abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38016379
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:02 schreef bwt het volgende:

[..]

Yamaha heeft er ook een filmpje van gemaakt.
lijkt wel makkelijk. Maar volgens mij ben je dan wel het gevoel van de koppeling kwijt, - hoe moet je bijvoorbeels dan die handelingen verrichten waarbij je de koppeling laat slippen en zo.
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
pi_38016404
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

yep, huiskamer schermpje pimb kan wel wachten

schets heb ik niet echt, maar zoiets (Vogels EFF1135 LCD Standaard ) dus gewoon recht toe, recht aan, zonder die extra draaifuncties etc. uiteraard zou echt zijn
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten. Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaat
weg te werken.
pi_38016563
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:14 schreef Gawaine het volgende:
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten
gestanst verstevigd oid...?
quote:
Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaat weg te werken.
spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doen
pi_38016714
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

jij hebt veel alu en bent er handig mee

ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje
Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceert
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:

[..]

Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonder En volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders ( ) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:28:54 #165
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_38016745
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:

[..]

Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Ik zie al dat de questions and answers al een en ander vertellen
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
pi_38016864
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

gestanst verstevigd oid...?
[..]

spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doen
Gestanst is in een vorm geperste (dus ook stevig) dunne plaat.

Je zou hem wel draaibaar kunnen maken aan de bovenkant dmv een gat in de staander te maken
en daar de bevestigingsbeugel met stalen pin van een paar cm in te laten zakken.




ff training MotoGp afkijken
pi_38017129
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:

[..]

Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceert
[..]

Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonder En volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders ( ) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
Ik heb met allebij geen ervaring.Ook met ABS niet,maar zal de laatst zijn die zegt dat ie het niet eens wil proberen,had laatst bij m'n VRO ook last van een rokende achterband bij het remmen en daar zou je dan vanaf moeten zijn,maar ik kan zoals ik al vertelde over allerbij geen oordeel geven .
Maar ik krijg wel het idee dat als je alles op je motor hebt het steeds meer op scooteren voor noobs gaat lijken .
Inderdaad ik ben op het moment geen tegenstander van vernieuwingen,maar propageer ook niet alles .
pi_38017321
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:29 schreef Rausdouwer het volgende:
Wat een mannen hier zeg . Ik ben vanmorgen in de stromende regen brood wezen halen.
Ik heb vanochtend zelf brood gebakken (alleen lijkt het uiteindelijk meer op een cake, misschien dat de cakevorm die ik heb gebruikt de aanleiding, samen met het feit dat ik er veel suiker , een appel en noten in gegooid heb ) maar het is wel erg lekker
Andre Hades, volkszanger from hell!!!
MF-FOK! applicatie<-laatste update:21-10-2005
pi_38017680
Tering wat een lappen tekst zat ik weer te produceren zeg .

[ Bericht 3% gewijzigd door richardgie op 20-05-2006 15:13:36 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:16:26 #170
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38017923
Jammer van Nakano.. of moet ik Pedrosa zeggen.

Gaat laatsgenoemde er net nog even tweetienden onderdoor in zijn laatste ronde.
Geen geschiedenis vandaag, het was net niet de eerste pole in de MotoGP voor Kawasaki.



Wel lachen, Melandri en Hopkins dezelfde tijd gereden daar achter. Suzuki wordt ook steeds beter.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:21:11 #171
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38018052
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden..
Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.

Verder vind ik het meer een systeem voor een motorscooter, of een Goldwing.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonder En volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders ( ) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.
En als er bij die geoefende diehard er een onverwachte situatie is, zoals een kind dat ineens oversteekt o.i.d. remt hij zich ook nog onderuit. (mits hij geen gas bijgeeft )

ABS zou op iedere motor moeten zitten.

Mijn oude Beemer had het ook, en dan nog ic.m. bekrachtigde remmen.
Màn wat een mooi systeem was dat, sowiezo heeft BMW magnifieke remmen.
pi_38018169
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef FemaleRebbel het volgende:

[..]

Hmpf......wie heeft nou de foto's gemaakt, jij of je broertje.......je spreekt jezelf nl. tot 2 maal toe tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paps moest zich maar es aanmelden @ Fok MC
Ik heb de foto's gemaakt en de langharige tekkel is mijn broertje
pi_38018187
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]

Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.

Zonder zonder paps is het wel lekker hier.

i
pi_38018200
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:21 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.

Verder vind ik het meer een systeem voor een motorscooter, of een Goldwing.

[..]

Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.
En als er bij die geoefende diehard er een onverwachte situatie is, zoals een kind dat ineens oversteekt o.i.d. remt hij zich ook nog onderuit. (mits hij geen gas bijgeeft )

ABS zou op iedere motor moeten zitten.
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.

Zal denk ik het zelfde gevoel geven als in een auto met automaat,hoewel dit veel meer ingeburgerd is,maar motorrijders zijn natuurlijk altijd al een beetje "vrijbuiters"geweest .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:39:52 #175
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38018482
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:27 schreef richardgie het volgende:
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.
Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.

Naar mijn mening is het spijkers op laag water zoeken, stel je toch eens voor dat je altijd dezelfde perfecte pikkstart kan maken, gas, en gaan. Tiptronic voor perfect schakelen in de bochten.
Volgens mij kan je er nog sportiever mee rijden.

Alleen de stunters moeten zich beperken tot powerwheelies.

Had ik al gezegd dat alle vrouwen er in ieder geval baat bij hebben..

En ja, gevoel, allemaal fictieve praat, zal lang duren voordat het op de nieuwe Yamaha supersport 3 cylinder R6.7 zit.Tegen die rijd de meeste MC fokkers hoogstens nog in een sidecar.
quote:
Zal denk ik het zelfde gevoel geven als in een auto met automaat,hoewel dit veel meer ingeburgerd is,maar motorrijders zijn natuurlijk altijd al een beetje "vrijbuiters"geweest .
In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.

Het went ook snel moet ik zeggen.
pi_38018619
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.

Naar mijn mening is het spijkers op laag water zoeken, stel je toch eens voor dat je altijd dezelfde perfecte pikkstart kan maken, gas, en gaan. Tiptronic voor perfect schakelen in de bochten.
Volgens mij kan je er nog sportiever mee rijden.

Alleen de stunters moeten zich beperken tot powerwheelies.

Had ik al gezegd dat alle vrouwen er in ieder geval baat bij hebben..

En ja, gevoel, allemaal fictieve praat, zal lang duren voordat het op de nieuwe Yamaha supersport 3 cylinder R6.7 zit.Tegen die rijd de meeste MC fokkers hoogstens nog in een sidecar.
[..]

In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.

Het went ook snel moet ik zeggen.
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoeken ,probeer alleen een serieus "gesprek "te voeren over mogelijke venieuwingen in de motorwereld Denk alleen dat een groot deel weer door dezelfde fabrikanten gedaan zullen worden,inderdaad BMW is altijd redelijk vooruitstrevend geweest wat technische oplossingen betreft,denk hierbij aan de paralever en telelever,enkelzijdige wielophangingen,katalisator,injectie, etc.Met uitzondering van Bimota is er eigenlijk geen merk wat echt iets "anders"op de markt brengt,behalve Yamaha dan ooit eens , met de naafbesturing.En nee ik ben zeker niet merkenblind .

[ Bericht 15% gewijzigd door richardgie op 20-05-2006 16:03:48 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:31:05 #177
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38019738
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:46 schreef richardgie het volgende:
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoeken ,probeer alleen een serieus "gesprek "te voeren over mogelijke venieuwingen in de motorwereld Denk alleen dat een groot deel weer door dezelfde fabrikanten gedaan zullen worden,inderdaad BMW is altijd redelijk vooruitstrevend geweest wat technische oplossingen betreft,denk hierbij aan de paralever en telelever,enkelzijdige wielophangingen,katalisator,injectie, etc.Met uitzondering van Bimota is er eigenlijk geen merk wat echt iets "anders"op de markt brengt,behalve Yamaha dan ooit eens , met de naafbesturing.En nee ik ben zeker niet merkenblind .
En ik ben van mening dat veel mensen te terughoudend zijn wat vernieuwingen betreft.
Zoals ondermeer deze discussie. Discussionkiller me.

Een hoop van de zogenoemde uitvindingen is oude wijn in een nieuwe verpakking.
Alleen was de markt er "toen" nog niet rijp voor.
Dan wordt het later weer als iets nieuws gebracht.

Ik verbaas mij wel eens over innovatieve ideen uit het verleden, zoals de jaren zeventig.
Zonder marktwerking geen succes, en de mark is terughoudend.

Hetzelfde zie je inderdaad met ABS.
Laat een tegenstander een dagje raggen met en zonder ABS.
Maak er een VRO training van, en zeker weten dat hij of zij aan het einde van de dag niet meer zonder wil.

Veel prachtige dingen zijn helaas het stadium van produktieklaar niet voorbij gegaan.

Maar altijd geldt, sta altijd stil bij de vooruitgang, maar hou de deur open naar de achteruitgang.
pi_38020112
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:31 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

En ik ben van mening dat veel mensen te terughoudend zijn wat vernieuwingen betreft.
Zoals ondermeer deze discussie. Discussionkiller me.

Een hoop van de zogenoemde uitvindingen is oude wijn in een nieuwe verpakking.
Alleen was de markt er "toen" nog niet rijp voor.
Dan wordt het later weer als iets nieuws gebracht.

Ik verbaas mij wel eens over innovatieve ideen uit het verleden, zoals de jaren zeventig.
Zonder marktwerking geen succes, en de mark is terughoudend.

Hetzelfde zie je inderdaad met ABS.
Laat een tegenstander een dagje raggen met en zonder ABS.
Maak er een VRO training van, en zeker weten dat hij of zij aan het einde van de dag niet meer zonder wil.

Veel prachtige dingen zijn helaas het stadium van produktieklaar niet voorbij gegaan.

Maar altijd geldt, sta altijd stil bij de vooruitgang, maar hou de deur open naar de achteruitgang.
Eigenlijk best wel jammer want er zitten juweeltjes tussen en hebben juweeltjes bij gezeten
Maar ik heb toch ook het idee dat bijna alles wat motorrijdt zichzelf voor heel modern uitgeeft en vervolgens op een Harley stapt ,maar eigenlijk zo conservatief als de pest is.Want het gaat tenslotte al 100 jaar goed zo.Eigenlijk best jammer,nadeel is alleen dat als je iets bijzonders cq beters wilt hebben je wel erg diep in de buidel moet tasten.Hier zullen de productiekosten ook wel een aardig gewicht in de schaal leggen,maar volgens mij is het zo dat als de productie aantallen omhoog gaan de kostprijs naar beneden zal gaan,maar dan zal de motorrijdende wereld daar ook voor open moeten staan.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:54:10 #179
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_38020350
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt. En er zijn ook maar weinig merken die het er toch door duwen en al standaar leveren. (zie BMW met de ABS en nu Yamaha met dat schakelen)
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
pi_38020808
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:54 schreef bwt het volgende:
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt. En er zijn ook maar weinig merken die het er toch door duwen en al standaar leveren. (zie BMW met de ABS en nu Yamaha met dat schakelen)
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
Houdt dus eigenlijk gewoon in dat het(voor het merendeel)van bovenaf op wordt gelegd en niet van binnenuit komt,en daar heb je dus meteen mijn "statemant"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')