abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zaterdag 20 mei 2006 @ 00:40:19 #1
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_38007086
De zomer staat weer voor de deur en, jawel, daarmee begint dus ook de pleziervaart weer op gang te komen...

Mensen die in een stad met binnengrachten -en dus bruggen- wonen of daar vaak komen, zullen het vast herkennen; vooraan beginnen plotseling wat verkeerslichten te knipperen en jawel, er staat weer eens een brug open...
Gevolg: het halve stadsdeel slibt dicht omdat iedereen erop moet wachten...

Dat zo'n brug open gaat voor iets noodzakelijks kan ik me voorstellen, maar ik vind het echt ronduit belachelijk dat er blijkbaar zoveel bosjosti's zijn die zo nodig door de stad moeten met hun zeilboot, jacht of whatever de brug ook maar voor open moet

Er moet veel verkeer wachten voor de open brug, in enkele gevallen staat zo'n brug zelfs meer dan 10 minuten open en er zijn zelfs bruggen (voor de kenners; de brug waar je overheen komt vlak na de sluizen bij Lauwersoog) die _NOG_ langer open blijven staan

Het is dus slecht voor het milieu, het kost de mensen die moeten wachten gezamenlijk aardig wat extra brandstof en het is nagenoeg ook nog eens slecht voor de economie aangezien er ook genoeg zakelijk verkeer tussen zit. Het gaat vaak ook nog eens dubbelop, aangezien men door een stad meestal meerdere bruggen tegenkomt, die ook weer omhoog moeten, ook weer files veroorzaken enz. enz.
Ik vind het voor een privé aangelegenheid als pleziervaart te triest voor woorden dat zoiets zomaar mag

Rot maar fijn op uit de stad met die boten, ipv ons allemaal lastig te vallen alleen maar zodat zij lekker kunnen pleziervaren

De stad waar ik dit probleem voornamelijk ervaar, is Leeuwarden (dat is ook logisch aangezien daar school, werk en de meeste vrienden zitten). Minstens 7 van de 10 keren dat ik 'sochtends naar school/werk rij staat er wel ergens een brug open

Iemand zou eens moeten uitrekenen hoeveel het daadwerkelijk kost om een brug voor x minuten open te gooien en daar de brugprijs op berekenen. Dat is dus incl. de kosten voor de economie, de milieuschade en dus ook de brandstofkosten

P.s. voor de mensen die gaan roepen dat men dan, zoals ook bij veel bruggen aangegeven, de motor maar uit moet zetten: ja jullie hebben gelijk, dat zal ook vast nog wel wat schelen, maar je moet hoe dan ook toch stoppen en een keer opnieuw optrekken, wat veel meer brandstof kost dan gewoon lekker door kunnen rijden, ook vraagt het opnieuw starten van je motor weer wat extra brandstof.. Het klinkt misschien mierenneukerig, maar als je kijkt hoeveel verkeersdeelnemers dat moeten doen, zal blijken dat die kosten per brugopening, zeker met de huidige brandstofprijzen, tegenvallen.
Tevens -purist.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 00:42:33 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_38007144
-Edit: dan reageer je toch lekker helemaal niet.-

[ Bericht 80% gewijzigd door The_Terminator op 20-05-2006 01:34:26 ]
F.K.A. SuperwormJim
  Spellchecker zaterdag 20 mei 2006 @ 00:56:53 #3
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_38007438
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:49 schreef Revelation het volgende:

[..]

JA, wat moet je hier nou van denken hè? Drink een pot en spring voor de trein.
als het topic je niet boeit, blijf er dan weg
Tevens -purist.
pi_38007515
alsof jou het iets kan boeien dat het slecht voor het milieu is.

Je vindt het gewoon schijtirritant om steeds op die bruggen te wachten. (Daar heb je wel gelijk in)
!
pi_38008021
-Edit: wat NoBody122 dus zegt, ophoepelen als het je niet boeit.-

[ Bericht 86% gewijzigd door The_Terminator op 20-05-2006 01:33:29 ]
50 Cent is mijn held!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 02:16:50 #6
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_38008703
Motor UIT als je voor een spoorweg of brug wact . Scheelt een hoop brandstof en milieu vervuiling enzo . (Gelukkig geen last van hier , maar zodra ik genoeg geld heb kom ik jou ook lastig vallen ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_38009526
quote:
[b]Op zaterdag 20 mei 2006 00:40

genoeg zakelijk verkeer tussen zit. Het gaat vaak ook nog eens dubbelop, aangezien men door een stad meestal meerdere bruggen tegenkomt, die ook weer omhoog moeten, ook weer files veroorzaken enz. enz.
Lijkt mij echt heerlijk om als pleziervaarder (ik ben er geen een) om jouw kop bij elke brug in de stad te zien, wetende dat je dankzij mij gewoon per brug 10 min later op je werk komt, terwijl ik van mijn pensioen geniet en dus alle tijd van de wereld heb
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_38009677
Ik vind dat ze de bruggen in spitstijden niet open moeten maken, 's middags en 's avonds later kan het natuurlijk wel, dan heeft bijna niemand er last van.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_38010343
Het is veel kutter als je zo'n varend strijkijzer tegenkomt met een Tokkie-familie erop die de vaarregels niet kennen. "Wat loop je nou te zeurrrrren, eikel" is dan het enige wat ze antwoorden als je wijst op de golven, het feit dat ze aan de verkeerde (dus bakboord-)wal varen, en dat je skiff met hoogteverschillen van 2 meter door het water deint.

Arren
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:37:11 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38010389
Beroepsvaart kan er ook wat van. Heb jaren bij het Hoofddorpplein in Amsterdam gewoond, op de Zeilstraat staat het dan geregeld vast om 1700 uur. File, 5 trams van lijn 2 achter elkaar. Omdat de zandboot van IJmuiden naar Schiphol er langs moet. 500 man wachten op een schip met zand
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:40:12 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_38010418
Verkeerslichten vind ik ergerlijk, maar als een brug opengaat terwijl ik in de tram of de bus zit, dan ben ik ineens rood van woede. Want die brugwachters doen het om OV-reizigers (maar ook ander verkeer) te pesten en verder mis ik daardoor aansluiting na aansluiting.

Brugwachters zijn daarom niets meer dan verkapte uitkeringstrekkers en verder zou een algeheel verbod moeten komen aan pleziervaarten. Zodat ik sneller van A naar B kom.

En ja Hyperdude, ik heb me ook groen en geel geërgerd aan de Zeilbrug. Ging iedere keer open, zodat het steeds maar weer niet mogelijk was om op de Hoofdweg over te stappen op lijn 18 (zogenaamde achterlichtaansluitingen).
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:43:42 #12
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_38010450
Die roeiboten met zo'n rechtopstaande stok erop, zouden ze allemaal een kettingzaag moeten geven zodat de die stomme stok af kunnen zagen zodat ze normaal onder de bruggen doorkunnen.

Die kutbrug bij schiphol oost staat in de zomer ook elk kwartier open. Leuk als je er 10 keer per dag met de vrachtwagen langs moet

afzagen die handel!!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:43:55 #13
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_38010454
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:16 schreef DaMook het volgende:
Motor UIT als je voor een spoorweg of brug wact . Scheelt een hoop brandstof en milieu vervuiling enzo . (Gelukkig geen last van hier , maar zodra ik genoeg geld heb kom ik jou ook lastig vallen ) .
Spoorwegovergangen vind ik minder erg dan bruggen. Treinen zijn binnen een mum van tijd over de kruising.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:50:36 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38010513
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:40 schreef Ofyles2 het volgende:

En ja Hyperdude, ik heb me ook groen en geel geërgerd aan de Zeilbrug. Ging iedere keer open, zodat het steeds maar weer niet mogelijk was om op de Hoofdweg over te stappen op lijn 18 (zogenaamde achterlichtaansluitingen).
Echt belachelijk vind ik die Zeilbrug. je moet belangen gewoon afwegen. Brug/Schinkel maakt trouwens deel uit van de Staande mast route (binnendoor van Zeeland naar Friesland zeg maar, voor mietjes die niet over zee durven ) Kwam je om 0100 uur uit de stad, moest je nog 15 minuten wachten op tientallen zeilbootjes
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:51:52 #15
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_38010529
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Spoorwegovergangen vind ik minder erg dan bruggen. Treinen zijn binnen een mum van tijd over de kruising.
Mja.. dat hoor ik je ook niet meer zeggen als je de overgang in uitgeest ken. Vlak naast een station, 4 sporen en om de 10 minuten de bomen dicht en dan op meerdere treinen wachten. Leuk.. Sta je zo ruim een kwartier in de rij.

Tegenwoordig ligt daar een tunnel, dus het probleem bestaat niet meer maar in het verleden zullen er heel wat mensen zijn die die overgang vervloekt hebben!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:09:20 #16
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_38010651
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:43 schreef glasbak het volgende:
Die roeiboten met zo'n rechtopstaande stok erop, zouden ze allemaal een kettingzaag moeten geven zodat de die stomme stok af kunnen zagen zodat ze normaal onder de bruggen doorkunnen.

Die kutbrug bij schiphol oost staat in de zomer ook elk kwartier open. Leuk als je er 10 keer per dag met de vrachtwagen langs moet

afzagen die handel!!
Zoals op de Schellingwouderbrug. Ook die brugwachter kreeg de middelvinger uitgereikt van mij.
pi_38010698
die is erg ja, de schellingwouderbrug, vooral zomers...
dan stik je zowat achterin die volle bus, in de hete zon... en dan stapelen al die bootjes zich op. op hjet laatst gaan dr wel 80 bootjes voorbij....

ben blij dat ik niet meer met die bus moet.
pi_38010710
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:51 schreef glasbak het volgende:

[..]

