Wijsheid komt met de jaren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
Ayaan ging van de linkse PvdA naar de liberale VVD naar een uiterst conservatieve Amerikaanse denktank. En dan noemen ze Wouter Bos een draaikont.

uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofdquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:38 schreef klez het volgende:
Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.

Dat is het probleem van de moslimfundamentalisten. Zij zijn een nieuwe stroming in Nederland, ze leren maar dat hier iedereen mag zeggen wat hij denkt. Als ze dat niet bevalt donderen ze maar op. Het systeem wat ze in bepaalde Midden-Oosten landen hebben ingesteld dat wat in een sprookjesboek van 1400 jaar geleden staat voor iedereen wet is, steken ze maar in hun reet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofd

Ik denk niet dat het zo heel erg veel uitmaakt. De mensen die het probleem veroorzaken zijn ook door de mildere soorten van kritiek al snel heel erg boos.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofd

bronquote:De tien geboden van Rita Verdonk
Deze week liet minister Verdonk zich weer krachtig uit. Ayaan Hirsi Ali zou geen Nederlandse zijn en haar paspoort zou ten onrechte verstrekt zijn. De daadkracht die Verdonk de laatste dagen ook in haar lijsttrekkerscampagne laat zien, bevestigt het beeld dat er van de minister bestaat: ze doet wat ze zegt en afspraak is afspraak. Of je het met haar eens bent of niet. Verdonk is duidelijk en doortastend. Maar berust dit imago wel op feiten? ZEMBLA beantwoordt deze vraag in de aflevering ‘De tien geboden van Verdonk’.

quote:

Van de website:quote:
Eat thatquote:Er zat geen nieuws in, was een ander verwijt.
Als dat zo was, dan hebben wij in ieder geval de primeur van een programma zonder nieuws dat toch een aantal dagen volop het nieuws beheerste.

Als je "nieuws maken" als goede journalistiek beschouwd. Wat ik gezien heb had de Story ook kunnen brengen.quote:

Van jouw link:quote:
Zembla, Kees Driehuis:quote:Ik vind het overigens curieus dat dat de VARA dit doet. Die omroep heeft veertigduizend euro in die filmpjes over 26 duizend asielzoekers gestopt. Toen wij ontdekten dat een aantal verhalen totaal niet klopte, was de reactie van de VARA juist dat er onder zo’n grote groep asielzoekers altijd wel mensen waren die logen, en dat het hen vooral om het sociale onrecht ging.
quote:Hirsi Ali kan rekenen op invloedrijke vrienden. Dat kunnen de duizenden asielzoekers die ons land worden uitgezet niet.
Dat betekent dat er sprake is van hypocrisie en van een onrechtvaardige situatie.

uhm, ik neem aan dat je hiermee niet de joden bedoeld die wij daar een stuk land hebben gegeven dat niet van ons was/is en dat aan hand van een stuk uit een nog ouder sprookjesboek dat in veel landen, oa Amerika, nog steeds de leiddraad is bij van alles ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:04 schreef klez het volgende:
[quote]Het systeem wat ze in bepaalde Midden-Oosten landen hebben ingesteld dat wat in een sprookjesboek van 1400 jaar geleden staat voor iedereen wet is, steken ze maar in hun reet.

Heeft hier niets mee te maken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, ik neem aan dat je hiermee niet de joden bedoeld die wij daar een stuk land hebben gegeven dat niet van ons was/is en dat aan hand van een stuk uit een nog ouder sprookjesboek dat in veel landen, oa Amerika, nog steeds de leiddraad is bij van alles ?

Dat is niet de reden voor mij om op haar te schelden iig.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:38 schreef klez het volgende:
[..]
Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.

Volgens mij gaan verdonk-liefhebbers deze uitzending betitelen als 'karaktermoord'quote:

Hoe dan ook, bijzonder bedenkelijk om te schelden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is niet de reden voor mij om op haar te schelden iig.
Dat zal best. Maar we hebben het nu ff niet over de positieve dingen. Alsof die positieve dingen niet aan bod kwamen/komen in Nederland...quote:En wmb heeft de islam zowel positieve als negatieve kanten. Evenals alle verschillende culturen van waaruit de mensen komen die zaken mee naar Nederland brengen.
Wat bedoel je? Welke andere positie dan de hare kun je innemen over vrouwenbesnijdenis, homohaat en de sharia, om er maar een paar te noemen?quote:Het kommer en kwel verhaal van Ayaan heeft me echter wel altijd gestoord. De manier waarop ze politiek lijkt te voeren vanuit haar eigen positie alleen heeft haar nooit tot mijn favoriet gemaakt.
Tja, het is maar weinigen gegeven om de kracht te vinden te verdragen door je eigen gemeenschap uitgestoten te worden omdat je misstanden aan de kaak stelt. Zeker binnen zo'n sektarische gemeenschap als de Islam. Daar kunnen Salman Rushdie en Elian over meepraten, om er maar een paar te noemen. Alleen daar verdiend ze al een standbeeld voor.quote:En eerlijk gezegd ken ik maar een andere Somalische asielzoekster die het daar wel mee eens was. De rest van de mensen uit die specifieke groep die ik ken zijn helemaal nooit zo happy met haar geweest. Veel allochtonen hadden het gevoel dat hen door iemand als Ayaan een mes in de rug werd gestoken door de maniertjes waarop ze voor haar mening uitkwam en haar persoonlijke mening tot politiek beleid maakte.
Precies. De manier waarop is buitengewoon dubieus en de reactie van Verdonk ook.quote:Bovendien ging het hier niet eens over de politieke standpunten van haar als zodanig alswel over de manier waarop haar leugens naar buiten zijn gekomen en de invloed daarvan op het beleid en het functioneren van Verdonk (waar ik trouwens een grondige pesthekel aan heb)

En dat dankzij Ayaanquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:21 schreef klez het volgende:
Zoals Cisca Dresselhuys zei: "ze heeft een zaadje gepland, zelfs bij de meest gelovige moslima. Ooit zal een hele generatie van Moslimvrouwen zonder angst voor de omgeving haar eigen toekomst durven uitstippelen".

Goh wat principieel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:25 schreef Pumatje het volgende:
go verdonk prima actie
ayaan was een vervelende onruststoker,

Zeker. Eerder dan door knuffeloverleg met Imam Ahmed Salam.quote:

quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:28 schreef klez het volgende:
[..]
Goh wat principieel.
Verkrachte meisjes vragen er ook om, zeker...![]()

Wie is dat dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:30 schreef klez het volgende:
[..]
Zeker. Eerder dan door knuffeloverleg met Imam Ahmed Salam.![]()

De onrust wordt niet veroorzaakt door Ayaan, maar door mensen die te primitief zijn om haar met woorden van repliek te kunnen/willen dienen.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |