleving cq gemeenschap (nogmaals, met 1 geloof, fictief hé ) een betere optie dat men dezelfde geloof aanhangt, of niet ?
pi_38009210
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:47 schreef Xennia het volgende:

[..]

Verschillende religies bij elkaar dan, een geloof dat polariseert is goed voor de verhoudingen in een bepaalde samenleving, of het goed is voor de algemene verhouding is wat anders natuurlijk
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:57:19 #17
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38009242
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:53 schreef Vava het volgende:

[..]

Verschillende religies bij elkaar dan, een geloof dat polariseert is goed voor de verhoudingen in een bepaalde samenleving, of het goed is voor de algemene verhouding is wat anders natuurlijk
Verschillende religies bij elkaar? Er was eerst maar 1 christendom... Nu heb je de gereformeerden, katholieken, baptisten, vrijgemaakten etc etc.. En elke stroming is er van overtuigd het ware geloof te volgen en ziet de mensen uit een andere stroming als zondaars. Vandaar dat ik die knakkers ook niet serieus kan nemen.
"de bijbel is het woord van God, alles wat daarin staat klopt!"
"Kijk eens op de eerste pagina in de bijbel wat staat daar?"
"euhm, even kijken... Nieuwe Bijbel, 113e druk. Hoezo?"
"Oh niks hoor... Het klinkt echt als het woord van God "
pi_38009266
....

Jongens, er zijn heleboel andere topics in WFL waarin men redetwist over Christendom. Graag daar je gelijk halen. Dit gaat wezenlijk over iets heel anders, al lijken jullie dat niet echt door te hebben.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 03:02:48 #19
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38009289
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:59 schreef Vraagvandeweek het volgende:
....

Jongens, er zijn heleboel andere topics in WFL waarin men redetwist over Christendom. Graag daar je gelijk halen. Dit gaat wezenlijk over iets heel anders, al lijken jullie dat niet echt door te hebben.
Jij brengt je OP anders ook vol met aannames en stellingen die eenzijdig zijn.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 03:04:11 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38009304
Daar hebben ze talent voor .
pi_38009336
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 03:02 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Jij brengt je OP anders ook vol met aannames en stellingen die eenzijdig zijn.
Dus?

Precies, als je eens goed leest, vraag ik daarin namelijk of men over dát idee opmerkingen heeft. Wat doe je dan? Gaan ouwehoeren over hoe vreselijk Christendom wel niet is. Ik kan ook wel gaan beginnen over hoe vrouwonvriendelijk Islam wel is adhv hun koran, maar dat heeft hier ook weinig mee te maken.

Of dringt dat pas veel later door tot je?
pi_38009353
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:57 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Verschillende religies bij elkaar? Er was eerst maar 1 christendom... Nu heb je de gereformeerden, katholieken, baptisten, vrijgemaakten etc etc.. En elke stroming is er van overtuigd het ware geloof te volgen en ziet de mensen uit een andere stroming als zondaars. Vandaar dat ik die knakkers ook niet serieus kan nemen.
"de bijbel is het woord van God, alles wat daarin staat klopt!"
"Kijk eens op de eerste pagina in de bijbel wat staat daar?"
"euhm, even kijken... Nieuwe Bijbel, 113e druk. Hoezo?"
"Oh niks hoor... Het klinkt echt als het woord van God "
De samenleving zou dan ook uit één religie moeten bestaan, iets wat onmogelijk is in de praktijk of geloof beter is voor de samenleving, nee dus het is onmogelijk om een hele samenleving te hebben die vrijwillig een en hetzelfde geloof aanhangt.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 20 mei 2006 @ 03:08:53 #23
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38009355
Wij begrijpen ook wel dat onkruid niet vergaat, maar je kan altijd een poging wagen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 03:09:03 #24
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38009361
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 03:07 schreef Vraagvandeweek het volgende:

[..]

Dus?

Precies, als je eens goed leest, vraag ik daarin namelijk of men over dát idee opmerkingen heeft. En wat doe je dan? Gaan ouwehoeren over hoe vreselijk Christendom wel niet is.
Ja hallo, we zitten hier niet in een kerk, het gaat toch om een stelling en niet om een preek? Dan mag ik mijn visie toch ook even verkondigen?
pi_38009370
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 03:08 schreef Vava het volgende:

[..]

De samenleving zou dan ook uit één religie moeten bestaan, iets wat onmogelijk is in de praktijk of geloof beter is voor de samenleving, nee dus het is onmogelijk om een hele samenleving te hebben die vrijwillig een en hetzelfde geloof aanhangt.
Hallo, daarom vermeldde ik nota bene het woordje fictief. Moeilijk, dat lezen hé.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')