abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:58:30 #41
3542 Gia
User under construction
pi_37945955
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel de hele kamer vindt (ogenschijnlijk) dat er voor Ayaan een uitzondering gemaakt zou moeten worden.
Is dat omdat zij een collega is?
Of is het misschien toch, omdat ze dit dan later in vergelijkbare gevallen van onschuldige burgers weer kunnen gebruiken om die ook hier te kunnen laten blijven.

Ik denk dat laatste.

Kortom: Hypocriet gedoe.

Verder vraag ik me af waarom er niet eerder door het een of ander kamerlid aan de bel is getrokken. Meerdere kamerleden claimden namelijk dat zij dit allang wisten.
Zelfs in het geval van Taïda is er schijnbaar niemand op het idee gekomen om de leugens van Ayaan in de discussie te gooien.

Ik denk dat het allemaal eigen belang is.

Als Rita niets had gedaan en Ayaan als uitzondering gewoon het Nederlanderschap had laten houden, wat zou er dan voor debat zijn geweest?
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:05:31 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37946202
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:58 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat vrijwel de hele kamer vindt (ogenschijnlijk) dat er voor Ayaan een uitzondering gemaakt zou moeten worden.
Is dat omdat zij een collega is?
Voor de regeringspartijen lijkt dat inderdaad het voornaamste argument. Bij andere, anonieme, gevallen zijn zij voor een zeer strikt beleid, maar nu opeens niet.
quote:
Of is het misschien toch, omdat ze dit dan later in vergelijkbare gevallen van onschuldige burgers weer kunnen gebruiken om die ook hier te kunnen laten blijven.
Later? Nee, er is al veel eerder in vergelijkbare zaken opgeroepen voor een betere menselijke maat in de oordelen, door de oppositie dan.
quote:
Ik denk dat laatste.

Kortom: Hypocriet gedoe.
Integendeel dus, zoals ik hierboven duidelijk wordt.
quote:
Verder vraag ik me af waarom er niet eerder door het een of ander kamerlid aan de bel is getrokken. Meerdere kamerleden claimden namelijk dat zij dit allang wisten.
Zelfs in het geval van Taïda is er schijnbaar niemand op het idee gekomen om de leugens van Ayaan in de discussie te gooien.
Behalve Ayaan zelf.
quote:
Als Rita niets had gedaan en Ayaan als uitzondering gewoon het Nederlanderschap had laten houden, wat zou er dan voor debat zijn geweest?
Dan zou Nawijn nog veel feller zijn geweest, en had de linkse oppositie opgeroepen om dezelfde behandeling voor alle soortgelijke gevallen toe te passen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37946351
Ze weet het toch altijd goed uit te buiten. Want er is hier maar 1 iemand die gelogen heeft en je kan daar maar 1 iemand voor aanwijzen.
pi_37946421
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:10 schreef Chadi het volgende:
Ze weet het toch altijd goed uit te buiten. Want er is hie rmaar 1 iemand die gelogen heeft en je kan daar maar 1 iemand voor aanwijzen.
Verdonk liegt ook. Hirshi Ali heeft tenminste toegegeven dat ze gelogen heeft. Ik hoop dat er een dag komt dat Verdonk ook maar 1% van de moed van Ayaan krijgt en dan haar leugens en blunders toegeeft.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:16:15 #45
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37946565
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Verdonk liegt ook. Hirshi Ali heeft tenminste toegegeven dat ze gelogen heeft. Ik hoop dat er een dag komt dat Verdonk ook maar 1% van de moed van Ayaan krijgt en dan haar leugens en blunders toegeeft.
' de wet liet me geen keus'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37946927
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn waarom wordt er dan nu pas actie op ondernomen? Ayaan heeft dit namelijk al in 2001 of 2 toegegeven op tv. Dus waarom nam Nawijn die toen nog verantwoordelijk was of Verdonk die het stokje overnam niet eerder actie?
Omdat de HR pas in november 2005 heeft bevestigd dat zoiets kan betekenen dat het Nederlanderschap in het geheel niet verkregen is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_37947066
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 04:21 schreef mg794613 het volgende:

[verhaal]
6 weken

*schraap*

ZES WEKEN!!!!

aan extra belastingeld dat er besteed moet worden over iemand die toch wel weg gaat (of ze nou de nederlands burgerschap mag houden of niet). ze hadden gvd op zijn minst optijd kunnen beginnen ipv 40 mins later.

Het is de duurste en saaiste soap die ik ken.

[knip]
Oh ja? Die zes weken vind jij het duurst? En wat dan te denken van asielzoekers die hier een jarenlange procedure doorlopen, keer op keer in beroep gaan - vaak wetend dat ze er toch niet doorheen komen - en ondertussen kinderen krijgen en die hier naar school laten gaan? Dat is zeker allemaal gratis?
pi_37947089
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:26 schreef Argento het volgende:

[..]

Omdat de HR pas in november 2005 heeft bevestigd dat zoiets kan betekenen dat het Nederlanderschap in het geheel niet verkregen is.
Dat kan wel zijn, maar dan had Verdonk dit punt dus moeten oppakken in november of december 2005. Niet een half jaar later.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:32:55 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37947130
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:31 schreef weathergirl het volgende:

Oh ja? Die zes weken vind jij het duurst? En wat dan te denken van asielzoekers die hier een jarenlange procedure doorlopen, keer op keer in beroep gaan - vaak wetend dat ze er toch niet doorheen komen - en ondertussen kinderen krijgen en die hier naar school laten gaan? Dat is zeker allemaal gratis?
AHA werd dat nota bene aangeraden door verdonk. Dus wie moedigt er nu misbruik aan van de procedures?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:34:05 #50
3542 Gia
User under construction
pi_37947173
Columniste vertelde Verdonk over leugens Hirsi Ali

Ook meteen onderzoeken die griet. Als zij zo bevriend was met Ayaan heeft ze misschien ook wel gelogen.
pi_37947205
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar dan had Verdonk dit punt dus moeten oppakken in november of december 2005. Niet een half jaar later.
Het is nog maar de vraag in hoeverre dit onder de aandacht van de minister is gebracht. Rita zal wel niet elke ochtend aan jurisprudentieonderzoek doen. De IND had Ayaan een kennisgeving kunnen zenden waarin zij constateert dat het naturalisatiebesluit zonder rechtskracht is gebleven, maar dat heeft de IND niet gedaan. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn natuurlijk.

Ik hou er niet van om bij elke oneffenheid meteen om het hoofd van de minister te roepen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:38:44 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37947324
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:34 schreef Gia het volgende:

Ook meteen onderzoeken die griet. Als zij zo bevriend was met Ayaan heeft ze misschien ook wel gelogen.
Allemaal KEIHARD AANPAKKEN!!!!een!
pi_37947332
quote:

ze was bevriend met theo ..
pleased to meet you
pi_37947358
quote:

Lezen is moeilijk he? Er staat helemaal niet dat ze bevriend was met Hirshi Ali.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:40:30 #55
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37947372
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:39 schreef moussie het volgende:

[..]

ze was bevriend met theo ..
Nadat ie vermoord was was iedereen bevriend met theo.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37947408
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk he? Er staat helemaal niet dat ze bevriend was met Hirshi Ali.
idd .. niets is nl minder waar, zij is fel tegen ayaan en haar visie op de "bevrijding en emancipatie van de islamitische vrouw"
pleased to meet you
pi_37947443
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ze schreef al heel lang columns op de website van Theo toen hij nog in leven was.
pi_37947472
quote:

[..]

klopt, maar zij is iedereen niet, die 2 waren idd al jaren vrienden zover ik weet
pleased to meet you
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:45:06 #59
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37947528
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze schreef al heel lang columns op de website van Theo toen hij nog in leven was.
Zo bedoelde ik het niet, alleen is sinds zijn dood het 'bevriend zijn met Theo' iets van een statussymbool geworden en wordt het als legitimering voro een hoop gezeik gebruikt.

-Zeer niet zo over moslims
-Ik was bevriend met Theo, dus ik mag
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37947563
quote:

[..]

Ik trouwens niet. Vond het voor z'n dood en lul en die moordpartij heeft daar geen verandering in gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')