Mja.. dat hoor ik je ook niet meer zeggen als je de overgang in uitgeest ken. Vlak naast een station, 4 sporen en om de 10 minuten de bomen dicht en dan op meerdere treinen wachten. Leuk.. Sta je zo ruim een kwartier in de rij.

Tegenwoordig ligt daar een tunnel, dus het probleem bestaat niet meer maar in het verleden zullen er heel wat mensen zijn die die overgang vervloekt hebben!
Ik geloof dat er in Hilversum een spoorwegovergang is die 38 minuten per uur gesloten is.

En verder gaan bruggen natuurlijk ook open voor beroepsscheepvaart.
  Spellchecker zaterdag 20 mei 2006 @ 17:42:08 #19
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_38021603
Met beroepsscheepvaart heb ik wat minder moeite aangezien dat wel nut heeft...

Ook wordt hier de vergelijking getrokken met spoorwegovergangen, pleziervaart staat natuurlijk los van mensen die gewoon van punt a naar b willen en daarbij de trein nodig hebben
Als mensen privé treinen zouden kunnen kopen, gewoon gebruik zouden mogen maken van de bestaande rails van prorail en je iedere keer moest wachten voor pleziertreiners die er over moeten dan zouden de meesten hier het ook niet meer zo tof vinden

Pleziervaarders kunnen net zo goed buiten de drukke punten om varen, dan heeft iedereen zijn zin, maar nee... Het lijkt wel alsof ze wedstrijdjes doen wie de langste opstopping kan veroorzaken
Tevens -purist.
pi_38046229
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:40 schreef NoBody122 het volgende:
D

Dat zo'n brug open gaat voor iets noodzakelijks kan ik me voorstellen, maar ik vind het echt ronduit belachelijk dat er blijkbaar zoveel bosjosti's zijn die zo nodig door de stad moeten met hun zeilboot, jacht of whatever de brug ook maar voor open moet
Ik heb hetzelfde met overwegen die dicht gaan omdat er een trein langsmoet, of verkeerslichten die op rood staan omdat eerst verkeer van rechts en daarna van links er perse langs moet....

Man, laten we heel Nederland asfalteren, alle vaarwegen dempen en gewoon lukraak geen rijden enzo. ZEUR NIET!
Take on the situation, but not the torment ...
pi_38046286
Lekker varen!
Ja, die met de ballen in de bek.
  Spellchecker zondag 21 mei 2006 @ 15:11:05 #22
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_38046459
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:03 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met overwegen die dicht gaan omdat er een trein langsmoet, of verkeerslichten die op rood staan omdat eerst verkeer van rechts en daarna van links er perse langs moet....

Man, laten we heel Nederland asfalteren, alle vaarwegen dempen en gewoon lukraak geen rijden enzo. ZEUR NIET!
Boten kunnen ook buiten de drukke punten/steden prima varen... Een trein kan dat ook maar dan is de hele essentie van de trein weg, pleziervaart heeft echter geen essentie om zo snel mogelijk van punt a naar b te gaan...

Dat heb ik trouwens al tig keer gemeld, leer dus lezen ipv zomaar met domme posts te komen
Tevens -purist.
pi_38046569
Je slaat de spijker op z'n kop .

In purmerend heb je ook zo'n brug, die zeker op een mooie dag bijna altijd openstaat.
Hier komen dan allemaal paupers in een sloep lang die allemaal net 5 cm te hoog zijn om er onderdoor te kunnen. Al etend kijken die mensen dan naar de wachtenden en lachen ze hatelijk .

Heel erg langzaam( jah stel je voor dat je paupersloep beschadigt) gaan ze dan achter elkaar erdoor om vervolgens 1 euro in een klomp aan hengel te gooien .

10 minuten of meer van mijn tijd! Ik hoop zo vaak dat de electrische motoren het begeven en het 40 ton wegende stuk brug op hun hoofd valt .

Bovendien: Een sloep! Wat heb je eraan? Een gemotiseerde roeiboot? Wat een paupers, koop dan een lage zodiac, heeft niemand last van je.
pi_38046623
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 08:43 schreef glasbak het volgende:
Die roeiboten met zo'n rechtopstaande stok erop, zouden ze allemaal een kettingzaag moeten geven zodat de die stomme stok af kunnen zagen zodat ze normaal onder de bruggen doorkunnen.
Zoiets heet een mast.
pi_38046763
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:16 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Zoiets heet een mast.
Afzagen die shit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')