abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37908326
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Geweldig echt. Nog nooit de Kamer zo verhit gezien. Leven in de brouwerij!
Ik vond het schandalig hoe ze wel voor een collega opkwamen met allerlei moties maar het Iraakse gezin hebben ze in 5 minuten afgeserveerd.

Wouter Bos daar ging na gister een vette streep doorheen. Nawijn was de enige die wat zinnigs te zeggen had en de rest die probeerde het arrest zo te verdraaien dat het leek alsof Rita enige keus had. Rita moet dus het pispaaltje worden en Rutte is al verzekerd van zijn plek.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:41:14 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908327
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef Genverbrander het volgende:
Waar ik wel bang voor ben is dat deze hele discussie straks naar de achtergrond verdwijnt als het WK begint, en dat is net als de 6 weken zijn verstreken. Het kabinet kan het dan misschien nog rekken tot na het zomerreces en dan kan de zaak intussen al zo bekoeld zijn dat er geen haan meer naar kraait.
Goeie zaak lijkt mij.
Het was een hoop ophef om niks.
pi_37908329
quote:
Waar ik wel bang voor ben is dat deze hele discussie straks naar de achtergrond verdwijnt als het WK begint, en dat is net als de 6 weken zijn verstreken. Het kabinet kan het dan misschien nog rekken tot na het zomerreces en dan kan de zaak intussen al zo bekoeld zijn dat er geen haan meer naar kraait.
Ach Nederland ligt er toch na de eerste ronde uit, dus dan kan de aandacht weer terug naar dit debat.
pi_37908331
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat als ik Verdonk zou zijn, ik niet gelijk zou denken bij het zien van een andere naam in een e-mailadres: "Hey, jij hebt vast gelogen bij het opgeven van je naam!"
Nee okee, maar je vraagt je toch wel af waarom ze die naam gebruikt, toch ? Als ik in mijn emailadres monroe@tweedekamer.nl heb staan, terwijl ik overal roep dat ik Audrey Hepburn heet, dan is dat toch wel iets dat iemand opvalt. Wat jij zegt is zeker waar, het is geen automatische conclusie ofzo, maar het is wel iets dat opvallend is.
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:41:25 #105
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37908332
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Verwijzend naar de profeet om zodoende te impliceren dat het zijn leerwijze is Dus nogmaals, wat is de echte boodschap?
No shit sherlock. Wie anders te kiezen die model staat voor de Islam dan degene die het gemaakt heeft? De islam is de leerwijze van haar profeet, zodoende is het een zeer treffend beeld om te gebruiken.

De leerwijze word door terroristen gebruikt.

dus nogmaals. De echte boodschap van de cartoons is dat islamitische extremistische moslims terrorisme gebruiken als middel en het gebruiken via hun geloof.

"Ik mag dit doen omdat mijn geloof dat van mij eist!"
quote:
En de 99,999% van de hele moslimbevolking die niet die weg kiezen om hun boodschap duidelijk te maken? Die worden door het westen maar even buiten beschouwing gelaten?
die 98% zijn dan ook niet waar de cartoons over gaan.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_37908355
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:40 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Geen idee wat ze daarmee bewijst. Niks eigenlijk he.
Dat Verdonk allang had kunnen weten dat Hirshi Ali niet de echte achternaam was van Ayaan...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2006 10:42:54 ]
pi_37908373
Nou ja, ik blijf Verdonk steunen tot het einde. Het is wat mij betreft een topwijf!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:42:47 #108
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908387
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:40 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Geen idee wat ze daarmee bewijst. Niks eigenlijk he.
Nou ja, voornamelijk dat Verdonks ambtenaren met een blinddoek voor en oordoppies in hebben moeten rondlopen om te voorkomen dat ze voor Zembla enige kennis hadden van de valse feiten van AHA's asielverhaal.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37908404
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vond het schandalig hoe ze wel voor een collega opkwamen met allerlei moties maar het Iraakse gezin hebben ze in 5 minuten afgeserveerd.

Wouter Bos daar ging na gister een vette streep doorheen. Nawijn was de enige die wat zinnigs te zeggen had en de rest die probeerde het arrest zo te verdraaien dat het leek alsof Rita enige keus had. Rita moet dus het pispaaltje worden en Rutte is al verzekerd van zijn plek.
Ga toch weg man. Nawijn kwam echt om half drie met een compleet irrelevant zanikpunt over mensen die op rechterstoelen willen gaan zitten. Hij zat echt drie kilometer naast de discussie met dat punt. En het kwam ook zo als een blok beton de discussie binnenvallen.
pi_37908409
quote:
O alsjeblieft, moge dat waar zijn.

Ik ben er nu al strontziek van.

Laat ze maar serieus dit land gaan besturen.
pi_37908423
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:42 schreef FuifDuif het volgende:
Nou ja, ik blijf Verdonk steunen tot het einde. Het is wat mij betreft een topwijf!
okee, staat genoteerd
pi_37908437
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:42 schreef FuifDuif het volgende:
tja, vind je niet dan mensen ook te star en te rechtlijnig kunnen zijn

regel is regel.. ik krijg er dan van die ... transportachtige gevoelens bij.. je weet wel.. met een trein enzo
pi_37908448
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat voor nieuws haal je daar dan nog uit vraag ik mij af
Ik mag graag opiniestukken lezen.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:44:35 #114
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908449
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:43 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ga toch weg man. Nawijn kwam echt om half drie met een compleet irrelevant zanikpunt over mensen die op rechterstoelen willen gaan zitten. Hij zat echt drie kilometer naast de discussie met dat punt. En het kwam ook zo als een blok beton de discussie binnenvallen.
Daar ben ik het niet mee eens. Dat iedereen half in slaap valt is toch niet ons probleem.
Hij had wat mij betreft een goed punt te pakken.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:44:37 #115
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908451
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:43 schreef MrBean het volgende:

[..]
Daar hebben we ambtenaren voor, ik betaal grof geld voor deze poppenkast dus ze zullen entertainen, of ze willen of niet.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:44:55 #116
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37908459
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:36 schreef PLAE@ het volgende:Voor de PvdA is het electoraal ook gewoon beter als Verdonk lijsttrekker bij de VVD wordt. Dat had sowieso niet meer gebeurd als ze af had moeten treden.
Of viel het je niet op dat Bos nou niet bepaald scherp bezig was gisteren
Jazeker. Het CDA en de VVD zitten niet te wachten op verkiezingen in afwachting van de economische bewegingen, en de PvdA heeft er baat bij dat de VVD zich verder aan Verdonk blameert.

Vreemd genoeg kon ik mij gisteren het beste vinden in de woorden van Rouvoet. Ik snap niet hoe Verdonk met een recht gezicht deze draai kan maken en geloofwaardigheid behouden.
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:44:56 #117
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908460
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik mag graag opiniestukken lezen.
Had de Winter al iets in elkaar gefrummeld?
pi_37908470
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

regel is regel.. ik krijg er dan van die ... transportachtige gevoelens bij.. je weet wel.. met een trein enzo

Waar was jij tijdens de Taida-affaire en al die andere asielzoekers?
pi_37908477
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:43 schreef MrBean het volgende:

[..]

O alsjeblieft, moge dat waar zijn.

Ik ben er nu al strontziek van.

Ik weet niet waar jij de afgelopen tijd hebt gezeten, maar intergratiebeleid is momenteel één van de belangrijkste punten op de agende van het landelijke bestuur. En dit bijzondere geval verdient wat mij betreft wel de aandacht die het krijgt. Het geval Taïda, dat was inderdaad onzinnig.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:45:50 #120
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908494
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Jazeker. Het CDA en de VVD zitten niet te wachten op verkiezingen in afwachting van de economische bewegingen, en de PvdA heeft er baat bij dat de VVD zich verder aan Verdonk blameert.
Een VVD onder Rutte kost de PvdA zetels.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:45:53 #121
136 V.
Like tears in rain...
pi_37908497
Samenvattend kan er volgens mij toch echt geconcludeerd worden dat Verdonk zich vergaloppeerd heeft.

