Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:02 schreef bwt het volgende:
[..]
Yamaha heeft er ook een filmpje van gemaakt.
lijkt wel makkelijk. Maar volgens mij ben je dan wel het gevoel van de koppeling kwijt, - hoe moet je bijvoorbeels dan die handelingen verrichten waarbij je de koppeling laat slippen en zo.
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten. Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaatquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
yep, huiskamer schermpjepimb kan wel wachten
![]()
![]()
schets heb ik niet echt, maar zoiets (Vogels EFF1135 LCD Standaard ) dus gewoon recht toe, recht aan, zonder die extra draaifuncties etc. uiteraard zou echt![]()
zijn
gestanstquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:14 schreef Gawaine het volgende:
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten
spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doenquote:Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaat weg te werken.
Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceertquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
jij hebt veel aluen bent er handig mee
![]()
ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje![]()
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonderquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
[..]
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Ik zie al dat de questions and answers al een en ander vertellenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
[..]
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Gestanst is in een vorm geperste (dus ook stevig) dunne plaat.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
gestanstverstevigd oid...?
[..]
spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doen
Ik heb met allebij geen ervaring.Ook met ABS niet,maar zal de laatst zijn die zegt dat ie het niet eens wil proberen,had laatst bij m'n VRO ook last van een rokende achterband bij het remmenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceert![]()
[..]
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonderEn volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders (
) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
Ik heb vanochtend zelf brood gebakkenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:29 schreef Rausdouwer het volgende:
Wat een mannen hier zeg. Ik ben vanmorgen in de stromende regen brood wezen halen.
Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden..
Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonderEn volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders (
) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Hmpf......wie heeft nou de foto's gemaakt, jij of je broertje.......je spreekt jezelf nl. tot 2 maal toe tegen
Ik heb de foto's gemaakt en de langharige tekkel is mijn broertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paps moest zich maar es aanmelden @ Fok MC![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.![]()
Zonder zonder paps is het wel lekker hier.![]()
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:21 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.
Verder vind ik het meer een systeem voor een motorscooter, of een Goldwing.![]()
![]()
[..]
Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.
En als er bij die geoefende diehard er een onverwachte situatie is, zoals een kind dat ineens oversteekt o.i.d. remt hij zich ook nog onderuit. (mits hij geen gas bijgeeft)
ABS zou op iedere motor moeten zitten.![]()
Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:27 schreef richardgie het volgende:
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.
In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.quote:Zal denk ik het zelfde gevoel geven als in een auto met automaat,hoewel dit veel meer ingeburgerd is,maar motorrijders zijn natuurlijk altijd al een beetje "vrijbuiters"geweest.
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoekenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.![]()
Naar mijn mening is het spijkers op laag water zoeken, stel je toch eens voor dat je altijd dezelfde perfecte pikkstart kan maken, gas, en gaan. Tiptronic voor perfect schakelen in de bochten.
Volgens mij kan je er nog sportiever mee rijden.
Alleen de stunters moeten zich beperken tot powerwheelies.
Had ik al gezegd dat alle vrouwen er in ieder geval baat bij hebben..![]()
![]()
![]()
![]()
En ja, gevoel, allemaal fictieve praat, zal lang duren voordat het op de nieuwe Yamaha supersport 3 cylinder R6.7 zit.Tegen die rijd de meeste MC fokkers hoogstens nog in een sidecar.![]()
[..]
In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.![]()
Het went ook snel moet ik zeggen.![]()
En ik ben van mening dat veel mensen te terughoudend zijn wat vernieuwingen betreft.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:46 schreef richardgie het volgende:
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoeken,probeer alleen een serieus "gesprek "te voeren over mogelijke venieuwingen in de motorwereld
Denk alleen dat een groot deel weer door dezelfde fabrikanten gedaan zullen worden,inderdaad BMW is altijd redelijk vooruitstrevend geweest wat technische oplossingen betreft,denk hierbij aan de paralever en telelever,enkelzijdige wielophangingen,katalisator,injectie, etc.Met uitzondering van Bimota is er eigenlijk geen merk wat echt iets "anders"op de markt brengt,behalve Yamaha dan ooit eens
, met de naafbesturing.En nee ik ben zeker niet merkenblind
.
Eigenlijk best wel jammer want er zitten juweeltjes tussen en hebben juweeltjes bij gezetenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:31 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En ik ben van mening dat veel mensen te terughoudend zijn wat vernieuwingen betreft.![]()
Zoals ondermeer deze discussie. Discussionkiller me.![]()
Een hoop van de zogenoemde uitvindingen is oude wijn in een nieuwe verpakking.
Alleen was de markt er "toen" nog niet rijp voor.
Dan wordt het later weer als iets nieuws gebracht.
Ik verbaas mij wel eens over innovatieve ideen uit het verleden, zoals de jaren zeventig.
Zonder marktwerking geen succes, en de mark is terughoudend.
Hetzelfde zie je inderdaad met ABS.
Laat een tegenstander een dagje raggen met en zonder ABS.
Maak er een VRO training van, en zeker weten dat hij of zij aan het einde van de dag niet meer zonder wil.
Veel prachtige dingen zijn helaas het stadium van produktieklaar niet voorbij gegaan.
Maar altijd geldt, sta altijd stil bij de vooruitgang, maar hou de deur open naar de achteruitgang.![]()
Houdt dus eigenlijk gewoon in dat het(voor het merendeel)van bovenaf op wordt gelegd en niet van binnenuit komt,en daar heb je dus meteen mijn "statemant"quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:54 schreef bwt het volgende:
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt. En er zijn ook maar weinig merken die het er toch door duwen en al standaar leveren. (zie BMW met de ABS en nu Yamaha met dat schakelen)
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |