abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:36:50 #151
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_38376834
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:33 schreef California het volgende:

[..]

En misschien corrigeert hij niet eens Kubrick, maar Arthur Schnitzler.
(Mocht m'n Duits-leraar dit zien: ik had 't echt gelezen! Maar ik kan me de details niet meer herinneren. .)
Filmmakers.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:41:04 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38376972
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:36 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Filmmakers.
dus hij bekritiseert filmmakers die dit doen en gebruikt bij wijze van voorbeeld Kubrick? Ik probeer een lezing te bedenken waarbij je die laatste zin niet perse op Eyes Wide Shut hoeft te betrekken

-edit-
Nee hij heeft het duidelijk over de filmmakers van Eyes Wide Shut. Niet over filmmakers in het algemeen Omdat 'ie zegt 'sadly, the filmmakers had got most of the specifics wrong', dus dat wil zeggen dat hij een specifieke film in gedachte heeft, waarover hij dit zegt
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:43:35 #153
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_38377097
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dus hij bekritiseert filmmakers die dit doen en gebruikt bij wijze van voorbeeld Kubrick? Ik probeer een lezing te bedenken waarbij je die laatste zin niet perse op Eyes Wide Shut hoeft te betrekken

-edit-
Nee hij heeft het duidelijk over de filmmakers van Eyes Wide Shut. Niet over filmmakers in het algemeen Omdat 'ie zegt 'sadly, the filmmakers had got most of the specifics wrong', dus dat wil zeggen dat hij een specifieke film in gedachte heeft, waarover hij dit zegt
Ik wilde je net wijzen op hetgeen je nu in je edit zegt. Dus ja. .
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:44:05 #154
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_38377113
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
Filmmakers.
Wat, je hoopt 't op Cruise af te kunnen schuiven? .
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:23:41 #155
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38378519
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:44 schreef California het volgende:

[..]

Wat, je hoopt 't op Cruise af te kunnen schuiven? .
Dat zou een topfilm zijn. "Tom Cruise, the root of all evil". Hij gedraagt zich er iig behoorlijk naar
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:18:05 #156
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_38389740
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja leuk he, samenzweringscomplotjes aan de kerk toeschrijven. Mensen zijn gek op dat soort dingen. Ik geloof er eerlijk gezegd geen snars van. Ja vroeger hebben ze 'ketters' uitgemoord, maar we zitten nu in het 3e millennium en wat maakt het eigenlijk uit of Jezus getrouwd was of niet, niks toch?
Deze samenzweringscomplotjes zijn de interpretaties die je zelf hieraan geeft. Het zegt dus meer over jou dan over mij. Ik zeg absoluut niet dat dit het geval is. Wat ik hiermee wil zeggen is dat veel gelovige alle aannemelijke argumenten bij voorbaat al verwerpen voor het behoud van hun geloof.
quote:
Toen ik DVC las was ik ook helemaal wild van de theorie, maar nu besef ik dat het allemaal één pot nat is. Misschien had Jezus iets met Maria, dat wil ik nog wel toegeven, en misschien ook nog wel dat ze een dochter hadden, maar dat Jezus aan het kruis is ontsnapt en dat ze naar Frankrijk gevlucht zijn, waar nu hun nakomelingen nog leven, dat is echt klinkklare onzin. Wel een heel mooi idee natuurlijk, maar het is gewoon niet waar
Het is gewoon een film, net als de Titanic etc...gewoon mooi om naar te kijken. Maar dan nog vind ik deze fictie vooralsnog meer waarheidsgetrouw dan de fictie van de bijbel.

En nee, ik blow niet meer dus ben niet stoned. En ja, ik wil er best serieus over discussieren. Maar zoals al wordt aangegeven, dit is niet het topic om dit soort discussies te starten. Dus houdt het hier voor mij jammer genoeg op.

Ik poneer stellingen graag in zijn overdrevenheid. Ik ben van mening dat hiermee een discussie uitgelokt kan worden, waarna men met aannemelijke argumenten verder kan gaan.
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_38457703
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:39 schreef Sannydance het volgende:
waarschijnlijk wel, 2000 jaar met een gemiddelde levensduur van 70, daar zitten nog geen 30 mensen tussen. De overeenkomst zal nog altijd zeer groot zijn, vergeleken met eenieder ander die geen banden met ze heeft.
Dat gaat niet op natuurlijk, want dat houdt in dat men op zijn/haar 70e pas nakomelingen krijgt/kreeg. Terwijl 'vroeger' 40 jaar al bejaard was...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_38457938
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:56 schreef Karina het volgende:
Ik had het boek niet gelezen, de film vond ik best onderhoudend.. Ik heb niets met het geloof, dus ik vond het gewoon een spannend verhaal (het herinnerde me een beetje aan de serie Alias, maar daar ging het over ene Rimbaldi).

Wat ik niet snapte is dat op het einde de sacrofaag onder het Louvre lag, dat gedeelte van het Louvre is uit 1989, de tekst, waaruit werd opgemaakt dat daar de sacrofaag lag was toch veel ouder? Of heb ik iets gemist of verkeerd begrepen?
Sauniere was hoofdhotemetoot in het Louvre en Grootmeester van de Priorij. Hij heeft dus de sacrofaag verstopt zodicht mogelijk bij hem in de buurt. Niet dat dat ding daar al 2000 jaar lag. Maar dat gegeven komt in de film niet zo uit de verf.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_38459943
Film zojuist gezien. Wanneer je goed oplet is het hele verhaal goed te volgen. Wanneer je gewoon normaal kijkt typisch een film die je een tweede keer moet kijken om hem te volgend.
Het is ook een verhaal wat je net moet boeien en dat deed het mij. Het was gewoon een interessante film met een orgineel goed verhaal. Nee, heb het boek niet gelezen.
Ik geef hem 3 van de 5 sterren. Leuk om een keer gezien te hebben en ff over te praten.
Die hype waait wel weer over, al dat gedoe hoe de kerk reageerd enzo.
pi_38491592
Ik heb'm zojuist gezien. erg goede film.
al vond ik het wel jammer dat de film niet altijd waarheidsgetrouw was aan het boek.
al met al een dikke 8,5
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zaterdag 3 juni 2006 @ 01:58:45 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38495694
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:12 schreef mrsj het volgende:
Ik heb'm zojuist gezien. erg goede film.
al vond ik het wel jammer dat de film niet altijd waarheidsgetrouw was aan het boek.
al met al een dikke 8,5
Niet meer actief op Fok!
pi_38496332
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alleen die "Then you're gonna have to shoot us. Him first." quote vond ik wel geslaagd.
idd
pi_38497343
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:36 schreef SunChaser het volgende:
Er zit totaal geen chemie tussen de Tatou en Hanks, en ze worden nog wel lovers...
Zeg dan iets zinnigs .

Maar op dat eerste stukje heb je wel een klein beetje gelijk, alleen het stoorde me niet. Ze acteren trouwens allebei oké.
pi_38497894
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 01:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

!!

Dat jij het een k*tfilm vind moet jij weten.
pi_38500595
ik ga vandaag naar de davinci code
pi_38502465
Veel plezier, charmed-more
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38502494
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:30 schreef charmed-more het volgende:
ik ga vandaag naar de davinci code
Het is echt een leuke film hoor, cynici uhhh... critici zeuren wat af zeg!
pi_38507323
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:54 schreef Airelle het volgende:

[..]

Het is echt een leuke film hoor, cynici uhhh... critici zeuren wat af zeg!
Zeg dat wel ik heb tot nu toe weinig goeds gehoord over deze film.
Ik vond`m goed. keek lekker weg.
pi_38535041
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef mrsj het volgende:

[..]

Zeg dat wel ik heb tot nu toe weinig goeds gehoord over deze film.
Ik vond`m goed. keek lekker weg.
Ik heb het boek dan ook niet gelezen, jij wel?
  zondag 4 juni 2006 @ 18:12:20 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38535144
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 09:46 schreef mrsj het volgende:

[..]

!!

Dat jij het een k*tfilm vind moet jij weten.
Ik doelde meer op dat stukje van 'al met een al een dikke 8,5'.
The Green Mile, The Shawshank Redemption en The Godfather... dát soort films geef je een 8,5
DVC krijgt van mij een 6,9, toch niet echt een cijfer voor een kutfilm hè
Niet meer actief op Fok!
pi_38535703
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:08 schreef Airelle het volgende:

[..]

Ik heb het boek dan ook niet gelezen, jij wel?
Ja, ik wel.
pi_38535741
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op dat stukje van 'al met een al een dikke 8,5'.
The Green Mile, The Shawshank Redemption en The Godfather... dát soort films geef je een 8,5
DVC krijgt van mij een 6,9, toch niet echt een cijfer voor een kutfilm hè
The Green Mile is idd zoveel beter dan de Da Vinci Code. ben ik het helemaal mee eens.
Achteraf gezien vond ik`m maar matig. en chaotisch!
6,9 is wel waardig denk ik.

zondag 4 juni 2006 @ 19:47:12 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38537657
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:35 schreef mrsj het volgende:

[..]

The Green Mile is idd zoveel beter dan de Da Vinci Code. ben ik het helemaal mee eens.
Achteraf gezien vond ik`m maar matig. en chaotisch!
6,9 is wel waardig denk ik.

weer vriendjes?

Je verandert wel snel van mening trouwens. Gisteren vond je het nog een 8,5 waard en vandaag ineens niet meer
Niet meer actief op Fok!
pi_38538386
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

weer vriendjes?

Je verandert wel snel van mening trouwens. Gisteren vond je het nog een 8,5 waard en vandaag ineens niet meer
Ik heb de film een dag later met mijn moeder besproken. (was ook mee) en natuurlijk
ook nog even een aantal gedachten laten vallen...achteraf bekeken vond ik`m niet zo...
Ze kondigden het zo groots aan..viel tegen.
ik hoef`m ook niet op DVD als ie uitkomt.
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2006 @ 00:41:19 #175
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_38549023
Zo, eindelijk gezien, in de bios in een bomvolle zaal, en net wat ik dacht, een saaie, lange zit. Het kabbelt maar voort. Gek genoeg is de film op zn best als Leigh ontmaskert is en Silas dood. Maar alles wordt wel 10x uitgelegd, die Sophie is een naief trutje, Robert neemt weinig serieus. Silas was verder helemaal niet eng ofzo. Ik vond alleen de flashbacks wel sfeervol.

Pluspuntje is dat de film zich minder serieus neemt dan het boek. Ze gaan zelfs in op de hoax rond de Priorij van Sion. Dat vond ik een goede zet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')