abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:39:10 #151
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37961045
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
Ayaan ging van de linkse PvdA naar de liberale VVD naar een uiterst conservatieve Amerikaanse denktank. En dan noemen ze Wouter Bos een draaikont.
Wijsheid komt met de jaren.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_37961173
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:38 schreef klez het volgende:
Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.
uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofd
pleased to meet you
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:04:38 #153
70154 klez
pi_37962120
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofd
Dat is het probleem van de moslimfundamentalisten. Zij zijn een nieuwe stroming in Nederland, ze leren maar dat hier iedereen mag zeggen wat hij denkt. Als ze dat niet bevalt donderen ze maar op. Het systeem wat ze in bepaalde Midden-Oosten landen hebben ingesteld dat wat in een sprookjesboek van 1400 jaar geleden staat voor iedereen wet is, steken ze maar in hun reet.
En die lamentabele smoes om te camoufleren dat je bang bent om voor westerse principes te staan, dat je geen gezeik in je eigen achtertuin wil: dat Hirsi Ali alleen maar mensen tegen zich in het harnas jaagt - mij niet. En heel veel anderen ook niet.
De felste tegenstanders van de sufragettes in de vorige eeuw waren de huisvrouwen - nu twijfelt er ook niemand meer aan kiesrecht voor vrouwen.
Kiezen we de weg waar we met de moord op Fortuyn en van Gogh ingeslagen zijn - dat degene die geweld gebruikt de gespreksagenda bepaalt, of staan we pal voor onze met eeuwen bloed en tranen verworven vrijheden.
Ik kies iig voor het laatste. En al ben ik het niet met AHA eens in sommige opzichten; zolang ze bedreigd word door een stel idioten verdiend ze elke steun die Nederland haar kan geven.
pi_37962163
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het zo heel erg veel uitmaakt. De mensen die het probleem veroorzaken zijn ook door de mildere soorten van kritiek al snel heel erg boos.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:09:38 #155
16715 Mylene
*schatje*
pi_37962290
quote:
De tien geboden van Rita Verdonk

Deze week liet minister Verdonk zich weer krachtig uit. Ayaan Hirsi Ali zou geen Nederlandse zijn en haar paspoort zou ten onrechte verstrekt zijn. De daadkracht die Verdonk de laatste dagen ook in haar lijsttrekkerscampagne laat zien, bevestigt het beeld dat er van de minister bestaat: ze doet wat ze zegt en afspraak is afspraak. Of je het met haar eens bent of niet. Verdonk is duidelijk en doortastend. Maar berust dit imago wel op feiten? ZEMBLA beantwoordt deze vraag in de aflevering ‘De tien geboden van Verdonk’.
bron

Om 20:20 op Nederland 3.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:13:12 #156
70154 klez
pi_37962424
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:09 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Bespeur ik hier een bepaald schuldgevoel? Dit gaat wel ver, overigens.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:13:44 #157
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37962450
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:09 schreef schatje het volgende:

bron

Van de website:
quote:
Er zat geen nieuws in, was een ander verwijt.
Als dat zo was, dan hebben wij in ieder geval de primeur van een programma zonder nieuws dat toch een aantal dagen volop het nieuws beheerste.
Eat that
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:16:35 #158
70154 klez
pi_37962554
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Van de website:
[..]

Eat that
Als je "nieuws maken" als goede journalistiek beschouwd. Wat ik gezien heb had de Story ook kunnen brengen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:16:41 #159
16715 Mylene
*schatje*
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:22:14 #160
70154 klez
pi_37962771
quote:
Van jouw link:
quote:
Ik vind het overigens curieus dat dat de VARA dit doet. Die omroep heeft veertigduizend euro in die filmpjes over 26 duizend asielzoekers gestopt. Toen wij ontdekten dat een aantal verhalen totaal niet klopte, was de reactie van de VARA juist dat er onder zo’n grote groep asielzoekers altijd wel mensen waren die logen, en dat het hen vooral om het sociale onrecht ging.
Zembla, Kees Driehuis:
quote:
Hirsi Ali kan rekenen op invloedrijke vrienden. Dat kunnen de duizenden asielzoekers die ons land worden uitgezet niet.
Dat betekent dat er sprake is van hypocrisie en van een onrechtvaardige situatie.
Hypocrisie. Pffff...
pi_37962829
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:04 schreef klez het volgende:
[quote]Het systeem wat ze in bepaalde Midden-Oosten landen hebben ingesteld dat wat in een sprookjesboek van 1400 jaar geleden staat voor iedereen wet is, steken ze maar in hun reet.
uhm, ik neem aan dat je hiermee niet de joden bedoeld die wij daar een stuk land hebben gegeven dat niet van ons was/is en dat aan hand van een stuk uit een nog ouder sprookjesboek dat in veel landen, oa Amerika, nog steeds de leiddraad is bij van alles ?
pleased to meet you
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:25:19 #162
70154 klez
pi_37962915
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:23 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, ik neem aan dat je hiermee niet de joden bedoeld die wij daar een stuk land hebben gegeven dat niet van ons was/is en dat aan hand van een stuk uit een nog ouder sprookjesboek dat in veel landen, oa Amerika, nog steeds de leiddraad is bij van alles ?
Heeft hier niets mee te maken.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:27:00 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_37962986
"Opnieuw een bericht uit de linkse kerk..."
pi_37963086
Nu een nieuwe ep van Zembla nu op ned 3
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37963552
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:38 schreef klez het volgende:

[..]

Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.
Dat is niet de reden voor mij om op haar te schelden iig.

En wmb heeft de islam zowel positieve als negatieve kanten. Evenals alle verschillende culturen van waaruit de mensen komen die zaken mee naar Nederland brengen.
Het kommer en kwel verhaal van Ayaan heeft me echter wel altijd gestoord. De manier waarop ze politiek lijkt te voeren vanuit haar eigen positie alleen heeft haar nooit tot mijn favoriet gemaakt.

En eerlijk gezegd ken ik maar een andere Somalische asielzoekster die het daar wel mee eens was. De rest van de mensen uit die specifieke groep die ik ken zijn helemaal nooit zo happy met haar geweest. Veel allochtonen hadden het gevoel dat hen door iemand als Ayaan een mes in de rug werd gestoken door de maniertjes waarop ze voor haar mening uitkwam en haar persoonlijke mening tot politiek beleid maakte.

