nouja, ben al 2 keer gezakt, dus 3 keer is gewoon scheepsrecht nouquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:35 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Goedkoper dan een herexamen
Ik heb vanmiddag mijn eerste rijles. Over 3 uurtjes mag ik, ben nu al zenuwachtig:{
Mijn ouders zijn al regelmatig kwaad geweest hoor als ik weer gezakt was of als ik weer extra lessen nodig had en waren mijn ouders maar zo " eens gegeven, blijft gegeven" Kans is groot dat als ik weer zak dat ze dan zeggen dat ik alles wat ik meer dan mijn broer heb gehad ( nu 10 lessen en 2 examens) moet terugbetalenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:52 schreef Faithy het volgende:
hun risico dat zij het betaalden...
dus niet zo miepenze hebben het recht niet boos te worden
Ik heb het ook van mijn ouders gehad en ik heb er 4 keer over gedaannee, leuk vonden we het allemaal niet, maar we zijn allemaal erg blij dat ik hem heb, en al de eerste dag durfde mn moeder bij me in de auto te zitten, en ze vond dat ik voorbeeldig reed
![]()
en dat het het geld dus wel allemaal waard was
![]()
dus gewoon dat achter je laten, en denken: eens gegeven, blijft gegeven
Maar je gaat toch gewoon slagen, dus waarom zou je je daar druk over maken?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn al regelmatig kwaad geweest hoor als ik weer gezakt was of als ik weer extra lessen nodig had en waren mijn ouders maar zo " eens gegeven, blijft gegeven" Kans is groot dat als ik weer zak dat ze dan zeggen dat ik alles wat ik meer dan mijn broer heb gehad ( nu 10 lessen en 2 examens) moet terugbetalen
Niet zo zeurenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn al regelmatig kwaad geweest hoor als ik weer gezakt was of als ik weer extra lessen nodig had en waren mijn ouders maar zo " eens gegeven, blijft gegeven" Kans is groot dat als ik weer zak dat ze dan zeggen dat ik alles wat ik meer dan mijn broer heb gehad ( nu 10 lessen en 2 examens) moet terugbetalen
'nou ja, zorgen dat je het haalt danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hoi schat.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:27 schreef Faithy het volgende:
Ik heb al wel es tegen me ouders gezegd dat ik het niet prettig vond dat ze zo'n druk op me legden, maar toen zeiden ze dat ik daar dan maar mee moest leren omgaanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:27 schreef Faithy het volgende:
[..]
'nou ja, zorgen dat je het haalt dan'
zou ik willen zeggen.. maar..
dat is zo'n nutteloze opmerking, want juist als je het moet halen voor je gevoel dan gaat 't meer mis, vooral omdat je aangeeft dat je al zo'n stresskip bent...
Leg anders even vriendelijk doch dringend aan je ouders uit dat hun houding alleen maar jouw stress vermeerdert en daarmee jouw kans op slagen drastisch naar beneden zakt en daarmee hun portemonaie alleen nog maar leger raakt...
Hier moet ik nog aardig overkomen, in de MC heb ik het toch al verknalt.quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:00 schreef Robin__ het volgende:
Oh gezellig! gaan we slowchatten
Koekje Biertje dr bij?!
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:20 schreef laika het volgende:
ben vandaag geslaagd voor techniek voor groot rijbewijs!!!
nog maar 3 te gaan
![]()
Hehe, ik stond er gister van te kijken hoeveel invloed zijwind heeft, zelfs op een vrij zware auto.. Ik later kijken of ie nog in zn 4 stond.. moest zo veel gas geven om dit 120-130 te halen (tegenwind)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:12 schreef Faithy het volgende:
ik heb bar weinig geld tot mn beschikking, en les dus maar 1 keer in de twee weken
dit is redelijk weinig, waardoor ik er elke les weer even in moet komen.
Daarom heb ik ook nog geen datum (aanvraag gedaan).
maar vakantiegeld komt deze week, dan zijn de financiën beter, en kan ik elke week gaan lessen een een datum gaan aanvragen![]()
heb ik met mn instructeur afgesproken
En ja, de dingen die anders zijn heb je al opgenoemd zo ongeveer![]()
Je kan wel lekker schelden zonder dat iemand het hoort![]()
dat is wel fijn..
het is wel even wennen om met 130 over de snelweg te razen met tegenwind van windkracht 5.. dan krijg ik beetje pijn in mn nek en kan ik niet zo snel heen en weer kijken![]()
Zo werkt het wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:53 schreef Robin__ het volgende:
Maar hoe kan jij schelden zonder dat iemand het hoordje hebt toch een oortje in.. of werkt het maar 1 kant op (hij kan tegen jou praten maar andersom niet?) lijkt me niet zo practisch
mijn auto heeft maar 4 versnellingenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hehe, ik stond er gister van te kijken hoeveel invloed zijwind heeft, zelfs op een vrij zware auto.. Ik later kijken of ie nog in zn 4 stond.. moest zo veel gas geven om dit 120-130 te halen (tegenwind)Volgens mij best slopend om dan motor te rijden idd
wij hebben een mazda 2, niet bijzonder hip (understatement) maar als ie, bij benadering, net zo fijn rijd als een mazda 6 wil ik er maar wat graag in rijden (tot ik zelf wat beters heb dan ghehe)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:04 schreef jorienvdherik het volgende:
kijk uit me raam en zie de auto van me vader staan wat wil ik dan graag me rijbewijs
TOYOTA COROLLA; 1.6 LIFTBACK
[afbeelding]
zo 1
Oeh stoere motor meisjesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:22 schreef Faithy het volgende:
en ja op de motor is dat wel een beetje heftig-ish
3? Hoezo 3? Je hebt toch in totaal maar 3 theorie-examens? Ik heb iig alleen verkeer, techniek en administratie. Of tel je de praktijk ook mee?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:20 schreef laika het volgende:
ben vandaag geslaagd voor techniek voor groot rijbewijs!!!
nog maar 3 te gaan
![]()
ik reken praktijk er ook bijquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:45 schreef JosvG het volgende:
[..]
3? Hoezo 3? Je hebt toch in totaal maar 3 theorie-examens? Ik heb iig alleen verkeer, techniek en administratie. Of tel je de praktijk ook mee?
Hoelang doe jij er eigenlijk over? Ik heb voor theorie een snelcursus van 3 weken, voor praktijk niet, dat doe ik over langere tijd verspreid.
je mocht al zelf schakelen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:42 schreef Yankee_One het volgende:
Net eerste rijles gehad
Ging erg lekker, beetje cruisen bij ons door de stad. Instructeur zei dat ik het snel oppikte en mocht dus ook zelf schakelen.
Vooral bochtenwerk geoefend, wat nu best lekker gaat.
Helaas pas volgende week dinsdag weerMaar daarna, ben ik van plan minimaal 2 keer in de week te lessen.
Theorieboeken ook aangevraagd!
Dat is niet standaard nee. Ik mocht pas in de 2e les zelf opschakelen en dan in de 3e les ook terugschakelenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]
je mocht al zelf schakelen?dit is dus niet standaard ofzo?
oh ja, hij zei: "je doet het goed, je mag het schakelen er ook bij doen"quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]
je mocht al zelf schakelen?dit is dus niet standaard ofzo?
ikzelf mocht (nja, moest..) alles gelijk zelf doen.. en klasgenoten van me ook, niemand werd geholpen...
opel astra.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
welkom, wat voor auto les je in
succes met theorie
valt mee, over het algemeen vallen benzine auto's iets eerder uit.. maar ik ken diesel auto's die sneller uitvallen als een benzine, dus maakt niet echt uitquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:01 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
oh ja, hij zei: "je doet het goed, je mag het schakelen er ook bij doen"
[..]
opel astra.
slaat trouwens de motor sneller af in een wagen die niet op diesel rijdt?
Ik morgen, ik morgen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:42 schreef Yankee_One het volgende:
Net eerste rijles gehad
Ging erg lekker, beetje cruisen bij ons door de stad. Instructeur zei dat ik het snel oppikte en mocht dus ook zelf schakelen.
Vooral bochtenwerk geoefend, wat nu best lekker gaat.
Helaas pas volgende week dinsdag weerMaar daarna, ben ik van plan minimaal 2 keer in de week te lessen.
Theorieboeken ook aangevraagd!
Een dieselauto heeft een brandstofpomp, brandstof wordt dus ook met de koppeling rondgepompt en je kunt daarom makkelijk op de koppeling rijden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:01 schreef Yankee_One het volgende:
slaat trouwens de motor sneller af in een wagen die niet op diesel rijdt?
t is echt zoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:29 schreef Thrilled het volgende:
[..]
valt mee, over het algemeen vallen benzine auto's iets eerder uit.. maar ik ken diesel auto's die sneller uitvallen als een benzine, dus maakt niet echt uitalhoewel mijn vriendin me dat graag wijs wilt maken, best irritant mja..
Dat heb ik ook begrepen, maar als ik er over nadenk snap ik niet wat die brandstof toevoer er toe doet.. benzine en diesel zijn vandaag de dag allebei injectie motoren, wat ik hoorde dus was dat een benzine injectie motor, op het moment dat je je gas loslaat helemaal geen brandstof meer inspuit (maarja hij moet dan alsnog stationair gaan lopen, dus rond de 1000rpm zou ie zichzelf dan aan moeten houden, door toch brandstof in te gaan spuiten) en dat als je op het moment dat er geen brandstof ingespoten word de koppeling op laat komen zonder gas te geven het snel einde verhaal is.. nou moet je dat sowieso niet doen dus lijkt me niet relevant..(en je kan ook remmen op de motor dus het lijkt me eigenlijk onzin) Het lijkt me niet dat een diesel injectie en benzine injectie motor anders werken wat dat betreft..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:17 schreef JosvG het volgende:
[..]
Een dieselauto heeft een brandstofpomp, brandstof wordt dus ook met de koppeling rondgepompt en je kunt daarom makkelijk op de koppeling rijden.
Een benzineauto heeft maar een klein beetje brandstoftoevoer tijdens het stationair lopen en de rest alleen bij het gaspedaal, daarom kun je een benzineauto minder makkelijk op de koppeling rijden. En hij slaat dus ook eerder af. Inparkeren is ook moeilijker bij een benzineauto, en daarom zijn volgens mij lesauto's altijd diesel.
Ik weet dit in grote lijnen zeker, maar niet helemaal dus verbeter me maar als ik fout zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |