![]()
![]()
quote:
Blind:'De kans dat ik bij Ajax blijf is niet groot'
Woensdag 17 mei, door HW, Amsterdam, 16.55u GMT+01.00, Sportweek
Danny Blind denkt niet dat hij bij Ajax blijft. De ontslagen trainer is er nog niet helemaal uit, maar ziet ook wel wat in een buitenlands avontuur.
'Ik ben momenteel alles op een rijtje aan het zetten. Daarbij laat ik ook een aantal privézaken meewegen. Zo begint mijn zoon bijvoorbeeld aan zijn laatste examenjaar. Maar als ik in Nederland blijf werken als trainer, ga je naar beneden, dat besef ik ook.' aldus Blind.
Het buitenland trekt de trainer dus toch wel en ook zijn vrouw ziet er wel wat in. 'Mijn vrouw heeft het altijd jammer gevonden dat ik als speler nooit naar het buitenland ben gegaan. Ik kan dus nog geen uitsluitsel geven over m'n toekomst, maar de kans dat ik bij Ajax blijf, is niet erg groot.'
quote:
Ten Cate:'Mijn beslissing staat los van finale'
Woensdag 17 mei, door HW, Barcelona, 16.59u GMT+01.00, Sportweek
Henk ten Cate was 'hot nieuws' in de media. Twee Nederlandse clubs wilden hem hebben. 'In eerste instantie vond ik het complimenteus om met twee Nederlandse topclubs in verband te worden gebracht, later stoorde het me.'
De assistent van Frank Rijkaard vertelt aan de Sportweek dat zulk nieuws even wel leuk is, maar na een tijdje irriteert. 'In beide gevallen (Ajax en PSV red.) zijn berichten verschenen in de pers dat ik al had getekend en dat is pertinent niet waar.'
Toch wil Ten Cate niet de aandacht op hem. De beker winnen vanavond vindt hij heel belangrijker. Op de vraag of hij contact heeft gehad met Piet Keizer antwoord hij laconiek. 'Ik spreek zo veel mensen.' En of Aron Winter zijn assistent wordt: 'Haha, Aron is een hele goede vriend van me. Verder wil ik het niet over Ajax hebben. Vind ik respectloos tegenover mijn huidige werkgever toe en dat verdient Barcelona niet.'
Maar, vertelt het hij nog wel, zijn beslissing over de toekomst staat los van deze finale. Hij heeft een weloverwogen beslissing genomen, die zeker niet makkelijk was. 'Wel emotioneel.'
quote:
Galasék:'Ajax is geen kille club, juist een leuke'
Woensdag 17 mei, door HW, Amsterdam, 17.15u GMT+01.00, Sportweek
Tomás Galásek gaat met een gemengd gevoel weg uit Amsterdam. Aan de ene kant met een goed gevoel. 'Ajax is juist een heel leuke club!' Maar ook met een rotgevoel. 'Uit de aanbieding die ik kreeg sprak geen waardering uit voor een ervaren speler, die toen ook nog aanvoerder was.'
'Ze boden mij een nieuw contract aan voor één jaar, daar spreekt niet echt veel waardering uit. Ik ben 33 jaar en zou ergens anders altijd voor twee jaar hebben getekend, ik moet ook aan de toekomst denken. D club toonde weinig respect voor iemand die zes jaar goed gepresteerd heeft.' aldus de middenvelder.
'Ik vertrek met gemende gevoelens.' vertelt de Tsjech aan Sportweek. 'Toen ik zelf naar Ajax verhuisde, vond Martin van Geel Ajax geen club voor me. Veel te kil en koud voor mij. Ik heb dat heel anders ervaren, Ajax is volgens mij helemaal geen kille club. Ajax is juist leuk! Maar het probleem van Ajax is dat niemand de club kan beschermen. De Telegraaf weet het al eerder dan wij. En bovendien zijn de verwachtingen altijd erg hoog. Ze zouden eens echte de tijd moeten geven om ergens aan te bouwen.'
Wat de toekomst brengt, weet hij nog niet, maar eerst staat het WK voor de deur en hij is transfervrij. 'En dat is ook wat waard.'
quote:
17/5/2006 - Winter niet naar eerste elftal
(Gepost door RvN)
In de nieuwe editie van Voetbal International heeft Ajax technisch directeur Martin van Geel laten weten dat Aron Winter niet bij het eerste elftal gehaald zal worden. De geruchten deden de ronde dat hij assistent zou kunnen worden bij Ten Cate. ´Daar is geen sprake van. Aron blijft gewoon bij Jong Ajax´ aldus Van Geel.