Ze had ze in de douche en dat is een vrij kleine ruimte weer verder niks in staat, deur was dicht. Dus ze kunnen nergens anders zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
Heeft ze enige bewijs dat ze ook echt opgegeten zijn?
Moederpoes krijgt genoeg te eten. Bakjes eten en vers water waren aanwezig.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als moederpoes geen eten krijgt, zal ze zich moeten behelpen met wat anders. Ja, het kan dus. Konijnen doen dat overigens ook.
Okee, sorry, was niet lomp bedoeld. Feit is wel dat moederpoes dode kittens best kan opeten. Tenslotte heeft ze de moederkoek ook verorberd na de bevalling.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:15 schreef MissWhizzy het volgende:
[..]
Moederpoes krijgt genoeg te eten. Bakjes eten en vers water waren aanwezig.
Vind het zelf erg vreemd, wij hebben vaak poezen gehad die kittens kregen en dan zat er weleens 1 bij die zwak was. Maar in alle gevallen stootte de moeder het kleintje af, ook als het dood ging dan keek ze er niet eens meer naar om.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Okee, sorry, was niet lomp bedoeld. Feit is wel dat moederpoes dode kittens best kan opeten. Tenslotte heeft ze de moederkoek ook verorberd na de bevalling.
Geen idee, maar ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een kat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:11 schreef MissWhizzy het volgende:
Is het wel normaal dat een poes dat doet?
Als mensen zelf geen internet hebben dan wil ik weleens iets voor ze doen / vragen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:27 schreef tonks het volgende:
Open je nu ook al topics voor de buurvrouw van je moeder? Net zag ik al een topic voor je tante.
Ook al zijn kittens van die lieve kleine schattige hummeltjesquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:14 schreef MissWhizzy het volgende:
[..]
Ze had ze in de douche en dat is een vrij kleine ruimte weer verder niks in staat, deur was dicht. Dus ze kunnen nergens anders zijn.
sommige mensen zijn wanhopigquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:27 schreef tonks het volgende:
Open je nu ook al topics voor de buurvrouw van je moeder? Net zag ik al een topic voor je tante.
off topic: hey lul! ik zie dat je uit valkenswaard komt en een best wel 'zoalshetissische' naam hebt (en geen hoofdletters gebruikt!)quote:
Die poes doet wat haar instinct haar ingeeft. In de natuur eten poezen hun dode kroost ook op omdat zo'n lijkje roofdieren naar het nest kan lokken en daarmee een gevaar vormt voor de overblijvende kittens.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:11 schreef MissWhizzy het volgende:
Is het wel normaal dat een poes dat doet?
Katten kunnen prima bot eten, dat moeten ze zelfs (indien rauwgevoerd) anders krijgen ze calciumtekort. Dus waarschijnlijk verteert de moeder alles gewoon.quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:00 schreef LittleIcequeen het volgende:
Heeft die moederkat al ergens overgegeven? Er zitten toch botjes in die kleintjes? Normaal braakt een kat dat wel weer uit dacht ik.
Tom Cruise is niet normaalquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:28 schreef King_of_Kool het volgende:
Je hebt ook normale mensen die een moederkoek eten, dus ach.... waar staan we tegenwoordig nou nog van te kijken?
Tom Cruise heeft de moederkoek niet opgegeten wat hij eigenlijk van plan was.quote:
En wat geef je voor dat 'kunnen' dan als reden op?quote:Op zondag 28 mei 2006 02:52 schreef Sessy het volgende:
Poezen kunnen zelfs levende kittens opeten.
Wel een raar idee eigenlijk, een moeder die der eigen kind opeet.quote:Op zondag 28 mei 2006 09:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Dat ze al hebben gemerkt dat het kitten niet OK is. Beter om geen energie en melk meer aan dat kitten te verspillen, dat kan dan gebruikt worden om de rest van het nest groot te brengen. Zo'n kitten is ook nog best voedzaam, dus zo gaat dat ook niet verloren voor de moeder.
Geen flauw idee. In Rusland is er het bijgeloof dat als je kittentjes liefkozend "muisjes" noemt, dat de moederpoes ze dan opeet, maar da's natuurlijk gewoon onzin. Maar het gebeurt wel eens, vooral als er veel kittens in een nest zijnquote:Op zondag 28 mei 2006 02:59 schreef Stali het volgende:
[..]
En wat geef je voor dat 'kunnen' dan als reden op?
ja zie: Poes eet dode kittens op!quote:Op zondag 28 mei 2006 11:19 schreef Annemiek78 het volgende:
TS opent wel veel goeie topics is al meerdere mensen opgevallen.![]()
Katten eten wél hun jongen op hoor, wreed in onze ogen, maar wat ruby zegt, dan is er altijd wat mis met dat jong.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:19 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik weet niet hoor, volgens mij wordt een ziek zwak jong alleen maar verstoten uit het nest.
In de vrije natuur is het daardoor vatbaarder voor andere dieren, maar de moederpoes zal haar eigen jong niet opeten lijkt me. In dit geval geloof ik eerder dat de moederpoes haar kleintje gewoon niet meer zal voeden en verzorgen, zal verwaarlozen.
kiddin' me. ik heb het echt met heel veel nestjes gezien en dat nog nooit gezien!quote:Op zondag 28 mei 2006 15:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Katten eten wél hun jongen op hoor, wreed in onze ogen, maar wat ruby zegt, dan is er altijd wat mis met dat jong.
Wát nog nooit gezien? Dat er wat mis was met het jong? Kan ook iets met ingewanden zijn, iets wat niet goed ruikt o.i.d. toch ipv iets uiterlijksquote:Op zondag 28 mei 2006 15:34 schreef zoalshetis het volgende:
kiddin' me. ik heb het echt met heel veel nestjes gezien en dat nog nooit gezien!
nee, dat moeder bezig was met het eten van haar kroost.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wát nog nooit gezien? Dat er wat mis was met het jong? Kan ook iets met ingewanden zijn, iets wat niet goed ruikt o.i.d. toch ipv iets uiterlijks
Ik heb het van een dierenarts gehoord nadat ik het vroeg, hier in F&F is een keer een topic geweest en een vriend die een nestje had van 5 waarvan er 2 opgevreten werdenquote:Op zondag 28 mei 2006 15:46 schreef zoalshetis het volgende:
nee, dat moeder bezig was met het eten van haar kroost.![]()
ja , ik heb het dus nooit gezien bij gezonde katten. althans de katten die niet als legbatterijen zijn opgesteld.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb het van een dierenarts gehoord nadat ik het vroeg, hier in F&F is een keer een topic geweest en een vriend die een nestje had van 5 waarvan er 2 opgevreten werden
Efficient zelfs, want de moeder moet zorgen dat ze zo veel mogelijk eet zodat ze veel melk heeft, terwijl ze zo min mogelijk weg is bij de pasgeboren kittens.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Katten eten wél hun jongen op hoor, wreed in onze ogen, maar wat ruby zegt, dan is er altijd wat mis met dat jong.
Ik heb een kat gehad die zelfs al haar 4 kittens verstootte. We hebben toen steeds geprobeerd ze weer bij haar te leggen maar ze gooide ze gewoon weer uit haar mandje. Toen zijn we ze zelf maar gaan voeden, heel gedoe steeds midden in de nacht uit bed om die beestjes de fles te geven want dat moet op vaste tijden. Uiteindelijk heeft 1 van de kittens het overleefd. Dat is uiteindelijk ook een echte schootkat geworden die meer bij mensen wilde zijn dan bij andere katten. Helaas is hij een paar jaar geleden op nog maar 2 jarige leeftijd doodgeredenquote:Op maandag 29 mei 2006 08:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Dit artikel geeft een paar redenen voor het doden van kittens door de moeder:
http://messybeast.com/kill_kit.htm
Niet alle moeders eten kittens die niet gezond zijn op, het gebeurd ook vaak dat zo'n kitten "gewoon" verstoten word, bijvoorbeeld consequent uit de nestdoos gezet en niet gevoed, ik heb zelfs al van twee verschillende gevallen gehoord van (levende) kittens die door de moeder in de kattenbak begraven werden.
In de één na laatste alinea van het stukje "females killing kittens" staat ook dat sommige poezen per ongeluk een kitten doodmaken omdat ze onvoorzichtig zijn of te ijverige poetsers. Veel moederpoezen bijten de haren van een kitten kort, vooral de snorharen zodat ze niet teveel weglopen, sommige moederpoezen blijkbaar (per ongeluk) wat meer. De moeder van Flynn was ook niet supervoorzichtig, toen hij rond twee weken oud was en de fokster hem aan het wegen was heeft ze hem nogal hardhandig van de weegschaal gepakt, waardoor hij een diepe bijtwond in z'n zij had. Zo'n ongelukje kan makklijk ernstiger zijn, en als er sprake is van een dood kitten is het niet vreemd als de poes dat opeet om haar nest te beschermen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |