Door mijn sarcasme was je wel gedwongen om te reageren. Als je niet had gereageerd, dan had je waarschijnlijk het boek niet gelezen en zei je maar wat.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:23 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je poging tot sarcasme komt niet echt goed uit de verf. Het is trouwens Stephen King.
Het boek was matig. Ik heb 'm op aanraden van een vriend gelezen maar ik vond er niet veel aan en de hele hype niet waard.
De film heb ik gratis kunnen zien. Hee, ben je nou Nederlander of niet? Slecht acteerwerk, flutbewerking van een flutverhaal, echt een rush-job. Alleen Ian McKellen vond ik te pruimen, en de muziek van Hans Zimmer was weer doeltreffend, zoals altijd met zijn muziek het geval is.
Maar ik zou 'm niet eens uit de uitverkoopbak trekken.
quote:Jeff Blake, vice-voorzitter van Sony Pictures: "We are very interested in filming Angels and Demons. We hope that the relationship with Dan Brown will be a long one. That could be the next project."
Veel beter boek imo, dus misschien ook wel een beter filmquote:Op maandag 22 mei 2006 21:23 schreef Chielus het volgende:
Sony heeft nu dus ook oren naar het verfilmen van Angels & Demons (Bernini Mysterie). Ben heel benieuwd of Tom Hanks hier ook in gaat spelen.
[..]
Argumenten?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:29 schreef search64 het volgende:
Dat boek is zo mogelijk nog slechter.
De argumenten zijn zo mogelijk nóg slechter.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:31 schreef Agiath het volgende:
[..]
Argumenten?
In 1 keer helemaal uitgelezen en dat kon ik van Da Vinci Code niet zeggen
quote:Op maandag 22 mei 2006 21:23 schreef Chielus het volgende:
Sony heeft nu dus ook oren naar het verfilmen van Angels & Demons (Bernini Mysterie). Ben heel benieuwd of Tom Hanks hier ook in gaat spelen.
[..]
dat is wel te verwachten. Ik ging er eigenlijk vanuit. Het verhaal is ook veel spannender, maar wel nog ongeloofwaardiger.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:23 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ow sorry, dat is natuurlijk een uitstekend argument voor de kwaliteit van een boek.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:31 schreef Agiath het volgende:
[..]
In 1 keer helemaal uitgelezen en dat kon ik van Da Vinci Code niet zeggen
Ja. Als ik het een kutboek vind had ik het dus niet uitgelezenquote:Op maandag 22 mei 2006 22:18 schreef search64 het volgende:
[..]
Ow sorry, dat is natuurlijk een uitstekend argument voor de kwaliteit van een boek.
Kortom je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en doet maar "apart" om lekker tegen de hype te zijn...quote:Op maandag 22 mei 2006 22:55 schreef search64 het volgende:
Ik geef me bij deze gewonnen. Dan Brown gaat ooit nog eens de nobelprijs voor de literatuur winnen.
Ik heb het boek wel in 1 keer uitgelezen.....quote:Op maandag 22 mei 2006 22:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Kortom je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en doet maar "apart" om lekker tegen de hype te zijn...
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb geen vrienden en probeer, door een andere mening te hebben, mensen op internet te irriteren.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Kortom je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en doet maar "apart" om lekker tegen de hype te zijn...
Geef dan op z'n minst argumenten want zo kom je wel over ja.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:03 schreef search64 het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb geen vrienden en probeer, door een andere mening te hebben, mensen op internet te irriteren.
Ik heb de film nog niet eens gezien, ben nog steeds het boek aan het afkraken.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:12 schreef ChRoNiC het volgende:
Duidelijk dat het weer een hype is om deze film af te kraken, beetje het Talpa effect
Nerdquote:Op maandag 22 mei 2006 23:11 schreef search64 het volgende:
Ik wil je niet verwarren met grote woorden.
Je bent echt zielig, echt zo'n vriendloos mannetje.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:13 schreef search64 het volgende:
Is dat een retorische vraag?
Ik ben overigens ook geen groot fan van het boek.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik heb de film nog niet eens gezien, ben nog steeds het boek aan het afkraken.
Hier kan ik me goed bij aansluitenquote:Op maandag 22 mei 2006 23:16 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook geen groot fan van het boek.
Dan Brown is by far de meest overgewaardeerde schrijver van dit decenia. Het verhaal zelf is slecht opgebouwd, en het einde is slap. Maar het leest wel lekker weg, een top boek? Nee dat is het zeker niet. Het leest gewoon fijn weg, echt iets voor op het strand bijvoorbeeld.
Maar ik vond dit des al niet te min toch een goede verfilming.
Jep.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:15 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je bent echt zielig, echt zo'n vriendloos mannetje.
Dat is niets anders dan ik beweer. Ik snap ook wel dat het succes van dit boek te danken is aan de eenvoud en het feit dat het gepeupel zich even slim voelt door het lezen van deze lading aan elkaar gebreide cliche's. Waarom kun jij er dan niet inkomen dat ik het een slecht boek vind. Ik vraag me af hoeveel boeken je gelezen hebt, naast de verplichte kost die je voor je lijst leest.quote:
Weinig ja, maar neemt dat het recht af dat ik het geen goed boek mag vinden? Wie geeft jou sowieso het recht om mensen de beoordelen op hun smaak?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:20 schreef search64 het volgende:
[..]
Dat is niets anders dan ik beweer. Ik snap ook wel dat het succes van dit boek te danken is aan de eenvoud en het feit dat het gepeupel zich even slim voelt door het lezen van deze lading aan elkaar gebreide cliche's. Waarom kun jij er dan niet inkomen dat ik het een slecht boek vind. Ik vraag me af hoeveel boeken je gelezen hebt, naast de verplichte kost die je voor je lijst leest.
Lezen, ik had het dus net over zijn andere boek 'het bernini misterie', dat ik dus stukken beter vind als 'de da vinci code'. Niks hypocriets aan dus, tenzij je iets verkeerd opgevat hebt.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:21 schreef search64 het volgende:
Nog een woord voor je om op te zoeken;
"hypocriet"
Het is geen slecht boek, maar je moet het niet vergelijken met topboeken. Het is geen literatuur maar lectuur. En dat is meestal geschreven als entertainment. En dat is waar dit boek zich prima voor laat dienen.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:20 schreef search64 het volgende:
[..]
Dat is niets anders dan ik beweer. Ik snap ook wel dat het succes van dit boek te danken is aan de eenvoud en het feit dat het gepeupel zich even slim voelt door het lezen van deze lading aan elkaar gebreide cliche's. Waarom kun jij er dan niet inkomen dat ik het een slecht boek vind. Ik vraag me af hoeveel boeken je gelezen hebt, naast de verplichte kost die je voor je lijst leest.
Dat klopt.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:24 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Het is geen slecht boek, maar je moet het niet vergelijken met topboeken. Het is geen literatuur maar lectuur. En dat is meestal geschreven als entertainment. En dat is waar dit boek zich prima voor laat dienen.
Dus geen appels met peren vergelijken.
Als jullie nou eens gezellig elkaar opzoeken in Delft-west om daar jullie vete uit te vechten en dat de rest heir gewoon over de film hier kan praten..... Stelletje trieste figuren.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:21 schreef search64 het volgende:
Nog een woord voor je om op te zoeken;
"hypocriet"
Absoluut niet.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:24 schreef search64 het volgende:
Ik beoordeel de mensen niet aan de hand van hun smaak, ik beoordeel slechts het boek. Als je je aangesproken voelt door de aanduiding "gepeupel" dan ligt dat helemaal aan jezelf. Ik heb nooit gezegd dat een ieder die dit boek heeft gelezen (waar ik ook jammer genoeg deel van uit maak) tot het gepeupel behoort. Hoogstens als jij je slim voelde door het lezen van dit boek kun je je aangesproken voelen, maar dan nog blijft het slechts een vrij ruime generalisatie om het boek nog verder af te zeiken.
Hypocriet verwijst naar het feit dat je mij beschuldigd van nutteloosheid terwijl je zelf geen haar beter bent.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Lezen, ik had het dus net over zijn andere boek 'het bernini misterie', dat ik dus stukken beter vind als 'de da vinci code'. Niks hypocriets aan dus, tenzij je iets verkeerd opgevat hebt.
En daarom ga ik naar Antwerpen. Ik heb tegenwoordig zo'n hekel aan de Nederlandse Bioscopen, het is altijd wel wat, de stoelen, de pauze, het publiek. Altijd is er wel iets bagger.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:27 schreef Agiath het volgende:
Bij ons hadden ze trouwens een lekkere tijd uitgekozen voor de pauze, midden in die ontsnappingsscene van die jeep. Lekkere timing jongens
Te lang, ik zat trouwens in een hele nieuwe bioscoop in Delft 'Mustsee'quote:Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Chielus het volgende:
[..]
En daarom ga ik naar Antwerpen. Ik heb tegenwoordig zo'n hekel aan de Nederlandse Bioscopen, het is altijd wel wat, de stoelen, de pauze, het publiek. Altijd is er wel iets bagger.
Hoe bevalt trouwens de lengte van de film?
quote:Op maandag 22 mei 2006 23:27 schreef Agiath het volgende:
Bij ons hadden ze trouwens een lekkere tijd uitgekozen voor de pauze, midden in die ontsnappingsscene van die jeep. Lekkere timing jongens
In de bioscoop hier in Emmen was het goed vertoeven, geen pauze, geen mensen voor je, niet te warm niet te koud.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:30 schreef Chielus het volgende:
[..]
En daarom ga ik naar Antwerpen. Ik heb tegenwoordig zo'n hekel aan de Nederlandse Bioscopen, het is altijd wel wat, de stoelen, de pauze, het publiek. Altijd is er wel iets bagger.
Hoe bevalt trouwens de lengte van de film?
Ze lieten toch een soort flashback zien naar hoe het vroeger was? En vroeger zaten die steigers er denk nog niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:10 schreef evert het volgende:
vraagje: je ziet zodra ze richting London gaan een kerk waarvan één vleugel in de steigers staat. verderop zie je die kerk weer, zonder steigers. nu las ik dat de opnamen ook in een andere kerk zijn dan in het boek, kerk in london was niet beschikbaar. is dit bewust gedaan of toch een fout (eerst kerk met steigers, dan zonder). of zit ik fout?
prequel is het danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 06:57 schreef Patch het volgende:
Het Bernini Mysterie, daar mag ook een verfilming van komen.
Leuke sequel
Zeker met die flashback waar de familie van Sophie verongelukte?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:46 schreef Djaser het volgende:
Ik had wel voor het eerst sinds jaren schrikmomenten in de film, dat was dan wel weer knap.
Nee ik doelde eigenlijk op die twee keer dat Silas in actie kwam.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zeker met die flashback waar de familie van Sophie verongelukte?![]()
owquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:44 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nee ik doelde eigenlijk op die twee keer dat Silas in actie kwam.
klopt... I know...quote:
welke scene?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ow![]()
Nou een vriend van me schrok zich dood iig
ik daar niet, alleen waar Silas opeens naar Langdon sprong.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De flashback waar de familie van Sophie frontaal door een vrachtwagen wordt geraakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Mooie settings
- Hanks speelt een beetje plichtmatig
- Reno wordt overklast door Berteloot (Lt. Collet) en wordt daardoor een beetje lachwekkend.
-SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een dikke 7 1/2.
Nu wachten op een leuke SE DVD,Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
iid, alsof het een hoofd-agent was uit de Taxi-trilogiequote:Op donderdag 25 mei 2006 12:43 schreef greatgonzo het volgende:
nu je het zegt, ik had bij Reno helemaal niet het beeld van ik van de Fache uit het boek had... Daar leek het echt een monster die over lijken wilde gaan... hier leek hij een beetje een klungelige Louis de Funes af en toe
Operation: Ninjaquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:51 schreef Chielus het volgende:
[..]
iid, alsof het een hoofd-agent was uit de Taxi-trilogie
Ik vond Alfred Molina juist een van de leukere acteurs, straalde tenminste wat uit, kan je niet zeggen van saaie Hanks en idem Tautou.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef TheVulture het volgende:
heb hem gisteravond gezien, ondanks het feit dat ie wat langdradig was vond ik het best een aardige film... acteerprestaties hielden af en toe niet over... vond vooral Arangorosa maar middelmatig gecast om eerlijk te zijn... die vent had een veel te komisch gezicht, ik dacht dat er elk moment een grap kon komen... het hele verhaal komt in een boek toch beter tot zijn recht vind ik in dit geval...
van mij krijgt ie een 7
wie had je dan willen zien als Robert Langdon? Ik had ook liever een ander gezien, maar kon niet op een geschikte acteur komen...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:07 schreef Matness het volgende:
hij is uit op dvd hoor!
ik moest huilen bij het einde
al blijf ik erbij dat ik tom hanks niet geknipt vind voor de rol van robert langdon, ze hadden beter een ander kunnen casten.. ik had overigens ook een andere silas in mijn hoofd.
maarja, dat blijf je houden met boeken en verfilmingen he..?
weet ik nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:36 schreef MrMoon het volgende:
[..]
wie had je dan willen zien als Robert Langdon? Ik had ook liever een ander gezien, maar kon niet op een geschikte acteur komen...
dat is waarquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik had Langdon ook anders in mijn hoofd, maar ik vind het Hanks erg goed spelen. Vooral z'n stem past goed bij de rol.
Die krijg je te zien voordat de film start. Nog niets bijzonders van te zien dus.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:33 schreef Patch het volgende:
Ik kan op de dvd de extra nergens vinden van "preview Angels & Demons".... iemand anders wel?
Gaan ze die ook verfilmen?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:33 schreef Patch het volgende:
Ik kan op de dvd de extra nergens vinden van "preview Angels & Demons".... iemand anders wel?
Oeh!quote:Op woensdag 15 november 2006 22:26 schreef Matness het volgende:
[..]
ja, daarom staat de preview op de dvd.
Wat is dat nou voor crap? waarom niet het origineel volgen?quote:Op maandag 27 november 2006 12:18 schreef Patch het volgende:
However, it's said the sequel will not be an original story, but will actually be based on Angels And Demons, the book which precedes The Da Vinci Code.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |