Omdat de GPU van de 360 en PS3 inmiddels vaak genoeg tegenover elkaar gelegd zijn. De 360 heeft daar de voorsprong terwijl de PS3 weer de krachtigere CPU heeft.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Heb je de GPU in handen gehad? heb je ervoor geprogrammeerd? En zo mooi is dat Mass Effect niet. Ik weet wel zeker dat de CPU+GPU(ze werken tenslotte samen) van de Ps3 heel wat meer kan dan Mass Effect.
Nog 6 maanden wachtenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef Markster het volgende:
Duurt lang he, dat wachten!
Welke voorsprong dan?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:43 schreef Morthill het volgende:
[..]
Omdat de GPU van de 360 en PS3 inmiddels vaak genoeg tegenover elkaar gelegd zijn. De 360 heeft daar de voorsprong terwijl de PS3 weer de krachtigere CPU heeft.
Ik heb het over de eerste generatie games -.-quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:59 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Welke voorsprong dan?
En even ongeacht welke het voordeel heeft, dus jij gaat er ook al vanuit dat Mass Effect het maximum is wat de xbox360 kan? Want als dat zo is dan mag MS over een jaar wel komen met een nieuwe Xbox dan.
En je zegt net dat graphics niet mooier zullen worden dan Mass Effect want dat kan de GPU niet aanquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik heb het over de eerste generatie games -.-
JA ok, mijn foutquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En je zegt net dat graphics niet mooier zullen worden dan Mass Effect want dat kan de GPU niet aan![]()
Wat is er zo erg aan geoptimaliseerd dan? En when all said en done is volgens mij de RSX in het voordeel. Daarbij heeft de Ps3 een behoorlijk CPU voordeel en is de totale ruwe power bijna 2x zoveel als die van de Xbox360.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:07 schreef Retuobak het volgende:
Zo veel schelen de GPU van de 360 en PS3 niet. Die van de PS3 is gewoon een die volledig gericht is op ruwe kracht (tis dan ook gewoon een overgezette PC GPU). Die van de 360 is heel erg geoptimaliseerd en zal veel vaker in de buurt zitten van peak performance dan de RSX. Sterker nog, als de RSX ooit ook maar in de buurt komt van theoretische peak performance dan mag het een wonder heten. Maar when all is said and done zal het voordeel maar erg klein zijn voor de 360 wat betreft GPU, daarentegen heeft Sony toch een iets groter voordeel qua CPU wat zich zal vertolken in betere physics met name (AI geloof ik niet zo in, dat wordt meer gelimiteerd door de kosten van een goede AI dan de hardwarecapaciteiten)
Weet je wat, ipv doorzaniken wat we nu aan het doen zijn lijkt het me verstandiger om de developers te laten spreken met hun games.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:19 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan geoptimaliseerd dan? En when all said en done is volgens mij de RSX in het voordeel. Daarbij heeft de Ps3 een behoorlijk CPU voordeel en is de totale ruwe power bijna 2x zoveel als die van de Xbox360.
Agh, dat baseer ik op wat ik geloof ik 6 maanden gelezen heb of zoquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:27 schreef Diablos79 het volgende:
Tuurlijk, het gaat altijd om de games
Maar als je beweerd dat de GPU van de xbox360 beter is ben ik wel benieuwd waarom, want alles wijst erop dat de GPU van de Ps3 toch in het voordel is
-10MB EDRAM (gratis 4x FSAA)quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:19 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan geoptimaliseerd dan? En when all said en done is volgens mij de RSX in het voordeel. Daarbij heeft de Ps3 een behoorlijk CPU voordeel en is de totale ruwe power bijna 2x zoveel als die van de Xbox360.
Das wel een heel erg oppervlakkig vergelijkingquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
[..]
-10MB EDRAM (gratis 4x FSAA)
-Unified shader architecture (ipv vertex and pixel processors gescheiden waardoor je nooit een optimale verdeling van power krijgt)
-Unified memory (dus de hele console kan bij 512MB waardoor je altijd een optimale verdeling van het geheugen krijgt)
En nog wat meer trucjes, overall is ATi sowieso het bedrijf dat met het meest volledige featurepakket komt voor hun GPU's.
Uiteindelijk zullen de GPU's weinig schelen maar zal het voordeel toch echt naar de Xenos gaan en niet naar de RSX. Overigens moet je de begrippen ruwe power en theoretische power leren scheiden
. Want waar de RSX heeeeeel veel theoretische power heeft (maar ook wel meer ruwe power, true) zal hij die nooit ook maar in de buurt van volledig benutten.
Dat weet ik zelfsquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:43 schreef Retuobak het volgende:
Ik kan moeilijk 30 pagina's gaan volschrijven hier
En natuurlijk is dat een voordeel!
256MB apart voor beide
Of 512MB in totaal waar beide gebruik van kunnen maken?
Er is maar 1 situatie waarin het bovenstaande even goed zal presteren, de rest van de tijd is de tweede optie in het voordeel. Want gebruikt het syteem minder dan kun je meer toewijden aan graphics geheugen etc.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:48 schreef Diablos79 het volgende:
Ja das schrikken soms lol, laatst Tekken 1 gedaan net na het spelen van Tekken 5.. Dan merk je toch wel een kleine vooruitgang op
Ik las dit nog op een ander forum:quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:14 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik wil me wel opofferen eigenlijk(Al ben ik niet echt Xbox fanboy, maar meer gewoon fan)
Maar ja, met games als Tekken 5 is de opmerking PS2.5 al makkelijk gemaakt
Dus misschien dat ie er uiteindelijk toch beter uit gaat zienquote:Interview(Tekken Producer Harada)
T6 trailer is just a test version and Namco is preparing now for Tekken 6.
T6 trailer was just made for practice and Namco made the movie in short time to show at E3(before deadline).
Producer is promising a spectacular visual and wants to use full PS3 power. Also he wants do something big with NETWORK abilities.
source Ruliweb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |