Bijna 34 gram suiker per 100 gram, manquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:39 schreef Faat het volgende:
Ik zit nog effe te googlen op Liga, wat is het grote bezwaar eigenlijk tegen Liga?
Ik ga niet over mijn nek bij alles wat ik verkeerd eet, sorry, verkeerd gegokt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:11 schreef anneja het volgende:
[..]
Bijna 34 gram suiker per 100 gram, man![]()
Liga is een koekje, liga is geen verantwoorde voeding.
En ik vind het ook nogal wiedes dat het een stuk makkelijker is de knop om te zetten als je zoals jij, Troel, van alles wat je verkeerd eet over je nek gaat.
Bij Lemmens op de weegschaal was ik ook 6 kilo zwaarder, maar denk je nou echt dat ik dat afgevallen ben of dat de weegschaal gewoon wat hoog stond.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:12 schreef Funnie het volgende:
Hoe kun jij nou weten of mijn knop is omgegaan of niet met WLS 1 of niet? Die is zeeeer zeker wel omgegaan! Die was zelfs voor de operatie al omgegaan, ik was toen 7 kilo al afgevallen. Dat jij jou zelf dus blijkbaar niets gunt, hoef je niet op mij af te reageren
Wellicht wel, maar ik kan op dit moment het zoetsappige gebeuren niet meer aan van "het ligt allemaal niet aan jou enzo".quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:
Troel, je kan ook proberen het iets aardiger te verpakken. Ik weet dat je recht door zee bent, en dat waardeer ik ook in je, maar Funnie heeft het momenteel domweg echt heel erg zwaar en het lijkt me dat ze deze recht voor z'n raap manier van praten emotioneel niet goed aan kan.
Ja dus.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:52 schreef Funnie het volgende:
HALLO!! Heb ik dat ONTKENT dan????
quote:Maar geen gigantische vreetbuien maar gecontroleerde dingen.
Aankomen van normaal eten?quote:En daarbij als je 2 jaar lang hebt gespuugt van alles ben je blij als je weer normaal kan eten. En dat heb ik dus gedaan. Ja, goh! Dan kom je aan. Vreemd he?
Nee hoor, je bent hartstikke welkom hier, je hebt zelf een account op de weblog, dus dat is onzin.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:56 schreef Funnie het volgende:
maar je ziet me liever gaan dan komen, en ja dat wist ik al heel lang!
waar ik niet durf te schrijven , omdat het momenteel allemaal negatief is!quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:59 schreef Troel het volgende:
Nee hoor, je bent hartstikke welkom hier, je hebt zelf een account op de weblog, dus dat is onzin.
damnquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ga niet over mijn nek bij alles wat ik verkeerd eet, sorry, verkeerd gegokt.
Ja toch, dat is toch het hele idee achter het jojo-effect, als je eerst heel weinig eet (hetzij door dieet, hetzij door slecht functionerende maagband) gaat je metabolisme toch op standje rete-efficient? En dan kom je toch aan als je weer normaal eet? Doe je niks geks, weeg je ineens vijf kilo meer, dat soort werk?quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:59 schreef Troel het volgende:
Aankomen van normaal eten?
IN het begin was dat zo, maar dat had ook voornamelijk te maken met het feit dat ik nog totaal niet doorhad hoe groot mijn maag was, waardoor ik te veel at, en het dus in je slokdarm bleef steken en dus weer omhoog kwam. Maar ik geloof dat ik toen op een gegeven moment gezegd heb dat ik ondanks het overgeven en hoe misselijk is daardoor kon worden toch nog steeds die operatie jaren eerder had uit willen laten voerenquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:51 schreef anneja het volgende:
[..]
damn
Was dat alleen in het begin dan? In elk geval fijn voor je dat dat alleen in mijn hoofd zo was(ik heb een kotsfobie)
Ja, maar wat is normaal etenquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:54 schreef anneja het volgende:
[..]
Ja toch, dat is toch het hele idee achter het jojo-effect, als je eerst heel weinig eet (hetzij door dieet, hetzij door slecht functionerende maagband) gaat je metabolisme toch op standje rete-efficient? En dan kom je toch aan als je weer normaal eet? Doe je niks geks, weeg je ineens vijf kilo meer, dat soort werk?
Euh ja, daarom had ik ook de voedingswaarde per STUK gepost en niet per 100 gramquote:
Ja, en ik zit met kromme tenen door wat Funnie zegt. De ene keer is het zus, maar de volgende keer is het zo. En dat vind ik irritant. Ik heb mijn zegje gedaan, ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik daarmee zou stoppen en heb ook Funnie geprobeerd duidelijk te maken dat ze hier meer dan welkom is. Tja, als zij dan weg wil, ik kan haar moeilijk dwingen om hier te blijven.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:21 schreef Faat het volgende:
Grrrr, ik zit hier met kromme tenen....
Ik geef de hele tijd aan dat er verschillende redenen en oorzaken zijn waardoor dingen gelopen zijn zoals ze gelopen zijn. De 1 heeft het gevolg op het ander. Oorzaak >> Gevolg. En dat wil je niet aannemen van mij. En er zijn echt VEEL dingen aan de hand. Maar dat interesseert je toch niet. Want dan heb ik weer zelfmedelijden.quote:De ene keer is het zus de andere keer is het zo.
Dan wordt er dus ook achter de schermen ergens gekletst.. Nou laat dan helemaal maar. Dan moeten die personen het ook hier openbaar melden en niet achter mijn rug om.quote:O ja, en alsof ik de enige ben, get real.
Jawel, maar je vroeg wat er mis mee is. Dat het zoveel suiker bevat, dat is wat er mis mee is. Voor een koekje tussendoor is de hoeveelheid per stuk wel okee denk ik, maar verantwoord of gezond zou ik het niet willen noemen en bij mij valt liga dus onder niet-noodzakelijke versnapering en niet onder mogelijke maaltijdvervangende optie.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:53 schreef Faat het volgende:
[..]
Euh ja, daarom had ik ook de voedingswaarde per STUK gepost en niet per 100 gram
Nee. Jammer, stom, en zonde.quote:Maar goed, het gaat allang niet meer over die Liga geloof ik
Ik heb je post ook zo begrepen, dacht dat je je ineens flink tegoed deed (juist omdat je het KON eten).quote:Op zondag 25 juni 2006 23:35 schreef Funnie het volgende:
Toen ik mijn maagband niet meer had, heb ik genoten van het eten, het wordt waarschijnlijk opgevat alsof ik alles los en vast at wat ik maar kon. Dat is dus absoluut niet waar. Ik bedoelde echt letterlijk. Ik genoot ervan. Van een gewoon normaal bordje eten (minder dan voor mijn eerste operatie) van gewoon mijn brood (minder dan voor mijn eerste operatie) Maar ik genoot gewoon ervan dat ik niet spuugde. Dat mocht blijkbaar ook niet. Wordt opgevat dat ik continu alles maar at en vrat.
Jij snapt me.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Aldus mijn mening en zo begrijp ik ook uit troel haar posts dat ze dit een beetje wilt zeggen ( mocht dta niet zo zijn 1000000 maal excuus)
Overigens vind ik het wel grappig dat er nog steeds gereageerd wordt, aangezien ik al aangegeven had dat ik me er verder niet mee zou bemoeien. Dus je kan wel heel m ooi nu mij erop aanspreken, maar om dat dan 2 dagen na mijn laatste post te doen terwijl ik dus al zei dat ik zou stoppen, is een beetje olie op het vuur proberen te gooien imhoquote:Op zondag 25 juni 2006 21:19 schreef Maeghan het volgende:
Het lijkt mij toch beter om het gewoon over wat anders te hebben, want hier komen jullie toch niet uit, en je kan ook niet in elkaars hoofd kijken. Nu zijn het alleen maar verwijten en jullie zijn allebei geirriteerd, dat schiet niet op. Ga gewoon even een uurtje wat anders doen of zo, voor je hier weer reageert, laat het even zakken. Zo is het niet leuk, voor jullie allebei niet en ook niet voor wie hier meeleest.
Ja, achteraf gezien. Ik denk het haast wel. Omdat ik hele erge gewrichtspijnen heb (wat ik verweet aan mijn overgewicht!) En kon nog maar 15 minuten tot 30 minuten lopen. Dat is nu meer door 50 kilo minder gewicht. Maar de EDS3 heeft mij dus idd geen goed gedaan. Op andere gebieden. Dat ik zoveel op mijn dak zou krijgen , ja , nee dat verwacht niemand. En wat meaghan ook wel zegt, EDS3 en misschien wel een andere vorm zet heel je leven op de kop, dat moet ik verwerken. Vooral omdat het zo hard is gegaan na al die operaties. Jammer dat niemand er eerder aan gedacht heeft , van hey. Waarom gebeuren dit soort dingen nu allemaal. Laten we dat eens onderzoeken.. Het is dat mijn huisarts mij naar de reumatoloog stuurde omdat de pijnen erger werden en op steeds meer plekken voor kwam. Daar is het balletje gaan rollen. Eerst op de verkeerde manier, maar later toch wel de goede weg op. Mar goed , daar heb ik nu een ander forum voor.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:37 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb je post ook zo begrepen, dacht dat je je ineens flink tegoed deed (juist omdat je het KON eten).Wat ik overigens wel een beetje een begrijpelijke reactie vind, maar ja het is zo slecht voor de lijn
Misschien is hier ook het een en ander aan verwarring ontstaan.
maar even een vraagje: als je van te voren (dus voor het hele WLS traject) had geweten dat je waarschijnlijk dat EDS (sorry, kweenie of ik nu de afk. goed heb) hebt, had je dan nog WLS gedaan? Het lijkt mij de oorzaak van heel veel van je lichamelijke (en dientengevolge psychische) ellende. Wel heel akelig, maar misschien wel beter dat het beestje een naam heeft.
Enne, je zal wel niet zo lekker in je vel zitten (understatement?). Ik hoop dat je over een jaar dit topic eens terugleest en er om kan lachen![]()
Gunstig voor ons allemaalquote:Buikwandcorrecties die medisch strikt
noodzakelijk zijn worden vanaf volgend
jaar weer vergoed.Alleen patiënten met
ernstig lichamelijke stoornissen komen
voor vergoeding in aanmerking.Dat heeft
minister Hoogervorst vandaag besloten.
Dat is inderdaad erg gunstig!quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:48 schreef Rewimo het volgende:
Een goed bericht dat gisteren op Teletekst stond:
[..]
Gunstig voor ons allemaal
Niet persoonlijk, maar is het nu nog nodig om te zeggen? Het is nu bijna een week geledenquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:07 schreef Riann het volgende:
Ik heb geen zin om echt alles te lezen maar probeer de lieve vrede erin te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |