weleens gelopen op de albert cuyp of in het sarphatipark? of de pleintjes met allerlei restaurantjes in de buurt bij maria heineken? de enorm gezellige straatsfeer van allerlei culturen zonder dat je je in marokko of in tokkies en co verplaatst? langs de amstel gelopen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:26 schreef Z het volgende:
Wat vinden mensen toch leuk aan de Pijp ...? Een grote hoop van yuppen en studentjes en een hoop drukte.
Hoe groot zijn die dingen eigenlijk ?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:30 schreef Nouk het volgende:
[..]
Klopt ja. In 2010 ofzo moet dit weer weg omdat dan de Bajes wil uitbreiden ofzo. En tsja als je klaar bent met je studie moet je er gelijk aan, anders blijft iedereen maar zitten.
De andere kant van de Amstel, Weesperzijde, is veel leuker. Oosterpark is veel mooier dan Sarphatipark en de Dappermarkt is nog veel gevarieerder dan de AC-marktquote:
de rivierenbuurt heeft een behoorlijke opknapbeurt nodig in mijn ogen, het valt langzaam weg de laatste tijd als ik er doorheen fiets zie ik steeds meer onderhoudsachterstand of verloedering.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:32 schreef Z het volgende:
Netzoals de rivierenbuurt die eigenlijk gewoon behoorlijk suf is, op 'de wolkenkrabber' na dan.
Deze zijn 30m2 en hebben een soort tweedeling waardoor je twee gedeeltes krijgt in je 'huisje'.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:31 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die dingen eigenlijk ?
en is dat met dat schip in de Houthaven ook zo ? dat je meteen wegmoet... daar staan trouwens ook containers.
Dat stond toch ooit aan het Frederiksplein, waar nu De Nederlandse Bank staat?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:34 schreef Grumpey het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van de het Paleis van Volkvlijt? ik ben voor herbouw!
Zeker, maar ik zie toch vooral ruitenblousjes en semi-hippe restaurants met slechte namen. De Albert Cuyp is ook nauwelijks een leuke markt meer, en die gezelligheid doet het bij mij niet. Ik ben wel benieuwd wat er multi-culti is aan de pijp op Bazar na en wat verdwaalde winkeltjes.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
weleens gelopen op de albert cuyp of in het sarphatipark? of de pleintjes met allerlei restaurantjes in de buurt bij maria heineken? de enorm gezellige straatsfeer van allerlei culturen zonder dat je je in marokko of in tokkies en co verplaatst? langs de amstel gelopen?
edit: ik woon niet in de pijp maar in centrum, maar de pijp lijkt mij het fijnste om te wonen. Het leeft daar het meest zonder het levendige van toeristen voor je raam, als ik rust zocht ging ik wel naar ijburg of amstelveen/buitenveldert.
Jep. Mijn vader heeft nog gedemonstreerd tegen de bouw van DNB daar, ze vonden het te hoogquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat stond toch ooit aan het Frederiksplein, waar nu De Nederlandse Bank staat?
Bart de Graaff?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:38 schreef Z het volgende:
Er was ook een BNN-er die voor herbouw was, maar wie dat ook alweer was ...
Nah jah... 30m2 is niet slecht.. gemiddelde etage in de Jordaan is 40 a 50 m2, en dan moet je 2 ton euro neerleggen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:34 schreef Nouk het volgende:
[..]
Deze zijn 30m2 en hebben een soort tweedeling waardoor je twee gedeeltes krijgt in je 'huisje'.
Nee dat schip is bij Westerpark, daar zijn idd ook containers, maar wel kleiner en andere indeling. En ik vind die buurt niet zo handig, aangezien ik op de VU zit.
IKquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:01 schreef WaStEd het volgende:
Hoeveel Jordanezen zitten hier eigenlijk... niet perse van geboorte ?
Precies. Het is alleen lang en smal, ook wel logisch bij een container, maar niet echt handig bij de indeling met meubels e.d. Het is geloof ik 11.9 bij 2.5 breed, hehe.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:47 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Nah jah... 30m2 is niet slecht.. gemiddelde etage in de Jordaan is 40 a 50 m2, en dan moet je 2 ton euro neerleggen.
Een Pijpelaadje, maar dan niet in de Pijp zeg maarquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:53 schreef Nouk het volgende:
[..]
Precies. Het is alleen lang en smal, ook wel logisch bij een container, maar niet echt handig bij de indeling met meubels e.d. Het is geloof ik 11.9 bij 2.5 breed, hehe.
Wim T. Schippers ijvert al enige tijd voor de herbouw van het Paleis voor Volksvlijt:quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:38 schreef Z het volgende:
[..]
Jep. Mijn vader heeft nog gedemonstreerd tegen de bouw van DNB daar, ze vonden het te hoog
Er was ook een BNN-er die voor herbouw was, maar wie dat ook alweer was ...
Dat is een beetje het idee jaquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:54 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Een Pijpelaadje, maar dan niet in de Pijp zeg maar
Ik heb vorig jaar mijn appartement verkocht op de Lindengracht... 45m2 met een klein dakterras op 1 hoog...quote:
Echt veel geld zeg voor zoiets kleinsquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:02 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar mijn appartement verkocht op de Lindengracht... 45m2 met een klein dakterras op 1 hoog...
218.000 euro
Slaat dat nog ergens op dan...
Heb nu 93m2 teruggekocht, voor de helft erbij.. die verhouding klopt ook al niet
Het is hier echt rustig.. dorps gewoon, zeker als je de Palmgracht ofzo neemt, daarvoor hoef je echt niet uit de stad weg..quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:04 schreef Nouk het volgende:
[..]
Echt veel geld zeg voor zoiets kleins.
Ik wil na m'n studie niet in a'dam blijven wonen hoor. Liever in Alkmaar,Bergen, Haarlem of Purmerend ofzo. Tenminste nog een beetje rustig.
Ik weet het niet, ik heb eigenlijk ook gewoon niet zoveel met Amsterdam. Al woon ik er nu wel okay.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:06 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Het is hier echt rustig.. dorps gewoon, zeker als je de Palmgracht ofzo neemt, daarvoor hoef je echt niet uit de stad weg..
Waar liggen je roots dan ?quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:15 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb eigenlijk ook gewoon niet zoveel met Amsterdam. Al woon ik er nu wel okay.
Brabant hier, maar het schijnt dat over het algemeen alle brabanders goed kunnen aarden in Amsterdam, en me vader is Amsterdammer.. scheelt ook nog iets misschienquote:
Was destijds het meest gefotografeerde gebouw van Amsterdam heb ik mij laten vertellen.... heel jammer dat het is afgefikt, nog jammerder dat er zo'n gebouw als DNB is neergezet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:34 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Overigens, wat vinden jullie van de het Paleis van Volkvlijt? ik ben voor herbouw!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |