Het was inderdaad een prachtig gebouw, maar gedurende het gehele bestaan van het Paleis bleek het niet te expoiteren, vooral na de aanleg van het Centraal Station. Voordien was het in 1939 gesloopte Weesperpoortstation (op de plaats waar nu het Rhijnspoorplein is, aan de kop van de Wibautstraat) het centrale aankomstpunt in Amsterdam, en was het Paleis een mooie binnenkomer natuurlijk.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:01 schreef Grumpey het volgende:
dat was die van bert en ernie (de stem dan), Wim T. Schippers. Maar in ieder geval zou het frederiksplein er goed van opknappen, en zoiets moois als dat gebouw is gewoon een aanwinst voor de stad. Maak er desnoods een megabadhuis, winkelcomplex zoals magna plaza of megatheather van, maar het is zo zonde dat betonnen gebouw daar. Het lijkt rotterdam wel
Het Amstel Hotel was om die reden ook op z'n plek uitgekomen met de hoop dat het nieuwe CS ook daar zou komen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:00 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het was inderdaad een prachtig gebouw, maar gedurende het gehele bestaan van het Paleis bleek het niet te expoiteren, vooral na de aanleg van het Centraal Station. Voordien was het in 1939 gesloopte Weesperpoortstation (op de plaats waar nu het Rhijnspoorplein is, aan de kop van de Wibautstraat) het centrale aankomstpunt in Amsterdam, en was het Paleis een mooie binnenkomer natuurlijk.
Dat klopt. Het is tevens een van de verhaallijnen in Thomas Rosenbooms roman Publieke Werken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het Amstel Hotel was om die reden ook op z'n plek uitgekomen met de hoop dat het nieuwe CS ook daar zou komen.
En het Americain gokte op een nieuw CS bij het Leidseplein.
En het Victoria Hotel gokte op een plek waar nu het huidige CS is.
Tenminste, zo is mij verteld dat die hotels op die plaatsen terecht zijn gekomen.
mooi stukje geschiedenis...quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:22 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is tevens een van de verhaallijnen in Thomas Rosenbooms roman Publieke Werken.
Blijft zooo mooi.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wim T. Schippers ijvert al enige tijd voor de herbouw van het Paleis voor Volksvlijt:
http://www.paleisvoorvolksvlijt.nl/
Alive and kicking indeed!quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:55 schreef WaStEd het volgende:
hey sannie... still alive & kickin... whats up ?
on topic, prachtig maar lijkt me niet meer te exploiteren in deze tijd... jammer genoeg
Ken beter... we moeten ff een catch up doen, straks msn ?quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:04 schreef Sanne het volgende:
[..]
Alive and kicking indeed!
Hoest met u?
Het Damrak is een leijke kermisstraatquote:
Is goed.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:07 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ken beter... we moeten ff een catch up doen, straks msn ?
dat is idd een van de allerlelijkste straten van het centrumquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:11 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Het Damrak is een leijke kermisstraat![]()
Desalniettemin:Amsterdam
![]()
Op zich zijn sommige panden best mooi, maar ze moesten al die aggenebbiszaakjes eens ruimen en een neonbordverbod laten gelden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat is idd een van de allerlelijkste straten van het centrum![]()
Jij had zaterdag gewoon naar Amsterdam moeten komen.quote:
Dat klinkt helemaal niet onaardig, inderdaad. Ik heb overigens altijd wat moeite om me een voorstelling te maken van die "Galerij"die tot ik meen de jaren zestig is overgebleven. En waar is die oude fontein nu dan? In een opslag ergens?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:56 schreef Grumpey het volgende:
maar, sloop DNB-gebouw en daar een mooi groot grasveld/park neerleggen met de oude galerij aan het water zoals die er vroeger ook was, desnoods met veel horeca. En een mooie herinrichting van het frederiksplein, met centraal de oude fontein (Die wel bewaard is gebleven) en een klein monument aan het een of het ander, of iets wat tot de verbeelding spreekt van wat er vroeger gestaan heeft. Zo'n plek voegt wel wat toe aan de stad, past in de sfeer van amsterdam (geen hoogbouw!) en maakt frederiksplein weer aantrekkelijk. DNB gebouw staat toch leeg zowat.
hij staat er nog, tussen de bomen, fietspaden, saprhatistraat en de tramrails in....quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:15 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat klinkt helemaal niet onaardig, inderdaad. Ik heb overigens altijd wat moeite om me een voorstelling te maken van die "Galerij"die tot ik meen de jaren zestig is overgebleven. En waar is die oude fontein nu dan? In een opslag ergens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |