Het idee was leuk/slim. Maar revolutionair is het niet, als het op gameplay aankomt. En die realistischere bewegingen gaan voor race spellen al niet op bij de Wiimote.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Arcade wordt in je huis gebracht met 1 controller (remote, whatever). En dat voor een lage prijs. Ik vind het revolutionair. Eindelijk arcadespellen die je thuis kan spelen! Ipv realistichere beelden, realistischere bewegingen om in spellen je ding te doen.
Of ik nu met een dpad moet sturen of met een remote een stuur na kan doen vind ik nogal een verschil .quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het idee was leuk/slim. Maar revolutionair is het niet, als het op gameplay aankomt. En die realistischere bewegingen gaan voor race spellen al niet op bij de Wiimote.
Er bestaan stuurtjes om het nog realistischer te makenquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Of ik nu met een dpad moet sturen of met een remote een stuur na kan doen vind ik nogal een verschil .
Maar goed, ik vind het een leuk concept, ik ben niet de enige en anderen vinden het juist weer helemaal niets omdat ze graag een 'normale' controller willen hebben.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het idee was leuk/slim. Maar revolutionair is het niet, als het op gameplay aankomt. En die realistischere bewegingen gaan voor race spellen al niet op bij de Wiimote.
Die je vaak vast moet maken aan een bureau of iets dergelijks, terwijl ik gewoon in de huiskamer gamequote:Op donderdag 18 mei 2006 14:06 schreef Tain het volgende:
[..]
Er bestaan stuurtjes om het nog realistischer te maken
Was leukquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Godverquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:12 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Was leukje praat alsof het al zo is.
Ga al best een tijdje mee in de game-wereld en ik vind deze change net zo groot als de overgang van 2D naar 3D gaan (wat nintendo ook overigens startte met Mario 64) We gaan nu van 2D controls over naar 3D zeg maar
(mijn mening)
Overigens moet ik ook toegeven dat Nintendo met afstand de beste presentatie en beste games liet zien op E3.
Jaaa... beetje fanboy ben je wel inderdaadquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:12 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ga al best een tijdje mee in de game-wereld en ik vind deze change net zo groot als de overgang van 2D naar 3D gaan (wat nintendo ook overigens startte met Mario 64) We gaan nu van 2D controls over naar 3D zeg maar
(mijn mening)
Overigens moet ik ook toegeven dat Nintendo met afstand de beste presentatie en beste games liet zien op E3.
Ja kan er moeilijk om liegen...... M$ liet wel wat leuks zien maar niks super nieuws ofzo... Bill die dacht dat iedereen zich ging aftrekken bij een glimps van Halo 3,... nou neequote:
Ik heb het gevoel dat je een beetje stil bent blijven staan. Games als Project Hammer, Zelda, Excite Truck en Metroid Prime zijn echt niet kinderlijkquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jaaa... beetje fanboy ben je wel inderdaad
Ik vind het persoonlijk een gedurft concept wat Nintendo hier neerzet, beetje met een AB lopen zwaaien om in een spel vooruit te kunnen komen. Of het aanslaat? Sja, bij de diehard Nintendo fan wel natuurlijk... niet omdat het die control is, want dat blijft een onderdeel wat je zal moeten blijven verdedigen () maar gewoon simpelweg om de games die Nintendo maakt.
Nintendo heeft zeer herkenbare, in mijn ogen kinderlijke, games die veel mensen blijven aanspreken en die je niet tegen komt op de overige consoles. Dus wil je verder met die games zal je die maffe AB er bij moeten nemen. Om dat nou een revolution te noemen ala 2D naar 3D.. nee, tis gewoon een andere 'controller'.
sounds like fun!quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Bastard het volgende:
Gameplay.. met een Mario over een wereldbol hobbelen en rakketen ontlopen... gameplay noemen.
Of op een paard zitten en met je AB hobbelen om het paard vooruit te laten komen... gameplay noemen.
Nee,... geen andere controller,.... andere controls....... is heel wat anders maar zo denk ik erover... en een Nintendo fan boy... nee,... ben best objectief in deze. Dit is de start van een nieuwe generatie games en groei en verandering is belangrijk vind ik..... meer dan een sterkere videokaart naar mijn mening.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Om dat nou een revolution te noemen ala 2D naar 3D.. nee, tis gewoon een andere 'controller'.
Metroid, RE4, Zelda, Eternal Darkness, etc. etc... zijn idd niet kinderlijk. Nintendo heeft wel zo haar stijl en die trekt me behoorlijk.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je een beetje stil bent blijven staan. Games als Project Hammer, Zelda, Excite Truck en Metroid Prime zijn echt niet kinderlijkZelfs Mario en Wario Ware vind ik niet kinderlijk, maar okay, kan me voorstellen dat je die kleuren en stijl knderlijk vind.
Kleuren en stijl, bliepjes en vrolijkheid is wat de klok slaat.. noem ik kinderlijk, misschien wat overdreven benaamd, maar wel een juiste tov de neeste games op de andere consoles. (Vergeet Pinata evenquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je een beetje stil bent blijven staan. Games als Project Hammer, Zelda, Excite Truck en Metroid Prime zijn echt niet kinderlijkZelfs Mario en Wario Ware vind ik niet kinderlijk, maar okay, kan me voorstellen dat je die kleuren en stijl knderlijk vind.
Ga nou niet ontkennen wat het meerendeel aan games is op Nintendo..quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier B, kijken
Project Hammer: http://media.revolution.ign.com/media/826/826992/vids_1.html
Excite Truck: http://media.revolution.ign.com/media/826/826983/vids_1.html
Metroid Prime: http://media.revolution.ign.com/media/748/748547/vids_1.html
Kinderlijke games?
Jij je zin, is leukquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:12 schreef Sjotime het volgende:
[..]
(mijn mening)
En daar gaat het nu om. Ik denk dat het spelen van spellen weer leuker gaat worden, ipv jezelf wederom vergapen aan nog mooiere graphics.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wil trouwens niet zeggen dat de gameplay niet leuk is, in de arcade vind je al jaren lang dat soort gameplay en die spellen zijn over het algemeen ook erg leuk om te spelen.
Jup, klopt idd.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ga nou niet ontkennen wat het meerendeel aan games is op Nintendo..
idem hier. I want Mario Kart Wiiquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Sjotime het volgende:
Excite Truck lijkt me trouwens verschrikkelijk slecht....
Dat heeft geen drol te maken met het platform wmbquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:52 schreef Pheno het volgende:
Ik denk dat het spelen van spellen weer leuker gaat worden, ipv jezelf wederom vergapen aan nog mooiere graphics.
Daarom blijkt maar weer .. ieder zn gamesquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jup, klopt idd.
Boeit me ook geen reet![]()
Ik houd wel van Mario met z'n vrolijkheidBen geen emo
Noem jij Crash Bandicoot 3Dquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij je zin, is leuk
Nintende startte de overgang van 2d naar 3d? De ps1 was eerder uit dan de N64 en had ook eerder 3d spellen. Dus de overgang van 2d naar 3d is echt niet gestart met Mario64.
En ik ga ook al een jaar of 20 mee in de game-wereld. En wat nintendo brengt aan gameplay met de Wii is echt niet zo nieuw. Het is natuurlijk wel vernieuwend dat ze een controller hebben gemaakt waardoor je al die gameplay met 1 ding kan doen. Maar de gameplay opzich is niks nieuws.
Het gaat er niet per se om wat wel en niet mogelijk zou zijn, het gaat erom dat het op deze manier LEUKER is. Natuurlijk kun je bij ExciteTruck ipv de controller tilten met je pookje bij sturen. Is het handig? Nee. Kan het? Ja.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Retuobak het volgende:
Men moet niet doen alsof de Wiimote al een revolutie is, het heeft het potentieel er een te worden. Maar dan moet men wel komen met games die ook daadwerkelijk iets nieuws bieden, en niet zoals vrijwel alle aangekondigde games tot nu toe doen, dezelfde gameplay, nieuwe controls. Want wat doet Excitetruck nu dat andere racers niet al eerder deden? Wat doet Super Mario Galaxy wat absoluut onmogelijk is met knoppen en echt wat toevoegt? etc.
War of teh Fanboys.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Daarom blijkt maar weer .. ieder zn games
Als de hele wereld zou gamen zou er ook geen oorlog bestaan
Dan speelde men een potje Battlefield.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Daarom blijkt maar weer .. ieder zn games
Als de hele wereld zou gamen zou er ook geen oorlog bestaan
In zoverre wel omdat Wii iig die mogelijkheid biedt. Dat kan ik van de andere conventionele controllers niet zeggen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat heeft geen drol te maken met het platform wmb
...
Wat doet Super Mario Galaxy wat absoluut onmogelijk is met knoppen en echt wat toevoegt? etc.
...
Thinking out of the box wordt vaak gebruikt als uitspraak hier, het lijkt me tijd dat de developers voor de Wii eens laten zien dat ze dat ook kunnen.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jup, klopt idd.
Boeit me ook geen reet![]()
Ik houd wel van Mario met z'n vrolijkheidBen geen emo
Jumping Flash was ook volledig 3dquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:05 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Noem jij Crash Bandicoot 3D?
Voor zover ik weet was Mario 64 de echte eerste, maar dat kan ik fout hebben natuurlijk. En ik blijf erbij dat het de toekomst is.... deze vernieuwing is niet te ontkennen naar mijn mening.... maar gelukkig dat meningen verschillen toch
Maar je kunt niet negeren dat het spelen met zo'n onconventienele controller leuker is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat heeft geen drol te maken met het platform wmb
Meer met de developer.
Ik heb liever een erg vermakelijke game met conventionele besturing dan hetzelfde dat ik al duizend keer heb gespeeld met nieuwe controls.
Men moet niet doen alsof de Wiimote al een revolutie is, het heeft het potentieel er een te worden. Maar dan moet men wel komen met games die ook daadwerkelijk iets nieuws bieden, en niet zoals vrijwel alle aangekondigde games tot nu toe doen, dezelfde gameplay, nieuwe controls. Want wat doet Excitetruck nu dat andere racers niet al eerder deden? Wat doet Super Mario Galaxy wat absoluut onmogelijk is met knoppen en echt wat toevoegt? etc.
Thinking out of the box wordt vaak gebruikt als uitspraak hier, het lijkt me tijd dat de developers voor de Wii eens laten zien dat ze dat ook kunnen.
Even een stukje van Wikipediaquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij je zin, is leuk
Nintende startte de overgang van 2d naar 3d? De ps1 was eerder uit dan de N64 en had ook eerder 3d spellen. Dus de overgang van 2d naar 3d is echt niet gestart met Mario64.
En ik ga ook al een jaar of 20 mee in de game-wereld. En wat nintendo brengt aan gameplay met de Wii is echt niet zo nieuw. Het is natuurlijk wel vernieuwend dat ze een controller hebben gemaakt waardoor je al die gameplay met 1 ding kan doen. Maar de gameplay opzich is niks nieuws.
Wil trouwens niet zeggen dat de gameplay niet leuk is, in de arcade vind je al jaren lang dat soort gameplay en die spellen zijn over het algemeen ook erg leuk om te spelen.
Het is gewoon door de bewegingsvrijheid in het spel. dat is echt 3Dquote:Overgang naar 3D
Het 32/64-bitstijdperk werd het meest gekenmerkt door de sterke toename van 3D-spellen, die grotendeels de traditionele 2D-spellen uit het 16- en 8-bitstijdperk vervingen. Super Mario 64 illustreert dit wellicht het best, aangezien dit het eerste spelcomputerspel was dat de nadruk van de computerspelindustrie verschoof van sidescrollers en "rail-style"-titels naar echte 3D-omgevingen waarin de speler een ongehinderde bewegingsvrijheid had.