- De verdediging dat ze geen ruimte had snijdt blijkbaar toch geen hout, want ze gaat verder onderzoeken
- De verdediging dat ze goed onderzoek heeft verricht, snijdt geen hout, want ze gaat verder onderzoeken
- De verdediging dat ze het snel heeft gedaan omdat de Kamer snel moet weten dat een kamerlid geen Nederlandse is en dus geen kamerlid snijdt geen hout omdat ze nog 6 weken wèl Nederlandse is
- De verdediging dat zij zich met naturalisatie bezighoudt en niet met staatsrechtelijke implicaties van deze kwestie hoeft te bemoeien snijdt geen hout, omdat ze staatsrechtelijke implicaties aandraagt als reden voor haar snelheid.

Nu nog even iemand die Kay van der Linden dit weekend bij haar huis naar binnen heeft zien gaan en daar foto's van heeft

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37908498
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Dat iedereen half in slaap valt is toch niet ons probleem.
Hij had wat mij betreft een goed punt te pakken.
Dan verschillen wij daarover van mening.
pi_37908514
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:43 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Inderdaad, die gast had geen idee waar het over ging. Hij dacht dat ie een briljante vondst had gedaan door te zeggen dat Verhagen cs op de stoel van de rechter was gaan zitten en dat dat niet mocht en dat deze motie dus ook niet rechtsgeldig was ofzo. Heel mooi hoe zijn onkunde even werd aangetoond door het antwoord van Verhagen.

Dat gezicht van Nawijn toen Weisglas het woord gaaf aan Van der Laan ipv aan hem was ook briljant!
pi_37908516
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:45 schreef MrBean het volgende:

[..]

Waar was jij tijdens de Taida-affaire en al die andere asielzoekers?
alhoewel dat andere situaties zijn.. ben ik altijd voor een generaal pardon geweest...

dus
pi_37908523
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Maar regel is ook regel! Hoe simpel kan het zijn??? Zonder regels geen samenleving lijkt mij.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:47:18 #126
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37908537
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:41 schreef Chadi het volgende: Wouter Bos daar ging na gister een vette streep doorheen.
Het is ons toch allen bekend dat Bos alleen de opiniepeilingen volgt? Of ligt het aan mij?
pi_37908542
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

jij niet percee.
Wat is een percee?
quote:
maar wel diegene die menen dat ze de vrouw als ondergeschikt mogen behandelen.. en dat handelen zeggen te baseren op hun religie
Zeggen te baseren? Kun je concrete bronnen aangeven waar ik zelf kan zien dat zij dat zeggen te baseren? Zo niet, ga ik ervanuit dat je het uit je duim zuigt.
quote:
daar hoef jij je niet aangesproken door te voelen.. ik neem aan dat jij niet tot de doelgroep behoort die meent dat vrouwen een ondergeschikte rol hebben
Doe ik ook niet. Ik probeer jou duidelijk te maken dat die vrouwen een ondergeschikte rol toegedeeld krijgen door een plaatselijke (macho)cultuur, niet door een religie. Om dat te kunnen begrijpen zou je inzicht moeten hebben in die cultuur, maar ook in de religie die daar bestaat. Dan pas zou je kunnen inzien hoe erg de beide op dit punt met elkaar botsen. Maar verder staat het je vrij om mijn visie hieromtrent compleet te negeren. Want wie ben ik nou? Ik zit er slechts middenin, meer niet.
quote:
dan denk ik bv aan de imams die onlang een boek maakten over hoe vrouwen te behandelen.. als goede islamiet zijnde... dat boek werd toen verboden in nederland.. dat waren dus nederlandse imams...
Dus als extreem-rechts een buitenlander vermoord dan vinden alle nederlanders dat correct Zo zijn er ook onder moslims veel verschillen. Het zijn ook maar mensen, voor het geval je dat was ontgaan. Punt is dat je het onderscheid moet kunnen maken.
quote:
dus .. op dergelijke mensen is die kritiek gericht
Submission impliceert dat de Koran de oorzaak is van alles. Daarmee is die 'kritiek' niet enkel gericht op dergelijke mensen, maar op alle moslims. Submission is een verknipte visie van een 'getraumatiseerd' persoon die er een fortuin mee verdiend over de ruggen van velen. Meer niet.
pi_37908547
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:44 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Had de Winter al iets in elkaar gefrummeld?
. Nee. .

Ben ook geen groot fan van de Winter. Gisteren hadden ze hem nog even aan de telefoon om zijn commentaar over dat hele Tadic verhaal te herhalen. Ik had de tv op mute omdat mijn telefoon ook ging dus ik wist toen niet dat ie er toch wel iets mee te maken had, maar ik had echt zoiets van WAAROM hij nou weer ?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:47:49 #129
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908550
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar regel is ook regel! Hoe simpel kan het zijn??? Zonder regels geen samenleving lijkt mij.
Halsema (als ik het goed heb): Regels horen mensen te dienen, niet andersom.
pi_37908552
Het ging om de discussie voor de motie.

Daar kwamen ze met zen allen zeiken dat ze wisten wie ayaan was.. ja in de omgeving van het iraakse gezin wisten ze ook wie ze voor zich hadden en toch zijn ze het land uit geflikkerd.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:48:50 #131
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37908585
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Noem eens concrete voorbeelden? Islam kan immers onderdeel van een cultuur worden, maar niet andersom. Graag zie ik het tegendeel bewezen.
Wat zit je te bazelen?

Cultuur en religie zijn met elkaar verbonden. Punt uit.

De islamitische cultuur is hoe het islamtische geloof wordt uitgedragen door de islamitische volgelingen in het dagelijks leven. Dan spreek je over een overkoepelende cultuur, deze overkoepelende cutluur is verspreid over een grote groep, deze groep heeft zich weer opgebroken in verschillende onderliggende culturen, deze culturen verschillen van elkaar, maar delen de overkoepelende cultuur.

Het westen heeft een Judeo-Christelijke-Humanistische cultuur, deze cultuur is overkoepelend en eigenschappen ervan vind je verspreidt door het hele Westen, maar verschillende landen hebben verschillende specifiekere culturen, toch delen de verschillende landen een overkoepelende cultuur.

Het is blijkbaar moeilijk voor je om te begrijpen, en je kunt het waarschijnlijk ook nooit openlijk toegeven, maar als je hierbij verkondigt dat er absoluut geen onderdrukking van vrouwen bestaat binnen de islamitische cultuur, dan ben je aan het trollen. Je kunt nog zoveel schrift herhalen en opdreunen, maar de praktijk wijst uit dat het heel anders is.

Er bestaat een verschrikkelijk treffend spreekwoord:

The devil can cite Scripture for his purpose.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:49:01 #132
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_37908591
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Asmodian het volgende:
Nou weet ik niet wat jullie denken, maar het lijkt mij alsof Verdonk de Motie Verhagen net zo cryptisch interpreteert als de Motie Van Beek. De fractievoorzitters van de oppositie, in het bijzonder die van D66 en de ChristenUnie, waren op zoek naar een publieke erkenning van Verdonk's ongelijk en die hebben ze niet gekregen. Tegen reporters van de NOS kraamde ze dezelfde taal uit waardoor ze de Kamer tegen zich in het harnas had gejaagd.
Haar eactie in de derde termijn was zo kort en bondig ja omdat er eigenlijk geen ruimte meer tot interpreteren van de motie was, dus wat dat betreft is ze wel door de knieën gegaan en heeft ze dus ook geen reactie meer (kunnen) geven op de vraag van Rouvout over de 180 graden ommezwaai zoals hij het noemde, aangezien die ommezwaai inderdaad niet anders uit te leggen valt dan politiek lijfsbehoud.

Tegen de reporters van de nos had ze het al wel over de ruimte in de jurisprudentie, iets waar ze t/m de tweede termijn van had gezegd dat die er onmogelijk was. Maar overtuigend kwam het niet over nee.
Atje zeggen is adje doen!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:49:09 #133
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37908594
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:45 schreef PLAE@ het volgende: Een VVD onder Rutte kost de PvdA zetels.
Inderdaad, maar als de meerderheid van de VVD na deze blunder nog altijd gelooft dat Verdonk de juiste persoon is om als lijsttrekker te fungeren, bevindt deze meerderheid zich in een andere realiteit dan ik
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:49:14 #134
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908595
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Doe toch niet zo hypocriet, neem een cursus zelfreflectie en kijk eens wat kritischer naar jezelf.
pi_37908612
tvp ;')
pi_37908618
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:34 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dat een deel van de moslims terroristische daden, en moorden, baseren op hun geloof, hun geloof als goedkeuring gebruiken voor het afslachten van onschuldige burgers.
En als we kijken naar hoe groot dat deel is, 0.001% (?), hoe rechtvaardig je dergelijke cartoons dan? Een disclaimer in de vorm van "Er is een zeer klein deel van de moslims die terroristisch is.... enz enz"?

Of je moet denken dat dat deel zeer groot is natuurlijk. Hoe kijk jij hier zelf tegenaan?
pi_37908622
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij de afgelopen tijd hebt gezeten, maar intergratiebeleid is momenteel één van de belangrijkste punten op de agende van het landelijke bestuur. En dit bijzondere geval verdient wat mij betreft wel de aandacht die het krijgt. Het geval Taïda, dat was inderdaad onzinnig.
Laat ze dan het integratiebeleid algemeen bespreken ipv dat gemier over vreemde emailadressen en rare telefoontjes. Dat soort dingen moet je namelijk aan de rechter over laten.
pi_37908624
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Goed, heb jij het debat überhaupt gevolgd? Regel is regel ja, maar er staan in de wet blijkbaar ook regels die meer ruimte bieden in deze zaak. Zelfs Verdonk heeft dat - nadat ze eerst 10 uur lang anders beweerde - toegegeven door te zeggen de motie uit te voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2006 10:51:13 ]
pi_37908625
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:47 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ja, en ik vind dat flauwekul. Dat is namelijk vatbaar voor een behoorlijk subjectieve interpretatie. Een moordenaar zal hoogstwaarschijnlijk van mening zijn dat de regels die voorschrijven om hem voor zijn daad te bestraffen hem niet dienen. Kortom: er worden altijd wel mensen gediend door regels en anderen worden er door benadeeld.
pi_37908650
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:46 schreef Nielsch het volgende:
Dat gezicht van Nawijn toen Weisglas het woord gaaf aan Van der Laan ipv aan hem was ook briljant!
Ook punten voor het hoofd van Van As toen hij ook ongeveer rond die tijd ook weer een of ander relletje wou beginnen en Verhagen daar een effectief weerwoord op had, waarna hij door wou zeuren, maar een uitbrander kreeg van Weisglas.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:51:26 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908660
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:47 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

. Nee. .

Ben ook geen groot fan van de Winter. Gisteren hadden ze hem nog even aan de telefoon om zijn commentaar over dat hele Tadic verhaal te herhalen. Ik had de tv op mute omdat mijn telefoon ook ging dus ik wist toen niet dat ie er toch wel iets mee te maken had, maar ik had echt zoiets van WAAROM hij nou weer ?
Het ging over dat telefoongesprek dat Ali en Verdonk gevoerd hadden destijds over Pasic. Dat was bij hem thuis en hij heeft Verdonk toen ook nog even proberen om te praten + t ging er om dat Verdonk al wist dat Ali gelogen had etc
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:52:24 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908694
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:51 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ook punten voor het hoofd van Van As toen hij ook ongeveer rond die tijd ook weer een of ander relletje wou beginnen en Verhagen daar een effectief weerwoord op had, waarna hij door wou zeuren, maar een uitbrander kreeg van Weisglas.
Toch vallen deze (voormalig) LPFérs mij wel mee. Zulke types kan je gewoon wel gebruiken ook al 'zeuren' ze soms wat.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:52:49 #143
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37908713
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:49 schreef At_Fundum het volgende: Haar eactie in de derde termijn was zo kort en bondig ja omdat er eigenlijk geen ruimte meer tot interpreteren van de motie was, dus wat dat betreft is ze wel door de knieën gegaan en heeft ze dus ook geen reactie meer (kunnen) geven op de vraag van Rouvout over de 180 graden ommezwaai zoals hij het noemde, aangezien die ommezwaai inderdaad niet anders uit te leggen valt dan politiek lijfsbehoud.
Ik geef je ook helemaal geen ongelijk. Maar ik had graag Lousewies (die gisteren trouwens erg wisselvallig aan het debatteren was) de kans gegund om nogmaals direct aan Verdonk te vragen: "Dus u geeft toe dat u het verkeerd heeft gedaan en wij gelijk hebben?". Een beetje het aloude 'lekker puh' moment. Naschoppen of 'adding insult to injury' had ik Verdonk graag gegund.
pi_37908714
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:51 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Het ging over dat telefoongesprek dat Ali en Verdonk gevoerd hadden destijds over Pasic. Dat was bij hem thuis en hij heeft Verdonk toen ook nog even proberen om te praten + t ging er om dat Verdonk al wist dat Ali gelogen had etc
Ja maar dat maakt alsnog niks uit voor de wet die zegt wie liegt vliegt eruit of wel?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:52:57 #145
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908717
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En als we kijken naar hoe groot dat deel is, 0.001% (?), hoe rechtvaardig je dergelijke cartoons dan? Een disclaimer in de vorm van "Er is een zeer klein deel van de moslims die terroristisch is.... enz enz"?

Of je moet denken dat dat deel zeer groot is natuurlijk. Hoe kijk jij hier zelf tegenaan?
Al is er maar één moslim die iemand vermoord en zegt geinspireerd te zijn door de islam behoren alle islamieten, zonder uitzonderin, bij zichzelf en hun religie te raden te gaan dit te voorkomen. Idem voor de Jood een die palastijn ombrengt of de christen die een abortus arts neersteekt. Denk na.
pi_37908735
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:51 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Zoiets had ik ondertussen ook al meegekregen. .

Ach, De Winter zal Hirshi Ali niet afvallen. Vrij voorspelbaar, wat dat betreft, wat hij zal zeggen, denk ik.
pi_37908744
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:47 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ja, maar regels horen ook rechtvaardig toegepast te worden.
pi_37908757
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:52 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Toch vallen deze (voormalig) LPFérs mij wel mee. Zulke types kan je gewoon wel gebruiken ook al 'zeuren' ze soms wat.
Tsja, ik moet zeggen dat ik Nawijn en Van As toch redelijke lichtgewichten vond in dit debat. Ze komen met - naar wat zij denken - een goed punt, maar als Verhagen daar dan razendsnel een weerwoord voor heeft, dan zijn ze ook uitgeluld.
pi_37908758
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

'Doe niet zo hypocriet' was van bijna alle cartoons de boodschap.
Vreemd. Voor mij was de boodschap "De Islam is slecht". Voor velen met mij. Ik dacht dat die cartoons voor moslims bestemd waren en niet voor niet-moslims? Wat heb je aan 'kritiek' als je je doelgroep niet kan bereiken? Is het dan niet meer (on)gewenste propaganda voor moslimhaters?
pi_37908765
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is een percee?
[..]

Zeggen te baseren? Kun je concrete bronnen aangeven waar ik zelf kan zien dat zij dat zeggen te baseren? Zo niet, ga ik ervanuit dat je het uit je duim zuigt.
[..]

Doe ik ook niet. Ik probeer jou duidelijk te maken dat die vrouwen een ondergeschikte rol toegedeeld krijgen door een plaatselijke (macho)cultuur, niet door een religie. Om dat te kunnen begrijpen zou je inzicht moeten hebben in die cultuur, maar ook in de religie die daar bestaat. Dan pas zou je kunnen inzien hoe erg de beide op dit punt met elkaar botsen. Maar verder staat het je vrij om mijn visie hieromtrent compleet te negeren. Want wie ben ik nou? Ik zit er slechts middenin, meer niet.
[..]

Dus als extreem-rechts een buitenlander vermoord dan vinden alle nederlanders dat correct Zo zijn er ook onder moslims veel verschillen. Het zijn ook maar mensen, voor het geval je dat was ontgaan. Punt is dat je het onderscheid moet kunnen maken.
[..]

Submission impliceert dat de Koran de oorzaak is van alles. Daarmee is die 'kritiek' niet enkel gericht op dergelijke mensen, maar op alle moslims. Submission is een verknipte visie van een 'getraumatiseerd' persoon die er een fortuin mee verdiend over de ruggen van velen. Meer niet.
tja ik ervaar submission niet als een aanklacht op de hele islam..jij wel

dat is het verschil... daar gaan we niet uitkomen..

dat hoeft ook niet... ik accepteer dat jij recht hebt om het te zien op jou wijze...

als je mij ook maar het recht geeft het anders te zien.. en mij het recht niet wilt ontnemen om bv submission te zien of cartoons te zien.. dan vind ik alles best
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')