Bovendien ging het hier niet eens over de politieke standpunten van haar als zodanig alswel over de manier waarop haar leugens naar buiten zijn gekomen en de invloed daarvan op het beleid en het functioneren van Verdonk (waar ik trouwens een grondige pesthekel aan heb)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:47:43 #166
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37963743
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:29 schreef Slayage het volgende:
Nu een nieuwe ep van Zembla nu op ned 3
Volgens mij gaan verdonk-liefhebbers deze uitzending betitelen als 'karaktermoord'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:21:24 #167
70154 klez
pi_37965137
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:41 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat is niet de reden voor mij om op haar te schelden iig.
Hoe dan ook, bijzonder bedenkelijk om te schelden.
Zeker op iemand die met de dood bedreigd wordt vanwege haar mening.
quote:
En wmb heeft de islam zowel positieve als negatieve kanten. Evenals alle verschillende culturen van waaruit de mensen komen die zaken mee naar Nederland brengen.
Dat zal best. Maar we hebben het nu ff niet over de positieve dingen. Alsof die positieve dingen niet aan bod kwamen/komen in Nederland...
quote:
Het kommer en kwel verhaal van Ayaan heeft me echter wel altijd gestoord. De manier waarop ze politiek lijkt te voeren vanuit haar eigen positie alleen heeft haar nooit tot mijn favoriet gemaakt.
Wat bedoel je? Welke andere positie dan de hare kun je innemen over vrouwenbesnijdenis, homohaat en de sharia, om er maar een paar te noemen?
quote:
En eerlijk gezegd ken ik maar een andere Somalische asielzoekster die het daar wel mee eens was. De rest van de mensen uit die specifieke groep die ik ken zijn helemaal nooit zo happy met haar geweest. Veel allochtonen hadden het gevoel dat hen door iemand als Ayaan een mes in de rug werd gestoken door de maniertjes waarop ze voor haar mening uitkwam en haar persoonlijke mening tot politiek beleid maakte.
Tja, het is maar weinigen gegeven om de kracht te vinden te verdragen door je eigen gemeenschap uitgestoten te worden omdat je misstanden aan de kaak stelt. Zeker binnen zo'n sektarische gemeenschap als de Islam. Daar kunnen Salman Rushdie en Elian over meepraten, om er maar een paar te noemen. Alleen daar verdiend ze al een standbeeld voor.
Nog erger zijn de Nederlanders die AHA monddood proberen te maken.
Overigens, er zijn wel degelijk veel moslima's aan het denken gezet. Net zoals de sufragettes dat destijds deden. Zoals Cisca Dresselhuys zei: "ze heeft een zaadje gepland, zelfs bij de meest gelovige moslima. Ooit zal een hele generatie van Moslimvrouwen zonder angst voor de omgeving haar eigen toekomst durven uitstippelen".
quote:
Bovendien ging het hier niet eens over de politieke standpunten van haar als zodanig alswel over de manier waarop haar leugens naar buiten zijn gekomen en de invloed daarvan op het beleid en het functioneren van Verdonk (waar ik trouwens een grondige pesthekel aan heb)
Precies. De manier waarop is buitengewoon dubieus en de reactie van Verdonk ook.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:25:54 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_37965347
go verdonk prima actie

ayaan was een vervelende onruststoker, en hebben we eindelijk een minister waar we jaren lang huilie om aan het spelen waren gaan we nu ineens zeiken, jullie draaien zo enorm met de wind mee.

ayaan droeg geen fuck bij aan de integratie, schopte tegen misschien goede dingen aan, maar op een compleet verkeerde manier, een film maken, right

standvastig, uitzetten wie uitgezet moet worden, go verdonk. Ik ben absoluut geen vvd stemmer, fuck liberalisme, maar ik vind dit geweldig

go verdonk
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_37965426
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:21 schreef klez het volgende:
Zoals Cisca Dresselhuys zei: "ze heeft een zaadje gepland, zelfs bij de meest gelovige moslima. Ooit zal een hele generatie van Moslimvrouwen zonder angst voor de omgeving haar eigen toekomst durven uitstippelen".
En dat dankzij Ayaan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:28:36 #170
70154 klez
pi_37965501
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:25 schreef Pumatje het volgende:
go verdonk prima actie

ayaan was een vervelende onruststoker,
Goh wat principieel.
Verkrachte meisjes vragen er ook om, zeker...
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:30:02 #171
70154 klez
pi_37965560
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

En dat dankzij Ayaan
Zeker. Eerder dan door knuffeloverleg met Imam Ahmed Salam.
pi_37965665
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:28 schreef klez het volgende:

[..]

Goh wat principieel.
Verkrachte meisjes vragen er ook om, zeker...
-Rabia Al-Basri
pi_37965688
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:30 schreef klez het volgende:

[..]

Zeker. Eerder dan door knuffeloverleg met Imam Ahmed Salam.
Wie is dat dan?
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:33:50 #174
70154 klez
pi_37965765
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

De onrust wordt niet veroorzaakt door Ayaan, maar door mensen die te primitief zijn om haar met woorden van repliek te kunnen/willen dienen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:34:31 #175
70154 klez
pi_37965812
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wie is dat dan?
Zomaar een Imam. Toevallig wou deze Verdonk geen hand geven, daarom moest ik er aan denken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')