Dat klopt, maar dat betekent ook dat je het niet meteen moet afdoen als "geen toegevoegde waarde" in een spel, want Metroid etc hebben we ook nog niet gespeeld. Het is en blijft afwachten, maar ik verwonder me dat er zoveel blijkbaar diehard gamers zijn die het idee als crap afdoen. Als gamer kun je innovatie alleen maar toejuichen lijkt me, zeker in deze tijden (vind ik) waarin elk spel een zoutloos vervolg krijgt en er geen developer is die iets anders durft. Vroegah was alles beterquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Daar kan niemand hier wat over zeggen natuurlijk, niemand heeft het geprobeerd.
Ik wacht nu al dat ik kan zwaardvechten etc met de Wii, dus hier verschillen we van mening. Ik wil ook een jedi game!quote:Overigens lijkt Wii Tennis me inderdaad leuker dan andere tennis games, maar dat is ook de enige game waarvan ik echt zei 'kijk, hiervoor kom je met zo'n onconventionele controller'. Bij de rest had ik meer zoiets van 'ja, dezelfde basisgameplay met controller gimmicks erin, met een controller was dit niet minder leuk geweest'
Trauma Centre: 2nd opinion ook gezien toevallig?quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Daar kan niemand hier wat over zeggen natuurlijk, niemand heeft het geprobeerd.
Overigens lijkt Wii Tennis me inderdaad leuker dan andere tennis games, maar dat is ook de enige game waarvan ik echt zei 'kijk, hiervoor kom je met zo'n onconventionele controller'. Bij de rest had ik meer zoiets van 'ja, dezelfde basisgameplay met controller gimmicks erin, met een controller was dit niet minder leuk geweest'
Je capslock staat aanquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:26 schreef capibar het volgende:
JA HOI WAAROM ONDERSTEUNT DE WII GEEN HDTV???????????????
Zelfde heb ik bij Nintendo, alleen SSB is meestal wel okee, en dan ook alleen door de multiplayer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:23 schreef Hansch het volgende:
Er zullen best goede spellen tussen zitten maar niks voor mij iig.
Nintendo games zijn niet altijd simpel hoor..quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Zelfde heb ik bij Nintendo, alleen SSB is meestal wel okee, en dan ook alleen door de multiplayer.
Nintendo games zijn altijd zo simpel.
Verkapte smaken verschillen post, kan niet zeggen dat 1 fabrikant ruk is.
Of Ocarina of Time.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef Hansch het volgende:
[..]
Nintendo games zijn niet altijd simpel hoor..
Metroid Prime al gespeeld?
Ik had het helemaal niet over crash bandicootquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:14 schreef Hansch het volgende:
[..]
Even een stukje van Wikipedia
[..]
Het is gewoon door de bewegingsvrijheid in het spel. dat is echt 3D
In Crash Bandicoot was vrij weinig bewegingsvrijheid..
Mario 64 \m/
Je vergeet Disaster: Day of Crisis. En Red Steel. En Sonicquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier B, kijken
Project Hammer: http://media.revolution.ign.com/media/826/826992/vids_1.html
Excite Truck: http://media.revolution.ign.com/media/826/826983/vids_1.html
Metroid Prime: http://media.revolution.ign.com/media/748/748547/vids_1.html
Kinderlijke games?
Die heb ik even gespeeld ja, maar vond het doodsaai.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef Hansch het volgende:
[..]
Nintendo games zijn niet altijd simpel hoor..
Metroid Prime al gespeeld?
Nee, die wil ik echt nog spelen, maar om daar nou een console voor te kopen.quote:
GAM mod en geen OoT gespeeldquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee, die wil ik echt nog spelen, maar om daar nou een console voor te kopen.
Daarom koop ik een Wii, dan zijn er net genoeg games beschikbaar om een console voor te kopen.
Maar Viva Pinata is wel tofquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kleuren en stijl, bliepjes en vrolijkheid is wat de klok slaat.. noem ik kinderlijk, misschien wat overdreven benaamd, maar wel een juiste tov de neeste games op de andere consoles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |