Mijn eerste computer was een Sharp MZ 731 uit 1982. Het bedrijf waar m'n vader werkte deed ze weg en hij kon er eentje mee naar huis nemen. Kheb er nog best wat jaren plezier van gehad met z'n 3,5 MHz Z-80A CPU en 64 KB RAMquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En mijn eerste computer. Hagelnieuw gekocht bij V&D in Rotterdam ergens in 1983
De MSX had ook een z-80. Ik heb er nog jaren op in assembley geprogrammeerd.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn eerste computer was een Sharp MZ 731 uit 1982. Het bedrijf waar m'n vader werkte deed ze weg en hij kon er eentje mee naar huis nemen. Kheb er nog best wat jaren plezier van gehad met z'n 3,5 MHz Z-80A CPU en 64 KB RAM
En dan wordt er gezeurd dat G4's te traag zijnquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De MSX had ook een z-80. Ik heb er nog jaren op in assembley geprogrammeerd.
Dat was dan ook 1 van de redenen dat ik assembley ben gaan leren. In basic kreeg je er niets interessants meer uitquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan wordt er gezeurd dat G4's te traag zijn
Jah, okee. Vind ik niet.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
ik vind Mac en Apple juist veel beter bekken dan Macintosh. Dat vind ik echt een hoog 'hihohiho hout hakken doen we zo' gehalte naam
Met een Z80 is Assembly ook nog wel te doen. De kids van tegenwoordig zou je de x86 instructieset niet aan willen doen en programmeren in hogere talen is met de veel te complexe IDE's van vandaag de dag ook niet echt stimulerend te noemen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat was dan ook 1 van de redenen dat ik assembley ben gaan leren. In basic kreeg je er niets interessants meer uit.
Nee ik heb assembley na de z-80 ook nooit meer bekeken eigenlijkquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een Z80 is Assembly ook nog wel te doen. De kids van tegenwoordig zou je de x86 instructieset niet aan willen doen en programmeren in hogere talen is met de veel te complexe IDE's van vandaag de dag ook niet echt stimulerend te noemen.
Ik heb het idee dat door krachtige scripttalen de belangstelling wel een beetje terugkomt. Op php freakz zie ik toch wel weer geinteresseerde en getalenteerde jongeren. Daarnaast zie ik er ook veel die instant resultaten willen en te beroerd om zelf te zoekenquote:Gelukkig wordt OS X standaard geleverd met o.a. Python, Ruby, Perl en PHP aan boord. Hopenlijk wordt daar veel mee gestoeid, maar ik krijg een beetje het idee dat jonge mensen steeds minder programmeren op hun computer en dat is best jammer.
Succesquote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:10 schreef Q. het volgende:
Hallo. Ik hobbel zo even naar een Apple Center om een MacBook te bestellen.![]()
Ga je 'em niet direct bij Apple online bestellen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:10 schreef Q. het volgende:
Hallo. Ik hobbel zo even naar een Apple Center om een MacBook te bestellen.![]()
En een uitgebreidere versie van een interview met Steve Jobs bij zustermaatschappij,quote:
Welkom bij de toffe mensen, Qquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:23 schreef Q. het volgende:
Besteld. Ik vind winkels fijner. Dan spreek ik ook nog eens mensen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |